EDPnet stelt ADSL2+ uit voor niet bepaalde tijd

Nieuws omtrent telecom
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
ZMD schreef:Ik wil gewoon duidelijk maken, dat als Telenet een manier zou vinden om nog meer klanten van ADSL af te pakken (een deftige limiet zou helpen)


Probleem is dat TN dergelijke klanten liever kwijt dan rijk is... trouwens idem voor BGC. Dergelijke klanten kosten teveel tov. wat ze opbrengen en de impact op het netwerk.


Een deftige limiet (en prijs) zoals bij EDPnet is niet teveel gevraagd denk ik, zeker niet aangezien de meesten dit volgens hen dit toch niet volledig zullen gebruiken.
En het zijn niet alleen de 'groot' verbruikers die ze erbij krijgen, maar ook de mensen die raad vragen aan deze personen. Ik heb nog nooit iemand telenet aangeraden (helemaal in het begin wel), ook niet de mensen die slechts 3GB gebruiken.


Anonymous schreef:By the way, er is een duidelijk telenet effect, belgacom ging nooit zo snel beginnen met digitale tv, als telenet er niet geweest was.


Dat is wat ik bedoel, zolang Telenet niet met iets beters komt, neemt Belgacom zijn tijd terwijl het toch vlugger kan. En op dit moment heeft Telenet niet dat beter is dan BC.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

eco racer schreef:Wat denkt u?

Belgacom boycot net als Electrabel (Suez) alle mogelijkheden voor alternatieve nieuwe spelers op de desbetreffende markten.

Steeds weer onder het mom; "wij hebben veel geïnvesteerd in dit project", in essentie draait het erom de dominante marktpossitie te behouden en waar het even kan te verbeteren.

Mogelijk bedoelt men bij Belgacom; "Wij ambiëren ons vroegere monopolie en willen de topmensen van Belgacom financieël in de watten leggen en als de consument daar de dupe van wordt en duurder uit is dan in andere landen, dan zij dat maar zo!"

INBEV: "Bier drink je met verstand, de winst gaat naar hogerhand!"

De winsten van Belgacom gaan niet in die zin naar hogerhand maar wordt eigenlijk eerder gebruikt om een deel van de begroting in evenwicht te houden. Vergeet niet dat de staat voor 50 + 1 aandeelhouder is van Belgacom.

Ik ken mensen bij het BIPT waar ik al genoeg het geklaag heb moeten aanhoren. Machteloos staan ze. De relatie tussen de politiek, Belgacom en Telenet is een compleet neukfestijn waar het de consument is die langs achteren wordt genomen. Ik zou er alleszins niet te veel op rekenen dat we met de huidige regering nog veel "liberalisering" zullen zien.

De klucht van BelgacomTV en dat schaap uit Gent die er geen graten in zag is het levende bewijs. Als dat geen koppelverkoop en misbruik is dan ben ik sinterklaas. Belgacom en Telenet zijn op vele vlakken untouchable.

R&D van 300 miljoen € is peanuts als je ziet hoeveel hun jaarlijkse winsten bedragen. Tuurlijk haasten ze zich niet, waarom zouden ? Voor wat zouden ze schrik hebben ? Potentiele concurrentie laat mij niet lachen.

Het wordt eens tijd dat Europa Belgie nog eens op de vingers tikt. Tussentijds waarschuwen rapporten van forrester (of gartner, ben het kwijt) voor de slechte situatie en de vloed die heeft t.o.v breedbandpenetratie en onze economie. Maar wat kan het hun eigenlijk schelen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ZMD schreef:En het zijn niet alleen de 'groot' verbruikers die ze erbij krijgen, maar ook de mensen die raad vragen aan deze personen. Ik heb nog nooit iemand telenet aangeraden (helemaal in het begin wel), ook niet de mensen die slechts 3GB gebruiken.


Daar heb je gelijk in... voortaan beveel ik ook EDPnet aan (indien de afstand tot de centrale niet te groot is) aangezien de prijs/kwaliteit veel beter is dan wat dan ook. Echter voor EDPnet zijn prijsverlaging had gedaan was het meestal toch TN.

