geen DOMMEL meer : geen paniek het is niet hun fout.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Koelreuteria schreef:'k Weet niet of het een restant is van de panne, maar 'k geraak niet op mijn webspace met CuteFTP.
Log in lukt, maar dan komt de fout "Failed to establish data socket"
Nu de klassieke vraag: ligt het aan mij of aan dommel :???:

Ik krijg dezelfde fout met FlashFXP, is dus ws een setting aan een server na de reboot. Met hun webbuilder kan ik nog wel pages uploaden.

Bovendien heb ik geregeld time outs wanneer ik webpagina's wil openen (lijkt aan dns server te liggen), voordien had ik dat amper.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

probeer is passive connection
Please help, looking for a way to get rich and fast
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

BungaMan schreef:probeer is passive connection

Zowel met PASV "on" of "off" maakt het geen verschil.
Inloggen lukt en dan blijft hij hangen :-(
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Idem hier, lukt nog steeds niet, vóór de panne lukte het probleemloos.
Dan maar een ticket openen bij de helpdesk zeker?

Problemen met timeouts tijdens surfen lijken verholpen te zijn.
Loester
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:03

Ik werk met SmartFTP; alles werkt perfect hier.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Loester schreef:Ik werk met SmartFTP; alles werkt perfect hier.

Ik krijg daarmee een gelijkaardige error: "A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond. Timeout (40s)."

Mijn webspace staat op de server met IP 193.109.184.81, die van jou staat ws op een andere server.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

staat je firewalll volledig af?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

BungaMan schreef:staat je firewalll volledig af?

Alles staat nog hetzelfde als vóór de panne van woensdag en toen ging het wel. Firewall van beide modems die ik heb getest staat uit, wanneer ik die van mijn OS (windows en linux) aan of uit zet, maakt geen verschil.

PS. De vorige 11 uur geraakte ik niet eens voorbij de gateway van Dommel en heb dus weer lange tijd zonder internet gezeten, ook getest met 2 modems.
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Loester schreef:Wat een afgang voor Dommel zeg! Ik was meer dan 5 uur offline. Heb twee keer de helpdesk gebeld op hun dure 070-lijn, eerst laten ze muziek spelen voor enkele Euro-minuten om daarna automatisch het "gesprek" te beëindigen.


070 is zonaal tarief.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

FUBAR schreef:070 is zonaal tarief.

Fout, 070 kost per minuut € 0.1750 tijdens de piek- en € 0.0875 tijdens de daluren, een 078 nummer is zonaal tarief.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Perkele schreef:
BungaMan schreef:staat je firewalll volledig af?

Alles staat nog hetzelfde als vóór de panne van woensdag en toen ging het wel.

'k Vrees dat er nog restjes van de panne zijn... Zojuist een "reminder" ontvangen dat er een factuur niet is betaald terwijl alles via domiciliering loopt :!: :???:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

is hier ook soms nipt tegen vervaldatum, ook al eens een reminder had :wink:
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

FTP werkt terug en ik heb geen enkele instelling veranderd.
Het lag dus aan de server bij Dommel na de reboot ervan, net zoals ik eerder had gezegd.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

De panne is wel al een tijdje achter de rug...maar ik moet zeggen dat het signaal meer en meer onstabiel is de laatste week. Verbinding valt regelmatig weg en komt pas na verloop van tijd terug. Dat was niet het geval hiervoor.

Ben ik de enige, of is dit algemeen merkbaar?
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Drewvt schreef:De panne is wel al een tijdje achter de rug...maar ik moet zeggen dat het signaal meer en meer onstabiel is de laatste week. Verbinding valt regelmatig weg en komt pas na verloop van tijd terug. Dat was niet het geval hiervoor.

Ben ik de enige, of is dit algemeen merkbaar?


Kheb nog niet zolang Dommel, maar hebt toch ook al ondervonden dat soms men verbinding wegvalt. Dacht al dat het aan mijn router lag, niet dus...
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

ik heb hier nog atlijd dat verbinding af en toe wegvalt laatste week meer en meer. Vooral na 23u.
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Shag schreef:
Drewvt schreef:De panne is wel al een tijdje achter de rug...maar ik moet zeggen dat het signaal meer en meer onstabiel is de laatste week. Verbinding valt regelmatig weg en komt pas na verloop van tijd terug. Dat was niet het geval hiervoor.

Ben ik de enige, of is dit algemeen merkbaar?


