zeer onstabiele download noise margin

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo mensen,
ik zit met een zeer vervelend probleem en dat is nu al een dikke maand bezig,
ik bezit een edpnet adsl max abonenment,mijn afstand tot de centrale is ongeveer een 2800 meter,de mensen van edpnet hebben mij op een 4 mb profiel gezet,als modem/router gebruik ik de philips adsl wireless base station type CPWBS154/18.Ben nu sinds februari klant bij edpnet en in het begin heb ik nooit problemen gehad,het feit is dat mijn dowloadnoisemargin zeer onstabiel is,vandaag heb ik een aantal testjes gedaan en soms haal ik 21 db,daarna zakt dit plotseling naar 16db,dan terug naar 13db,terug naar 21db,vanmorgen zat ik zelfs op maar 3 db!!
De mensen van edpnet hebben mij dan voorgesteld om mijn eindinfrastructuur eens na te kijken(bekabeling,modem,splitters,...)
Er is zelfs al 2 maal een persoon van belgacom langsgeweest om de lijn te meten en te testen maar die hebben niets gevonden,heeft iemand van jullie ook al ervaring gehad met zulke zeer onstabiele waardes,mijn modem is nieuw dus daar kan het niet aan liggen,mijn download en uploadsnelheid is aanvaardbaar voor een 4mb profiel, de reden dat ik deze onstabiele waardes ontdekt heb is omdat ik mijn lijn wou laten opwaarderen naar een 6 mb profiel, en toen zijn deze waardes uitgekomen,het rare is dat ik de laatste 10dagen altijd aan een stabiele 16db noise margin download zat en nu ineens begint het weer....
Kan iemand mij soms wat uitleg geven wat ik kan doen,enkele tips....
De persoon van edpnet heeft mij ook verteld dat het zou kunnen liggen aan een defecte dslam poort van belgacom,wat is hier van waar?
Alvast bedankt voor de informatie. :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier enkele waardes van een 2 tal minuten geleden,kunnen de éxperten'onder jullie dit eens ontleden? :???:
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Hoe kan je die lijnwaarden eigenlijk te weten komen ?
Ik zou graag ook eens een test doen. :oops:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb die gewoon opgevraagd ,deze staat (bij de philips router althans) op
http://192.168.1.1/ ,dan ga je naar adsl settings,daar neem je dan status ,je kan die ook laten opvragen via een ticket van edpnet. :wink:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ze stelde mij exact hetzelfde voor deze week, goed wetende dat het niet langs mijn kant ligt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Er wordt in ieder geval actie genomen,men heeft mij daarstraks opgebeld en ik moest de vaste telefoon ontkoppelen,daarna heeft men nog een aantal lynsynchronisatietests gedaan maar de lijn bleef onstabiel,heb ondertussen ook met een andere modem geprobeerd maar zonder resultaat,volgende stap is dat men een lijntest gaat aanvragen bij de heren van belgacom veronderstel ik,in ieder geval men neemt dit probleem ernstig bij edpnet,ik heb op dit ticket tot nu al goede feedback gekregen,hopelijk is alles nu snel opgelost zodat ik een stabiele lijn ga hebben. :P
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Sluit gewoon je modem eens aan direct waar de lijn binnenkomt in je huis met al de rest afgekoppeld en bekijk dan die waarden eens. Dat is wat Belgacom ook doet als ze bij je thuis komen.

Als de dslam-poort defect is moet edpnet volgens mij aan belgacom de opdracht geven om een andere aan te sluiten.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dus gewoon de modem rechtstreeks in de stekker steken waar normaal de telefoonstekker insteekt?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Dus gewoon de modem rechtstreeks in de stekker steken waar normaal de telefoonstekker insteekt?

