Teller plat?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

andy-dsl schreef:
Praetorian schreef:Hier zagen heeft dus geen enkel nut, behalve om maar te kunnen zagen. Je zou verdikke moeten blij zijn dat edpnet de limieten verveelvoudigd in vergelijking met de duurdere skynet en telenet abbo's. Als je niet tevreden bent van deze limieten: ga dan daar eens je illegale content afhalen... Een les in nederigheid van jouwwentwege is meer dan gerechttvaardigd

De nagel op de kop. En het gekke is dat BGC en TN wel de infrastructuur hebben om hun limieten nog hoger dan deze van EDPnet te leggen. Voor hen is dit puur monopolie en winstbejag. Schandalig. Sommigen lijken hier echt niet te beseffen wat er op telecomgebied allemaal boven hun hoofd afspeeld. Je zou wel anders piepen over je luxeverbinding.


Jongens, jongens .... waar gaat dit naartoe ? Het enigste dat we vragen, is dat de meter op basis van dewelke onze maandelijkse factuur wordt bepaald, correct zou werken. Het is precies of we het einde van de wereld vragen .... we zeuren helemaal niet over hogere limieten of lagere prijzen. Ik ben meer dan tevreden met de prijs en de voorwaarden die EDPNET aanbiedt. Het enigste dat ik (ik zal maar uit eigen naam spreken) vraag is dat deze regels op een DOORZICHTIGE manier worden toegepast. Is dat teveel gevraagd ?
unrealiac
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2006, 13:22

Krijgen jullie de laatste tijden ook Negatieve waarden en alsook gewoon niets...

Download Upload
28/08/2006 87,60 MB 11,55 MB
27/08/2006 4196,31 MB 415,49 MB
26/08/2006 -1695,07 MB 417,73 MB
25/08/2006 414,75 MB 154,41 MB
24/08/2006 1158,77 MB 146,85 MB
23/08/2006 574,25 MB 48,36 MB
22/08/2006 1049,86 MB 384,10 MB
21/08/2006 2965,40 MB 295,39 MB
20/08/2006 1688,40 MB 0,00 MB
19/08/2006 1259,09 MB 227,04 MB
18/08/2006 3293,08 MB 272,98 MB


Ik heb redelijk vaak dat er een negatief cijfer in komt te staan :)
Maar dat laat niet staan dat ik ook opeens TE veel heb staan :roll:
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Uzzi schreef:Jongens, jongens .... waar gaat dit naartoe ? Het enigste dat we vragen, is dat de meter op basis van dewelke onze maandelijkse factuur wordt bepaald, correct zou werken. Het is precies of we het einde van de wereld vragen .... we zeuren helemaal niet over hogere limieten of lagere prijzen. Ik ben meer dan tevreden met de prijs en de voorwaarden die EDPNET aanbiedt. Het enigste dat ik (ik zal maar uit eigen naam spreken) vraag is dat deze regels op een DOORZICHTIGE manier worden toegepast. Is dat teveel gevraagd ?


Idd. Ik ben wat afgeweken waarvoor mijn excuses. Wat u zegt klopt natuurlijk. Persoonlijk maak ik er geen probleem van. Je kan zelf voldoende bijhouden hoeveel traffic je verzet. Vergt alleen wat dicipline.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

andy-dsl schreef:
Uzzi schreef:Jongens, jongens .... waar gaat dit naartoe ? Het enigste dat we vragen, is dat de meter op basis van dewelke onze maandelijkse factuur wordt bepaald, correct zou werken. Het is precies of we het einde van de wereld vragen .... we zeuren helemaal niet over hogere limieten of lagere prijzen. Ik ben meer dan tevreden met de prijs en de voorwaarden die EDPNET aanbiedt. Het enigste dat ik (ik zal maar uit eigen naam spreken) vraag is dat deze regels op een DOORZICHTIGE manier worden toegepast. Is dat teveel gevraagd ?


