Opzeggen abo binnen 7 dagen? Commentaar iemand van RealDSL?

Plaats reactie
Moomin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

is het mogelijk een RealDSL abo dat via afstandverkoop is gekocht op te zeggen binnen 7 dagen na aansluiting? Zoals normaal wettelijk voorzien?

De algemene voorwaarden zijn daar wat vaag over. Er wordt gesproken over 7 dagen na contract afsluiting maar je contract heb je dus wel weken voor je aansluiting moeten opsturen. Geldt het niet vanaf het moment dat je aansluiting er is?

En er wordt ook gezegd dat je je abo niet mag gebruikt hebben. Ik heb enkel de boel getest (en het werkt dus erg traag en slecht en bij de helpdesk telkens hetzelfde verhaal moeten doen... nadat ik dit forum nu ontdekt heb lijkt het me veiliger te maken dat ik er weg ben :-( ) - is dat een toegelaten extra bepaling? Tenslotte dient die afstandsverkoopregeling om van je koop af te zien als het niet blijkt te zijn wat je ervan verwacht.

alle info en hulp welkom

Moomin
Laatst gewijzigd door Moomin 29 mei 2006, 14:12, in totaal 1 gewijzigd.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Je beschikt niet over verzakingsrecht:
http://mineco.fgov.be/information_society/consumers/consumers_internetguide/Userguide_nl-05.htm#P1255_253387 schreef:indien je de uitvoering van de dienst vraagt vooraleer de verzakingstermijn afgelopen is (bijvoorbeeld wanneer je toegang wil tot een databank en onmiddellijk de gevraagde informatie wenst te raadplegen, zonder het einde van de verzakingstermijn af te wachten) ;
Je gaat in dit geval dus wel degelijk in tegen puntje 8.4 van de Algemene Voorwaarden van RealDSL.
Je kan RealDSL altijd in gebreke stellen, maar of je daarmee je slag thuis zult halen?
Moomin
Pro Member
Pro Member

Is dit wel van toepassing hier? Ik heb geen specifieke vraag gedaan om de dienst ter beschikking te hebben, noch heb ik de dienst gebruikt, ik heb enkel ge-evalueerd of de dienst voldoet aan mijn eisen. Bovendien:

146. Hoe kan ik weten of ik over een verzakingsrecht beschik ?

De verkoper is verplicht je in te lichten over het bestaan of niet-bestaan van een verzakingsrecht. Hij moet je die informatie geven voordat de overeenkomst wordt gesloten (ze moet bv. op de site van de verkoper staan) (zie hierboven nr. 125).

Bovendien moet die informatie worden herhaald na het sluiten van de overeenkomst, bij de bevestiging van bepaalde gegevens (bv. in een e-mail of op de factuur die bij het geleverde product is gevoegd) (zie hierboven nr. 127).

Dit laatste puntje heeft RealDSL niet gedaan - er werd geen vermelding gemaakt van verzakingsrecht, er werd zelfs helemaal geen bevestiging gestuurd, enkel de dag van aansluiting een email met login gegevens. Kortom, RealDSL heeft ook niet alle puntjes van de wet nageleefd.

Moomin
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Moomin schreef:Is dit wel van toepassing hier? Ik heb geen specifieke vraag gedaan om de dienst ter beschikking te hebben, noch heb ik de dienst gebruikt, ik heb enkel ge-evalueerd of de dienst voldoet aan mijn eisen. Bovendien:
Je hebt toch een abonnements-aanvraag ingediend? Dit doe je niet louter om 'te testen'. Bovendien was dit 'testen' eigenlijk niet nodig geweest had je dit forum even grondig doorgenomen :wink:
Moomin schreef:146. Hoe kan ik weten of ik over een verzakingsrecht beschik ?

De verkoper is verplicht je in te lichten over het bestaan of niet-bestaan van een verzakingsrecht. Hij moet je die informatie geven voordat de overeenkomst wordt gesloten (ze moet bv. op de site van de verkoper staan) (zie hierboven nr. 125).

Bovendien moet die informatie worden herhaald na het sluiten van de overeenkomst, bij de bevestiging van bepaalde gegevens (bv. in een e-mail of op de factuur die bij het geleverde product is gevoegd) (zie hierboven nr. 127).

Dit laatste puntje heeft RealDSL niet gedaan - er werd geen vermelding gemaakt van verzakingsrecht, er werd zelfs helemaal geen bevestiging gestuurd, enkel de dag van aansluiting een email met login gegevens.
Ok, zij hebben dit laatste nagelaten. Je kan misschien eens informatief horen bij het BIPT hoe sterk je kansen hierdoor staan, maar ik vrees er een beetje voor.
Moomin
Pro Member
Pro Member

OK bedankt. Ik hoop dat het een beetje vriendelijk geregeld kan worden, ik wil geen ruzie met RealDSL, maar hun produkt beantwoord nu eenmaal niet aan wat voorop gesteld is.

Jammer dat nog niemand van RealDSL zelf gereageerd heeft, ik meende zij waren ook aanwezig op dit forum (dat ik jammer genoeg te laat ontdekte - hoewel, er zijn toch ook tevreden klanten van RDSL; blijkbaar heb ik de pech in een verkeerde regio te wonen)

Moomin
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”