Mijn modemkabel is ongeveer 1 meter en half lang en steekt rechtstreeks in de wanddoos van de telefoon(in de muur),op deze adsl splitter steekt de normale telefoon,geen extra telefoons in huis of internetaansluitingen. :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:Hier enkele waardes van een 2 tal minuten geleden,kunnen de éxperten'onder jullie dit eens ontleden? :???:

mijn waarden op 4.2 km vd centrale volgens de Edpnet site, ziet er goed uit :!: :-)
PS: Denk dat die afstand iets teveel is, bij belgacom zeggen ze dat ik op 3,5 à 4 km zit.
Laatst gewijzigd door Patje op 23 mei 2006, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit ziet er zeer goed uit als je dan weet dat ik op ongeveer 2800 meter van de centrale zit en mijn download noisemargin soms onder de 10 db zakt!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Dit ziet er zeer goed uit als je dan weet dat ik op ongeveer 2800 meter van de centrale zit en mijn download noisemargin soms onder de 10 db zakt!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:
fieldoxide schreef:Dit ziet er zeer goed uit als je dan weet dat ik op ongeveer 2800 meter van de centrale zit en mijn download noisemargin soms onder de 10 db zakt!

Mij enige gedacht is om je kabel tussen modem en contactdoos nog iets korter te maken tot 0,5m ... maar of diene 1 m nog iets van verschil zal brengen weet ik niet :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

waarom zou die modem niet defect zijn ?
nieuw gekocht is het domste excuus voor slechte apparatuur.

ennuh, de phillips modem is slechts een indicatie, hij is niet altijd juist.

iig, zorg dat de laatste firmware op de modem staat!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb gecontroleerd of de firmware versie de laatste is en dat is ook zo,
ik wil niet suggereren dat een nieuwe modem niet stuk kan gaan hoor,ik heb de test gedaan met een andere modem en daar waren de waardes ook zeer onstabiel,dus dat kan ik dan al uitsluiten,ik heb gisteren een nieuwe splitter gestoken,de adsl kabel is ook nieuw en de ethernetkabel is ook nieuw,de afstand tussen de pc en de stekker is ongeveer 1 meter en half. :wink:
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

mijn vermoeden gaat naar een slecht vastgezet contact dan.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

laat ons hopen dat het dat dan is want ik weet het ook niet ,
morgen wordt er een lijntest uitgevoerd en hopelijk wordt er dan actie ondernomen door belgacom.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

op een lijntest gaan ze vermoedelijk geen fouten zien.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

oei,
jij geeft me al weinig hoop. :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

We wachten vol ongeduld op de lijntest en de resultaten. 8)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

fieldoxide schreef:We wachten vol ongeduld op de lijntest en de resultaten. 8)


Je zit soms niet in de buurt van Machelen? Want een tijdje geleden was het hier ook paraplu. De lijn was met bijna 50% capasiteit gedaald. Na een brief naar EDPnet dat het probleem in de central zat ( wat ook zo was ). Was het grappig.

Ineens werkte men lijn normaal ( zelf beter dan normaal, ik had 3dB meer dan normaal ). Een paar dagen later belde men van EDPnet, om me te informeren dat Belgacom de lijn wou DOWNGRADEN! wegens onstabiel??? Arf?? Dezelfde lijn die bijna 6Mbits aankon ( zat er justekes onder ), rn nu op 4Mbits stond met genoeg dB over. Gezegt dat daar niets van inhuis kwam van een downgrade.

Dan na een paar dagen verloor ik de 3 extra dB ( en waren de waarde weer normaal ). Sinds dien merk ik een gelijkaardig syndroom op als u. Soms perfect dB, en dan vlam naar beneden.

En men mag zeggen wat men wilt, maar een lijn die perfect werkt, die ineens 50% capasiteit verliest voor enkel weken, dan na een klacht, ineens perfect op 110% werkt voor een week of 2, en dan schommed tussen 100 & 40%... Mijn pietje dat BC daar voor niets tussen zit.

No way dat een lijn ineens zo degradeert, dan terug upwaardeerd, en nu een jojo is ...

Momenteel is ze @ 4 a 5db ipv de normaal stabiel 13 a 15dB ... En schommelt constant. Tis daarom dat ik vraag of je niet in de buurt zit van Machelen, want als dat zo is, dan is het een locaal probleem.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

klinkt nog altijd meer als een DSLAM probleem voor mij.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Belgacom is overal aan het foefelen blijkbaar en niet voor het betere.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

killer schreef:klinkt nog altijd meer als een DSLAM probleem voor mij.


Well ... het was doorgegeven, het antwoord van Belgacom: "f*** off" maar dan in beleefdere woorden. Kwam er op neer dat ze niet de DSLAM poort wouden verzetten & testen. Maar omdat de lijn problemen had, wouden ze mijn lijn effe gaan downgraden. Downgraden van een 4Mbits lijn op 2700m van de central, die 5.8Mbits aankan @6db, en die als de lijn normaal werkt, perfect stabiel was op 13 a 15dB. Arf .... Nuts, dat zijn ze bij BC.

