Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?
Draden heb ik al getest, daar ligt het dus niet aan denk ik...
Raak niet online...
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Als ze zeggen dat je pas vanaf vrijdag op het net kan dan zal dat ook zo wel zijn, omdat er 100,0 mbps staat wil dit niet zeggen dat je op het net kan, je zit gewoon op je eigen netwerk.haseltje schreef:Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?
Als het lampje blijft pinken dan denk ik dat die niet synct (zoals bij de meeste adsl modems), dus je zal nog wat moeten wachten op edpnet.
haseltje schreef:het lampje van adsl erop blijft pinken.
= geen ADSL sync tot stand gekomen = nog niet ADSL actief. Dus wachten
zit met zelfde prob, ADSL ook geen sync, maar blijkbaar probleem met Belgacom, zit geen ADSL signaal op men PSTN lijn, ondanks feit dat het vorige week donderdag al in orde moest zijn. Laten we hopen dat het een quick fix is:)
-- [M] --
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik ben in die 6 maanden dat ik nu al bij EDPnet zij nog maar één keer niet meer op internet geraakt. Een belletje naar de helpdesk en na 2-3 minuten was ik weer online.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Toppy schreef:Ikzelf heb zowat elke week problemen om geconnecteerd te raken.
Heb op die paar maanden EDPnet al véél meer miserie gehad dan bij die
5 jaar Easynet.
Je schreef nochtans enkele weken geleden :
Toppy schreef:Ben zelf ook maar een paar maand EDPnet klant, 1 probleempje gehad, mijn username/password werd niet geaccepteerd. Was in 2 dagen verholpen.
Ben zeer tevreden over EDPnet.
Misschien (nog ?) eens contact opnemen met de helpdesk ??
internet, fiber & telephony
Ik heb mijn telefoonlijn getest met een telefoon van een vriendin en ik kreeg zelfs geen kiestoon. Moet ik nu naar Belgacom bellen; moet heel de bedrading hier opnieuw gelegd worden...? Hou ik best een telefoontoestel bij de hand (zodat ze niet weten dat ik die kabels nodig heb voor edpnet)...?
had je vroeger al telefoon via belgacom? of heb je een nieuwe lijn aangevraagd?
Heb je wel een voice product bij Belgacom? Want als je adsl aanvraagt op een raw copper, is het normaal dat je geen kiestoon hebt.
Heb je een gewone discovery lijn van Belgacom en geen kiestoon, kan je best de Belgacom storingen bellen. De kans bestaat wel dat ze niks aan je synchronisatie probleem gaan doen en dat je daarvoor naar je provider moet.
Heb je wel een voice product bij Belgacom? Want als je adsl aanvraagt op een raw copper, is het normaal dat je geen kiestoon hebt.
Heb je een gewone discovery lijn van Belgacom en geen kiestoon, kan je best de Belgacom storingen bellen. De kans bestaat wel dat ze niks aan je synchronisatie probleem gaan doen en dat je daarvoor naar je provider moet.
als u telefoon niet werkt.. Belgacom. als uw ADSL niet werkt over een WERKENDE telefoon lijn -> EDPNet
-- [M] --
Volgens belgacom hulplijn werkt de lijn... Ik ga dus nog eens terugmailen naar edpnet...
Even ter verduidelijking: ik heb zelf geen telefoon, maar had een toestel geleend van een vriendin om het even te testen - dat toestel werkte niet, op geeneen van beide telefooncontacten kreeg ik een kiestoon (bij mijn vriendin thuis werkte alles wel, maar ze zei wel dat die telefoon bij haar in de modem zit of zo).
Ik ben nu online op zoek naar een (goedkoop) ander telefoontoestel om het opnieuw te proberen.
Als edpnet en belgacom elkaar echter de schuld blijven geven, wordt dit nog moeilijk
Even ter verduidelijking: ik heb zelf geen telefoon, maar had een toestel geleend van een vriendin om het even te testen - dat toestel werkte niet, op geeneen van beide telefooncontacten kreeg ik een kiestoon (bij mijn vriendin thuis werkte alles wel, maar ze zei wel dat die telefoon bij haar in de modem zit of zo).
Ik ben nu online op zoek naar een (goedkoop) ander telefoontoestel om het opnieuw te proberen.
Als edpnet en belgacom elkaar echter de schuld blijven geven, wordt dit nog moeilijk
Laatst gewijzigd door haseltje 24 okt 2006, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
als je een telefoon aansluit.. en je krijgt geen dialtone; hoe werkt die lijn dan?
-- [M] --
vraag gewoon aan de buren of je even hun toestel mag lenen.
Heb je geen kiestoon op de aansluiting die belgacom opgeleverd heeft, bel je terug naar de storingsdienst en vraag je om een technieker.
je hoeft zelfs niks te zeggen over de extra diensten (adsl) van edpnet.
belgacom zal enkel je telefoonstoring aanpakken. Heb je wat geluk, zal hiermee ook je synchronisatie probleem verholpen zijn.
