eweka

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
jefff
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2006, 17:12

Zijn er nog mensen die problemen hebben om te verbinden met eweka :???:
Geraak er sinds gisteren niet meer op en de servers van eweka zelf zijn zeker niet down...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

jefff schreef:Zijn er nog mensen die problemen hebben om te verbinden met eweka :???:
Geraak er sinds gisteren niet meer op en de servers van eweka zelf zijn zeker niet down...


Yep, staat al aangekaart op het eweka forum, miljaar gaat het serieus dezelfde toer op als bij telenet :twisted:
Ik ga in ieder geval niet meer wachten op dat gezeik en neem me een serieuze usenetprovider :twisted:
jefff
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2006, 17:12

ahja kzie het nu
kheb al ne mail gestuurd naar dommel, is zien wat zij hierover te vertellen hebben :-)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Voila, al aan het lurken met andere usenetprovider :twisted:
Hun uileg hoef ik niet meer, is altijd iets met die gasten :x
jefff
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2006, 17:12

welke als ik vragen mag ?
Want als dit niet in orde komt moet ik ook op zoek naar een andere :-)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wel curieus dat het altijd met eweka is dat er problemen rijzen, en niet met andere (grotere?) usenet providers.

(happy user bij http://www.news.astraweb.com)

Jan
jefff
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2006, 17:12

heeft er iemand ervaring met tweaknews ? http://www.tweakdsl.nl/?page=news/subscriptions
lijkt mij wel interessant :)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

jefff schreef:heeft er iemand ervaring met tweaknews ? http://www.tweakdsl.nl/?page=news/subscriptions
lijkt mij wel interessant :)


Idd, jaarabbo komt maar aan 5.8 euri maar ff topic gevolgd, sommige klagen er toch van veel incompletes.
nuja met pars is dat te fixen maar is niet iets voor mij :wink:
Ik heb een abbo genomen op UNS (usenetserver) :wink:
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Incompletes zijn te verwaarlozen bij Tweaknews en ze hebben retentie van een 50 dagen, maar sinds deze morgen gaat het nog maar aan 64 KB/sec waar ik normaal de volle 420 KB/sec haal.
Ik weet enkel niet of het aan Dommel of aan Tweaknews ligt, ik zit iig nog niet aan de limiet bij Dommel...
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

denk toch dat het aan Dommel ligt en niet aan Eweka. Als ik via m´n easynet account inlog gaat alles gewoojn ,via Dommel niks.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik geraak er ook niet op. Met een tracert geraak ik er ook niet. Helaas, newsreader 6 is voor mij niet bereikbaar :cry:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

franjo schreef:denk toch dat het aan Dommel ligt en niet aan Eweka. Als ik via m´n easynet account inlog gaat alles gewoojn ,via Dommel niks.


Versta dat peering gedoe niet zo (en int me niet) maar gaat weer iets van dat zijn zekers zoals bij telenet, met eweka en tele2 waren er ook al probs en toch raar hé met welk een degelijke usenetprovider kom je zo’n probs tegen….
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Ik zit niet bij dommel, maar bij tele2 , maar wilde dit toch even melden hier!

Volgens eweka is het probleem nog steeds en zij zeggen dat het aan de bandbreedte ligt van Tele2.

Vervolgens Tele2 gebeld en zij wisten van het probleem af, maar dachten dat het inmiddels was opgelost????!! Ik zou teruggebeld worden.....(dit is nu 5 dagen geleden!)

mvg,
Richard
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Er is duidelijk iets aan de hand bij Dommel, naar Tweaknews.nl krijg ik niets dan time-outs waardoor de snelheid zakt naar ~50 KByte/sec, met een Telenet account haal ik wel de volle snelheid.
nqx111
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006, 22:08

Hier hetzelfde probleem, werk via Tweaknews.
Sinds zondagmiddag zeer lage snelheid.

