Raak niet online...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?

Draden heb ik al getest, daar ligt het dus niet aan denk ik...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

haseltje schreef:Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?
Als ze zeggen dat je pas vanaf vrijdag op het net kan dan zal dat ook zo wel zijn, omdat er 100,0 mbps staat wil dit niet zeggen dat je op het net kan, je zit gewoon op je eigen netwerk.
Als het lampje blijft pinken dan denk ik dat die niet synct (zoals bij de meeste adsl modems), dus je zal nog wat moeten wachten op edpnet.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

EDPnet bellen ;) dat lijkt me de beste oplossing :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jmke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:23
Locatie: Nijvel
Contacteer:

haseltje schreef:het lampje van adsl erop blijft pinken.


= geen ADSL sync tot stand gekomen = nog niet ADSL actief. Dus wachten

zit met zelfde prob, ADSL ook geen sync, maar blijkbaar probleem met Belgacom, zit geen ADSL signaal op men PSTN lijn, ondanks feit dat het vorige week donderdag al in orde moest zijn. Laten we hopen dat het een quick fix is:)
-- [M] --
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

sinds afgelopen vrijdag online dus, sorry voor de onduidelijkheid!
ik ga zo meteen bellen :-)
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Ikzelf heb zowat elke week problemen om geconnecteerd te raken.
Heb op die paar maanden EDPnet al véél meer miserie gehad dan bij die
5 jaar Easynet. :x
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik ben in die 6 maanden dat ik nu al bij EDPnet zij nog maar één keer niet meer op internet geraakt. Een belletje naar de helpdesk en na 2-3 minuten was ik weer online.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Toppy schreef:Ikzelf heb zowat elke week problemen om geconnecteerd te raken.
Heb op die paar maanden EDPnet al véél meer miserie gehad dan bij die
5 jaar Easynet. :x


Je schreef nochtans enkele weken geleden :

Toppy schreef:Ben zelf ook maar een paar maand EDPnet klant, 1 probleempje gehad, mijn username/password werd niet geaccepteerd. Was in 2 dagen verholpen.

Ben zeer tevreden over EDPnet.


Misschien (nog ?) eens contact opnemen met de helpdesk ??
internet, fiber & telephony
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Ik heb mijn telefoonlijn getest met een telefoon van een vriendin en ik kreeg zelfs geen kiestoon. Moet ik nu naar Belgacom bellen; moet heel de bedrading hier opnieuw gelegd worden...? Hou ik best een telefoontoestel bij de hand (zodat ze niet weten dat ik die kabels nodig heb voor edpnet)...?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

had je vroeger al telefoon via belgacom? of heb je een nieuwe lijn aangevraagd?
Heb je wel een voice product bij Belgacom? Want als je adsl aanvraagt op een raw copper, is het normaal dat je geen kiestoon hebt.

Heb je een gewone discovery lijn van Belgacom en geen kiestoon, kan je best de Belgacom storingen bellen. De kans bestaat wel dat ze niks aan je synchronisatie probleem gaan doen en dat je daarvoor naar je provider moet.
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

ik heb een discovery line sinds begin september.
moet ik dan toch naar edpnet (provider) voor dit probleem? zij verwezen me door naar belgacom...
jmke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:23
Locatie: Nijvel
Contacteer:

als u telefoon niet werkt.. Belgacom. als uw ADSL niet werkt over een WERKENDE telefoon lijn -> EDPNet
-- [M] --
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Volgens belgacom hulplijn werkt de lijn... Ik ga dus nog eens terugmailen naar edpnet...

