geen DOMMEL meer : geen paniek het is niet hun fout.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

hier ook stabiel en goed, zeker geen klagen, vind DOMMEL heel goed, zit nu op medium en altijd rond 115kb/sec, streek rond oostende, van overbelasting zeker geen sprake, groeten :-D
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn broer heeft ook dommel, regio Bornem, heeft daar nooit problemen gehad, zelfs op mediumband had hij een stabiele 100 KB/s. Zolang ze meer bandbreedte blijven aankopen als er meer leden zijn is alles dik in orde. Heb zeker het gevoel dat de mensen van dommel niet te gierig zijn om daar regelmatig in te investeren. Uiteindelijk is het voor hun zeer belangrijk om de naam te hebben van een stabiel netwerk, anders valt de massale toestroom van nieuwe leden als een pudding in elkaar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik ben sinds begin mei klant voor ADSL en tevreden ... kleine problemen zijn er overal. Ik heb sinds 1995 al genoeg ondervonden. De beginperiode bij Globe enz. In 1998 of 99 heb ik de eerste keer Dommel aangeraden voor een ex-collega die in Thailand ging wonen en in 2000 raadde ik een school Dommel aan. Voor hosting ben ik zelf ook al 2 jaar bij Dommel met mijn eigen domein. De hele periode heb ik geen enkel probleem gehad dat niet direct en correct werd opgelost.

De kwaliteit van een provider is meer dan het netwerk, het is ook de manier waarop evenrtuele problemen opgelost worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Idem. Ik ben er nu een 4-tal maand bij, geen problemen mee. Onlangs wat capacity problemen maar die zijn opgelost.

Als je de helpdesk nodig hebt kun je er vanop aan dat ze een duidelijk antwoord geven.

Jan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..


Post je modem waarde eens? Het is vooral de noise margin die interesant is. Want ik heb een gelijkend probleem. Maar dit ligt niet aan dommel maar aan belgacom.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ik heb mijn modem nu sinds de 30ste zowat constant aan laten staan. 1 maal een vreemde disconnect gehad 2 nachten geleden, iets voor 12 uur 's nachts
anders: perfect stabiel
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

ANARCHY92 schreef:
Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..


Post je modem waarde eens? Het is vooral de noise margin die interesant is. Want ik heb een gelijkend probleem. Maar dit ligt niet aan dommel maar aan belgacom.

Greetz Wouter


Hoe bedoel je precies?
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..


De laatste tijd valt het wel mee hier. Tis maar één keer per week dat de boel 's nachts plat gaat liggen. Zeker een verbetering...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heronic schreef:
Hoe bedoel je precies?


De waarde die je modem of router geven, hiervoor moet je in het geval van een router gewoon naar de status pagina van je router voor surfen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Yoho het is weer nacht en daar gaan we weer... :) vanavond iets vroeger dan gewoonlijk maar aangekondigd door lekker zware lag.

Als hetvolgende is wat je vraagt :

PPPOE
VPI/VCI 8/35
LCC
MTU 1454

Maar wat is er 's nachts dan anders?
Heb nu trouwens wel steeds dat ik mijn 'syn' verlies.
Maar evengoed.. enkel 's nachts of toch na 23u meestal (vandaag uurtje vroeger)
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ik heb nu net tot 12u30 zitten gamen, en heb totaal geen last van lag of disconnects, dit is regio kortrijk wel, msch dat er ergens een centrale overbelast begint te geraken.
Wel raar dat dit snachts gebeurt, dommel heeft toch geen nachttarrief voor zover ik weet? Anders ga ik dit toch vlug beginnen gebruiken :-)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heronic schreef:Als hetvolgende is wat je vraagt :

PPPOE
VPI/VCI 8/35
LCC
MTU 1454



Nee dat was het niet :)

In je modem/router zit normaal ergens een status pagina, in die status pagina staat de NOISE MARGIN dat is het geene dat interesant is.

Als deze onder de 6 komt dan mag je de sync wel vergeten. Ik weet dit toevalig omdat ik het zelfde probleem heb. Dit komt meestal door slechte eind bekabeling. Bij mij kan ik hier niets aan veranderen mits het niet de bekabeling hier binnen is maar de bekabeling van belgacom op de straat. En belgacom wil hier niets aan veranderen.

Greetz Wouter ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Heb zopas een ticket aangemaakt... Het kan mij allemaal niet meer schelen. Deze verbinding is ronduit waardeloos 's nachts.

30 minuten zonder disconnect is al lekker lang.

Wat die noise betreft.. ik kan het niet onmiddelijk vinden maareh...
zou er dan 's nachts so vanaf omstreeks 22:00 meer noise zijn dan overdag?

Ik heb weer de hele nacht bezig geweest met 1 missie te doen die ik jammer genoeg niet kunnen voltooien heb daar ik nooit het einde haal.. hele party's die resignen, weer lekker voor laffe leaver doorgaan. Ik kap ermee..

