Verkeersveiligheid is een zaak van ons allemaal!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:2 minuten bruto tijd... in de veronderstellingen dat je invoegt op het moment dat je 1 cm voorbij de vrachtwagen bent, en terug uitvoegt op het moment dat je op 1 cm van de volgende vrachtwagen z'n bumper zit ?
Ik dacht dat het woord "ongeveer" in mijn post vermeld stond ?!
Je mag er nog jouw 2 * 6 sec. aftrekken, dan zitten we nog steeds aan een tijdsvenster van 1min 48 sec, ofte 108 sec., ofte nog steeds meer als 4x jouw 24sec.
En da's het enige wat ik je wou duidelijk maken - maar blijkbaar sta jij niet open voor argumentatie.
r2504 schreef:Netto ziet dat resultaat er helemaal anders uit... en bij wijze van test heb ik vrijdag (met 400 km op de teller voor die dag) de test even gedaan, en ik ben niet vaak tot aan 1 minuut gekomen. Dit blijven voor mij twee nutteloze maneuvers om amper een minuut.
Dan zal de afstand tussen de 2 vrachtwagens waarschijnlijk niet 1 kilometer geweest zijn.
En die "met 400 km op de teller voor die dag" maak je geen indruk op mij, ik heb ook dagen met zo'n uitschieters , maar dat maakt je nog geen voorbeeldig chauffeur.
r2504 schreef:Ik ken je standpunt, jij kent het mijne. Ik blijf netjes op m'n rijvak aan een constante snelheid rijden, jij blijft de wet volgen en zal al slalommend terug te vinden zijn op de snelwegen.
Wijs mij de post eens aan waar ik beweer mij al "slalommend" door het verkeer te bewegen ?
Of zijn alle mensen die zich naar rechts bewegen om de rijbaan voor achterkomeners vrij te maken slalommers ?
Trouwens, nogmaals, niet het uitvoeren van het manoeuver stelt vaak een probleem, maar wel de snelheid (vaak te traag, soms te snel) waarmee dat manoeuver wordt uitgevoerd.
r2504 schreef:Als we elkaar tegenkomen hoop ik alléén dat je niet het type bent dat me tegen 150 km/u rechts moet voorbijsteken, om dan bijna op z'n tragere voorganger te knallen en zich dan op een compleet onverantwoorde manier invoegt en uit pure frustratie nog eens lekker op de rem gaat.
Als we elkaar tegenkomen, en ik rijd al kilometers -op eenzelfde afstand- rechts achter je (waar ik volgens de wet moet rijden), en jouw constante snelheid daalt omdat het wegdek omhoog loopt én jij te lam bent om je voet naar beneden te duwen om je constante snelheid te behouden, dan beloof ik je dat ik je rechts zal inhalen.
En dan mag jij me eens uitleggen wie hier het gevaar op de baan is ?!
If you can't beat them, confuse them.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Fout... niemand hoeft een maneuver te doen vanwege mij... tenzij ze de behoefte hebben om snelheidsovertredingen te begaan en niet tevreden zijn met de linkerrijstrook. (of dacht je soms dat snelheidsduivels op het rechterrijvak gaan rijden ?).
Dus jij mag overtredingen maken en de rest niet? En dan ben je verontwaardigd als anderen wel overtredingen maken? Prachtige levenshouding Kalimero! Voor iemand die beweert in examencommissies studenten te moeten beoordelen heb je een fantastisch paar oogkleppen op moet ik zeggen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CueBoy schreef:maar blijkbaar sta jij niet open voor argumentatie.
Jij trouwens ook niet... het is de wet dus het zal wel juist zijn is tot op heden het enige argument. Al de overige argumenten slaan op niets want ze gaan ervan uit dat je snelheidsovertredingen maakt.
CueBoy schreef:Dan zal de afstand tussen de 2 vrachtwagens waarschijnlijk niet 1 kilometer geweest zijn.
Waarschijnlijk niet... wat telt is dat het de realiteit is. Ik spreek hier over de verkeerssituaties waar ik me 95% van de tijd in bevind, niet over die 5% op zondagmiddag als de autostrade eens leeg is (ja, dan ga ik ook wel rechts rijden).
CueBoy schreef:Wijs mij de post eens aan waar ik beweer mij al "slalommend" door het verkeer te bewegen ?
Jijzelf... je stelt namelijk dat je altijd netjes naar rechts gaat, dus tenzij je ook maar 90 km/u rijdt kan je niet anders dan constant maneuvers doen (lees slalommen).
CueBoy schreef:Of zijn alle mensen die zich naar rechts bewegen om de rijbaan voor achterkomeners vrij te maken slalommers ?
Het gaat er echt niet in bij je hé... er kunnen gewoon geen achterkomers zijn, ik hou me namelijk netjes aan de maximum snelheid. Ik kan je stelling begrijpen als je het hebt over personen die constant op het midden/linker rijvak rijden tegen 100 km/u, maar dan ben je tegen de verkeerde aan het argumenteren.
CueBoy schreef:Trouwens, nogmaals, niet het uitvoeren van het manoeuver stelt vaak een probleem, maar wel de snelheid (vaak te traag, soms te snel) waarmee dat manoeuver wordt uitgevoerd.
Inderdaad... het verschil in snelheid van iemand die rechts rijdt aan 120 km/u en de vrachtwagen voor hem aan 90 km/u dwingt hem een maneuver uit te voeren. Ofwel voegt hij zich ongepast in op het middenrijvak (zie je maar al te vaak bij die rechtsrijders) zodat je een accordeon effect krijgt (dank je voor de files), ofwel gaat hij op de rem (wederom gevaarlijk).
CueBoy schreef:Als we elkaar tegenkomen, en ik rijd al kilometers -op eenzelfde afstand- rechts achter je
Ik vrees dan dat we elkaar niet gaan tegenkomen. Trouwens jij kan geen kilometers op het rechterrijvak rijden... je zou al lang op een vrachtwagen zitten (want je reed toch ook 120 of niet ?).
CueBoy schreef:beloof ik je dat ik je rechts zal inhalen. En dan mag jij me eens uitleggen wie hier het gevaar op de baan is ?!
Als jij rechts achter mij rijdt kan je mij niet inhalen... ook niet rechts, tenzij je wederom een snelheidsovertreding wil begaan, en ongepast gaat invoegen in overtreding met art. 15.2 ! Trouwens rechts inhalen is bij wet verboden, zo heb je inclusief je snelheidsovertreding meteen 3x prijs (mooie ideeen heb jij over veilig rijden).