Kheb nog niet zolang Dommel, maar hebt toch ook al ondervonden dat soms men verbinding wegvalt. Dacht al dat het aan mijn router lag, niet dus...


zogro schreef:ik heb hier nog atlijd dat verbinding af en toe wegvalt laatste week meer en meer. Vooral na 23u.



best eens even contact opnemen met de helpdesk... via telefoon of via email :)


Als het ADSL signaal wegvalt heeft het meestal met volgende dingen te maken:

* Binnenhuisinstallatie:
- verschillende telefooncontactdozen waar niet overal een splitter op zit
- defecte splitter
- te lange telefoondraad (5m of meer is echt niet aan te raden)
- statische electriciteit dicht bij de kabels (tel kabel dicht bij speakers, elektriciteitskabels etc...)


Test: alle apparaten van de lijn halen en de modem in het eerste telefooncontactdoos aansluiten met een gewone stekker (geen splitter) en de bijgeleverde kabel.
Controleren of deze synct en gesynct blijft.

Als je dit al eest doet kan je (bijna) uitsluiten dat het probleem in je eigen huis zit.

* Telefoonleiding tot bij je thuis:
- als ze over dezelfde "hoofdader" een betaaltelefoon laten lopen kan dit bv voor storing zorgen
- statische electriciteit e.d. kunnen hier ook voor zorgen.
- Oude telefoonlijn van begin vorige eeuw...


* Belgacom Centrals (LEX) / verdeelpunt (LDC)
- DSLAM (soort ADSL router) kaart die stuk is
- slecht contact
- verkeerd ADSL profiel
- bij geen sync: verkeerde poort, verkeerd profiel, verkeerde VPI, VCI settings....



Zo, dit zijn zoal de dingen die mis kunnen lopen.
Best is dus eerst je eigen binnenhuisinstallatie te testen en dan met dommel contact op te nemen om de rest te testen.
Als ze je gegevens hebben kunnen ze de problemen opsporen :)



PS:

tarieven BGC:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... al_tariffs

Naar 070: Piekuren 0,1750 - Daluren 0,0875 €/minuut
connectiekost (€ 0,0520/oproep, incl. BTW voor elk gesprek)

Piekuren : van maandag tot vrijdag tussen 8 en 19 uur
Daluren : van maandag tot vrijdag tussen 19 en 8 uur, en de hele dag tijdens weekends en feestdagen
Laatst gewijzigd door bram 08 aug 2006, 10:41, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Heronic schreef:Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.


valt je sync dan ook weg of niet? check je routerlogs....
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Heronic schreef:Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.


Heronic maar gaat versatel over hetzelfde netwerk als Dommel :???: :???: :???:

Ik heb nog nooit problemen gehad met online gamen (Quake 4 - Cod uo -Cod2 ).
De tijd dat ik bij Skynet was heb ik ook ooit veel disconnects gehad.Als ik de helpdesk belde was het altyd van.Ja meneer het is jou binnen bekabeling :twisted: en dat heeft zolang aangesleept dat probleem tot dat er is een GOEDE belgacom technieker langs gekomen is.En je raad het al 8) Het probleem was idd in de centrale zelf.De 3 vorige techniekers hadden dat NIET opgemerkt . :eek:
Dus ik denk eerder dat jou probleem OOK in de centrale van Belgacom te zoeken is.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

bram schreef:
Heronic schreef:Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.


valt je sync dan ook weg of niet? check je routerlogs....


Nee syn valt niet weg!!
Tevens zijn de dns servers van dommel enorm laat met hun updates.
Op 1pc heb ik andere dns servers toegevoegd omdat die m'n eigen hostname sneller hebben dan die van dommel.

Gamen : Voorlopig enkel guildwars (verslaving van het moment ;)
maarbij gw ligt het niet.
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Heronic schreef:
bram schreef:
Heronic schreef:Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.


valt je sync dan ook weg of niet? check je routerlogs....


Nee syn valt niet weg!!
Tevens zijn de dns servers van dommel enorm laat met hun updates.
Op 1pc heb ik andere dns servers toegevoegd omdat die m'n eigen hostname sneller hebben dan die van dommel.

Gamen : Voorlopig enkel guildwars (verslaving van het moment ;)
maarbij gw ligt het niet.


maw je ziet in je router de disconnects staan (wat voor router heb je btw?) is er een regelmaat in de disconnects.... op welk profiel synct je modem?
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

Heronic schreef:
bram schreef:
Heronic schreef:Ik heb er ook last van... Ik heb dommel nu zo'n kleine maand en ben die disconnects ondertussen meeeeer dan beu. De snelheden bij downloads zijn goed en "vrij" stabiel maar gamen is een echte ramp!!!

Nee die disconnects liggen niet hier of bij de gameservers maar bij dommel aangezien ik bij versatel dit probleem niet had. En zelfs de inbellijn die ik tussendoor gebruikt heb was veel stabieler was om guild wars te spelen!!
(dat gaat nog vlot over 56k).

Hoeveel missies/quests ik al mogen overdoen heb omwille van die disconnects zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Ahja hopen op beterschap en anders terug elders uitkijken.


valt je sync dan ook weg of niet? check je routerlogs....


