Skynet traag s'avonds

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Stijn19
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2006, 12:06

Wij hebben thuis dus adsl van skynet.
Overdag is er geen enkel probleem dan surfen we tegen een hoge snelheid maar al ongeveer 10 dagen nu daalt de snelheid s'avonds vanaf 8-9 uur opeens tot nog geen 5kb/s en ook veel dat het internet uitvalt.
Smorgens is alles weer in orde.
? Iemand een idee doorwat dit juist veroorzaakt kan zijn?.
Wij hebben geen belgacom tv dus daar kan het niet aan liggen.
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Geen probleem hier (Regio Heist Op Den Berg) met snelheden.

Best ff bellen met helpdesk
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Is je modem aangesloten op een USB poort? Indien ja, deze USB poort is soms nogal gevoelig voor schommeling in de netspanning.
Mogelijke oorzaak, een bedrijf in de buurt welke een grote stroomverbruiker is. Of accumulatie verwarming welke op 'n bepaald uur inschakelt.
Eventueel proberen met andere modem of Hub gebruiken welke de voedingsspanning niet via USB maar uit het net haalt.
Best een lijncontrole laten doen, door de helpdesk.
Op tel Nr. 0800 22312 van 9 tot 22:00 uur tijdens de week.
Of eens vragen aan ZeRoC indien hij niet met verlof is?

Vroeger had ik een Eicon USB modem in gebruik, vertoonde ook een identiek gedrag. (uitval en meerdere sync-onderbrekingen)
Na ingebruikname van een andere modem (Thomson Speedtouch 530)
Is actueel aangesloten via Ethernet, sindsdien geen uitval meer gehad.
Heb destijds een technieker van BGC laten thuiskomen, welke die Speedtouch bij had en direct geïnstalleerd heeft.
Rekening van de nieuwe modem ca. 8 dagen later bekomen en geen werkuur aangerekend door de technieker. (om de eenvoudige reden dat vorige Eicon USB wel degelijk de oorzaak was)
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

gewoon bellen naar helpdesk, lijn metingsje laten doen enzo.
Ik kan het niet na gaan voor je, ben momenteel in verlof voor 3 weken :lol: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”