Wat mij betreft is alles hiermee geschreven... ik lees hier toch geen nieuwe argumenten behalve het nog meer overtredingen begaan om aan te tonen dat in dat geval er een mogelijk probleem zou kunnen zijn.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

"r2504, of hoe je met knippen en plakken je gelijk probeert te halen"

Wat mij betreft is inderdaad ook alles gezegd :
* jij bent de perfecte chauffeur, ik ben de slalommende snelheidsmaniak
* jouw theorie klopt, de mijne niet
* jouw overtreding is goedkoper, de mijne is duurder
* jij weet in welke situaties ik rechts achter chauffeurs als jij rijdt, ik weet dat niet
* jij rijdt altijd perfect 120km/u als je op het middenvak rijdt, ik ???
* jij rijdt met een geijkte kilometerteller, iedereen die je inhaalt is een snelheidsmaniak
* jij hebt nooit geschreven dat jouw argument om niet rechts te rijden, de vaak slechte staat van het rechtse rijvak is....

Kortom : jij onthoudt wat je wilt onthouden, jij leest wat je wilt lezen, jij knip en plakt totdat je je argumenten kan herhalen.
Als je daarentegen je grootse theorie (1km - 24 sec - 2 bewegingen) onderuit ziet gehaald worden, dan veeg je dat onder de mat...