Idd. Ik ben wat afgeweken waarvoor mijn excuses. Wat u zegt klopt natuurlijk. Persoonlijk maak ik er geen probleem van. Je kan zelf voldoende bijhouden hoeveel traffic je verzet. Vergt alleen wat dicipline.

natuurlijk klopt dat, en ik weet dat ik mss wat rap hier kom zagen, maar deels ook door de slechte ervaringen met mijn vorige providers, ik wil niet WEER pech hebben met mijn provider

dus ik zag dit zowiso somber in en ik hoop gewoon dat het tot deze maand beperkt blijft (het ziet er zo wel naar uit)
als dat zo is is er niet echt veel fout gebeurd, alleen dat ik nu wat over de limiet zit omdat ik het niet deftig in het oog heb kunne houden

het is niet dat ik persee wil zagen op edpnet ofzo en ik weet dat ze als weinige isp's hier in belgie redelijk goed bezig zijn en dat tov andere landen het gewoon niet altijd mogelijk is van meer bandbreedte enzo te geven
het gaat voor mij hier ook over die meter die een paar dage niet deftig werkte en fouten aangeeft
nu ja, volgens mij is het al in orde, gewoon wachten tot de volgende maand en het zal (denk ik) niet direct meer voorkomen (hoop k :P)
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

chill dudes... "we werken eraan" is niet hetzelfde als "'t is over een minuutje klaar". Have some patience. :wink:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

fred_be9300 schreef:chill dudes... "we werken eraan" is niet hetzelfde als "'t is over een minuutje klaar". Have some patience. :wink:

Dat klopt idd wel, nu ja we zien wel he, ik heb er alleszins al veel meer vertrouwen in dat het in orde komt + de vakantie is bijna gedaan (voor een groot deel mensen), het zal zowiso wel al beteren
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Uzzi schreef:
andy-dsl schreef:
Praetorian schreef:Hier zagen heeft dus geen enkel nut, behalve om maar te kunnen zagen. Je zou verdikke moeten blij zijn dat edpnet de limieten verveelvoudigd in vergelijking met de duurdere skynet en telenet abbo's. Als je niet tevreden bent van deze limieten: ga dan daar eens je illegale content afhalen... Een les in nederigheid van jouwwentwege is meer dan gerechttvaardigd

De nagel op de kop. En het gekke is dat BGC en TN wel de infrastructuur hebben om hun limieten nog hoger dan deze van EDPnet te leggen. Voor hen is dit puur monopolie en winstbejag. Schandalig. Sommigen lijken hier echt niet te beseffen wat er op telecomgebied allemaal boven hun hoofd afspeeld. Je zou wel anders piepen over je luxeverbinding.


Jongens, jongens .... waar gaat dit naartoe ? Het enigste dat we vragen, is dat de meter op basis van dewelke onze maandelijkse factuur wordt bepaald, correct zou werken. Het is precies of we het einde van de wereld vragen .... we zeuren helemaal niet over hogere limieten of lagere prijzen. Ik ben meer dan tevreden met de prijs en de voorwaarden die EDPNET aanbiedt. Het enigste dat ik (ik zal maar uit eigen naam spreken) vraag is dat deze regels op een DOORZICHTIGE manier worden toegepast. Is dat teveel gevraagd ?

ik vind dat een terechte vraag. De opmerking van vanidian niet, en tegen hem heb ik dan ook mijn reply geschreven.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik heb de indruk dat de nachttraffiek na 4GB op 0 gezet wordt en daarna gewoon telt, maar dan negatief, en overdag wordt de trafiek er gewoon bij geteld.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ZMD schreef:Ik heb de indruk dat de nachttraffiek na 4GB op 0 gezet wordt en daarna gewoon telt, maar dan negatief, en overdag wordt de trafiek er gewoon bij geteld.

kan bijna niet want ik heb nooit meer dan 2 a 2.5 gig gedownload en stond wel -4000 gig negatief enzo
en ene keer dat ik 1.3 gig ofzo binne had gehaald staat de meter op meer dan 2.6 gig

nu ja, is weer wat dage geleden, maar bij mij klopt u constatering alleszins al niet (vooral omdat ik nooit 4 gig of meer heb gedownload snachts (toch nog niet op edpnet, of toch zeker niet de laatste maand))
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Vandaag de 28e... 20 dagen na het 'defect' gaan van m'n teller blijkt hij terug te werken, na een reset van m'n router en een IP renewal obviously...

Geen idee van m'n verbruik de laatste 20 dagen maar...

08/2006 1792,70 MB 1559,95 MB
07/2006 13488,79 MB 3215,57 MB

..op m'n historiek. Niet slecht maar heb geen zicht op m'n uiteindelijk verbruik. Die 8e maand lijkt me sinds de reset but ah well. All good I guess...


