profielen , nieuw abonnement en andere vragen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Ik vroeg me eigenlijk al geruime tijd af waar de huidige profielen (download & upload snelheid) vandaan komen. Zijn dit standaard 'waardes' (verhouding down: upload snelheid) en wordt a.d.h.v de lijnkwaliteit en afstand tot de centrale een beslissing gemaakt wel profiel het stabielste zal zijn ?

Dan , een beetje op de vorige vraag verdergaand, zou EDPnet ook een 8/1mbit profiel kunnen aangeven aan bepaalde klanten die nu al op 6mbit syncen en deze snelheden aankunnen ? Zou het namelijk zeer aangenaam vinden om op zo'n snelheden te surfen en dan vooral omwille van de upload.

Zou hier zeker bereid voor zijn om bv 10 of 15€ per maand méér op het standaardabonnement te betalen , indien het bijkomende traffic aan dezelfde tarrieven wordt geteld als nu.

Nu heb ik geen idee of zoiets technisch / economisch / praktisch haalbaar is , vandaar dit topic.

Zoals al gezegd zou ik dit 100% zien zitten , en aangezien niet iedereen dit kan (door bv afstand naar de wijkcentrale) lijkt het me maar voor een beperkt aantal mensen wel haalbaar. Van een eventuele overbelasting van het netwerk of dergelijke lijkt me dan ook geen sprake.

Het zou misschien ook al een stap in de goede richting zijn voor mensen die mede overgeschakelt waren voor adsl2+ die op deze manier toch ook al van een hogere snelheid kunnen genieten ?

Alvast bedankt voor iedere reactie die op een positieve manier bijdraagd aan dit topic :)

*edit* m'n verontschuldigingen voor alle d/t fouten in dit topic , 'tis vakantie' zullen we dan maar zeggen :lol:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Kan dat beantwoorden: Nee.

Edpnet zijn afhankelijk van de profielen van hun afnemen ( denk dat het Scarlet is ). En die levered geen 8/1 profiel. Hell, heb mijn twijfels of 8/1 op ADSL1 zelf mogelijk is ( behalve als je mechien enkel 100m van de central zit ). En dat is voor hun commerciel niet intressant.

Daarbij, op download gebied merk je niet veel tussen 6 & 8Mbits. En hogere upstream .. mja ... das altijd al een gevoelig punt geweest hier in Belgie. Laat me zo stellen, wees blij dat je al 640Kbits kan krijgen ;)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Bij Telenet moet ik tevreden zijn met 256 up. Luxe hebben jullie.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Arqentus schreef:Kan dat beantwoorden: Nee.

Hiermee bedoel je kort & bondig : 'nee zoiets gaat nooit lukken ?'

Arqentus schreef:Edpnet zijn afhankelijk van de profielen van hun afnemen ( denk dat het Scarlet is ).

Ah ok , dat wist ik niet.. Bedankt voor de opheldering

Arqentus schreef:En die levered geen 8/1 profiel. Hell, heb mijn twijfels of 8/1 op ADSL1 zelf mogelijk is ( behalve als je mechien enkel 100m van de central zit ). En dat is voor hun commerciel niet intressant.

Das spijtig , over dat adsl1 geen 8mbit aankan heb ik zo m'n twijfels...
Zie deze grafiek bevoorbeeld, net ook even gegoogled en volgens wikipedia is het ook 8mbit down en 1mbit up. Had ongeveer die waardes ook in m'n kop voor adsl1 , daarom dat ik ook specifiek naar dat profiel vroeg in mn TS.

Arqentus schreef:Daarbij, op download gebied merk je niet veel tussen 6 & 8Mbits. En hogere upstream .. mja ... das altijd al een gevoelig punt geweest hier in Belgie. Laat me zo stellen, wees blij dat je al 640Kbits kan krijgen ;)


Bwa , tis toch 800kb/s tegenover 600kb/s (ruw afgerond rekening houdend met overhead etc), dat scheelt toch weer een hoop downloadtijd.
Maar tis vooral de upload inderdaad , en ik ben ook content hoor dat ik nu 640kbit heb , tegenover 256kbit bij m'n oude provider , echt een verademing :-D
Tis ook niet dat ik niet content ben , maarja , ne mens wil altijd maar meer he , en nu adsl2+ niet voor direct is (of is er nog een update hierrond ?) leek dit me weer een stap voorwaarts.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

mjah atm ga je voor meer dan 600kbit upload serieus mogen dokken :)
denk ( kan mis zijn ) dat atm dit zelfs enkel mogelijk is via een leased line en die kunnen al snel oplopen in prijs omdat ze daar onmiddelijk een garantie geven qua snelheid..

dus je gaat nog ff moeten wachten :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zambo schreef:Bij Telenet moet ik tevreden zijn met 256 up. Luxe hebben jullie.

je kan ook een zwaarder type abo nemen die meer up (512) heeft.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Een guaranteed SDSL lijntje met SLA? :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ken schreef:Een guaranteed SDSL lijntje met SLA? :-)


Dan heb je wel weer maar 2mbit down
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

In België is 8mbit wel mogelijk bij evonet dan toch en deze gaat volgens mij ook over het scarlet netwerk.

