Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserver

Telt downloaden via de newsserver van EDPnet niet mee voor de helft dan 's nachts???CronoS schreef:Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserverdat zou mooi zijn
De traffic die je zal veroorzaken zal wel voor de helft meetellen..DaNi0 schreef:Telt downloaden via de newsserver van EDPnet niet mee voor de helft dan 's nachts???CronoS schreef:Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserverdat zou mooi zijn
Ahzo.Phuncz schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk het apart limiet van de usenet, dus dat je 20GB/maand zou hebben als je enkel op nachttarief zou downloaden, ipv. 10GB/maand.
²cptKangaroo schreef:Ik moet zeggen dat de regeling qua newsserver bij Dommel mij toch ook aan't verleiden is -- waarom niet gewoon basisvolume als cap nemen?
ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?_rEuTeL_ schreef:wat is het nut van een 10GB limiet als eweka er toch geen heeft?
...
Dat is gebeurd.KK schreef:En nog iets: nu ze geen Giganews meer gebruiken, kan misschien die speedcap verwijderd worden op news.giganews.com
Neen. Het maandelijkse quotum van 10 GByte wordt gecontroleerd op basis van gebruikersnaam/wachtwoord. Als u met uw persoonlijke Eweka-account recht hebt op meer dan 10 GByte/maand, dan komt EDPnet hier uiteraard niet in tussen.blondie2001 schreef:Ga ik problemen krijgen als ik met een persoonlijk Eweka abbonnement meer dan 10 Gig wil binnenhalen? Zal dit dan gecapped worden???
Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Ok. Bedankt voor de snelle reactie!EDPnet schreef:Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
ik heb al een payserverFlashBlue schreef: ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?
Het kan ook zijn dat ze een contract hebben getekend waarin staat dat hun klanten gelimiteerd zijn tot 10GB/mnd om zo de kosten wat te drukken..._rEuTeL_ schreef:ik heb al een payserverFlashBlue schreef: ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?
het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB
kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken
_rEuTeL_ schreef: ik heb al een payserver
het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB
kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken
1 ding is mij nog niet duidelijk. Is er bij die 10GB voor de nieuwsserver ook sprake over nachtsurfen (aan 50%) of is het 10GB fixed onafhankelijk van het moment van downloaden ?EDPnet schreef:Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Hartelijk bedankt voor de interesse, maar neemt u gerust van ons aan dat er over heel wat meer dan één nacht ijs gegaan is bij de kosten-batenanalyse. Het huidige aanbod is naar onze bescheiden mening het beste evenwicht. Wie meer wilt, kent de vele alternatieven._rEuTeL_ schreef:het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB
We gaan inderdaad geen dubbele korting toepassen. U mag maximum 10 daadwerkelijke GByte downloaden van onze nieuwsserver, maar als u deze tijdens het nachtsurfen afhaalt (tussen middernacht en 7u. 's ochtends), dan zullen ze u in uw adsl-trafiek slechts voor 5 GByte worden aangerekend.Uzzi schreef:1 ding is mij nog niet duidelijk. Is er bij die 10GB voor de nieuwsserver ook sprake over nachtsurfen (aan 50%) of is het 10GB fixed onafhankelijk van het moment van downloaden ?
7.5 voor 4 threads, edpnet geeft er 2/userFlashBlue schreef: -eweka abo kost normaal 7.5e unlimited; pak da edpnet een serieuze wholesale korting kan krijgen, en het 3 eur zou koste voor hun
-edpnet onderhandeld over lagere kosten; waarop eweka zegt "ok; 1e voor 10gig/maand /user.
En waarom zou EDPnet dat dan doen? Om hun klanten te pesten?_rEuTeL_ schreef:eweka kennende zullen die zeker geen limiterende eisen per gebruiker opgelegd hebben![]()
Heel juist gezegd. Ik weet niet waarom sommige mensen hier nog de moeite doen om te reageren op berichten van verwaande mannekes die toch nooit tevreden zijn met wat ze hebben, en totaal geen idee hebben van de kostenstruktuur van een ISP. Als ze niet tevreden zijn moeten ze maar elders gaan! Of zelf beginnen als ISP, aangezien ze blijkbaar alles toch zo goed weten...KK schreef:Mensen willen tegenwoordig alles tegelijk, maar het mag niks kosten
Niet zagen. Als het zo goedkoop is moet ge het apart nemen_rEuTeL_ schreef:7.5 voor 4 threads, edpnet geeft er 2/userFlashBlue schreef: -eweka abo kost normaal 7.5e unlimited; pak da edpnet een serieuze wholesale korting kan krijgen, en het 3 eur zou koste voor hun
-edpnet onderhandeld over lagere kosten; waarop eweka zegt "ok; 1e voor 10gig/maand /user.
eweka kennende zullen die zeker geen limiterende eisen per gebruiker opgelegd hebben![]()
maar begrijp me niet verkeerd, het is een hele vooruitgang tegenover de vorige nieuwsserver en ik ben dan ook tevreden (over de hele lijn wat edpnet betreft)
ik vind alleen dat 10GB/maand van de eigen nieuwsserver teveel naar telenet toestanden ruikt
Dat is ook de bedoeling, maar niet op korte termijn. Eerder tegen eind 2006.Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden.
Pluimpje voor EDPnet! Alweer!EDPnet schreef:Dat is ook de bedoeling, maar niet op korte termijn. Eerder tegen eind 2006.Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden.
Voor eweka gaan ook de admin kosten naar beneden want ze hoeven maar 1 factuur naar EDPNet te sturen. Goed idee!Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden. Door het grote aantal klanten en de zekerheid die Eweka heeft aan klanten (en dus aan maandelijkse inkomsten) kan er misschien nog een kleine korting van af.
Stel nu dat wie full access wenst 5 euro per maand meer betaalt, dan
- Is het voor de klant goedkoper.
- is het voor de klant gemakkellijker want die moet ook niet meer (maandelijks) overschrijven naar Nederland
- is Eweka zeker van hun inkomsten over een lange periode en ook zeker van een pak meer klanten
- biedt EDPnet een superaanbod aan met full newsaccess aan voor nog geen 35 euro.
- Is het voor EDPnet goedkoper qua traffic als iederen de server gebruikt en de peering slim aanpakt.
Ik zie dus enkel voordelen. Dat het niet gratis kan, is heel begrijpelijk, maar zo'n voorstel moet toch te overwegen zijn.
Onderhandelingen, test reports, marktonderzoeken en vergaderingen met de aandeelhouders zijn meestal niet op "korte termijn"Marcky schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom kan dit niet op korte termijn?