Kan ik omwille van die reden opstappen? Ik zie het echt niet zitten zo.
M'n dial up is stukken stabieler dan dommel ('s nachts) alleen jammer dat het zo duur is en ik ondertussen de indruk krijg dat ik voor iets betaal waar ik alleen maar frustraties voor terug krijg.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Niet vergeten naar uw type chauffage te kijken. Er zijn bepaalde types die storing geven. Kan zijn dat die bij jou aan slaagt rond middernacht, beetje vroeger, beetje later en dat je dan problemen hebt.

Denk dat het hier ergens op userbase gepost geweest is.

Hier is het: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ge+storing

Ging wel over TV maar wie weet bestaat hetzelfde geval voor adsl...
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zou best wel kunnen.. alleen is het nog wachten op de man die de thermostaat komt aansluiten en de boiler afstellen... momenteel slaat die enkel aan voor warm water. :) Ik weet het echt niet meer.

Het is wel zo dat alle electriciteit, telefoon, tv, etc door 1 groot gat naar boven gaan. Niettemin zitten de telefoon en tv kabels allemaal afzonderlijk van elkaar gescheiden in elk hun eigen 20mm buis. 's nachts is er geen extra verbruik tov overdag... enkel dezelfde 2 pc's als altijd...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Het is een heel werkje maar eventueel eens in de kelder gaan zitten waar de telefoon kabel toekomt en daar uw adsl aftakken. Als het dan nog een probleem vormt moet het wel van buiten uw huis zijn.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

OK als het moet zal ik dat dan eens doen.. 's nachts dan... want overdag kan ik gerust boven blijven want dan gaat het wel vlot...

In elk geval zou ik graag weten :

Kan ik kostenloos opzeggen omwille van dit toch wel enorm op m'n .. werkend probleem?

Ik ben zo'n klein uurtje terug van m' werk gekomen (vroeger dan normaal) en heb ondertussen 3 disconnects gehad!!!!!!! Ik heb al een hele week de nacht en ben dus om 6:30 online en heb dan geen problemen.

Deze situeren zich dus van 21:00 tot 22:00 voorbodes met stevige lagbursts zo nu en dan, van 22:00 tot ten laatste 6:30 disconnects a gogo.
(nee ik ga niet meer wachten en zien wanneer de laatste is... de emmer is vol)

Wat kan ik daaraan doen?
Nu ga ik NOG EENS een ticket maken en NOG EENS hopen dat iemand daar dat ook effectief eens leest en een kleine moeite zou kunnen doen om dan een antwoordje te geven.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Wel, zover ik weet heb jij geen poot om op te staan.
Een adsl verbinding wordt 'zo goed mogelijk' geleverd, het enige dat ze kunnen doen om je probleem te verbeteren is je op een lagere synch zetten, de minimum synch die er is, is 1.1 Mbit/s.
Je zal dus sowieso een lijntest moeten vragenen 'hopen' dat daar iets mis mee is.
Surf je trouwens wireless? Zo ja probeer eens een kabel, of is het enkel Internet dat niet meer werkt? en ben je dan zeker adt het niet je 36h disconnect is?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik surf gewoon met een kabel. Het probleem is enkel 's nachts en de disconnects liggen zelden langer dan 30minuten uit elkaar. op die 20 minuten dat ik nu onlijne ben heb ik er al 2 gehad.

overdag heb ik hier nooit last van.

De aansluiting van m'n router/modem is recht boven de garage, waar belgacom binnen komt.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien even vragen of Belgacom delijn nakijkt (kan je eventueel via Dommel vragen).
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het is gevraagd. Maar nog steeds hetzelfe, feedback => 0,0
Ik ben nu gewoon zelf m'n online time en alle disconnects aan het registreren . Volgende week stuur ik die door met nogmaals de vraag hoe het nu eigenlijk zit. En dan ga ik ook Belgacom rechtstreeks contacteren.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Heronic schreef:Het is gevraagd. Maar nog steeds hetzelfe, feedback => 0,0
Ik ben nu gewoon zelf m'n online time en alle disconnects aan het registreren . Volgende week stuur ik die door met nogmaals de vraag hoe het nu eigenlijk zit. En dan ga ik ook Belgacom rechtstreeks contacteren.


Raar Heronic. Hier altyd direct antwoord als ik ze mail hoor.

Je hebt toch wel het juiste mailadres gebruikt he ??

En anders gewoon even Bellen
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik doe dat via tickets.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Ik had verbindingsproblemen rond 18h - 20h. Iemand dit ook opgemerkt ?

Maar nu is alles weer in orde :-D
timborius
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2006, 23:32

ja ik had ook dat probleem
nu kan ik niet meer downloaden me newsleecher, iemand ook dit probleem??
asilnevs
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:28
Locatie: Arendonk

Wij hadden ook lange tijd problemen, 2 maal zelfs, in totaal misschien wel 1.5 uur. Ik zit in de zone Turnhout (014). Weet iemand wat het probleem was? :???:
hier ce doar ce nonkel Jef
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

probleem ook hier gehad:
wel verbinding maar geen uitwisseling
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”