Zoveel adsl modems/router op de markt, welke hebben jullie?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
WhiteDog
Member
Member

witte! schreef:
GeMa schreef:Ook hier de combinatie Thomson Speedtouch 510 bridged met Linksys WRT54G. Ik heb ooit in de "Belgacom Solden" een aantal van die 510's gekocht voor (als ik me niet vergis) 15 Euro/stuk. Ondertussen zijn ze allemaal verdeeld en geplaatst. Een dijk van een modem, als je het mij vraagt (maar wie doet dat?).

Kijk eens op http://search.benl.ebay.be/thomson-510_W0QQfromZR40, er staat er nog één waar je kan bieden, andere die je kan kopen.

MG

Wat bedoel je eigenlijk met bridge?
En als ik 1 van die 3 modems koop kan ik die dan rechtstreeks op mijn ouders hun SMC router aansluiten zoals dat nu met Telenet het geval is?

Groetjes

De meeste modems zijn halve routers met DHCP server. Je kan dan via een webinterface enzo op de modem en ook de modem zelf laten inbellen met username en paswoord.

als je uw modem in bridge mode zet schakel je dit allemaal uit en doet bv. je router al het werk. Je modem is dus gewoon een modem en 0,0 meer. Persoonlijk vind ik dit beter omdat je router dan het internet ip krijgt, dynamic dns werkt dan, moet maar 1 apparaat beheren, ...
Drewvt
Plus Member
Plus Member

WhiteDog schreef:als je uw modem in bridge mode zet schakel je dit allemaal uit en doet bv. je router al het werk.

En dan heb je wel een degelijke router nodig. Al die goedkope D-Links, waarover al meerdere keren gesproken werd, die kunnen dat dus nauwelijks aan. Heb er zelf nog een gehad, verbonden aan Speedtouch Home, die spontaan begon te rebooten als het verkeer aan de zware kant was...D-Stink. :x
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Ik wil EDPNet ADSL aan gaan vragen. (heb nu nog Telenet). Moet hiervoor een ADSL modem hebben, en wil er eentje kopen met ingebouwde router en wireless.
Zijn er mensen die de Linksys WAG54GS (http://www-nl.linksys.com/servlet/Satel ... torWrapper)
gebruiken of kennen en kunnen bevestigen dat deze feilloos werkt voor EDP?
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Als je nog een weekje wacht kan ik je zeggen hoe de wag54gx2 functioneerd. Modem is binnen dus een dezer dagen aansluiten (en verhuizen en carnaval vieren en nog een LAN organiseren, wat heb ik toch een zwaar leven).
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ADSL Modem Thomson Ethernet + USB PSTN

Sinds 10 oktober 2005 in gebruik.

Na een storingsmelding wegens de Eicon USB werd de nieuwe gratis thuisgebracht en geïnstalleerd.
Dat noem ik Service
(Afgerekend werd ca. anderhalve week later. Prijs modem, € 65 incluis BTW)
Bijlagen
Thomson Speedtouch 530.jpg
(9.16 KiB) 2536 keer gedownload
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ook aan het zoeken voor een ADSL(2) modem
Iemand ervaring met dit setje?
Vind het toch belangrijk dat Access point een antenne heeft (heb niet zo'n goede ervaringen met USB dongles)
Modem/router WAG54G+USB WUSB54GP Adapter

(alsook indien je weet waar ergens goede prijzen zijn voor routers, please let me know)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

toerist schreef:Ook aan het zoeken voor een ADSL(2) modem
Vind het toch belangrijk dat Access point een antenne heeft (heb niet zo'n goede ervaringen met USB dongles)

(alsook indien je weet waar ergens goede prijzen zijn voor routers, please let me know)

Ziet er zeer interessant uit! Ondersteunt die ook ADSL2+?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Thuis, een eicon usb adsl-modem. In combinatie met Windows ICS roxored die wel zwaar op een stabiele skynet lijn (dat laatste is blijkbaar vooral een vereiste).