Heb je geen kiestoon op de aansluiting die belgacom opgeleverd heeft, bel je terug naar de storingsdienst en vraag je om een technieker.
je hoeft zelfs niks te zeggen over de extra diensten (adsl) van edpnet.
belgacom zal enkel je telefoonstoring aanpakken. Heb je wat geluk, zal hiermee ook je synchronisatie probleem verholpen zijn.
Ondertussen heb ik een (goedkoop) telefoontoestel - sinds gisteren werkt 1 van mijn 2 telefoonstekkers plots, ik krijg een kiestoon en kan bellen en gebeld worden. Als ik echter modem/router verbindt en het netwerk instel, krijg ik nog altijd geen internet. Wél geeft de router aan dat ik 'verbonden' (connecté) ben ('t is in't Frans te doen).
Ligt het misschien aan mijn instellingen?
Op mijn router kan ik een test uitvoeren, ik voeg zo meteen de resultaten toe in bijlage. Ik heb ook een printscreen van de WAN instellingen toegevoegd, omdat ik me afvraag of er daar misschien wat foutloopt.
Ik heb edpnet zelf nogmaals verwittigd, maar blijkbaar kregen ze mijn mail niet aan, want ze belden me op (ik zat echter heel de dag in de les en kon niet opnemen). Daarnet mailde ik zo ongeveer wat hier nu in dit bericht staat...
Maar weet iemand van jullie misschien wat ik moet doen of heeft iemand toevallig diezelfde router of een dergelijke? Hij komt van de Fnac (was iets betaalbaarder dan die van edpnet zelf...).
Ligt het misschien aan mijn instellingen?
Op mijn router kan ik een test uitvoeren, ik voeg zo meteen de resultaten toe in bijlage. Ik heb ook een printscreen van de WAN instellingen toegevoegd, omdat ik me afvraag of er daar misschien wat foutloopt.
Ik heb edpnet zelf nogmaals verwittigd, maar blijkbaar kregen ze mijn mail niet aan, want ze belden me op (ik zat echter heel de dag in de les en kon niet opnemen). Daarnet mailde ik zo ongeveer wat hier nu in dit bericht staat...
Maar weet iemand van jullie misschien wat ik moet doen of heeft iemand toevallig diezelfde router of een dergelijke? Hij komt van de Fnac (was iets betaalbaarder dan die van edpnet zelf...).
- Bijlagen
-
- Verbindingsprobleem.rar
- Verbonden (?)
- (317.92 KiB) 81 keer gedownload
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
In Connecté.jpg klopt je WAN IP adres niet. Als ik kijk op WAN instellingen staan er een paar foutjes.
Je moet de volgende instellingen gebruiken:
# VPI/VCI
* VPI = 8
* VCI = 35
# Dns-servers (naamservers)
* 212.71.8.10
* 212.71.0.33
# Modulatie/Encapsulatie
* Modulatie = ANSI T1.413
* Encapsulatie = PPPoE LLC
Maak eens een screenshot van de instellingen eronder aub (al dan niet zonder je echte username).
Je moet de volgende instellingen gebruiken:
# VPI/VCI
* VPI = 8
* VCI = 35
# Dns-servers (naamservers)
* 212.71.8.10
* 212.71.0.33
# Modulatie/Encapsulatie
* Modulatie = ANSI T1.413
* Encapsulatie = PPPoE LLC
Maak eens een screenshot van de instellingen eronder aub (al dan niet zonder je echte username).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Alvast heel erg bedankt voor de reactie!
Ik heb alles zo ingevuld zoals jij't zei, en nu zegt hij bij mijn aanmeldscherm 'non connecté'...
Bij Modulatie kon ik enkel kiezen tussen
Autosense - T1.413 en premier
en
T1.413
Ik had nu het bovenste gekozen...
De rest van de WAN instellingen staan op het screenshot!
Ik heb alles zo ingevuld zoals jij't zei, en nu zegt hij bij mijn aanmeldscherm 'non connecté'...
Bij Modulatie kon ik enkel kiezen tussen
Autosense - T1.413 en premier
en
T1.413
Ik had nu het bovenste gekozen...
De rest van de WAN instellingen staan op het screenshot!
- Bijlagen
-
- WAN instellingen 2.JPG
- (196.47 KiB) 58 keer gedownload
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Heb je een dynamish of een fixed ip (dyn of fix abbo) ? Als ik zo de screenshot zie staan je WAN instellingen op fix en niet op dyn ip ingesteld.
Moest dat niet helpen, mischien eens een hard reset doen van de router zodat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat en opnieuw beginnen.
Moest dat niet helpen, mischien eens een hard reset doen van de router zodat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat en opnieuw beginnen.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc