Bron: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=61529&mxp=109BelgacomTV maakt begin volgend jaar gebruik van MPEG-4-technologie om televisiebeelden bij kijkers te krijgen. De aanschaf van een nieuwe setupbox is hierbij niet nodig. Met deze aanpassing vermindert Belgacom de benodigde bandbreedte aanzienlijk. Gezinnen met minstens twee televisies krijgen veel makkelijker toegang tot iDTV.
BelgacomTV schakelt over op MPEG-4
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Code: Selecteer alles
De aanschaf van een nieuwe setupbox is hierbij niet nodig
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
de decoder kan H.264 aan, dus ik vermoed wel dat ze dit gaan doen. Is alleen iets zwaarder voor de decoder op zich niet ingewikkelder...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Is logisch dat uwen decoder mpg4 zou ondersteunen he ...
Zou nogal een stomme zet zijn geweest anders van BGC, eerst massa's decoders gaan leveren, en die binnen het jaar allemaal vervangen omdat ze nietmeer voldoen.
Software was alleen nog niet op punt voor mpg4 dachtek. Goed nieuws dus voor alle mensen die steen en been klagen dat hun internetsnelheid zo enorm hard zakt bij tv-kijken![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zou nogal een stomme zet zijn geweest anders van BGC, eerst massa's decoders gaan leveren, en die binnen het jaar allemaal vervangen omdat ze nietmeer voldoen.
Software was alleen nog niet op punt voor mpg4 dachtek. Goed nieuws dus voor alle mensen die steen en been klagen dat hun internetsnelheid zo enorm hard zakt bij tv-kijken
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Vraag me alleen af welke kwaliteit je kan garanderen tegen zo'n lage bitrate van +- 5 à 6 Mbit ?
Een DVD heeft een bitrate van 11Mbit (weleenswaar MPEGII, maar toch ...)
Ik vind het toch allemaal zo spectaculair niet. Gewoon wachten op HDTV, dan heb je pas een meerwaarde!
Ik vind het toch allemaal zo spectaculair niet. Gewoon wachten op HDTV, dan heb je pas een meerwaarde!
- brooklyn
- Elite Poster
HDTV is pas spectaculair en heeft een meerwaarde, al de rest is rommelIk vind het toch allemaal zo spectaculair niet. Gewoon wachten op HDTV, dan heb je pas een meerwaarde!
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Tussen Digitale -en analoge tv zit nog altijd een hemelsbreed verschil, zelf op niet-hdtv-resoluties. Digitale tv op zo'n manier in elke post afschieten toont van weinig inzicht.brooklyn schreef: HDTV is pas spectaculair en heeft een meerwaarde, al de rest is rommel
En trouwens voor hdtv mainstream wordt kan je nog enkele jaren wachten hier in vlaanderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Bwa eerder tussen 5 en 8 vermoed ik (hangt wat af van de duur).spacekiek schreef:
I tend to disagree on that one. als uw analoog signaal goed is, dan is er geen verschil te merken tussen de beide, uiteindelijk wordt dat analoog signaal in de belgacom/telenet centrale omgezet naar digitaal en naar u thuis gestuurd. Het bronbestand/uitzending blijft hetzelfde, dus als ge een goed analoog signaal hebt is er geen verschil tussen de 2.rapweg schreef: Tussen Digitale -en analoge tv zit nog altijd een hemelsbreed verschil, zelf op niet-hdtv-resoluties.
pas wanneer ze digitaal HDTV gaan doorsturen ga je verschil ook echt zien. op dit moment ziet al die SDTV er rampzalig uit op LCD/Plasma, ofdat het nu digitaal of analoog is. Dien upscaling is "doenbaar" at best, maar als ge der een recente flatscreen CRT naastzet ga je pas opmerken hoe slecht dien SDTV der wel uitziet op zo'n flatscreen.
Pas wanneer je een HDTV source bestand (720p x264 encoded material) afspeelt op je Plasma/LCD ga je pas echt zien hoe zuiver het zou moeten zijn
-- [M] --
op een gewone CRT breedbeeld tv van 100hz zie ik nogaltijd duidelijk verschil tussen digitaal mpeg2 vanaf sateliet en gewone kabel.
je merkt het maar als je het gewoon bent om sateliet te kijken en dan effe bij iemand thuis op de kabel naar een programma te kijken
maar inderdeed, op highdef tv's is SDTV soms niet om aan te zien
je merkt het maar als je het gewoon bent om sateliet te kijken en dan effe bij iemand thuis op de kabel naar een programma te kijken
maar inderdeed, op highdef tv's is SDTV soms niet om aan te zien
-
- Deel van't meubilair
Maar dat is pure utopie... na de vele kilometers en versterking van het signaal vanuit het kopstation is het analoog signaal heel wat minder in kwaliteit dan toen het vertrok.jmke schreef:als uw analoog signaal goed is, dan is er geen verschil te merken tussen de beide
Nogmaals, da's pure utopie... als je digitale TV zou hebben moet je na enkele dagen digitaal kijken maar eens terugschakelen naar analoog, je zal het verschil wel werken (en ja, ik heb ook een goed analoog signaal).jmke schreef:dus als ge een goed analoog signaal hebt is er geen verschil tussen de 2.
Nogmaals... het is een enorm verschil ! (al kunnen we inderdaad alléén maar dromen van HDTV).jmke schreef:op dit moment ziet al die SDTV er rampzalig uit op LCD/Plasma, ofdat het nu digitaal of analoog is.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
De transformatie van analoog naar digitaal gebeurt volgens mij maar 1 maal,.. gelijk iemand al eerder zei,... aan de bron dus.
Als het analoog signaal daar dus niet deugd,... tja,.. dan mag je nog digitaal kijken
.... maar voor de rest blijft het digitaal en ondanks dat het misschien nog hier en daar een versterking krijgt,..... het zal in vgl. met een puur analoog signaal véél minder of zelfs helemaal geen last hebben van ruis en anderen brol dat door al die versterkingen mee op het signaal je TV bereikt.
Ook ik heb een héél goed analoog signaal en ja,.. ik zie het verschil ook héél goed t.o.v. een digitaal BTV signaal.
Als het analoog signaal daar dus niet deugd,... tja,.. dan mag je nog digitaal kijken
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
.... maar voor de rest blijft het digitaal en ondanks dat het misschien nog hier en daar een versterking krijgt,..... het zal in vgl. met een puur analoog signaal véél minder of zelfs helemaal geen last hebben van ruis en anderen brol dat door al die versterkingen mee op het signaal je TV bereikt.
Ook ik heb een héél goed analoog signaal en ja,.. ik zie het verschil ook héél goed t.o.v. een digitaal BTV signaal.
ik zie geen verschil tussen HQ kabel & Digitale TV, maarja... zit dan ook dicht bij de bron ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-- [M] --
Wat een nonsens. Zelfs het analoge beeld van de Interkabelgroep (van alle kabelaars toch diegene met de beste beeldkwaliteit) benadert het digitale beeld van eenders welke aanbieder nog niet.
HDTV is uiteraard nog een stap verder, maar het verschil tussen analoog en digitaal beeld is al héél duidelijk.
HDTV is uiteraard nog een stap verder, maar het verschil tussen analoog en digitaal beeld is al héél duidelijk.
Ik heb TV-Vlaanderen sinds april dit jaar.Anthony schreef:Wat een nonsens. Zelfs het analoge beeld van de Interkabelgroep (van alle kabelaars toch diegene met de beste beeldkwaliteit) benadert het digitale beeld van eenders welke aanbieder nog niet.
Ik moet zeggen eigenlijk moet ge toch al goed kijken hoor.
Digitale TV benadert zeker niet de kwaliteit van een gewone DVD.