Even ter verduidelijking: ik heb zelf geen telefoon, maar had een toestel geleend van een vriendin om het even te testen - dat toestel werkte niet, op geeneen van beide telefooncontacten kreeg ik een kiestoon (bij mijn vriendin thuis werkte alles wel, maar ze zei wel dat die telefoon bij haar in de modem zit of zo).
Ik ben nu online op zoek naar een (goedkoop) ander telefoontoestel om het opnieuw te proberen.
Als edpnet en belgacom elkaar echter de schuld blijven geven, wordt dit nog moeilijk :|
Laatst gewijzigd door haseltje 24 okt 2006, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
jmke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 okt 2006, 12:23
Locatie: Nijvel
Contacteer:

als je een telefoon aansluit.. en je krijgt geen dialtone; hoe werkt die lijn dan? :)
-- [M] --
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Bij belgacom zeiden ze dat de lijn werkte, maar dat er inderdaad geen toestel op aangesloten was of zo :roll:
Soit, ik hoop dus dat er eens ik een toestel heb wel schot in de zaak kan komen. Dit is behoorlijk ontmoedigend :-(
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

vraag gewoon aan de buren of je even hun toestel mag lenen.
Heb je geen kiestoon op de aansluiting die belgacom opgeleverd heeft, bel je terug naar de storingsdienst en vraag je om een technieker.
je hoeft zelfs niks te zeggen over de extra diensten (adsl) van edpnet.

belgacom zal enkel je telefoonstoring aanpakken. Heb je wat geluk, zal hiermee ook je synchronisatie probleem verholpen zijn.
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Ondertussen heb ik een (goedkoop) telefoontoestel - sinds gisteren werkt 1 van mijn 2 telefoonstekkers plots, ik krijg een kiestoon en kan bellen en gebeld worden. Als ik echter modem/router verbindt en het netwerk instel, krijg ik nog altijd geen internet. Wél geeft de router aan dat ik 'verbonden' (connecté) ben ('t is in't Frans te doen).

Ligt het misschien aan mijn instellingen?
Op mijn router kan ik een test uitvoeren, ik voeg zo meteen de resultaten toe in bijlage. Ik heb ook een printscreen van de WAN instellingen toegevoegd, omdat ik me afvraag of er daar misschien wat foutloopt.

Ik heb edpnet zelf nogmaals verwittigd, maar blijkbaar kregen ze mijn mail niet aan, want ze belden me op (ik zat echter heel de dag in de les en kon niet opnemen). Daarnet mailde ik zo ongeveer wat hier nu in dit bericht staat...
Maar weet iemand van jullie misschien wat ik moet doen of heeft iemand toevallig diezelfde router of een dergelijke? Hij komt van de Fnac (was iets betaalbaarder dan die van edpnet zelf...).
Bijlagen
Verbindingsprobleem.rar
Verbonden (?)
(317.92 KiB) 80 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

In Connecté.jpg klopt je WAN IP adres niet. Als ik kijk op WAN instellingen staan er een paar foutjes.
Je moet de volgende instellingen gebruiken:
# VPI/VCI

* VPI = 8
* VCI = 35


# Dns-servers (naamservers)

* 212.71.8.10
* 212.71.0.33


# Modulatie/Encapsulatie

* Modulatie = ANSI T1.413
* Encapsulatie = PPPoE LLC

Maak eens een screenshot van de instellingen eronder aub (al dan niet zonder je echte username).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Alvast heel erg bedankt voor de reactie!
Ik heb alles zo ingevuld zoals jij't zei, en nu zegt hij bij mijn aanmeldscherm 'non connecté'... :?
Bij Modulatie kon ik enkel kiezen tussen
Autosense - T1.413 en premier
en
T1.413
Ik had nu het bovenste gekozen...
De rest van de WAN instellingen staan op het screenshot!
Bijlagen
WAN instellingen 2.JPG
(196.47 KiB) 58 keer gedownload
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Heb je een dynamish of een fixed ip (dyn of fix abbo) ? Als ik zo de screenshot zie staan je WAN instellingen op fix en niet op dyn ip ingesteld.

Moest dat niet helpen, mischien eens een hard reset doen van de router zodat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat en opnieuw beginnen.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Hard reset heb ik al geprobeerd...
Ik heb een dynamisch ip-adres normaal gezien, zal straks eens kijken hoe ik dat in de instellingen moet aanpassen.
haseltje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:13

Sinds gisteren ben ik toch online geraakt! Blijkbaar stonden er toch nog wat instellingen verkeerd bij Belgacom...

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”