verhuis met nieuw BGC abo

Plaats reactie
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Hey,

Ik ga alleen wonen en zou graag mijn realDSL abo meenemen naar mijn appartement.

De vorige telefoonlijn stond niet op mijn naam en dus heb ik nu een nieuwe discoveryline aangevraagd bij BGC.
Blijkbaar moeten ik dan bij realDSL een nieuwe aanvraag doen en opnieuw de aansluitkosten betalen.

Langs 1 kant begrijp ik dit van realDSL omdat het een volledig nieuw BGC abo is, maar langs de andere kant ben ik geen nieuwe klant bij realDSL...
In principe vraag ik gewoon aan hun een verhuis en geen nieuw abonnement....

Ik vond niets hierover in hun Specifieke Abonnementsvoorwaarden ADSL-abonnement (http://www.realdsl.be/licence.php)

Kan iemand mij evt duidelijkheid verschaffen hieromtrend?
En is er ergens anders nog iets dat ik kan nakijken?
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

bram schreef:Hey,

Ik ga alleen wonen en zou graag mijn realDSL abo meenemen naar mijn appartement.

De vorige telefoonlijn stond niet op mijn naam en dus heb ik nu een nieuwe discoveryline aangevraagd bij BGC.
Blijkbaar moeten ik dan bij realDSL een nieuwe aanvraag doen en opnieuw de aansluitkosten betalen.

Langs 1 kant begrijp ik dit van realDSL omdat het een volledig nieuw BGC abo is, maar langs de andere kant ben ik geen nieuwe klant bij realDSL...
In principe vraag ik gewoon aan hun een verhuis en geen nieuw abonnement....

Ik vond niets hierover in hun Specifieke Abonnementsvoorwaarden ADSL-abonnement (http://www.realdsl.be/licence.php)

Kan iemand mij evt duidelijkheid verschaffen hieromtrend?
En is er ergens anders nog iets dat ik kan nakijken?

Dit is de aansluitkost die wij ook aangerekend krijgen, dus het feit dat je bij ons al klant bent maakt niets uit.
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

Is die aansluitingskost niet alleen geldig voor een nieuwe aansluiting (bij realDSL dus)? Ik heb die toch al betaald toen ik een aansluiting aanvroeg en mijn contract tekende?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

nee ni echt, die aansluitingskost is per aansluiting, niet per contract
nieuwe aansluiting = nieuwe aansluitingskost

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

bij andere providers is dit toch niet?

bij Scarlet bv was het gewoon een nieuwe aanvraag en dan werd dat door de administratieve dienst simpelweg overgezet zonder extra kost.

<offtopic>
Ik spreek wel over een paar jaar geleden want nu heb ik ook al veel probs gehad met abo's die een paar jaar geleden afgesloten waren en waar ik nu terug facturen van ontvang.
</offtopic>

Daarmee begrijp ik het niet goed, ik wil geen nieuwe aanvraag, ik wil gewoon een verhuis...
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

tsjah, da kan al van provider tot provider verschillen zo te horen

bram schreef:Kan iemand mij evt duidelijkheid verschaffen hieromtrend?
En is er ergens anders nog iets dat ik kan nakijken?

RealDSL FAQ
RealDSL support

ge zou het hen altijd is rechtstreeks kunnen vragen, via die laatste link

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

mja Inez is er mee bezig...

maar ik zie nergens in de FAQ, noch in de Algemene voorwaarden, iets staan dat je moet bijbetalen bij een verhuis...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heeft niets met provider te maken. Als hij hetzelfde nummer had behouden ipv een nieuwe ijn te nemen was die aansluitingskost er niet.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

bram schreef:maar ik zie nergens in de FAQ, noch in de Algemene voorwaarden, iets staan dat je moet bijbetalen bij een verhuis...

da was ook ni de bedoeling
het was om uw vragen aan hen te kunnen stellen

Ge kunt natuurlijk ook nog altijd het forum doorzoeken, maar daar staat er nerges direct een antwoord op uw vraag

maar ik heb die indertijd ook gesteld, en toen was het dat het dage bij een verhuis ook opnieuw een aansluitingskost moest betalen
Waarom ? Wel omdat er opnieuw een lijn moet worden ingesteld, tussen bij u, de centrale, en het RDSL data centrum.

De enige manier waarbij ik een verplaatsing kosteloos zie gebeuren, is alsge het tussen reeds actieve lijnen van RDSL zou doen.

moest ge der in slagen om het kosteloos te laten doen, dan moogde ons gerust laten weten hoe ge da hebt gedaan :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Kan je dan niet betere een andere (goedkopere) provider nemen?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

had ik niet ergens gelezen dan die 121€ de kost was die realdsl aan telenet solutions moest betalen per contract ?

indien ja: dient dit toch niet opnieuw betaald te worden ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

inderdaad,

dit vind ik dus ook.


BTW: ik heb de oplossing gevonden...
mijn opzegbrief zit in de brievenbus.
(blijkbaar liep mijn abo maar tot eind augustus, komt dit even goed uit)
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

cyberbug schreef:had ik niet ergens gelezen dan die 121€ de kost was die realdsl aan telenet solutions moest betalen per contract ?

indien ja: dient dit toch niet opnieuw betaald te worden ?


ADSL wordt op een Belgacom telefoonlijn geactiveerd. Het is dus Belgacom die die activatiekost factureert.

Andere providers nemen die activatiekost voor hun rekening, de policy bij RealDSL is dat men die prijs wel integraal doorrekent aan de klant.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
bram
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2006, 11:10

PHO schreef:
cyberbug schreef:had ik niet ergens gelezen dan die 121€ de kost was die realdsl aan telenet solutions moest betalen per contract ?

indien ja: dient dit toch niet opnieuw betaald te worden ?


ADSL wordt op een Belgacom telefoonlijn geactiveerd. Het is dus Belgacom die die activatiekost factureert.

Andere providers nemen die activatiekost voor hun rekening, de policy bij RealDSL is dat men die prijs wel integraal doorrekent aan de klant.


Mja dit vind ik dus niet echt kunnen..
Als provider neem je bij een verhuis normaal gezien de kost op jezelf.
Het is een klant die je hebt en die een contract met je heeft aangegaan.


Maar jah... 11/08/2006 heb ik opnieuw ADSL :)
Voor wie het interesseerd: http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
En ik moet zeggen dat het de vriendelijkste helpdesk is die ik ooit gesproken heb... (en ik kan ze bereiken :p)
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”