Nog een lijnprofieltje

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik wil graag overstappen naar EDPnet. Ik heb de helpdesk gecontacteerd met de vraag of zij me de afstand konnen berekenen tot de centrale, en die bedraagt dus 3039m, waardoor ze me standaard op een 4mbit profiel zullen zetten. Maar ze zeggen me dat het afhankelijk van mijn SNR waardes eventuuel hoger zou kunnen, dus nu mijn vraag of iemand zo vriendelijk zou willen zijn deze even te bekijken voor mij:

SNR Margin 24.4 31.0 dB
Line Attenuation 37.4 18.0 dB

Ik zit nu op 3,3/384 bij Scarlet.

Zijn deze waardes ook modem afhankelijk? Want ik heb hier nog een intern stuk rommel liggen van Topcom, en indien deze waardes ook een stuk door de modem bepaald worden ga ik deze nog eens inbouwen.
Modem zit op 1 vertakking van de hoofdpries af.

Hartelijk bedankt
Frederic
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Hoewel de waarden goed zijn, zal je waarschijnlijk toch geen 6Mbps aankunnen, de stap van 3,3Mbps naar 6Mbps is nogal groot en aangezien daar enkel 4Mbps tussen ligt zal je waaarschijnlijk enkel 4Mbps kunnen krijgen.
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

O, dat de lijn geen 6mbit zou aankunnen had ik niet eens verwacht, maar ik had wel gehoopt dat er nog een profiel zou tussen zitten, 4,6mbit of 5mbit ofzo :(
So be it then..

Bedankt voor de moeite
Frederic
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Heeft EDP die profielen dan wel ?
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 037#100037

Had beter moeten kijken voor ik hier kwam zeuren, dacht dat er nog 4,6 bestond dus :)
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Bij BGC wel ja
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

FeesLess schreef:Bij BGC wel ja


Jah maar nie bij EDPnet dus en das wel nogal nodig als je naar EDPnet wilt overstappen :)
Binnenkort opzeg van scarlet indienen en dan eindelijk downloaden zonder den hele tijd die meter in't oog te houden en te moeten timen wanner ik moet stoppen ^o)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

FeesLess schreef:Bij BGC wel ja


Maar uw snelheid wordt gecapped op 4Mbps!!!!
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

1 Tip : Opzeg bij Scarlet : Doe zoals ze het in hun verkoopsvoorwaarden vragen !! + aangetekend versturen......
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

FeesLess schreef:1 Tip : Opzeg bij Scarlet : Doe zoals ze het in hun verkoopsvoorwaarden vragen !! + aangetekend versturen......


Was just ant zoeken naar die voorwaarden :)
Moet het allemaal nog eens tegoei bekijken hoe het in zen werk gaat..
Wel onnozel, omschakeling van BGC -> Scarlet verliep helemaal automatisch, gewoon maar bestellen.. Maarja hebber toen ook wel 2maand op moeten wachten..
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

ZMD schreef:
FeesLess schreef:Bij BGC wel ja


Maar uw snelheid wordt gecapped op 4Mbps!!!!
---> Inderdaad, ik sprak vanuit modem-perspectief :-D
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Die reply had ik gemist.. Wa bedoelt ge met dat de snelheid op 4mbit gecapped wordt!? Ook met een 6mbit profiel? Of bedoelt ge omdat ik te ver af zit da ik gewoon door de afstand niet snaller kan als +/- 4mbit..?

Maar goew kheb de algemene voorwaarden gevonden, ga die sebiet is doornemen en dan maar eens beginnen leren :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Acieke schreef:Die reply had ik gemist.. Wa bedoelt ge met dat de snelheid op 4mbit gecapped wordt!? Ook met een 6mbit profiel? Of bedoelt ge omdat ik te ver af zit da ik gewoon door de afstand niet snaller kan als +/- 4mbit..?

Maar goew kheb de algemene voorwaarden gevonden, ga die sebiet is doornemen en dan maar eens beginnen leren :)


Sorry als ik u verward heb :) :P .
Bij Belgacom hebben ze wel een 4,6Mbps profiel (bij EDPnet dus niet) maar daar wordt de snelheid gecapped op 4Mbps.
Bij EDPnet krijg je altijd de volle snelheid van wat uw lijn en lijnprofiel aankan.
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Ik leer hier nogal bij zenne :-D :-D

Het lijkt hier soms op een universiteit :-D
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

ZMD schreef:
Acieke schreef:Die reply had ik gemist.. Wa bedoelt ge met dat de snelheid op 4mbit gecapped wordt!? Ook met een 6mbit profiel? Of bedoelt ge omdat ik te ver af zit da ik gewoon door de afstand niet snaller kan als +/- 4mbit..?

Maar goew kheb de algemene voorwaarden gevonden, ga die sebiet is doornemen en dan maar eens beginnen leren :)


Sorry als ik u verward heb :) :P .
Bij Belgacom hebben ze wel een 4,6Mbps profiel (bij EDPnet dus niet) maar daar wordt de snelheid gecapped op 4Mbps.
Bij EDPnet krijg je altijd de volle snelheid van wat uw lijn en lijnprofiel aankan.


Ah ok.. Weer ne louchen truuk van BGC dus om u te doen denken dat ge 4,6 hebt, maar eigenlijk maar 4mbit hebt.. Typisch.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”