Ik zou bijna moeten geloven dat jij geen informaticus bent, maar in de bouw werkt. (maar dit hoef je niet te begrijpen)

Trouwens, als we beiden dezelfde correcte snelheid rijden, dan heb jij toch geen last van mijn manoeuvers ?

r2504 schreef:Ik vrees dan dat we elkaar niet gaan tegenkomen. Trouwens jij kan geen kilometers op het rechterrijvak rijden... je zou al lang op een vrachtwagen zitten
Ik rij anders elke zaterdagnacht op de E40 tussen Leuven en Brussel van in Bertem tot aan de aansluiting met de Ring achter chauffeurs als jij : voorbeeldige chauffeurs die te lui zijn om op het rechtse rijvak te rijden en zelfs op het 3e rijvak blijven rijden (omdat ze daar als ze van Tienen komen "toch al rijden").
En dan zou ik van volledig rechts naar volledig links (4 rijvakken !) moeten gaan om een voorbeeldige chauffeur als jij in te halen
omdat de snelheid van die voorbeeldige chauffeur onder de 120 zakt
omdat die voorbeeldige chauffeur te lam is om zijn snelheid aan te passen
omdat het wegdek omhoog gaat ?
(mooie ideeën over verkeersveiligheid heb jij)
r2504 schreef:Trouwens rechts inhalen is bij wet verboden, zo heb je inclusief je snelheidsovertreding meteen 3x prijs
Waar je dit op antwoord : leer lezen.
Jij verwijt mensen dat ze zwart/wit denken... daar kan ik jou inderdaad niet van verdenken : jij denkt in alle kleuren van de regenboog, en pikt er het kleurtje uit dat jou net op dat moment past -je eigen regeltje in één moeite door creërend-, en dat maakt het voor andere weggebruikers moeilijk om jouw gedrag in te schatten.
Ik verdenk er je nl. van dat jij dit egoïstische gedrag ook wel elders dan op de snelweg tentoonspreid...
r2504 schreef:Het gaat er echt niet in bij je hé... er kunnen gewoon geen achterkomers zijn, ik hou me namelijk netjes aan de maximum snelheid.
Neen, het gaat er bij jou niet in dat jij andere weggebruikers niet op hun fouten moet wijzen én dat jij je net zo goed aan regels moet houden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Merk ik hier enige frustratie... wel, blijf dan uit het verkeer !

Mensen als jij die rechter willen spelen kunnen we daar best missen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

:!: Tsss. Lief blijven voor mekaar eh. Gelieve niet mekaar persoonlijk aan te vallen. 't Is duidelijk dat jullie in deze discussie kunnen blijven rondjes draaien. Ik wil niet dat er slachtoffers vallen :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Merk ik hier enige frustratie... wel, blijf dan uit het verkeer !
Dit slaat nergens op.
r2504 schreef:Mensen als jij die rechter willen spelen kunnen we daar best missen.
Dit slaat alles.
meon schreef:Ik wil niet dat er slachtoffers vallen :wink:
Het zal niet aan mijn rijstijl liggen :lol:
Kortom : nu is alles inderdaad gezegd.
deej
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Trouwens rechts inhalen is bij wet verboden
In het midden blijven rijden als er rechts plaats is ook...
Lion
Pro Member
Pro Member

Op heel da gedoe heb ik maar een antwoord
Velen denken " Mijn auto mijn vrijheid "
En de verkeersregels zijn gemaakt voor de anderen niet voor mij
Ik persoonlijk vind dat er veel te weining controle is en wie foutjes maakt moet er maar voor boeten
Probeer als bestuurder bvb u maar eens aan de snelheidsregels te houden je ziet dan veel vingers omhoog gaan of er wordt aan bumper gereden gedaan en getoetert
Zowel oud of jong hoor
Waarom is iedereen zo gehaast in het verkeer?
Daar zouden we ons beter eens vragen bij stellen
wem
Premium Member
Premium Member

Lion schreef:Waarom is iedereen zo gehaast in het verkeer?
Omdat er gezelligere dingen bestaan dan in de auto zitten?

En hoewel het verschil tussen te snel rijden en je aan de regels houden vaak niet zoveel schilt in echte tijd, hebben velen toch het gevoel dat ze er wel wat sneller zijn als ze 10-20 km/u sneller rijden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Om even in te gaan op bovenstaande discussie. Ik moet eerlijk toegeven dat middenvaksrijders op nummer 1 staat op mijn lijstje met meest irritante verkeersovertredingen. Ik rij nogal veel als er weinig volk op de baan is ('s nachts en in 't weekend) en dan mag het blijkbaar om tegen 110km/u op het middenvak te gaan rijden.

Om even in te gaan op de post van Lion: Ik geef toe dat ik niet de meest brave chauffeur ben. Ik durf wel eens te snel rijden. Maar bumperkleven doe ik nooit. Zeker niet als de chauffeur voor mij zich mooi aan de regels houdt, de snelheden respecteert en mooi rechts rijdt. De laatste keer dat ik knipperend met de lichten in iemand z'n gat ging plakken was om 3u 's nachts. En dat was omdat hij aan 140 op het 3e vak reed met de eerste 2 vakken helemaal vrij voor de eerste paar kilometer.
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Ik durf wel eens te snel rijden.
Dat doe je maar zolang je geen boetes krijgt... of niet ? :wink:
Lion
Pro Member
Pro Member

Ik wou hier maar even schetsen hoe ik het ervaar als ik op autowegen zit en ik soms verplicht ben om op derde vak te gaan rijden of ik anders gewoon kan blijven hangen achter vrachtwagens die elkaar willen voorbij steken en daar kilometers overdoen om daar in te lukken
Als er dan zo'n een snelheidsduivel achter mij komt dan blijf ik rustig 120 km per uur doorrijden tot ik veilig terug naar tweede vak kan
Zulke gasten gaan dan gewoon zo dicht rijden om u op te jagen
Voor mij mogen zulke bestuurders zoals in die James Bond film oppikken met een magneet via helikopter en direkt in een metaalpers dumpen en samen persen
Mate
Member
Member

Lion schreef:Ik wou hier maar even schetsen hoe ik het ervaar als ik op autowegen zit en ik soms verplicht ben om op derde vak te gaan rijden of ik anders gewoon kan blijven hangen achter vrachtwagens die elkaar willen voorbij steken en daar kilometers overdoen om daar in te lukken
Als er dan zo'n een snelheidsduivel achter mij komt dan blijf ik rustig 120 km per uur doorrijden tot ik veilig terug naar tweede vak kan
Zulke gasten gaan dan gewoon zo dicht rijden om u op te jagen
Voor mij mogen zulke bestuurders zoals in die James Bond film oppikken met een magneet via helikopter en direkt in een metaalpers dumpen en samen persen
idd, zie Lost Highway om te zien wat je met bumperrijders moet doen.

verder, als er geen vrachtwagen in de onmiddelijke buurt is rij je terug op het rechtervak, lijkt me maar normaal? Hoe snel of traag je ook rijdt. Als ik 130-135 rij en er komt ene af aan 150 dan ga ik zodra ik kan opzij, net zoals ik verwacht dat iemand die 110-120 aan het rijden is dat voor mij doet als hij de mogelijkheid heeft. (en neen je moet je niet tussen twee vrachtwagen proppen :roll: )

Iedereen zou bij z'n rijlessen verplicht in duitsland op de autostrade moeten gaan rijden, fantastisch daar, chauffeurs die weten wat ze doen ipv belgische onkunde & hypocrisie.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Lion schreef:Voor mij mogen zulke bestuurders zoals in die James Bond film oppikken met een magneet via helikopter en direkt in een metaalpers dumpen en samen persen
Dat mogen ze met middenrijstrokers ook voor mij.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:
Sub Zero schreef:Ik durf wel eens te snel rijden.
Dat doe je maar zolang je geen boetes krijgt... of niet ? :wink:
*pakt hout vast* 'k Heb nog nooit een boete gehad :)
En zoals ik al zei: ik ga nooit bumperkleven bij iemand die zich mooi aan de regels houdt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”