wijziging lijnprofiel, CHAP authentication failed

Plaats reactie
goudvis
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:22

sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.

wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Heb je dit gedaan?

In voorbereiding van de overschakeling naar ons eigen netwerk zal u een
aanpassing moeten doen aan uw gebruikersnaam. Deze aanpassing houdt in
dat u de extensie "@realdsl.be" toevoegt aan uw gebruikersnaam. Let op!
Alles is in kleine letters! Uw wachtwoord blijft hetzelfde.


Dit is uw nieuwe gebruikersnaam:
rdsl00xx wordt [email protected]
goudvis
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:22

ja dit heb ik al geprobeerd en het is hetzelfde
zijn er ander oplossingen ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.

"Nieuwe" authentication server? Die is sterk! :) Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

hey bjansens

Ik ben klant RDSL0269 wanner zouw ik nu op de nieuwe netwerk zitten , ben al 1 jaar klant nu bij jullie :o)


BTW heb paar tickets gestuurd in verband met mijn gegevens ( Pop3, stm,email adres van mij, .... ,

Geoffrey ,Ging er werk van maken maar heb niks gehoord , heb die nodig mijn gegevens , enige wat ik ontvange heb is , is 1jaar geleden mijn Login en Paswoord :o) , dus ben al 1jaar aan het vragen waar mijn GEGEVENS BLIJVEN :o) .!! greets
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
goudvis
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:22

bjansens:

het account dat probs heeft is rdsl0154

kan je het even bezien wat er mis is ?

alvast bedankt
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

goudvis schreef:bjansens:

het account dat probs heeft is rdsl0154

kan je het even bezien wat er mis is ?

alvast bedankt

Ik heb zonet even gekeken in logs van de authenticatie-server (die worden geroteerd op zondag-ochtend), en je komt er totaal niet in voor (noch voor geslaagde logins, noch voor gefaalde. Normaalgezien worden zowel geslaagde als gefaalde logins gelogd)... :???: Mijn gok is dat je lijn ergens bij een andere provider is terechtgekomen en dat die jouw login dus niet herkent?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

bjansens schreef:
Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.

"Nieuwe" authentication server? Die is sterk! :) Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.

Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vinden :-) .
Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd :).
Toch geen slechte conclusie?
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Limburg schreef:
bjansens schreef:
Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.

"Nieuwe" authentication server? Die is sterk! :) Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.

Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vinden :-) .
Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd :).
Toch geen slechte conclusie?

Hrrrm niet helemaal, maar dan hadden andere users toch ook al problemen moeten ondervinden? Anyway, nee, wij hebben voor beide netwerken dezelfde radius-server, dus daar kan het niet aan liggen. ;)
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.

wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?


Ik heb dat nu vandaag voor, ik kom deze middag thuis en op mijne router een rood lampje. Effe gezien naar zijn status en er stond authentication failed. Effe de router gereboot en ja hoor, lijnprofiel ook aangepast naar 4096/384 ... Maar nog steeds authentication failed. Om 14.40 effe naar Realdlsl een telefoontje gepleegd en van de eerste keer zat ik er binnen en nam Jeffrey (of hoe dat ook geschreven is) op. Men ging dit bekijken. Om 16.00uur begon ik toch wel zenuwachtig te worden en belde ik terug, wederom Jeffrey aan de lijn en heb hem dan ook gevraagd of er al iets meer geweten was want dat het toch al bijna weekend was ... De techniekers wisten toen nog altijd niets van mijn lijn af. Momenteel zit ik dus nog altijd zonder internet en ik zie dit niet meer veranderen voor maandag ... Waarom moet dit steeds op een vrijdag gebeuren? Om de mensen een klein beetje te kl*t*n?

In ieder geval zullen ze die 4Mbit ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt, zal wel eens kijken naar wat er nog op de markt is en Realdsl opzeggen, ben altijd content geweest, maar dit is niet de manier om klanten te behandelen! Nogal een geluk dat mijn neef in de buurt woont zodat ik effe via zijn PC een bericht kon komen typen ...
Gebruikersavatar
apn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 okt 2003, 12:55
Locatie: Nivelles
Contacteer:

bjanseens>


I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.

Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!? I don't understand anything.
Nobody from RealRoot and RealDSL did explain to me (us?) the situation... Nothing on the website....
Could you please clarify all that as soon as possible ??

PS: I have not been contacted for those changes and now all of my websites, emails (SPRL + personnal) are (were, thanks to dyndns...) down for few days !!!!!!
What's this bullshit ???

As I told you on the support website, if my account is not up again tomorrow evening or if I don't receive clear informations about the situation, I'll come -very angry- to you support address (@Zaventem) as I did last week at borkelstraat 2.

Thanks,

Arnaud (rdsl0052).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.

apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.

Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?

4096/384 Versatel? Mobistar?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Limburg schreef:
goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.

apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.

Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?

4096/384 Versatel? Mobistar?

Scarlet? 4 Mbps down en 384kbps up.
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

OK het werkt weer. Nu maar hopen dat het weer evengoed blijft draaien zoals de laatste 15 maanden hier :) (allez ja, zonder die laatste 11 dagen dan)

Ter verduidelijking, goudvis is een kennis die voor mij heeft gepost.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

jah, en nu krijg ik problemen :p
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”