Op kot gebruik ik een Thompson ADSL-modem/router. Die gedraagt zich ook zeer deftig en dat voor 24 man. Ben al 3 weken een Linksys wrt54g en een wrt54gs aan het stresstesten onder openwrt en die zijn pas echt de max.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
rsca
Plus Member
Plus Member

SMC7904WBRA 4-port ADSL2/2+
toerist
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

DaNi0 schreef:

Ja lijkt me ook interessant, en JA ondersteunt adsl2+ (tot 24Mb) volgens site van linksys.
DaNi0
Premium Member
Premium Member

toerist schreef:
DaNi0 schreef:

Ja lijkt me ook interessant, en JA ondersteunt adsl2+ (tot 24Mb) volgens site van linksys.

Moest ik die nemen,
zou ik dan kunnen die op bridged instellen om vanaf die met een kabel te vertrekken naar mijn huidige router naar de pc's. En dan via draadloos met m'n PSP op internet en zou ik dan ook op het netwerk van die pc's geraken?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

DaNi0 schreef:
toerist schreef:
DaNi0 schreef:

Moest ik die nemen,
zou ik dan kunnen die op bridged instellen om vanaf die met een kabel te vertrekken naar mijn huidige router naar de pc's. En dan via draadloos met m'n PSP op internet en zou ik dan ook op het netwerk van die pc's geraken?

Als ge die al op bridged mode zou kunnen zetten, kan je het wireless gedeelte niet meer gebruiken, aangezien het dan de router er achter is die inlogt op internet en er dus geen ip's uitgedeeld worden over het wireless gedeelte.
toerist
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

DaNi0 schreef:
toerist schreef:
DaNi0 schreef:

Moest ik die nemen,

Heb hem besteld,maar PAS OP

heb toevallig op de site van linksys gezien in de Support afdeling dat er een revisie 1 en 2 bestaat. (zie je niet als je productinfo opvraagt met dat nummer)
Volgens beide datasheets te vergelijken is enige verschil enkele protocollen minder, dus neem ik aan dat revisie 1 voor adsl en revisie 2 adsl2+ is.
En op die shop staat er protocollen volgens de revisie 1 , dus denk dat het gewoon ADSL is , en geen ADSL2
(persoonlijk voor mij is da niet erg omdat ik toch maar 6Mb heb van EDPnet....)
Sorry voor de verwarring maar is niet duidelijk op de site en neem aan dat het daarvoor ook zo'n Stuntprijs is.
Heb hen gemaild maar nog geen antwoord
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Bedankt ZMD & toerist.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk deze modem/router ook bestellen.

Maar is er een mogelijkheid dat ik deze zou kunnen op het punt waar BGC binnen komt en ik dan vertrek met een LAN kabel naar mijn huide D-Link DI604 router die ook IP adressen kan uitdelen. En ik met mijn PSP ook kan op internet geraken draadloos via mijn PSP.

Zoiets:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DaNi0 schreef:dan vertrek met een LAN kabel naar mijn huide D-Link DI604 router die ook IP adressen kan uitdelen

Twee routers achter elkaar... slecht idee... zeker problemen !

Best is dat je NAT/DHCP afzet in je D-Link (als dat kan), of anders steek je de kabel gewoon op je LAN poort (en gebruik je hem alzo als switch).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:
DaNi0 schreef:dan vertrek met een LAN kabel naar mijn huide D-Link DI604 router die ook IP adressen kan uitdelen

Ik zeg niet dat dat een "propere" manier van werken is, maar waarom zou dit problemen geven?

Er zijn zelfs mensen die dit opzettelijk doen: de eerste router met wireless, en hieraan dan een tweede router met het bedraade netwerk. Zodoende kan iemand via wireless veel minder snel inbreken op het bedraade netwerk (extra NAT, firewall).
DaNi0
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:

Best is dat je NAT/DHCP afzet in je D-Link (als dat kan), of anders steek je de kabel gewoon op je LAN poort (en gebruik je hem alzo als switch).

Als ik die afzet, zullen de vier aangesloten pc's dan elk een IP-adres krijgen en op internet kunnen? En zullen die vier internet krijgen als ik hem gebruik als switch?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

DaNi0 schreef:
r2504 schreef:

Als ik die afzet, zullen de vier aangesloten pc's dan elk een IP-adres krijgen en op internet kunnen? En zullen die vier internet krijgen als ik hem gebruik als switch?

