Philips router begrensd in aantal gebruikers?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nog niet zo lang geleden had ik hier iets gelezen over een begrenzing in de philips routers van belgacom die zou inhouden dat er een maximaal aantal gebruikers gelijktijdig online konden. Ik heb zo'n router, maar heb er nooit problemen mee gehad, dus trok ik het mij niet aan.
Vandaag wou ineens mijn Xbox niet meer connecteren op Live (DNS failed zei hij), terwijl mijn PC perfect op internet kon.
Even proberen met de PDA op Wifi en ook daar was geen verbinding mogelijk...
Ik had net mijn zus op haar kamer op internet gezien en er begon dus een lichtje te branden. Even gaan checken:
- mijn pc
- zus 1
- zus 2
- vader
4 PC's verbonden... zou het dan toch?
Even mijn vader gevraagd om zijn laptop op te zetten voor de zekerheid en jawel hoor... ging ook niet.
Een van mijn zussen zat voor TV dus even haar PC laten afzetten... hup PDA kon weer op het internet. Xbox nog steeds niet. PDA wifi af, even wachten, hup Xbox kan terug op het internet.

Mijn vraag nu, is dit door die begrenzing of zie ik spoken?
Als het zo blijkt te zijn voel ik mij behoorlijk in mijn g*t gebeten!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Heb je de optie ADSL Go ? of ADSL Plus. Zonder het na te zien op hun website dacht ik dat de Plus tot 4 PC's toelaat.
Ha ja, TV ook al...
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Met die philips kunnen normaal 4 pc's gelijk op internet, misschien surft er wel een buurman mee.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Toeme, misschien toch eens andere firmware op zetten dan, zoiets moet ik echt niet hebben :(
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

NuKeM schreef:Toeme, misschien toch eens andere firmware op zetten dan, zoiets moet ik echt niet hebben :(

kheb hier es gelezen dat sommigen de ozenda firmware gebruiken.
ik blijf gewoon bij de originele want er hangen maar 2 pc's aan :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

of een goekoop wifi routerke erachter steken (ap)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

hoy69 schreef:of een goekoop wifi routerke erachter steken (ap)

die philips is een modem/router (wifi)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Carno
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2006, 08:54
Locatie: Leopoldsburg

Blue-Sky schreef:Heb je de optie ADSL Go ? of ADSL Plus. Zonder het na te zien op hun website dacht ik dat de Plus tot 4 PC's toelaat.
Ha ja, TV ook al...

Go of Plus, 't zou eigenlijk toch gelijk moeten zijn, niet ?
Met een Go wordt je router aanzien als die ene aansluiting aanzien want die krijgt het IP adres. Wat er achter hangt maakt m.i. niet zo veel uit...je bandbreedte wordt natuurlijk wel gedeeld...
Tenminste, zo ging het bij Telenet toen ze ook nog maar 1 (gelijktijdige) aansluiting voorzien hadden in hun standaard contract.

Greetz,
Carno
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Carno schreef:
Blue-Sky schreef:Heb je de optie ADSL Go ? of ADSL Plus. Zonder het na te zien op hun website dacht ik dat de Plus tot 4 PC's toelaat.
Ha ja, TV ook al...

Go of Plus, 't zou eigenlijk toch gelijk moeten zijn, niet ?
Met een Go wordt je router aanzien als die ene aansluiting aanzien want die krijgt het IP adres. Wat er achter hangt maakt m.i. niet zo veel uit...je bandbreedte wordt natuurlijk wel gedeeld...
Tenminste, zo ging het bij Telenet toen ze ook nog maar 1 (gelijktijdige) aansluiting voorzien hadden in hun standaard contract.

Greetz,
Carno

Telenet kan je daar niet echt mee vergelijken.

Zodra het over routering gaat bij een thuisrouterke is er altijd maar sprake over 1 publiek ip en een volledige (private) ip range in het netwerk.

Wat telenet doet, is gewoon een aantal ip adressen reserveren per modem en afhankelijk van het abonnement.

Wat BGC toepast, is een aangepaste firmware zodat er niet meer dan 4 IP adressen geleased worden aan de clients.
Je kan dus inderdaad nog andere firmware's proberen, maar van die Philps rommel bakken moet ik zelf ook niet veel meer weten.

Het beste is gewoon een goeie adsl modem kopen en een router naar keuze, of ook zo'n all-in-one gevall maar dan van een gerenomeerd merk (bvb D-Link).
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ikzelf vind een Thomson 530 in bridging modus met een Ethernet Router erachter die via PPPoE verbinding maakt met het ADSL netwerk de meest praktische/elegante oplossing.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

patje schreef:
hoy69 schreef:of een goekoop wifi routerke erachter steken (ap)

die philips is een modem/router (wifi)


weetk , je kan er toch nog een andere achter hangen
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hang er genoeg aan en je kan er ineens je huis mee verwarmen, dan heb je geen CV meer nodig :smash2:
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

hoy69 schreef:
patje schreef:
hoy69 schreef:of een goekoop wifi routerke erachter steken (ap)

die philips is een modem/router (wifi)


weetk , je kan er toch nog een andere achter hangen

maar dat is niet echt bevorderlijk voor je netwerksnelheid... Echt te vermijden zo'n dingen. Nu ja, van 1 hop meer zal je niet doodgaan. Het kost dan nog eens electriek meer :P
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

gewoon een poort van je phillips wifi in bridged gooien en der een ethernet modem achterhangen kan ook perfect, wat niet veel doet aan je netwerksnelheid
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

killer schreef:gewoon een poort van je phillips wifi in bridged gooien en der een ethernet modem achterhangen kan ook perfect, wat niet veel doet aan je netwerksnelheid

die philips is een modem/router (wifi)
je gaat geen 2 modems na elkaar aansluiten toch ??? :eek: :x

al de 2de
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

sorry, typfout, moest een ethernet router zijn, wat je zelf ook al wel had kunnen bedenken.
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

Zelfde probleem hier... 4 Devices vind ik wel nogal weinig, net zoals Nukem hebben we hier een aantal PDA's in huis, en in het weekend kan het al eens gebeuren dat een bezoeker ook eens het netwerk wil bezoeken. We betalen voor een netwerk (weliswaar beperkt tot 4PC's, maar een PDA is geen pc ;)) en gebruiken onze eigen caching DNS server, dus waar zit de verhoogde kost aan de Belgacom kant?

Het is trouwens niet de DHCP die de beperking oplegt, want we hebben een andere DHCP server staan, de router schijnt het aantal MAC-adressen te beperken...
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”