Shag schreef:Drewvt schreef:De panne is wel al een tijdje achter de rug...maar ik moet zeggen dat het signaal meer en meer onstabiel is de laatste week. Verbinding valt regelmatig weg en komt pas na verloop van tijd terug. Dat was niet het geval hiervoor.
Ben ik de enige, of is dit algemeen merkbaar?
Kheb nog niet zolang Dommel, maar hebt toch ook al ondervonden dat soms men verbinding wegvalt. Dacht al dat het aan mijn router lag, niet dus...
zogro schreef:ik heb hier nog atlijd dat verbinding af en toe wegvalt laatste week meer en meer. Vooral na 23u.
best eens even contact opnemen met de helpdesk... via telefoon of via email
Als het ADSL signaal wegvalt heeft het meestal met volgende dingen te maken:
* Binnenhuisinstallatie:
- verschillende telefooncontactdozen waar niet overal een splitter op zit
- defecte splitter
- te lange telefoondraad (5m of meer is echt niet aan te raden)
- statische electriciteit dicht bij de kabels (tel kabel dicht bij speakers, elektriciteitskabels etc...)
Test: alle apparaten van de lijn halen en de modem in het eerste telefooncontactdoos aansluiten met een gewone stekker (geen splitter) en de bijgeleverde kabel.
Controleren of deze synct en gesynct blijft.
Als je dit al eest doet kan je (bijna) uitsluiten dat het probleem in je eigen huis zit.
* Telefoonleiding tot bij je thuis:
- als ze over dezelfde "hoofdader" een betaaltelefoon laten lopen kan dit bv voor storing zorgen
- statische electriciteit e.d. kunnen hier ook voor zorgen.
- Oude telefoonlijn van begin vorige eeuw...
* Belgacom Centrals (LEX) / verdeelpunt (LDC)
- DSLAM (soort ADSL router) kaart die stuk is
- slecht contact
- verkeerd ADSL profiel
- bij geen sync: verkeerde poort, verkeerd profiel, verkeerde VPI, VCI settings....
Zo, dit zijn zoal de dingen die mis kunnen lopen.
Best is dus eerst je eigen binnenhuisinstallatie te testen en dan met dommel contact op te nemen om de rest te testen.
Als ze je gegevens hebben kunnen ze de problemen opsporen
PS:
tarieven BGC:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... al_tariffs
Naar 070: Piekuren 0,1750 - Daluren 0,0875 €/minuut
connectiekost (€ 0,0520/oproep, incl. BTW voor elk gesprek)
Piekuren : van maandag tot vrijdag tussen 8 en 19 uur
Daluren : van maandag tot vrijdag tussen 19 en 8 uur, en de hele dag tijdens weekends en feestdagen