Man wisselt prijsetiket en koopt gsm's van €500 voor €59

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nob schreef:
Door het schenden van het copyright op de cd, is het dan niet meer de MOGELIJKHEID tot inkomstverlies, maar het FEIT van inkomstverlies.
Maar da's niet waar. Of kan jij met 100% zekerheid zeggen dat de man die die CD gecopieerd heeft deze ook zou kopen??

(ik zal de vraag anders stellen:moest je niet kunnen downloaden, zou je dan alles gekocht hebben wat je tot nu toe hebt gedownload??)

-> Al willen sabam en consoorten het natuurlijk anders zien, met hun (opzettelijk) scheef redeneren. Nog een beetje schever en iedereen betaalt 2X voor elke CD die je koopt ;-)

greetz,

Nob
Zoals ik al zei, da's niet MIJN standpunt, maar het standpunt van de aanklager.

Maar ik zal het anders zeggen, als het MIJN product zou zijn, zou het ook MIJN standpunt zijn. :P

Weet wel : ik download inderdaad ook wel soms iets. Ben ook niet heiliger als de paus. Maar alles wat ik GEBRUIK en echt SPEEL is inderdaad gekocht. Soms gebeurde dit andersom : ik heb een paar spelletjes die ik heb uitgespeeld, maar toch zit de celofaan nog rond de doosjes. Ik weet ook wel dat ik daar een uitzondering in ben, en misschien ook wel een zonderling. So be it. Er lopen wel meer zotte mensen rond op deze planeet, ik ben dus in goed gezelschap. :twisted:
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Wat die "zekerheid" betreft, nee. Maar een aanklager zal dan aansturen op "probable cause". Een dief neemt iets mee om er profijt uit te halen. Dit is één (maar niet de enige) stelling die instanties als de MPAA aanneemt en verdedigt.

Rechtbanken zullen dit steeds aanvaarden, met uitzondering van pakweg een psychische storing (dwangmatig gedrag, kleptomanie); in alle andere gevallen zal het _vermoeden_ voldoende zijn voor een veroordeling. Het feit dat geen enkele _bewezen_ piraat tot nu toe zijn process heeft weten te winnen is illustratie genoeg.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... en nog steeds bijft het een beleefde discussie met zinnige argumenten.

Respect !
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Respect indeed :) Verdient een applausje ! :)

Anyway, ooit iemand eraan gedacht dat die "auteursrechtenschendingen-rechtzaken" nu zo de kop op steken omdat ze gewoonweg voor bedrijven misschien zelfs INKOMSTEN betekenen ? En zelfs als het dat niet is, is het om een ander doel te bewerkstelligen dan mensen op hun vingers te tikken.

Als het een tijdelijke trend zou zijn die verlieslatend was, dan werd het niet meer gedaan. Maar men daagt na enkele jaren nog steeds alles en iedereen voor de rechtbank. Bedrijven die producten verkopen klagen aan voor patentenschending, bedrijven die media verkopen klagen aan voor auteursrechtenschending. En daar is ook genoeg te grijpen. SABAM anyone ?