Ja en ja :)
Het voordeel van de NAT/DHCP uit te schakelen op de d-link, is dat je dan slecht 1x "port forwarding" moet instellen.
DaNi0
Premium Member
Premium Member

Ok, bedankt!!!
Zo zal ik het doen dan. :-D
Ik ga nu mijn bestelling plaatsen voor die modem. En ik heb net die van EDPnet verstuurd. :-D
Xanion
Starter Plus
Starter Plus

mr_willes schreef:Als je nog een weekje wacht kan ik je zeggen hoe de wag54gx2 functioneerd. Modem is binnen dus een dezer dagen aansluiten (en verhuizen en carnaval vieren en nog een LAN organiseren, wat heb ik toch een zwaar leven).

Mr_willes, carnaval overleefd? :-D Heb je je modem al kunnen testen?
witte!
Pro Member
Pro Member

Thomson Speedtouch 510 in bridge mode + SMC Barricade g SMCWBR14-G router (ik gebruik de wireless hiervan niet).
DaNi0
Premium Member
Premium Member

toerist schreef:Heb hen gemaild maar nog geen antwoord

Heb enkele dagen terug een antwoord terug gekregen: die ondersteunt ADSL2+. :wink:
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ditCh schreef:Ik gebruik een Tomson 510 bridged met Linksys WRT54G

net hetzelfde alhoewel edpNET me wist te zeggen dat men thomson modempje voor storing zorgt :s

Morgen moet ik dus een vervangertje gaan zoeken :(
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
toerist
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

DaNi0 schreef:

Heb enkele dagen terug een antwoord terug gekregen: die ondersteunt ADSL2+. :wink:

Ah dank U voor reactie, is goed nieuws :lol:
Heb nooit antwoord gekregen op mail.
Maar heb besteld verleden week dinsdag maar nog niet gekregen, is wel al verstuurd.
Voor adsl2+ is dat wel een serieus batjesprijs, vond nergens die router onder de 100€ en usb antenne is ook rond de 40 € op andere winkelsites.
DaNi0
Premium Member
Premium Member

toerist schreef:
DaNi0 schreef:

Ah dank U voor reactie, is goed nieuws :lol:
Heb nooit antwoord gekregen op mail.
Maar heb besteld verleden week dinsdag maar nog niet gekregen, is wel al verstuurd.
Voor adsl2+ is dat wel een serieus batjesprijs, vond nergens die router onder de 100€ en usb antenne is ook rond de 40 € op andere winkelsites.

Geen probleem, sorry dat ik het een beetje laat post. :-)
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Xanion schreef:
mr_willes schreef:Als je nog een weekje wacht kan ik je zeggen hoe de wag54gx2 functioneerd. Modem is binnen dus een dezer dagen aansluiten (en verhuizen en carnaval vieren en nog een LAN organiseren, wat heb ik toch een zwaar leven).

Mr_willes, carnaval overleefd? :-D Heb je je modem al kunnen testen?

Sorry voor de late reacte, topic beetje uit het oog verloren. Nou de Linksys is niet zo goed bevallen. Het modem synchroniseert maar op 4 Mb / 640 Kb.

Gebeld met EDPnet. Kabels vervangen, geen verbetering. Ander modem geprobeerd (eerste beste wat ik even kon lenen, een E-Tech) synchroniseert meteen op 5Mb. Flink aantal malen met beide modems een speedtest gedaan, zit gemiddeld een verschil van 80KB in (in voordeel van de E-Tech). Met deze klachten teruggegaan naar de leverancier, die raadde me aan om contact op te nemen met linksys nederland (ja ik zit hier op de grens en ken in nederland nog iets beter de weg :wink: ) Dat dus gedaan, maar daar hadden ze geen antwoord voor me en aangezien er ook geen nieuwe firmware aan zat te komen (en er geen alternatieve firmwares voor zijn) konden ze niks voor me doen.

