witte! schreef:GeMa schreef:Ook hier de combinatie Thomson Speedtouch 510 bridged met Linksys WRT54G. Ik heb ooit in de "Belgacom Solden" een aantal van die 510's gekocht voor (als ik me niet vergis) 15 Euro/stuk. Ondertussen zijn ze allemaal verdeeld en geplaatst. Een dijk van een modem, als je het mij vraagt (maar wie doet dat?).
Kijk eens op http://search.benl.ebay.be/thomson-510_W0QQfromZR40, er staat er nog één waar je kan bieden, andere die je kan kopen.
MG
Wat bedoel je eigenlijk met bridge?
En als ik 1 van die 3 modems koop kan ik die dan rechtstreeks op mijn ouders hun SMC router aansluiten zoals dat nu met Telenet het geval is?
Groetjes
De meeste modems zijn halve routers met DHCP server. Je kan dan via een webinterface enzo op de modem en ook de modem zelf laten inbellen met username en paswoord.
als je uw modem in bridge mode zet schakel je dit allemaal uit en doet bv. je router al het werk. Je modem is dus gewoon een modem en 0,0 meer. Persoonlijk vind ik dit beter omdat je router dan het internet ip krijgt, dynamic dns werkt dan, moet maar 1 apparaat beheren, ...