Nieuwsserver versneld

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Super.. mijn 3.3 mbit is volledig benut..

Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserver :roll: dat zou mooi zijn :-D
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

CronoS schreef:Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserver :roll: dat zou mooi zijn :-D


Telt downloaden via de newsserver van EDPnet niet mee voor de helft dan 's nachts???
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

DaNi0 schreef:
CronoS schreef:Was het nachtsurfen ook maar actief op de newsserver :roll: dat zou mooi zijn :-D


Telt downloaden via de newsserver van EDPnet niet mee voor de helft dan 's nachts???


De traffic die je zal veroorzaken zal wel voor de helft meetellen..

Maar wat ik niet verwacht, je hebt een quota van 10 gig op de newsserver, ik denk niet dat je meer dan 10 gig van die server mag halen..
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hij bedoelt waarschijnlijk het apart limiet van de usenet, dus dat je 20GB/maand zou hebben als je enkel op nachttarief zou downloaden, ipv. 10GB/maand.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Phuncz schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk het apart limiet van de usenet, dus dat je 20GB/maand zou hebben als je enkel op nachttarief zou downloaden, ipv. 10GB/maand.

Ahzo. :-)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik moet zeggen dat de regeling qua newsserver bij Dommel mij toch ook aan't verleiden is -- waarom niet gewoon basisvolume als cap nemen? :|
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

cptKangaroo schreef:Ik moet zeggen dat de regeling qua newsserver bij Dommel mij toch ook aan't verleiden is -- waarom niet gewoon basisvolume als cap nemen? :|
²
wat is het nut van een 10GB limiet als eweka er toch geen heeft?
...
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

En nog iets: nu ze geen Giganews meer gebruiken, kan misschien die speedcap verwijderd worden op news.giganews.com :?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

_rEuTeL_ schreef:wat is het nut van een 10GB limiet als eweka er toch geen heeft?
...


ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?

(moest het niet helemaal duidelijk zijn; je moet niet denken dat eweka die service kado doet aan edpnet; dat is een serieuze kostenplaat maandelijks voor edpnet, terwijl lang niet alle gebruikers er gebruik van maken.)


Om het nog maar eens hèèèèèl duidelijk te stellen :

-newsgroups zijn een extratje bij je inet abo
-newsgroups hun primairy doel is nog altijd TEKST berichten
-daar heb je helemaal gèèn 10 gig voor nodig ... Laat staan onbeperkt

Wil je dat toch; dan neem je maar een payserver ergens :-)
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Gebruik gewoon gratis nieuwsservers naast die van je provider.
vb freenet (400 kB/s, 2 dagen retentie, geen limiet), newszilla6 (150 kB/s, 20 dagen retentie, geen limiet)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Eindelijk zeer goede nieuwsserver,pieken van 450kb/s ,hier hebben we op gewacht,een mooie toevoeging aan mijn edpnet abonnement,THX EDPNET!!! :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

'k Zal misschien toch eens moeten overwegen xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

KK schreef:En nog iets: nu ze geen Giganews meer gebruiken, kan misschien die speedcap verwijderd worden op news.giganews.com :?
Dat is gebeurd.
internet, fiber & telephony
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

@ EDPnet-staff:

Ga ik problemen krijgen als ik met een persoonlijk Eweka abbonnement meer dan 10 Gig wil binnenhalen? Zal dit dan gecapped worden???
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

blondie2001 schreef:Ga ik problemen krijgen als ik met een persoonlijk Eweka abbonnement meer dan 10 Gig wil binnenhalen? Zal dit dan gecapped worden???
Neen. Het maandelijkse quotum van 10 GByte wordt gecontroleerd op basis van gebruikersnaam/wachtwoord. Als u met uw persoonlijke Eweka-account recht hebt op meer dan 10 GByte/maand, dan komt EDPnet hier uiteraard niet in tussen.
internet, fiber & telephony
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.
internet, fiber & telephony
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

EDPnet schreef:
DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.


Ok. Bedankt voor de snelle reactie! :-)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

FlashBlue schreef:ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?

ik heb al een payserver
het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB

kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

_rEuTeL_ schreef:
FlashBlue schreef:ze willen dat gerust doen bij edpnet hoor, ik zal ze vragen dat ze de facturatie van eweka voor alle edpnet users naar jouw sturen dan ?

ik heb al een payserver
het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB

kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken


Het kan ook zijn dat ze een contract hebben getekend waarin staat dat hun klanten gelimiteerd zijn tot 10GB/mnd om zo de kosten wat te drukken...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Is het dan de regel bij andere providers ? Zover ik weet is het bijna bij allemaal 10GB met een hoger limiet op de lijn zelf. Als ge toch een payserver hebt, waar zaagt ge dan over.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

_rEuTeL_ schreef:ik heb al een payserver
het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB

kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken



eens zien ... ff puur fictief :

stel :

-edpnet heeft 100.000 klanten
-eweka abo kost normaal 7.5e unlimited; pak da edpnet een serieuze wholesale korting kan krijgen, en het 3 eur zou koste voor hun
-edpnet onderhandeld over lagere kosten; waarop eweka zegt "ok; 1e voor 10gig/maand /user.

die 2euro "maakt idd nie zoveel uit" , maar ge hebt wel 100.000 klanten he amigo ...

maw : niet altijd naar jezelf kijken; maar naar het klantentotaal en wat de kosten op dat vlak zouden zijn voor de isp.


(dit is nu wel een hypotetische en fictieve berekening, maar het geeft een indicatie over hoe een paar euro per klant veel verschil kan maken op het maandelijkse plaatje van een isp ... )
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

EDPnet schreef:
DaNi0 schreef:@EDPnet: de quota van 10GB op de nieuwsserver... Is deze per kalendermaand of factuurmaand?
Per kalendermaand. Zit u (nu al) door uw 10 GByte, dan zal u dus moeten wachten tot 1 augustus.


1 ding is mij nog niet duidelijk. Is er bij die 10GB voor de nieuwsserver ook sprake over nachtsurfen (aan 50%) of is het 10GB fixed onafhankelijk van het moment van downloaden ?
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:het is me gewoon niet duidelijk waarom de limiet van het abo 20GB bedraagt en die van de ongelimiteerde transit nieuwsserver 10GB

kan dat ook niet opgetrokken worden tot 20 bvb? zoveel kan dat toch niet uitmaken
Hartelijk bedankt voor de interesse, maar neemt u gerust van ons aan dat er over heel wat meer dan één nacht ijs gegaan is bij de kosten-batenanalyse. Het huidige aanbod is naar onze bescheiden mening het beste evenwicht. Wie meer wilt, kent de vele alternatieven.
Laatst gewijzigd door EDPnet 27 jul 2006, 16:30, in totaal 1 gewijzigd.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:1 ding is mij nog niet duidelijk. Is er bij die 10GB voor de nieuwsserver ook sprake over nachtsurfen (aan 50%) of is het 10GB fixed onafhankelijk van het moment van downloaden ?
We gaan inderdaad geen dubbele korting toepassen. U mag maximum 10 daadwerkelijke GByte downloaden van onze nieuwsserver, maar als u deze tijdens het nachtsurfen afhaalt (tussen middernacht en 7u. 's ochtends), dan zullen ze u in uw adsl-trafiek slechts voor 5 GByte worden aangerekend.
internet, fiber & telephony
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

FlashBlue schreef:-eweka abo kost normaal 7.5e unlimited; pak da edpnet een serieuze wholesale korting kan krijgen, en het 3 eur zou koste voor hun
-edpnet onderhandeld over lagere kosten; waarop eweka zegt "ok; 1e voor 10gig/maand /user.

7.5 voor 4 threads, edpnet geeft er 2/user
eweka kennende zullen die zeker geen limiterende eisen per gebruiker opgelegd hebben :wink:

maar begrijp me niet verkeerd, het is een hele vooruitgang tegenover de vorige nieuwsserver en ik ben dan ook tevreden (over de hele lijn wat edpnet betreft)
ik vind alleen dat 10GB/maand van de eigen nieuwsserver teveel naar telenet toestanden ruikt
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

_rEuTeL_ schreef:eweka kennende zullen die zeker geen limiterende eisen per gebruiker opgelegd hebben :wink:


En waarom zou EDPnet dat dan doen? Om hun klanten te pesten?
Ik denk dat het voor EDPnet gelijk is waar hun traffic naartoe gaat.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Moest het de algemene regel zijn dat elke ISP een full optie usenet service erbij geeft, dan zouden er geen payservers bestaan.

Mensen willen tegenwoordig alles tegelijk, maar het mag niks kosten :roll:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

KK schreef:Mensen willen tegenwoordig alles tegelijk, maar het mag niks kosten :roll:

Heel juist gezegd. Ik weet niet waarom sommige mensen hier nog de moeite doen om te reageren op berichten van verwaande mannekes die toch nooit tevreden zijn met wat ze hebben, en totaal geen idee hebben van de kostenstruktuur van een ISP. Als ze niet tevreden zijn moeten ze maar elders gaan! Of zelf beginnen als ISP, aangezien ze blijkbaar alles toch zo goed weten...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

_rEuTeL_ schreef:
FlashBlue schreef:-eweka abo kost normaal 7.5e unlimited; pak da edpnet een serieuze wholesale korting kan krijgen, en het 3 eur zou koste voor hun
-edpnet onderhandeld over lagere kosten; waarop eweka zegt "ok; 1e voor 10gig/maand /user.

7.5 voor 4 threads, edpnet geeft er 2/user
eweka kennende zullen die zeker geen limiterende eisen per gebruiker opgelegd hebben :wink:

maar begrijp me niet verkeerd, het is een hele vooruitgang tegenover de vorige nieuwsserver en ik ben dan ook tevreden (over de hele lijn wat edpnet betreft)
ik vind alleen dat 10GB/maand van de eigen nieuwsserver teveel naar telenet toestanden ruikt


Niet zagen. Als het zo goedkoop is moet ge het apart nemen :P
Ge snapt toch ook dat als edpnet 8€ per klant moet afgeven, van de ocharme 29€ die uw abonnement kost, ze na het uitbetalen van belgacom etz ze zelf zowat niks meer winst over houden... En dan voor een service die mss maar 5% van de edpnet klanten gebruikt.
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden. Door het grote aantal klanten en de zekerheid die Eweka heeft aan klanten (en dus aan maandelijkse inkomsten) kan er misschien nog een kleine korting van af.

Stel nu dat wie full access wenst 5 euro per maand meer betaalt, dan
- Is het voor de klant goedkoper.
- is het voor de klant gemakkellijker want die moet ook niet meer (maandelijks) overschrijven naar Nederland
- is Eweka zeker van hun inkomsten over een lange periode en ook zeker van een pak meer klanten
- biedt EDPnet een superaanbod aan met full newsaccess aan voor nog geen 35 euro.
- Is het voor EDPnet goedkoper qua traffic als iederen de server gebruikt en de peering slim aanpakt.

Ik zie dus enkel voordelen. Dat het niet gratis kan, is heel begrijpelijk, maar zo'n voorstel moet toch te overwegen zijn.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Marky, zoiets lijkt mij inderdaad een goed en haalbaar voorstel.

Voor de rest ben ik al lang blij dat je nu snelle nieuwsserver access hebt met edpnet (voor wat het abonnement daar maar kost)...

greetz,

Nob
Azerty
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

Ik vind het voorstel van Marcky heel goed.
Azerty
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik vind het ook een zeer goed voorstel van Marcky. :-)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden.
Dat is ook de bedoeling, maar niet op korte termijn. Eerder tegen eind 2006.
internet, fiber & telephony
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom kan dit niet op korte termijn?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

EDPnet schreef:
Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden.
Dat is ook de bedoeling, maar niet op korte termijn. Eerder tegen eind 2006.


Pluimpje voor EDPnet! Alweer! :worship:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Marcky schreef:Misschien kan EDPnet full access als een betalende optie aanbieden. Door het grote aantal klanten en de zekerheid die Eweka heeft aan klanten (en dus aan maandelijkse inkomsten) kan er misschien nog een kleine korting van af.

Stel nu dat wie full access wenst 5 euro per maand meer betaalt, dan
- Is het voor de klant goedkoper.
- is het voor de klant gemakkellijker want die moet ook niet meer (maandelijks) overschrijven naar Nederland
- is Eweka zeker van hun inkomsten over een lange periode en ook zeker van een pak meer klanten
- biedt EDPnet een superaanbod aan met full newsaccess aan voor nog geen 35 euro.
- Is het voor EDPnet goedkoper qua traffic als iederen de server gebruikt en de peering slim aanpakt.

Ik zie dus enkel voordelen. Dat het niet gratis kan, is heel begrijpelijk, maar zo'n voorstel moet toch te overwegen zijn.


Voor eweka gaan ook de admin kosten naar beneden want ze hoeven maar 1 factuur naar EDPNet te sturen. Goed idee!
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Marcky schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom kan dit niet op korte termijn?


Onderhandelingen, test reports, marktonderzoeken en vergaderingen met de aandeelhouders zijn meestal niet op "korte termijn" ;)
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

wat zijn nu jullie gemiddelde downloadwaardes op de nieuwsserver? (oude/nieuwe bestanden)?

Maakt de nieuwsserver nu eigenlijk helemaal gebruik van eweka?

Is er eigenlijk een snelheidscap? (Download weet ik.)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”