Krom gezegd, TT5's oost-Europa, Ierland en Portugal kaarten zijn ronduit _slecht_. I-Go's Oost-Europa is redelijk tot goed, en wordt blijkbaar gratis verder uitgebreid voor gebruikers van een legale licentie.Ik weet niet welke wegen op de kaarten ontbreken van TT5 en of iGO die wél heeft.
I-go's kaartenmateriaal van "bij mij in de buurt" vertoont wel een paar eigenaardigheden : zo zijn er punten waar I-Go op zijn kaart duidelijk een rotonde laat zien, terwijl daar nog steeds een gewoon kruispunt staat.
Ik heb inmiddels gemerkt dat er minstens 1 punt is waar men (zoals altijd, net voor het verlof) begonnen is met de aanleg van een rond punt ipv het orginele kruispunt. Ik neem dus aan dat Tele-Atlas gebruik maakt van "soon to be executed" data, of dat nu de bedoeling was of niet.
Grappige onhebbelijkheid van I-Go : "U heeft uw bestemming bereikt .... BINNEN 300 METER". Dat "Huh ?" gevoel. . Ook de standaard zoom in/zoom out en recalulatie parameters waren per standaard niet zoals ik het wou; een duidelijk voorbeeld dat de verregaande parametrisatie van I-Go zowel zijn voordelen als zijn nadelen heeft.
Wat Meon's reaktie betreft : goh, ik herken daar wel het één en het andere in. Maar toch, die userinterface van I-go heb ik heel snel onder de knie gekregen, en eerlijk, ik vind hem logischer als TT. Hoeveel keren ik in TT heb zitten te zoeken achter minder gebruikte functies "ach verrek waar staat dat nou nu", dat kan ik zelfs niet meer tellen. En ik gebruik TT sinds versie 2 ! Het zal dus best wel een persoonlijke visie wezen. MAar "sneller bestemming gekozen ?". Hmmm. "adres ingeven (en die selectie loopt VEEL sneller als de OERTRAGE menu's van TT), en "navigeer naar". Kan niet echt zeggen dat dit langzamer is als bij TT.
Een punt waar TT WEL een stuk beter in scoort is bij onvoorziene verkeerssituaties ---> het selecteren van pakweg "volgende 5 km niet gebruiken" is bij TT veel beter opgelost als bij I-Go.
De stemmen bij TT zijn ook een stuk duidelijker, tenminste, da's mijn indruk.
Kort gezegd : veel in binnenland : stick to TT. Veel over de grenzen nodig ? I-Go. Nood aan compleet Europa op 1 SD kaartje zonder dat je kaarten wil reconfigureren ? I-go (want compleet Europa past bij TT5 zelfs niet eens op een 2 gig kaartje als je alle "Plusmappen" kiest !). Trage PDA die crasht met TT ? I-Go, of nieuwe PDA kopen en hopen dat die NIET crasht met TT; ik bedoel maar, zelfs TT's eigen "Go's" hebben een resetknop, en die moeten we heel regelmatig gebruiken !