- sChutt
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

FlashBlue schreef:Hey ken ; ff een vraag, die screenshots van jouw , komen die van edpnet site of van my edpnet ?
Ze lijken er veel op; maar toch wat detail verschillen met mijn meter op edpnet site ... bvb abonnementstype da erbij staat; knop van nachtsurfen etc ... (nu gebruik ik wel altijd de engelse versie van de .be site; mr dat zou het verschil niet moge maken normaal ...)
Ken schreef:Waarschijnlijk herinnert EDPnet zich van m'n voorstel niet...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Mette schreef:maar bij mij klopt u constatering alleszins al niet


Was inderdaad misschien iets te snel met mijn conclusie, maar vandaag was het pas de eerste keer dat ik een negatieve waarde had.

EDIT:
Ik zie trouwens dat de meter voor de fakturatie andere (maar ook foute) gegevens gebruikt.

Meter van 05/08-05/09 telt 4445MB
Meter voor fakturatie telt 22774MB
Ik weet dat het verbruik tussen 01/08 en 05/08 slecht 500MB is, dus is dit wel een zeer groot verschil.

De juiste waarde ligt eerder rond 15690MB (Nachtsurfen is enkel bij de 4 drukste dagen meegerekend, +2GB, op andere dagen heb ik het nachtsurfen niet genoteerd).
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ZMD schreef:
Mette schreef:maar bij mij klopt u constatering alleszins al niet


Was inderdaad misschien iets te snel met mijn conclusie, maar vandaag was het pas de eerste keer dat ik een negatieve waarde had.

EDIT:
Ik zie trouwens dat de meter voor de fakturatie andere (maar ook foute) gegevens gebruikt.

Meter van 05/08-05/09 telt 4445MB
Meter voor fakturatie telt 22774MB
Ik weet dat het verbruik tussen 01/08 en 05/08 slecht 500MB is, dus is dit wel een zeer groot verschil.

De juiste waarde ligt eerder rond 15690MB (Nachtsurfen is enkel bij de 4 drukste dagen meegerekend, +2GB, op andere dagen heb ik het nachtsurfen niet genoteerd).

dat komt omdat de meter voor facturatie anders werkt
die telt namelijk per kalendermaand
de meter voor smallband werkt daarentegen op de dag waarop je een abo hebt gepakt (bv de 17de bij mij) tot een maand later

daarom dat die waardes soms serieus kunnen verschillen
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik versta eigenlijk nog steeds niet waarom ze voor iedere klant de periode gelijk brengen op kalendermaand.

Mijn dedicated server provider rekent bvb als ik maandag iets bestel en de server op woensdag krijg enkel hetgeen ik moet betalen voor de rest van de maand en niet de volle maand. Ook factureren ze een maand op voorhand (volgende maand) al.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ken schreef:Ik versta eigenlijk nog steeds niet waarom ze voor iedere klant de periode gelijk brengen op kalendermaand.

Mijn dedicated server provider rekent bvb als ik maandag iets bestel en de server op woensdag krijg enkel hetgeen ik moet betalen voor de rest van de maand en niet de volle maand. Ook factureren ze een maand op voorhand (volgende maand) al.

ok maar dat op voorhand factureren hier niet mogelijk is is logisch (iedereen verbruikt niet elke maand even veel data)

waarom de periode niet hetzelfde is als de kalendermaand snap ik wel
anders is (zoals het nu dus is) op het einde van de maand iedereen aan het zien dat zijn limiet vol is -> servers zijn dus veel harder belast

als je iedereen op de dag dat hij inet heeft besteld laat tellen is dit dus voor iedereen anders, wat de load op de servers spreid

maar hoe het nu is zit ge nog altijd op het einde van de maand dat iedereen zit vollenbak zijn limiet vol te trekken, want er wordt per kalendermaand berekend of ge over u 20 gig zit of niet
en per facturatiedatum dan of ge bove de 60 gig zit of niet

niet echt logisch idd, maar edpnet heeft al laten weten hier ergens dat ze een oplossing aan het zoeken zijn voor dit "probleem", dus dat zal wel in orde komen :) (mss kan het wel ff dure ma toch)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier ook hetzelfde probleem,mijn teller werkt sinds 8 augustus niet meer,
nu heb ik wel gezien dat ik op 28 augustus en 29 augustus wel een uitlezing heb,maar de andere dagen ontbreken dus,nu heb ik totaal geen idee hoeveel ik nu al binnen heb gehaald. :roll:
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Mijn teller geeft ook vaak negatieve waarden en ik heb geen idee hoeveel ik al verbruikt heb deze maand. Wordt de meter voor facturatie wel correct bijgehouden of betaal ik enkel hetgeen ik zie in "My EDPnet"?

