Ik bel naar Belgacom om mijn verhuis mee te delen, maar aangezien mijn nieuwe woonplaats zich in een andere zone bevindt en de vorige eigenaar gebruik maakte van telefonie via Telenet ben ik verplicht een nieuwe installatie aan te vragen én een nieuw telefoonnummer. Tot daar geen probleem.
Tevens vermeld ik expliciet dat Belgacom ook mijn ADSL-signaal/verbinding van provider Dommel dient te verhuizen naar de nieuwe lijn. "Ah mijnheer, daarvoor moet u bij uw provider zijn."
Ik bel dus naar Dommel: "Ah mijnheer, daarvoor moet u bij Belgacom zijn. Volgens Belgacom gaat immers om een nieuwe lijn en niet om een verhuis." Hallo??? Kan ik het helpen dat het in een andere zone is met een ander telefoonnummer. Ik verhuis!
Ik bel dus weer naar Belgacom, die nu als volgt antwoordt: "Komt in orde mijnheer, wij zetten alles over."
Een dag voor de verhuis bel ik nog eens naar Belgacom om te verifiëren of alles in orde komt zoals gevraagd: "Ah mijnheer, daarvoor moet u bij uw provider zijn." Ik dus serieus van mijn tak gemaakt dat ik dat heen-en-weer-gedoe kostbeu ben en zij de boel maar moeten oplossen. De helpdeskagent gooit de telefoon neer ...
Inmiddels ben ik verhuisd, maar heb ik geen internetverbinding meer.
Ik bel terug naar Dommel, hele situatie opnieuw uitgelegd. "Mijnheer, aangezien u nog maar twee maanden klant bent bij ons, dient u de resterende periode tot 12 maanden op het oude adres te betalen en een nieuw abonnement te nemen op het nieuwe adres aangezien Belgacom dit niet als een verhuis beschouwt. Wij huren die verbinding van Belgacom en zij leggen ons een boete op indien wij uw oude abonnement opzeggen." Hiermee ben ik vanzelfsprekend niet akkoord.
Maar liefst twee weken duurt het vooraleer de zaak geregeld wordt. Sinds gisteren is mijn internetverbinding weer in orde, dankzij een escalatie van Dommel bij Belgacom.
Mijn conclusie: Belgacom vertikt alle medewerking indien er een andere provider dan Skynet mee gemoeid is. Ik heb duidelijk om een verhuis van telefonie + internet gevraagd. Belgacom is verantwoordelijk voor de activatie van het ADSL-signaal op de nieuwe lijn.
Belgacom? Nooit meer wat mij betreft!
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)