Meteen middels RMA de WAG54GX2 teruggestuurd. Ben nu aan het kijken naar een mogelijkheid om een los modem i.c.m. een WRT54G te maken (zoals alle echte nerds me hier aanbevelen :wink: )

Moet beide nog los kopen. Ben dus nu (hier) op zoek naar een modem wat zeker voor een stabiele verbinding zorgt, en vraag me af of de WRT54G nog de moeite waard is of dat ik toch voor de WRT54GL moet gaan?
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

hier heb je een volledig dossier gewijd aan wireless routers en onderworpen aan allerlei tests:

http://zdnet.be/dossiers.cfm?id=55336

de beste uit de test was overduidelijk de NetGear 108 WGT-624FS

groetjes,
Stig
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

nephilimhell schreef:hier heb je een volledig dossier gewijd aan wireless routers en onderworpen aan allerlei tests:

groetjes,
Stig

:worship: You the man, No the King :worship:

:wink:
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

mr_willes schreef:
nephilimhell schreef:hier heb je een volledig dossier gewijd aan wireless routers en onderworpen aan allerlei tests:

groetjes,
Stig

:worship: You the man, No the King :worship:

:wink:

Eindelijk erkenning!

8)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Ik bol thuis nog altijd met een Speedtouch Home die geflashed is naar een SpeedTouch Pro :)

Draait al 'sinds den beginne' toen ADSL nog 1Mbit was en die modems nog verschrikkelijk duur waren ;)

Bij m'n ouders staat een SpeedTouch Home en daarachter een SMC Barricade ... vrij tevreden van eigenlijk ... connecteert niet zo snel als de SpeedTouch Pro maar langs den andere kant ... is er iets sneller? 8)
verb
Premium Member
Premium Member

Ik heb nog een 6 jaar oude Speedtouch PCI modem, die kostte mij indertijd 7000 frank maar ik heb er nooit problemen mee gehad en ben er zelfs nu nog altijd zeer tevreden mee.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

SMC 2804 WBR
een super zalig toestel staat nu al 1.5 jaar aan nooit geen miserie mee.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Sinvraal
Member
Member

verb schreef:Ik heb nog een 6 jaar oude Speedtouch PCI modem, die kostte mij indertijd 7000 frank maar ik heb er nooit problemen mee gehad en ben er zelfs nu nog altijd zeer tevreden mee.

Ja, die heb ik ook nog liggen als back-up. Dacht wel dat die maar gaat tot 4Mbps, terwijl EDPnet hoger gaat hè
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb ook nog zo een pci geval, heb deze echter nooit aan de praat kunnen krijgen onder linux.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Linksys ADSL2MUE + Linksys WRT54G v2.2 met DD-WRT firmware.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

devilkin schreef:Linksys ADSL2MUE + Linksys WRT54G v2.2 met DD-WRT firmware.

Uw mening is hier niet gevraagd :P

Maar on topic ... content van dd-wrt ?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
devilkin schreef:Linksys ADSL2MUE + Linksys WRT54G v2.2 met DD-WRT firmware.

Uw mening is hier niet gevraagd :P

Maar on topic ... content van dd-wrt ?

Like I care :P

Maar on-topic: dd-wrt is echt wel goed - ik gebruikte vroeger sveasoft Talisman, maar wegens regelmatige restarts van de router eens dd-wrt op geflashed, en deze ga ik blijven gebruiken.

Veel meer mogelijkheden dan stock firmware, werkende QoS (werkte niet met talisman), goeie handige webinterface, en een goeie support ook :)
d-fens
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Thomson Speedtouch 510
verb
Premium Member
Premium Member

Sinvraal schreef:
verb schreef:Ik heb nog een 6 jaar oude Speedtouch PCI modem, die kostte mij indertijd 7000 frank maar ik heb er nooit problemen mee gehad en ben er zelfs nu nog altijd zeer tevreden mee.

Ja, die heb ik ook nog liggen als back-up. Dacht wel dat die maar gaat tot 4Mbps, terwijl EDPnet hoger gaat hè

Nee hoor die gaat tot 8Mbps, mijn modem is zonder problemen verbonden aan 4,6Mbps.
bram
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een Thomson SpeedTouch 510v4 PSTN met een USRobotics 8054 wifi router erachter.

Met de thomson nog nooit probs gehad buiten nu na 3 jaar (synct aan een te lage snelheid)
met de USR wifi router is er enkel het probleem dat het nogal lang duurt om verbinding te krijgen via WPA-PSK beveiliging.

Ik ben ook van plan ineens een nieuwe Thomson SP 516 te kopen...
Heeft er nu iemand al ervaring met deze toestellen?

Tnx

bram
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”