Die hebben een 8/320 lijn in hun gamma.

http://www.evonet.be/index.php?page=011012n
ISP: Edpnet
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Tracer07 schreef:mjah atm ga je voor meer dan 600kbit upload serieus mogen dokken :)
denk ( kan mis zijn ) dat atm dit zelfs enkel mogelijk is via een leased line en die kunnen al snel oplopen in prijs omdat ze daar onmiddelijk een garantie geven qua snelheid..

dus je gaat nog ff moeten wachten :)

Jammer , dan maar idd wachten :-(

Ken schreef:Een guaranteed SDSL lijntje met SLA?

Dan zit ik helaas ook maar met 2mbit downstream, en het is verre van betaalbaar voor een gewone particulier als mij.

Wright schreef:In België is 8mbit wel mogelijk bij evonet dan toch en deze gaat volgens mij ook over het scarlet netwerk.

Die hebben een 8/320 lijn in hun gamma.

http://www.evonet.be/index.php?page=011012n


Blijkbaar alleen met het ROCKET 4 abonnement , en dat is volgens de beschikbaarheidsdienst niet te krijgen hier... En dan had ik nog met een relatief lage upload gezeten (320kbit) ipv een vooruitgang op m'n huidige 640kbit...

Toch bedankt voor de reacties totdusver :)
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

patje schreef:
Zambo schreef:Bij Telenet moet ik tevreden zijn met 256 up. Luxe hebben jullie.

je kan ook een zwaarder type abo nemen die meer up (512) heeft.





je kan ook weggaan bij telenet

:wink:
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

kan het terug ontopic aub ? kheb niks aan 3 posts die over de upload van telenet gaan hoor
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

De profielen van EDPnet zijn bekend maar 8mbit zit er nog niet in. Komt misschien wel later nog maar het zou me verwonderen. Tijd voor ADSL2+ (of VDSL2+ :p)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bedrijven kunnen volgens mij al langer een 8Mbit lijn krijgen, maar voor particulieren stellen ze het niet beschikbaar blijkbaar. Mja de 6Mbit van Edpnet is al heel schoon hé
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Braindamage schreef:Bedrijven kunnen volgens mij al langer een 8Mbit lijn krijgen, maar voor particulieren stellen ze het niet beschikbaar blijkbaar. Mja de 6Mbit van Edpnet is al heel schoon hé
De meeste kmo's gebruiken dan wel een iets stabielere SDSL lijn xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ken schreef:De profielen van EDPnet zijn bekend maar 8mbit zit er nog niet in. Komt misschien wel later nog maar het zou me verwonderen. Tijd voor ADSL2+ (of VDSL2+ :p)


Zijn er geen mensen die van ADSL2FIT komen die nu een 8mbit profiel hebben bij EDPnet?

ruben schreef:
Wright schreef:In België is 8mbit wel mogelijk bij evonet dan toch en deze gaat volgens mij ook over het scarlet netwerk.

Die hebben een 8/320 lijn in hun gamma.

http://www.evonet.be/index.php?page=011012n


Blijkbaar alleen met het ROCKET 4 abonnement , en dat is volgens de beschikbaarheidsdienst niet te krijgen hier... En dan had ik nog met een relatief lage upload gezeten (320kbit) ipv een vooruitgang op m'n huidige 640kbit...


Zit je dan niet te ver van de centrale voor een 8mbit profiel?
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

ZMD schreef:
Ken schreef:De profielen van EDPnet zijn bekend maar 8mbit zit er nog niet in. Komt misschien wel later nog maar het zou me verwonderen. Tijd voor ADSL2+ (of VDSL2+ :p)


Zijn er geen mensen die van ADSL2FIT komen die nu een 8mbit profiel hebben bij EDPnet?

ruben schreef:
Wright schreef:In België is 8mbit wel mogelijk bij evonet dan toch en deze gaat volgens mij ook over het scarlet netwerk.

Die hebben een 8/320 lijn in hun gamma.

http://www.evonet.be/index.php?page=011012n


Blijkbaar alleen met het ROCKET 4 abonnement , en dat is volgens de beschikbaarheidsdienst niet te krijgen hier... En dan had ik nog met een relatief lage upload gezeten (320kbit) ipv een vooruitgang op m'n huidige 640kbit...


Zit je dan niet te ver van de centrale voor een 8mbit profiel?

Normaal niet , zit op een 550meter van de centrale , das goed genoeg voor 24mbit met adsl2+ dus 8mbit met adsl zou ook nog wel moeten lukken denk ik , tblijft dezelfde koper he...

Voor alle zekerheid hieronder nog eens m'n signaal/ruis verhoudingen

Code: Selecteer alles

Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 9,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:   4,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   16,0 / 19,5
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”