Nee syn valt niet weg!!
Tevens zijn de dns servers van dommel enorm laat met hun updates.
Op 1pc heb ik andere dns servers toegevoegd omdat die m'n eigen hostname sneller hebben dan die van dommel.

Gamen : Voorlopig enkel guildwars (verslaving van het moment ;)
maarbij gw ligt het niet.


welke dns'n heb je toegevoegd?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dns die ik gebruik op deze pc : 83.217.93.246 / 217.215.138.24
Deze updaten een pak sneller dan die van dommel.

Dit heeft imho weinig met m'n probleempjes te maken aangezien m'n andere de standaard gebruikt en er evenzeer last van heeft.

Ik zie soms disconnects in m'n log staan alhoewel redelijk weinig. Het lijkt er eerder op dat ik ik vaak 'niet meer kan surfen' en overal m'n verbinding kwijtgeraak alhoewel ik toch verbonden blijf/ben. Na eventjes +- 2-5 minuten gaat alles plots wel weer. Ik merk verder nergens iets verdachts op.

Modem/router : SMC Barricade 9
PPPoE
VPI/VCI 8/35
LCC
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Heronic schreef:Ik zie soms disconnects in m'n log staan alhoewel redelijk weinig. Het lijkt er eerder op dat ik ik vaak 'niet meer kan surfen' en overal m'n verbinding kwijtgeraak alhoewel ik toch verbonden blijf/ben. Na eventjes +- 2-5 minuten gaat alles plots wel weer. Ik merk verder nergens iets verdachts op.


Dit lijken me ook eerder DNS/Routing problemen.

Probeer 'ns op die moment een ping -t te doen naar een ip en een hostname
(de -t zorgt ervoor dat de ping blijft lopen ipv na 4 keer te stoppen)

bv:
ping -t 66.102.9.147
ping -t www.google.be
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ga ik dadelijk proberen :)
Heb het alweer 2x gehad op nog geen 30 minuten.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het heeft lang geduurd maar dit is de

Output :

Code: Selecteer alles

PING 66.102.9.147 (66.102.9.147) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 66.102.9.147: icmp_seq=1 ttl=242 time=46.0 ms
wrong data byte #11 should be 0xb but was 0xc
#8      8 9 a c 27 1c da 1f 16 c4 70 29 96 15 d0 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20 21 22 23 24 25 26 27
#40     28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f 30 31 32 33 34 35 36 37
64 bytes from 66.102.9.147: icmp_seq=2 ttl=242 time=45.3 ms

--- 66.102.9.147 ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1001ms
rtt min/avg/max/mdev = 45.308/45.670/46.032/0.362 ms



niet goed dus :)

Word ondertussen al ferm voor noob/leaver versleten aangezien ik nog zelden een quest gewoon kan uitspelen.

Sinds +-03:00 is m'n verbinding weg en lukt het niet maar verbinding te maken. Op enkele uitzonderlijke minuten na en dan ook letterlijke minuten. Ik zit nu terug op die goede betrouwbare dial up. Eens luisteren om de binnenhuis lijn uit te meten en dan een ticket maken want ik ben dit kotsbeu :evil:
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Nee, dat is nie normaal...
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Heronic schreef:

Code: Selecteer alles

PING 66.102.9.147 (66.102.9.147) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 66.102.9.147: icmp_seq=1 ttl=242 time=46.0 ms
wrong data byte #11 should be 0xb but was 0xc
#8      8 9 a c 27 1c da 1f 16 c4 70 29 96 15 d0 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20 21 22 23 24 25 26 27
#40     28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f 30 31 32 33 34 35 36 37
64 bytes from 66.102.9.147: icmp_seq=2 ttl=242 time=45.3 ms

--- 66.102.9.147 ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 1001ms
rtt min/avg/max/mdev = 45.308/45.670/46.032/0.362 ms



probeer dit 'ns:
After about a day of uptime using 2.2.12 *WITH* patch applied to
fix kernel bug - from AC, we noticed a slowdown in networking.
DNS queries then started failing slowly. I did a ping, and got
what follows below... If you look at the error messages, it
shows that the wrong data that is received is off by one in every
case. It is one less than it should be.


Blijkbaar zorgt uw kernel ervoor dat uw pakketjes niet goed aankomen, waardoor DNS lookup failed, en waardoor je dus soms die "minuten gn verbinding" krijgt.

Volgens mij zijn games ook "heel" gevoelig aan corrupte netwerkpakketjes.