Al iemand een reactie ontvangen van Dommel?
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

misschien zijn alle providers onder elkaar afspraken aan het maken om zo het overmatig downloaden tegen te gaan??
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik kan niet zeggen dat ik enige problemen heb bij Astraweb. Snelheid blijft hoog, geen timeouts.

Ook Giganews (de account bij dommel) werkt naar behoren, zij het wel wat traag (1mbit... pff :p)
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

woensdag morgen 10:30 werkt Ewka weer als vanouds (snel). Niets van Dommel support gehoord.Maar zien hoe dit verder gaat..... :oops:
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

:bang: vreugde van korte duur ,een half uur later doet niets doet het meer ,geen http etc.dus weer op EN ... t zullen wel groeistuipen van Dommel zijn ..... :drool:
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

:bang: vreugde van korte duur ,een half uur later doet niets doet het meer ,geen http etc.dus weer op EN ... t zullen wel groeistuipen van Dommel zijn ..... :drool:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

hanniballetje schreef:Ik zit niet bij dommel, maar bij tele2 , maar wilde dit toch even melden hier!

Volgens eweka is het probleem nog steeds en zij zeggen dat het aan de bandbreedte ligt van Tele2.

Vervolgens Tele2 gebeld en zij wisten van het probleem af, maar dachten dat het inmiddels was opgelost????!! Ik zou teruggebeld worden.....(dit is nu 5 dagen geleden!)

mvg,
Richard


Denk dat et ook wel iets in de aard van bandbreedte gaat liggen met de problemen die we ondervinden, en dan terug UNS, atraweb, usenetpromotions geen enkel probleem getest alleen eweka waar er plots weer geen peering meer mogelijk is zoals bij jullie ook geweest…

Nuja dommel laat ooks niets weten hoor…
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

Dommel werkt :smash2: weer ,maar Eweka weer niet.................. :smash2:
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Tweaknews gaat ook weer aan 32 K/sec terwijl dat deze morgen even tegen de volle 420 K/sec was. Ondertussen blijft de support van Dommel oorverdovend stil...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

alé al een beke nieuws ivb eweka (mij kan't niet meer schelen )

quote/

Hoi,

Wij hebben de klant zijn ISP benaderd om een directe peering sessie op te zetten, aangezien dat mogelijk is (via de FreeBIX).

Even op reactie van de ISP afwachten dus.

Overigens hebben we nog nooit directe peering met deze ISP gehad, liep blijkbaar eerst ergens anders over.

http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2705

editje toevoegen

Hmm,

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Dommel, maar ik word direct afgewimpelt met 'we hebben nu geen tijd, uw mail word morgen wel beantwoord'.

Vreemde gang van zaken, maar iig voor de klanten, ik ga er vanuit dat we morgen dan ook antwoord op onze mail hebben, anders bellen we weer even.

gr

Paul
Laatst gewijzigd door kaise1 21 jun 2006, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

Het probleem ligt volgens mijn bescheiden mening
toch echt bij het niet regerende Dommel.

Wednesday, June 21, 2006 05:04:35PM

TraceRoute to host newsreader44.eweka.nl

Timeout 5
Start from hop 1
Maximum Hops 50

# Address Host Name Msg Type Time
1 192.168.0.1 Unavailable TTL Exceeded 0 ms
2 83.101.7.129 gateway.silver1.brussel2.schedom-europe.netTTL Exceeded 16 ms
3 83.101.0.46 atm1-0-0-12-32.router8.bru.schedom-europe.netTTL Exceeded 15 ms
4 83.101.0.133 atm0-0-0-12-34.router1.bru.schedom-europe.netTTL Exceeded 0 ms
5 No response
6 No response
7 No response
8 No response
9 No response
10 No response
11 No response
12 No response
13 83.101.0.133 atm0-0-0-12-34.router1.bru.schedom-europe.netHost Unreachable ***
14 No response
15 No response

en dan maar gestopt
nqx111
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006, 22:08

Stel voor dat we een lijst maken van payservers die momenteel niet werken bij Dommel en dit om mensen in te lichten die van plan zijn een payserver te gebruiken.