Als ik mijn TV-Vlaanderen kaart omwissel naar mijn CanaalDigitaal.nl kaart dan zie ik HEEL VEEL verschil.
Ik vind digitale tv op dit moment in België uiterst zwak.
Anthony schreef:Wat een nonsens. Zelfs het analoge beeld van de Interkabelgroep (van alle kabelaars toch diegene met de beste beeldkwaliteit) benadert het digitale beeld van eenders welke aanbieder nog niet. .
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
als ik moet spellen, zeg je het maar. ik. zie. het. verschil. n*i*e*t tussen HQ kabel (dicht bij bron) en digitale TV; sterker nog, bij digitale TV zie ik artifacts van video compressie (ala LQ DIVX)...
-- [M] --
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Moraal van het verhaal.
Een goed analoog signaal is beter dan een slecht digitaal.
Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
Een goed analoog signaal is beter dan een slecht digitaal.
Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
in de centrales bedoel je?
-- [M] --
-
- Deel van't meubilair
En de extra controle op de kijker, en vooral de daaraan verbonden extra inkomsten.alfadude schreef:Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
En een eenvoudige invoering van betaaltelevisie.r2504 schreef:En de extra controle op de kijker, en vooral de daaraan verbonden extra inkomsten.alfadude schreef:Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Klopt allemaal.Limburg schreef:En een eenvoudige invoering van betaaltelevisie.r2504 schreef:En de extra controle op de kijker, en vooral de daaraan verbonden extra inkomsten.alfadude schreef:Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
Ze doen dit dus om (meer) geld te verdienen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
DVD bieden dan ook meerwaarde tov VHS
huidige Digitale TV.. niet echt tov HQ Kabel![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Digitale HDTV... dan pas is er een merkbaar verschil
huidige Digitale TV.. niet echt tov HQ Kabel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Digitale HDTV... dan pas is er een merkbaar verschil
-- [M] --
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Het meeste verlies zal er toch in de binnenbekabeling van het huis zijn. Hoeveel mensen zijn er niet die die met goedkope, brico coax-kabels en connectors hun signaal aan de video hangen en dan doorlussen naar de tv... Natuurlijk zijn die mensen ook niet hard geïntresseerd in beeldkwaliteit, als het maar goed is het al goedAnthony schreef:Wat een nonsens. Zelfs het analoge beeld van de Interkabelgroep (van alle kabelaars toch diegene met de beste beeldkwaliteit) benadert het digitale beeld van eenders welke aanbieder nog niet.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Logisch. Het zijn dan ook bedrijven.alfadude schreef:Klopt allemaal.Limburg schreef:En een eenvoudige invoering van betaaltelevisie.r2504 schreef:En de extra controle op de kijker, en vooral de daaraan verbonden extra inkomsten.alfadude schreef:Waarom dan naar digitaal->omdat analoog veel te veel plaats inneemt.
Ze doen dit dus om (meer) geld te verdienen.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
... als ze naar MPEG-4 overschakelen ....Xplod schreef:Zouden we dan met een set-up box,.. lees decoder,... kunnen opnemen van 1 kanaal en kijken naar een ander kanaal
Iemand
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Starter
Wel met de 5 a 6 Mbit/sec begin je toch al aardig in de mogelijkheden van HDTV te geraken. Het laatste wat ik gelezen heb over de VC-1 codec van MS is dat ze er HD-DVD films mee kunnen comprimeren in een 10Mbit stream. Dan spreken we toch al over minstens 1080i (p weet ik niet zeker).brooklyn schreef:HDTV is pas spectaculair en heeft een meerwaarde, al de rest is rommelIk vind het toch allemaal zo spectaculair niet. Gewoon wachten op HDTV, dan heb je pas een meerwaarde!
Ik zou zeggen geef de technologie (zowel infrastructuur als content) nog een jaartje of 2 en het moet zeker mogelijk zijn... En hoe sneller mensen nu op de iDTV kar springen, hoe vlugger het zal gaan denk ik
(mijn eerste post)