Wij hebben thuis dus adsl van skynet.
Overdag is er geen enkel probleem dan surfen we tegen een hoge snelheid maar al ongeveer 10 dagen nu daalt de snelheid s'avonds vanaf 8-9 uur opeens tot nog geen 5kb/s en ook veel dat het internet uitvalt.
Smorgens is alles weer in orde.
? Iemand een idee doorwat dit juist veroorzaakt kan zijn?.
Wij hebben geen belgacom tv dus daar kan het niet aan liggen.
Skynet traag s'avonds
Is je modem aangesloten op een USB poort? Indien ja, deze USB poort is soms nogal gevoelig voor schommeling in de netspanning.
Mogelijke oorzaak, een bedrijf in de buurt welke een grote stroomverbruiker is. Of accumulatie verwarming welke op 'n bepaald uur inschakelt.
Eventueel proberen met andere modem of Hub gebruiken welke de voedingsspanning niet via USB maar uit het net haalt.
Best een lijncontrole laten doen, door de helpdesk.
Op tel Nr. 0800 22312 van 9 tot 22:00 uur tijdens de week.
Of eens vragen aan ZeRoC indien hij niet met verlof is?
Vroeger had ik een Eicon USB modem in gebruik, vertoonde ook een identiek gedrag. (uitval en meerdere sync-onderbrekingen)
Na ingebruikname van een andere modem (Thomson Speedtouch 530)
Is actueel aangesloten via Ethernet, sindsdien geen uitval meer gehad.
Heb destijds een technieker van BGC laten thuiskomen, welke die Speedtouch bij had en direct geïnstalleerd heeft.
Rekening van de nieuwe modem ca. 8 dagen later bekomen en geen werkuur aangerekend door de technieker. (om de eenvoudige reden dat vorige Eicon USB wel degelijk de oorzaak was)
Mogelijke oorzaak, een bedrijf in de buurt welke een grote stroomverbruiker is. Of accumulatie verwarming welke op 'n bepaald uur inschakelt.
Eventueel proberen met andere modem of Hub gebruiken welke de voedingsspanning niet via USB maar uit het net haalt.
Best een lijncontrole laten doen, door de helpdesk.
Op tel Nr. 0800 22312 van 9 tot 22:00 uur tijdens de week.
Of eens vragen aan ZeRoC indien hij niet met verlof is?
Vroeger had ik een Eicon USB modem in gebruik, vertoonde ook een identiek gedrag. (uitval en meerdere sync-onderbrekingen)
Na ingebruikname van een andere modem (Thomson Speedtouch 530)
Is actueel aangesloten via Ethernet, sindsdien geen uitval meer gehad.
Heb destijds een technieker van BGC laten thuiskomen, welke die Speedtouch bij had en direct geïnstalleerd heeft.
Rekening van de nieuwe modem ca. 8 dagen later bekomen en geen werkuur aangerekend door de technieker. (om de eenvoudige reden dat vorige Eicon USB wel degelijk de oorzaak was)