Werken tijdelijk niet of slecht:

Eweka
Tweaknews
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hier doet Eweka het weer. Hopelijk blijft het duren :)
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 maa 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

hier niet
valse hoop gever :P
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Het bleef niet duren :evil:
Vreemd. Ik heb 6 rar's binnen, ben even gestopt omdat ik een andere download voorrang wilde geven, en nu wil die niet meer starten. :?

edit: hij is weer vertrokken.

Ik heb 2 tracerts na elkaar gedaan, en bij de eerste stopte ie na hop 11; de tweede is op zijn bestemming geraakt. Tijdsinterval tussen de 2 was mss 5 minuten, zeker niet meer. Vreemd allemaal.
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 maa 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

ola !!! OLA !!! HOOLAAAA !!!!
hopelijk blijft het :D
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Hier werkt het nu terug wel weer.
nqx111
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006, 22:08

bij mij werkt ie voorlopig ook!!
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

Nu toch alweer 24 uur dat t allemaal weer goed blijft werken , mag toch ook even gezegd worden
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

dit is de reactie van dommel , kan iemand mij uitleggen wat hier staat ?

Het probleem ligt bij de mensen van eweka die blijkbaar geen enkele bit via transit-links willen uitsturen en enkel met gepeerde ISPs willen werken.

Voor ons geen probleem, de peering met eweka zal deze week nog geactiveerd worden maar bij de minste netwerk storing op links die een directe link met het ewekanetwerk servicen zoals de voorbije week zal er weer hinder zijn.

Misschien geen slecht idee om dit kortzichtige beleid bij de mensen van eweka in vraag te stellen. en hun toch vragen om een minimale service in transit te voorzien.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

dit is de reactie van dommel , kan iemand mij uitleggen wat hier staat ?

Het probleem ligt bij de mensen van eweka die blijkbaar geen enkele bit via transit-links willen uitsturen en enkel met gepeerde ISPs willen werken.

Voor ons geen probleem, de peering met eweka zal deze week nog geactiveerd worden maar bij de minste netwerk storing op links die een directe link met het ewekanetwerk servicen zoals de voorbije week zal er weer hinder zijn.

Misschien geen slecht idee om dit kortzichtige beleid bij de mensen van eweka in vraag te stellen. en hun toch vragen om een minimale service in transit te voorzien.
joske69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2006, 21:40

heel simpel, traffiek via peerings is gratis voor eweka, via transit moeten ze betalen. De doelstelling van eweka is altijd al geweest dat ze zo weinig mogelijk via transit willen sturen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Eweka s**** eigenlijk hé, volg het forum al een tijd en wat er al te lezen was over probs/downtime van servers jongens…en dan de problemen met telenet,tele2, chello en nu ook dommel tja (is niet voor niets dat ze hun forum veel opkuisen hoor) newsreader3/1 die ik had waren eigenaardig gespaard gebleven maar oa door de telenetblock en ook mede wat dommel hier bevestigd betaal ik voortaan maar graag die extra eurootjes (3) voor een degelijke usenetprovider waar de uptime oke is (door userservaringen een feit) en zulke peering/transit probs niet bestaande ;)

Btw en wat te denken over tweak ?, ook niet koosjer hé die speedprobs geweest…
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

betaal ik voortaan maar graag die extra eurootjes (3) voor een degelijke usenetprovider waar de uptime oke is (door userservaringen een feit) en zulke peering/transit probs niet bestaande


welke usenetprovider ,die ook snel is met 1 thread , dus niet easynews ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

franjo schreef:
betaal ik voortaan maar graag die extra eurootjes (3) voor een degelijke usenetprovider waar de uptime oke is (door userservaringen een feit) en zulke peering/transit probs niet bestaande


welke usenetprovider ,die ook snel is met 1 thread , dus niet easynews ?


UNS (usenetserver.com)abbo heb ik, enne waarom met 1 thread werken ?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Negen kansen op tien om je account te sharen, dit wordt bij andere usenet-providers wel strenger gecontroleerd!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”