Deej_1977 schreef:Men zou ook kunnen de max limiet terugzetten naar 60GB en het voordelig nachtsurfen afschaffen. Problem solved en slechts een minimum van de klanten zal daar over klagen. Deftige providers durven ook harde beslissingen nemen.
@Deej_1977 : Het Nachtsurfen is ingevoerd om juist te zorgen dat het zware downloadwerk 's nachts gebeurd, en niet door de dag wanneer de meeste mensen online zijn. Wanneer het nachtsurfen wordt afgeschaft dan gaan de leechers niet wachten op de nacht om te downloaden en het ook gewoon door de dag doen, waardoor er door de dag meer snelheidsproblemen komen. En dan zijn er meer mensen benadeeld dan wanneer het nachtsurfen niet op maximum snelheid kan.
Zie uitleg van Edpnet over het nachtsurfen :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11649&start=0
Algemeen :
Vergeet ook niet dat hier op het forum maar een heel klein deel van de internetgebruikers zit hé, hetgeen hier verteld wordt vertegenwoordigd niet persé de algemene mening van Edpnet users.
Ik denk trouwens ook dat je 's nachts met lagere snelheden op maandbasis zeker nog genoeg kunt downloaden, je moet ook niet persé na 2 weken al aan je limiet zitten hé, verspreid de downloads dan wat.
Het zullen ook wel vooral de zware downloaders zijn die te klagen hebben over 'mss tragere nachtsurfen' terwijl het juist een kwestie is van 'good-will' van de Edpnet kant om 's nachts maar de helft van de datatrafiek te registreren. Je zou dan in principe 200GB per maand kunnen downloaden, maar als je al aan je 100GB of erboven komt per maand, dan heb je toch waar je voor betaald, als je door de mss lager snelheid niet aan je 200GB komt, dan vind ik dat daar niet over geklaagd kan worden omdat je die 100GB extra eigenlijk gratis krijgt.
Mja is mijn mening[/url]