Laat me weten of het helpt

Ciao

Bram

link: http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/ ... /0223.html
search: http://www.google.com/search?hl=en&q=wr ... +byte+ping
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan het volgens mij niet zijn.
Omdat ik kernel 2.6.16 gebruik op m'n linux en m'n windows bak er evenzeer last van heeft. Omdat beide pc's er last van hebben en nadat m'n ip veranderd is het nog lang duurt tegen dat m'n hostnaam ernaar verwijst (via de dns van dommel) Heb ben ik op 1 pc andere dns servers gaan gebruiken die wel accuraat zijn.

Dat het aan de bedrading of evt router zou kunnen liggen is mogelijk maar twijfel ik steeds sterker aan omdat ik gisteren voor eerst eens overdag wat kunnen gamen heb (geen uren aan een stuk maar zo toch nu een dan +30mins) en alles ten einde heb kunnen brengen zonder problemen op 2 lagbursts na die je altijd wel eens kan hebben. Waarom is het dan vooral 's nachts zo'n ramp?
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

hier hetzelfde probleem ik game ook veel s'nachts en laatste tijd veel disconnect.

Ticket bleef anderhalve week onbeantwoord, paar keer gebeld en ze vertelden dat het te maken had met werken in regio kortrijk.

Nu vanmorgen had ik geen internet gebeld naar 0900 lijn van dommel en die vertelde plots dat het aan mijn lijn ligt.

Wat is het nu?

k begin mijn overstap lichtjes te beklagen al veel problemen in die 3 maand dat ik dommel heb
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

zogro schreef:Nu vanmorgen had ik geen internet gebeld naar 0900 lijn van dommel en die vertelde plots dat het aan mijn lijn ligt.


Ik betwijfel of het bij jou lag. Hier niet hetzelfde deze morgen rond 11:30. Een 20 tal minuten geen internet. Terug online 11:45. Het was wel mogelijk om in te loggen maar verder dan het eerste IP 81.*.*.* kwam ik niet. Ook de site van Dommel was onbereikbaar.

BTW: Het 900 nummer? Dommel heeft een 070 nummer tijdens de kantooruren, of maken ze de brug? Dan is het een 0903 nummer :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

maakten brug :)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

deze morgen ook een tijd zonder internet gezeten ook rond 10u ongeveer. Ik heb echter wel dat sommige sites ontzettend traag of traag lijken te resolven.
noob
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2006, 19:06

op 10/08/06 hebben ze probs lees maar in nieuws en updates
dan zul je het wel snappen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

noob schreef:op 10/08/06 hebben ze probs lees maar in nieuws en updates
dan zul je het wel snappen


Dat heeft toch niets te maken met het uitvallen van de verbinding... Of zijn ze de draadjes van BC aan't inpluggen :-D

De DNS resolving is inderdaad ook soms problematisch. Van de snelheid heb ik dan weer geen klagen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Heronic schreef:Kan het volgens mij niet zijn.
Omdat ik kernel 2.6.16 gebruik op m'n linux en m'n windows bak er evenzeer last van heeft. Omdat beide pc's er last van hebben en nadat m'n ip veranderd is het nog lang duurt tegen dat m'n hostnaam ernaar verwijst (via de dns van dommel) Heb ben ik op 1 pc andere dns servers gaan gebruiken die wel accuraat zijn.

Dat het aan de bedrading of evt router zou kunnen liggen is mogelijk maar twijfel ik steeds sterker aan omdat ik gisteren voor eerst eens overdag wat kunnen gamen heb (geen uren aan een stuk maar zo toch nu een dan +30mins) en alles ten einde heb kunnen brengen zonder problemen op 2 lagbursts na die je altijd wel eens kan hebben. Waarom is het dan vooral 's nachts zo'n ramp?


Mja toch best 'ns dommel contacteren hiervoor
ReV
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006, 19:16

Hoewel ik er sterk aan denk om over te schakelen van Skynet naar Dommel, wil ik toch zeker zijn dat de verbinding stabiel blijft wanneer ik een contract teken van 1 jaar.

Merken de meesten van jullie dan ook dat het netwerk van Dommel overbelast raakt of gaat het hier enkel om geïsoleerde gevallen?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

reV zeker ben je nooit zelfs bij telenet en skynet niet :roll:

Maar je mag er zeker van zijn dat ALS je problemen zou hebben dat dommel er dan ook alles aan zal doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.Ze vragen altyd reeds op tijd hun upgrades aan bij Belgacom maar zoals je weet zijn die NIET van de snelste om iets te doen :P
En ik heb ook wel is een probleem gehad bij dommel qua snelheid en ping maar dat was reeds na 1 mailtje alweer opgelost.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Van overbelasting is hier zekers nog geen problemen te ondervinden, altijd een stabiele 430kb/s, zelfs in de piekuren (wat eventjes geleden niet zo was, maar toen waren er enkele problemen die nu wel opgelost zijn).

Ik blijf dommel zeker aanraden.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”