'k zal vanavond eens ISPmonitor installeren, dan heb ik misschien een beter zicht op m'n trafiek. Het nadeel is dat er verschillende pc's op het internet zitten, dus echt sluitend is het niet. Gelukkig is er maar 1 die veel trafiek haalt. De rest valt al bij al goed mee.

grtz
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

IS het mogelijk om met isp monitor het juiste verbruik te controleren als je met 1 pc op het net gaat?
BEdankt!
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Hier ook negatieve waarden.

Code: Selecteer alles

Download       Upload
30/08/2006       44,03 MB       3,28 MB
29/08/2006       48,11 MB       5,49 MB
28/08/2006       219,44 MB       16,52 MB
27/08/2006       -2044,97 MB       83,46 MB
26/08/2006       1287,68 MB       47,26 MB
25/08/2006       544,56 MB       21,82 MB
24/08/2006       -2575,91 MB       56,41 MB
23/08/2006       544,26 MB       30,73 MB
22/08/2006       779,07 MB       406,41 MB
21/08/2006       1142,60 MB       0,00 MB
20/08/2006       -2941,85 MB       0,00 MB
19/08/2006       1394,89 MB       0,00 MB
18/08/2006       1436,38 MB       0,00 MB
17/08/2006       1180,28 MB       -0,19 MB
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

fieldoxide schreef:IS het mogelijk om met isp monitor het juiste verbruik te controleren als je met 1 pc op het net gaat?
BEdankt!


Nee, aangezien ISP monitor gewoon de gegevens van de site afhaald. Je zal dus dezelfde waarden krijgen.

Je kan wel eens DU meter proberen, die meet de gegevens lokaal dus die zal wel een correct verbruik geven.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

flt schreef:
fieldoxide schreef:IS het mogelijk om met isp monitor het juiste verbruik te controleren als je met 1 pc op het net gaat?
BEdankt!


Nee, aangezien ISP monitor gewoon de gegevens van de site afhaald. Je zal dus dezelfde waarden krijgen.

Je kan wel eens DU meter proberen, die meet de gegevens lokaal dus die zal wel een correct verbruik geven.

met ISP monitor kunt ge ook u verbruik op een bepaalde netwerkkaart/pc zien
dus ge kunt wel +- weten hoeveel geh ebt verbruikt op 1 pc (al is DU meter hiervoor idd wel beter geschikt en uitgebreider), maar het is alleszins wel mogelijk (bij ISPmonitor kan je dit cfhecken door rechtermuistoets op die gele data te klikken en dan "traffic monitor statistics" aant te duiden)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Bij mij werkt het 'nachttarief' gewoon niet meer ... afgezien van de negatieve waarden en de oncorrecte verdeling van het gebruik per dag (zal mij een worst wezen .. als het op het einde van de maand maar klopt) moet ik vaststellen dat ik de laatste weken geen nachttelling meer krijg :cry:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Bij mij werkt het 'nachttarief' gewoon niet meer ... afgezien van de negatieve waarden en de oncorrecte verdeling van het gebruik per dag (zal mij een worst wezen .. als het op het einde van de maand maar klopt) moet ik vaststellen dat ik de laatste weken geen nachttelling meer krijg :cry:

het eind van de maand is morge :P (nu ja, ik hoop het voor u (en voor vele andere mensen waaronder ikzelf) alleszins ook)
al lijkt het bij mij toch in orde de laatste dagen, er zijn gewoon een paar dagen die niet kloppen bij mij, das al
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Jikes. Ze hebben eens geupdate. Eerst stond er -3GB download op een dag, ja, goe gelezen, -3GB, en nu + 11GB ... arf. Kan best kloppen als dat het verschil is wat slecht genoteerd geweest is over de laaste 20 dagen van men periode, maar was effe verschieten.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

28e rekende ze nog aan 100% percent tijdens de nachtelijke uurtjes. De 29e en 30e was't aan 50%. De hoeveelheden zijn in lijn met wat netlimiter registreert ... hopen nu dat het zo blijft ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

blondie2001 schreef:28e rekende ze nog aan 100% percent tijdens de nachtelijke uurtjes. De 29e en 30e was't aan 50%. De hoeveelheden zijn in lijn met wat netlimiter registreert ... hopen nu dat het zo blijft ...

