sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?
wijziging lijnprofiel, CHAP authentication failed
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb je dit gedaan?
In voorbereiding van de overschakeling naar ons eigen netwerk zal u een
aanpassing moeten doen aan uw gebruikersnaam. Deze aanpassing houdt in
dat u de extensie "@realdsl.be" toevoegt aan uw gebruikersnaam. Let op!
Alles is in kleine letters! Uw wachtwoord blijft hetzelfde.
Dit is uw nieuwe gebruikersnaam:
rdsl00xx wordt [email protected]
"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.

hey bjansens
Ik ben klant RDSL0269 wanner zouw ik nu op de nieuwe netwerk zitten , ben al 1 jaar klant nu bij jullie :o)
BTW heb paar tickets gestuurd in verband met mijn gegevens ( Pop3, stm,email adres van mij, .... ,
Geoffrey ,Ging er werk van maken maar heb niks gehoord , heb die nodig mijn gegevens , enige wat ik ontvange heb is , is 1jaar geleden mijn Login en Paswoord :o) , dus ben al 1jaar aan het vragen waar mijn GEGEVENS BLIJVEN :o) .!! greets
Ik ben klant RDSL0269 wanner zouw ik nu op de nieuwe netwerk zitten , ben al 1 jaar klant nu bij jullie :o)
BTW heb paar tickets gestuurd in verband met mijn gegevens ( Pop3, stm,email adres van mij, .... ,
Geoffrey ,Ging er werk van maken maar heb niks gehoord , heb die nodig mijn gegevens , enige wat ik ontvange heb is , is 1jaar geleden mijn Login en Paswoord :o) , dus ben al 1jaar aan het vragen waar mijn GEGEVENS BLIJVEN :o) .!! greets
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Ik heb zonet even gekeken in logs van de authenticatie-server (die worden geroteerd op zondag-ochtend), en je komt er totaal niet in voor (noch voor geslaagde logins, noch voor gefaalde. Normaalgezien worden zowel geslaagde als gefaalde logins gelogd)...goudvis schreef:bjansens:
het account dat probs heeft is rdsl0154
kan je het even bezien wat er mis is ?
alvast bedankt

-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vindenbjansens schreef:"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.

Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd

Toch geen slechte conclusie?
Hrrrm niet helemaal, maar dan hadden andere users toch ook al problemen moeten ondervinden? Anyway, nee, wij hebben voor beide netwerken dezelfde radius-server, dus daar kan het niet aan liggen.Limburg schreef:Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vindenbjansens schreef:"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.
.
Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd.
Toch geen slechte conclusie?

Ik heb dat nu vandaag voor, ik kom deze middag thuis en op mijne router een rood lampje. Effe gezien naar zijn status en er stond authentication failed. Effe de router gereboot en ja hoor, lijnprofiel ook aangepast naar 4096/384 ... Maar nog steeds authentication failed. Om 14.40 effe naar Realdlsl een telefoontje gepleegd en van de eerste keer zat ik er binnen en nam Jeffrey (of hoe dat ook geschreven is) op. Men ging dit bekijken. Om 16.00uur begon ik toch wel zenuwachtig te worden en belde ik terug, wederom Jeffrey aan de lijn en heb hem dan ook gevraagd of er al iets meer geweten was want dat het toch al bijna weekend was ... De techniekers wisten toen nog altijd niets van mijn lijn af. Momenteel zit ik dus nog altijd zonder internet en ik zie dit niet meer veranderen voor maandag ... Waarom moet dit steeds op een vrijdag gebeuren? Om de mensen een klein beetje te kl*t*n?goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?
In ieder geval zullen ze die 4Mbit ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt, zal wel eens kijken naar wat er nog op de markt is en Realdsl opzeggen, ben altijd content geweest, maar dit is niet de manier om klanten te behandelen! Nogal een geluk dat mijn neef in de buurt woont zodat ik effe via zijn PC een bericht kon komen typen ...
bjanseens>
I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!? I don't understand anything.
Nobody from RealRoot and RealDSL did explain to me (us?) the situation... Nothing on the website....
Could you please clarify all that as soon as possible ??
PS: I have not been contacted for those changes and now all of my websites, emails (SPRL + personnal) are (were, thanks to dyndns...) down for few days !!!!!!
What's this bullshit ???
As I told you on the support website, if my account is not up again tomorrow evening or if I don't receive clear informations about the situation, I'll come -very angry- to you support address (@Zaventem) as I did last week at borkelstraat 2.
Thanks,
Arnaud (rdsl0052).
I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!? I don't understand anything.
Nobody from RealRoot and RealDSL did explain to me (us?) the situation... Nothing on the website....
Could you please clarify all that as soon as possible ??
PS: I have not been contacted for those changes and now all of my websites, emails (SPRL + personnal) are (were, thanks to dyndns...) down for few days !!!!!!
What's this bullshit ???
As I told you on the support website, if my account is not up again tomorrow evening or if I don't receive clear informations about the situation, I'll come -very angry- to you support address (@Zaventem) as I did last week at borkelstraat 2.
Thanks,
Arnaud (rdsl0052).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
4096/384 Versatel? Mobistar?apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Scarlet? 4 Mbps down en 384kbps up.Limburg schreef:goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.4096/384 Versatel? Mobistar?apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?