Hell, ge zou voor minder schrik hebben om met die mannen nog in contact te komen, als dat hun enige antwoord is ... Maar ja, het probleem ligt nooit aan hun apparatuur he ;)

Mja, veel kan je er niet tegen doen... De mannen die de "control" deden kozen weeral de easy way out. Waarom kosten doen om de kapot apperatuur vervangen, als je de klant kan downgraden ... Handig, men krijgt even veel geld binnen, en het kost hun niets ( en is 1 min werk ergens intypen in de computer, tegenover de tijd & kosten om mogelijk een DSLAM te vervangen als er te weinig beschikbare poorten zijn wegens een één of meer defecten ).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Neen,
ik zit in de buurt van Leuven,mijn lijntest is uitgesteld tot vrijdagmorgen,
voor de moment zit mijn noisemargin van mijn download op 16db. :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Neen,
ik zit in de buurt van Leuven,mijn lijntest is uitgesteld tot vrijdagmorgen,
voor de moment zit mijn noisemargin van mijn download op 16db. :roll:


Geen resultaat van de lijntest gekregen van de mensen van edpnet ,zal waarschijnlijk voor maandag zijn. :?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

fieldoxide schreef:
Geen resultaat van de lijntest gekregen van de mensen van edpnet ,zal waarschijnlijk voor maandag zijn. :?


Vreemd, want ze kunnen die testen nogtans vrij snel doen ...

Waarschijnlijk te weinig volk met de brug deze vrijdag.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo mensen,
het is ondertussen maandag en heb nog geen nieuws ontvangen over de lijntest.We zullen maar even geduld uitoefenen zeker. :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Net kontakt opgenomen met de helpdesk van edpnet aangaande mijn zeer onstabiele download margin,en het was te verwachten: belgacom heeft een lijntest gedaan en ze beweren dat er GEEN probleem op hun lijn is en dat het probleem zich voordoet bij de klant,ik heb al zelf met de mensen van edpnet alles onderzocht en getest,en het probleem blijft hier gewoon,in ieder geval edpnet is met deze zaak nog bezig en gingen terug een lijntest aanvragen,ik heb het gevoel dat het hier een straat zonder einde is,en de klant is er uiteindelijk de dupe van,merci belgacom voor de 'goede,klantvriendelijke'service,als ik mijn vaste lijn niet nodig had voor mijn edpnet had ik ze al lang opgezegd.Ik hoop echt dat iemand zijn verantwoordelijkheid opneemt en dit niet telkens doorschuift naar de internetprovider of de zogezegde slechte 'binneninfrastructuur'van de klant.
:evil: :evil:
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Als een lijntest in orde is wat verwacht jij dan dat Belgacom doet ?!

Heb je al eens je modem rechtstreeks aangesloten op de invoerkabel van Belgacom ? (Heel belangrijk dat je niet enkel modem daar insteekt maar alle binnenkabbels volledig loskoppelt. Een ongebruikte kabel die bvb nog aangesloten is kan zo'n problemen veroorzaken.)

Is er eigenlijk al is een technicus van Edpnet langsgeweest bij jou om alles uit te testen ?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Deze info stond er vandaag vermeld op mijn ticket van edpnet.
29/05/2006 14:50:14
Goedemiddag,
is er al meer informatie geweten over mijn ticket?
met vriendelijke groeten.
Gunther Sterckx

30/05/2006 16:29:48
*** NOTES 26/05/2006 18:01:46 SCANNOOD Action Type: Manager review
BGC sees the connection ok.

30/05/2006 16:30:23
Als de SNR verspringt is er wel degelijk iets mis. Klant heeft alle moeite gedaan om uit te sluiten dat het bij hem lag.

Gelieve de klant te hermappen naar een andere Dslam poort


30/05/2006 16:31:46
de klant belt voor status-->uitgelegd dat we zijn niet akkoord met resultaten van de lijntest-->aangeraden om morgen terug te bellen

Dus edpnet neemt mijn probleem wel heel serieus! :!: :!:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

StB schreef:Als een lijntest in orde is wat verwacht jij dan dat Belgacom doet ?!