mja bij mij is dat enkel de 23ste gebeurd en de 17de en 18de is er ook iets louche (-4 gig en 3.4 gig die k zeer zeker ni heb gedownload)

nu ja, bij iedereen is het precies anders, maar bij mij is het vanaf de 23ste toch in orde al voor zover ik weet (ik zie toch geen abnormale waardes meer enzo vanaf de 24ste)

maar de foute waardes van de ander dage zijn wle gebleve
nu ja, ik denk wel dat het opgelost is zodat volgende maand terug in orde gaat zijn
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Mette schreef:
ZMD schreef:...

dat komt omdat de meter voor facturatie anders werkt
die telt namelijk per kalendermaand
de meter voor smallband werkt daarentegen op de dag waarop je een abo hebt gepakt (bv de 17de bij mij) tot een maand later

daarom dat die waardes soms serieus kunnen verschillen


Ik weet het.
Maar mijn teller (voor smallmband) loopt vanaf de 5de en die stond op 4445MB en voorde 5de had ik slechts 500MB gedownload. Dus in totaal deze maand (tot 28/08) is dat 4945MB, en toch stond de meter van deze maand op 22774MB. :s
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:41

Hier is de meter ook weer "normaal". Gisterochtend was mijn totaal verbruik ongeveer 1.5Gb en gisteravond ongeveer 35GB... Ik weet eigenlijk niet exact hoeveel trafiek ik al had deze maand, maar het was vrij veel. De teller zou wel eens kunnen kloppen.

Anyway ik ga er niet wakker van liggen, voor hetgeen een Gb kost...

grtz
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ZMD schreef:
Mette schreef:
ZMD schreef:...

dat komt omdat de meter voor facturatie anders werkt
die telt namelijk per kalendermaand
de meter voor smallband werkt daarentegen op de dag waarop je een abo hebt gepakt (bv de 17de bij mij) tot een maand later

daarom dat die waardes soms serieus kunnen verschillen


Ik weet het.
Maar mijn teller (voor smallmband) loopt vanaf de 5de en die stond op 4445MB en voorde 5de had ik slechts 500MB gedownload. Dus in totaal deze maand (tot 28/08) is dat 4945MB, en toch stond de meter van deze maand op 22774MB. :s

mja ok das een groot verschil, maar vorige maand heb k gemerkt dat de teller ook al niet altijd eve correct ging (maar dan bedoel k factuurmaand) dus mss is daar iets bijgeteld van daarvoor ofzo

nu ja, als na deze maand het opgelost is, tja spijtig, maar kan gebeuren he
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Als je de 20 gb opgebruikt hebt op het einde van de maand krijg je dan eerst een mailtje van edpnet voor ze je op smallband plaatsen?
Of krijg je zelf de kans om extra gb's de maand te kopen? :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

fieldoxide schreef:Als je de 20 gb opgebruikt hebt op het einde van de maand krijg je dan eerst een mailtje van edpnet voor ze je op smallband plaatsen?
Of krijg je zelf de kans om extra gb's de maand te kopen? :roll:


je word automatisch gefactureerd tot 60 gig ... zoals vermeld staat in de voorwaarden :)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Als je de 20 gb opgebruikt hebt op het einde van de maand krijg je dan eerst een mailtje van edpnet voor ze je op smallband plaatsen?
Of krijg je zelf de kans om extra gb's de maand te kopen? :roll:

je komt niet op smallband als je over de 20 gig verbruikt, je komt pas op smallband als je over de 60 gig verbruikt
elke lopende gig extra tot 60 gig wordt dus zonder iets te late weten aangerekend (zoals het idd in de voorwaarden staat)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dus dan betaal ik 0.25 eurocent per extra begonnen gigabyte?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Dus dan betaal ik 0.25 eurocent per extra begonnen gigabyte?

boven de 20 gig betaal je idd 0.25€ per begonnen gig ja
dus als je bv 24.3 gig hebt betaal je 1.25€ extra
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat er vandaag (op den 31e) een correctie is uitgevoerd ... mijne PC had immers nog niet aan geweest op deze dag en er stond al meteen 4Gb down op ... maar als ge de hele maand bekijkt en wat er al verkeerd geteld is, zou het wel kunnen dat iets dergelijks nog ontbrak (met de negatieve waarden ed erbij geteld) ...
Hopelijk zal het dan vanaf nu er terug normaal uitzien.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”