ik zit met een zeer vervelend probleem en dat is nu al een dikke maand bezig,
ik bezit een edpnet adsl max abonenment,mijn afstand tot de centrale is ongeveer een 2800 meter,de mensen van edpnet hebben mij op een 4 mb profiel gezet,als modem/router gebruik ik de philips adsl wireless base station type CPWBS154/18.Ben nu sinds februari klant bij edpnet en in het begin heb ik nooit problemen gehad,het feit is dat mijn dowloadnoisemargin zeer onstabiel is,vandaag heb ik een aantal testjes gedaan en soms haal ik 21 db,daarna zakt dit plotseling naar 16db,dan terug naar 13db,terug naar 21db,vanmorgen zat ik zelfs op maar 3 db!!
De mensen van edpnet hebben mij dan voorgesteld om mijn eindinfrastructuur eens na te kijken(bekabeling,modem,splitters,...)
Er is zelfs al 2 maal een persoon van belgacom langsgeweest om de lijn te meten en te testen maar die hebben niets gevonden,heeft iemand van jullie ook al ervaring gehad met zulke zeer onstabiele waardes,mijn modem is nieuw dus daar kan het niet aan liggen,mijn download en uploadsnelheid is aanvaardbaar voor een 4mb profiel, de reden dat ik deze onstabiele waardes ontdekt heb is omdat ik mijn lijn wou laten opwaarderen naar een 6 mb profiel, en toen zijn deze waardes uitgekomen,het rare is dat ik de laatste 10dagen altijd aan een stabiele 16db noise margin download zat en nu ineens begint het weer....
Kan iemand mij soms wat uitleg geven wat ik kan doen,enkele tips....
De persoon van edpnet heeft mij ook verteld dat het zou kunnen liggen aan een defecte dslam poort van belgacom,wat is hier van waar?
Alvast bedankt voor de informatie.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)