Heb je al eens je modem rechtstreeks aangesloten op de invoerkabel van Belgacom ? (Heel belangrijk dat je niet enkel modem daar insteekt maar alle binnenkabbels volledig loskoppelt. Een ongebruikte kabel die bvb nog aangesloten is kan zo'n problemen veroorzaken.)

Is er eigenlijk al is een technicus van Edpnet langsgeweest bij jou om alles uit te testen ?


Een dikke 3 weken geleden zijn er al 2 techniekers van belgacom langsgeweest,deze hebben mijn lijn getest en de bekabeling nagekeken en dat was volgens hun allemaal ok,ze hebben zelf in de garage waar hun kabels binnenkomen alles eens losgevezen en terug in elkaar gestoken,ze zijn ook iets verder in de straat gaan kijken naar volgens mij een van hun aansluitcentrales,ondertussen niks meer gezien of gehoord van hun.
Waar kan ik die invoerkabel eigenlijk vinden van belgacom,is dat in die stekker in de muur waar je normaal je telefoonaansluiting steekt?
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

In de garage zal dat dus bij u zijn. Is het zo'n contactpunt met test knop en groene led ? De invoerkabel zelf is normaal een dikkere dan de binnenkabels.

Ook al is men 2 maal langsgeweest dan nog is er een kans dat er een probleem is met de binnenbekabeling. Dus om zeker te zijn zou ik de modem daar eens aansluiten.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier is nergens een led in de garage te bespeuren,er komt wel een dikke kabel in de garage binnen via buiten(lijkt van uit de grond),deze gaat dan naar een kontaktdoosje op de muur van de garage en vandaar vertrekt een dunnere kabel in ons huis,langs de hal en zo via de muur in de living naar de wanddoos van de telefoon.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Er zijn verschillende modellen invoerdoosjes, daar hoeft echt geen led op te staan.
Als belgacom al daar is geweest denk ik toch dat binnen alles ok is, maar je kan eens proberen daar de modem aan te sluiten met de andere kabels er van af.

Maarre, ben je zeker dat belgacom niet enkel een test heeft gedaan op de invoerkabel en dan gezegd 'hier is alles ok'?
Want dat is net wat belgacom doet bij een adsl voor een andere provider: testen op de invoer / alles ok? / ok voor belgacom.
Als het daar goed is en verderop niet meer moet je het zelf oplossen, net zoals bij de elektriciteit, kabeltv enz...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Als ze de test gedaan hebben,hebben ze zo een orange telefoon aan de telefoondoos (stekker gehangen) en het signaal getest en ook in de garage aan dat kastje deze telefoon gehangen en er was een soort ruis te horen maar dat was volgens de technieker nodig.
Daarna ging hij verder in de straat nog naar iets kijken maar wat dat weet ik ook niet. :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier het vervolg van het belgacom verhaal:
daarstraks stond op mijn edpnet het volgende:
2/06/2006 11:43:23

*** PHONE LOG 01/06/2006 22:57:41 rdesmedt Action Type: Incoming call STATUS CHANGE on 01/06/2006 15:39:56 From Open to Defer Belgacom is waiting for you to continue the repair

--------------------------------------------------------------

BELGACOM NOTES on 01/06/2006 15:39:08

Hello,

The line is synchro from today 9:39 (gmt) with good values and correct profil.

The monitoring of the line don't gives unstable synchro Relative capacity = 44%

Closing code: All parameters are OK. We found nothing wrong.

With kind regards,

Philippe

Voila,
is dit dan het einde van het verhaal?
Edpnet heeft dan wel dadelijk een reply in mijn ticket gezet:

2/06/2006 11:45:58
Deze ochtend waren er nog steeds disconnects dus probleem is ver van opgelost. Gelieve naar de SNR te kijken en de klant te remappen.

En zo blijven we maar bezig,ik heb vandaag nog een aantal testen gedaan en die downloadmargin blijft verspringen ,vanmorgen had ik nog maar 3 db meer,daarna 4db,ik heb dan even mijn modem gereset en dan kreeg ik ineens 21 db(!!!!),1 minuut later weer eens naar mijn waardes gekeken en ineens terug maar 8db(!!),
Ik weet echt niet waar dit naar toe moet,het is een echt kat en muis spel en wie is er de dupe van 'de klant',ik vind het geweldig dat edpnet toch zo een inspanning levert om het opgelost te krijgen maar daar moet je wel met 2 voor zijn,en de 'monopolist'wil natuurlijk niet mee,daar zijn op het einde van de maand toch alleen maar de winstcijfers en het aantal klanten het belangrijkste en niet de klantenservice,ik huur toch mijn telefoonlijn van hun,nogmaals bedankt belgacom,doe maar verder met de slechte service,neem uw verantwoordelijkheid op aub!!
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Arqentus schreef:
fieldoxide schreef:We wachten vol ongeduld op de lijntest en de resultaten. 8)


Je zit soms niet in de buurt van Machelen? Want een tijdje geleden was het hier ook paraplu. De lijn was met bijna 50% capasiteit gedaald. Na een brief naar EDPnet dat het probleem in de central zat ( wat ook zo was ). Was het grappig.

Ineens werkte men lijn normaal ( zelf beter dan normaal, ik had 3dB meer dan normaal ). Een paar dagen later belde men van EDPnet, om me te informeren dat Belgacom de lijn wou DOWNGRADEN! wegens onstabiel??? Arf?? Dezelfde lijn die bijna 6Mbits aankon ( zat er justekes onder ), rn nu op 4Mbits stond met genoeg dB over. Gezegt dat daar niets van inhuis kwam van een downgrade.

Dan na een paar dagen verloor ik de 3 extra dB ( en waren de waarde weer normaal ). Sinds dien merk ik een gelijkaardig syndroom op als u. Soms perfect dB, en dan vlam naar beneden.

En men mag zeggen wat men wilt, maar een lijn die perfect werkt, die ineens 50% capasiteit verliest voor enkel weken, dan na een klacht, ineens perfect op 110% werkt voor een week of 2, en dan schommed tussen 100 & 40%... Mijn pietje dat BC daar voor niets tussen zit.

No way dat een lijn ineens zo degradeert, dan terug upwaardeerd, en nu een jojo is ...

Momenteel is ze @ 4 a 5db ipv de normaal stabiel 13 a 15dB ... En schommelt constant. Tis daarom dat ik vraag of je niet in de buurt zit van Machelen, want als dat zo is, dan is het een locaal probleem.


Awel ge zegt daar zoiets eh.. Toen ik overschakelde van BGC naar Scarlet, ineens 2-3 weken later *poef* geen verbinding meer te krijgen. Ikke checken in mijne status, stonden mijn rates op 512/128! Scarlet gebeld, ze zeiden dat ze ernaar zouden kijken, 's anderendaags gefixed en savonds telefoon van de helpdesk "dat er een probleem was bij belgacom waar Scarlet geen enkele controle over had".. Bedoel maar ^o).. Een lijnprofiel verspringt niet vanzelves op een lijn die 4mbit aankan en 3jaar op 3,3 van bgc gedraaid heeft eh.. Mijn ******.

Los daarvan: ik raak er maar nie wijs uit, kan iemand mij eens uitleggen wat die SNR marge precies inhoud ?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is het definitieve antwoord dat ik van edpnet gekregen heb,hierbij eindigt het voor mij ,dus ik blijf met het probleem zitten,het straffe van heel het verhaal is dat belgacom mij nu maar garantie kan geven tot 3 mb lijn terwijl ik 2 jaar bij hun klant ben geweest op een 4 mb profiel en nooit problemen heb ondervonden,goed bezig belgacom!!
Hier het antwoord van edpnet dan:

Beste,

Belgacom ziet geen probleem in het feit dat u SNR verspringt. Gelieve ons een beeld te geven of u echt problemen ondervindt (disconnecties en wanneer). Indien u niet echt vaak problemen hebt vrees ik dat het advies moet zijn geen upgrade naar 4 Mb te doen. Belgacom wil max een garantie van 3 Mb op uw afstand tot de centrale geven.

Met vriendelijke groeten,

Björn Notenbaert
Helpdesk Engineer

Ik hoop dat dat belgacom monopolie ooit eens stopt want IK ben weer de dupe van de zaak,toch bedankt aan edpnet dat ze tenminste moeite gedaan hebben om me te helpen .
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Acieke schreef:Los daarvan: ik raak er maar nie wijs uit, kan iemand mij eens uitleggen wat die SNR marge precies inhoud ?


Google is uw vriend niet? ;-)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”