Bij deze is TN door mij dus ook al enkele klanten kwijt... en dat zal hun uiteindelijk wel zuur opbreken (maar hoelang heeft het bij BGC geduurd eer men dat begreep... en ik denk niet dat het bij TN sneller zal gaan).
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ik begrijp niet waarom sommige mensen hier zo zitten te klagen.

Sure, ADSL2+ zou mooi geweest zijn. Maar zeg nu zelf, wie gebruikt die volle 24Mbits?

Ik heb het hier ook voorgehad. Zat juist op de grens van de 6Mbits, zodus men heeft me verlaagt naar 4Mbits wegens te veel errors. Wil je weten, ik had het niet eens door voor een dag dat de lijn geswitched was ( puur toevallig opgemerkt omdat ik de router settings zat mee te spelen ).

Maar in praktijk, maakt het bijna niets meer uit. De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.

En sommige mensen vergeten, dat vele die 24Mbits NIET gaan halen. De meeste mensen zitten op grote afstanden, en mogen met geluk spreken als ze al 6Mbits krijgen op ADSL2+.

Het kritiek punt hedendaags is niet download speed meer, maar de limieten. En EDPnet is één van de weinige die perma speed combineerd met hoge limiet. En ADSL2+ dood? lol ... Ik betwijfel het. Men vergeet, dat de investeringen die BC doet voor VDSL niet betekenen dat iedereen op het einde van het jaar VDSL zal hebben. VDSL is een knap lastigere techniek dan ADSL2+, en je mag pas rekenen voor een nationale dekking ( 90% ) rond 2009 a 2010. Wie denkt dat VDSL voor iedereen beschikbaar gaat zijn tegen 2007 droomt.

Men vergeet dat VDSL een beperking heeft van een kilometer zoiets ( aka, zowat ieder centrale in Belgie moet geupgrade worden. En dan alle knopppunten moeten voorzien zijn van glasvezel voor de grote speed aan te kunnen ). Enkel in een aantal grote steden. BC weet dat ze kunnen verderbomen op hun ADSL netwerk voor enkel jaren, zolang hun quasie monopolie in stand blijft, en hun concurrent ( TN ) niet concurreert ( en BC zal niet uitdagen door eerst te concurreren hoor ).
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Arqentus schreef:Maar in praktijk, maakt het bijna niets meer uit. De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.


Ik geef hem volledig gelijk, wat ben je met een downloadsnelheid van 24Mbps als er geen hogere downloadlimieten komen, de mensen die van deze snelheden echt zouden kunnen profiteren (de mensen die veel downloaden) die zouden dan inderdaad heel snel aan hun downloadlimiet zitten, waardoor je dus op smallband terecht komt en dan is het ook vloeken.

En Telenet 20Mbps (maximum), ok, maar met hun limieten maakt het niet veel uit. Mij lijkt het eerder een pure marketing strategie. De mensen die gewoon wat op het web surfen en mailen zullen er niet veel van merken, sites laden met een pak minder kan al heel snel, en of ze nu 5 seconden of 1 seconde moeten wachten op hun occasioneel mp3'tje, dat zal voor hun niet veel uitmaken, buiten dat ze bij het laatste mss effe 'waaauw' zeggen :roll:
En de mensen die veel willen downloaden, die gaan zoals al gezegd nog sneller bij hun limiet zitten, waardoor ze op smallband geplaatst worden of (bij telenet dus) downloadpaketten moeten bijkopen. Ik denk trouwens dat de echte 'leechers' al zijn overgeschakeld naar providers zoals Edpnet, waar het mss wat trager gaat (dan bij Telenet) maar waar ze wel meer kunnen downloaden per maand.

Edpnet 6Mbps aan die prijs?! ik vind het nogaltijd heel ferm van hen, en die 6Mbps, is toch ruim voldoende om snel te downloaden wat je wil en op het net te surfen. En voor die 20Mbps van Telenet moet je toch heel wat meer downloaden terwijl je er minder mee kan doen (hun downloadlimiet).

Zodra de VDSL actief is, zullen er mss niet veel mensen de 24Mbps (of meer) halen, maar zorgen deze nieuwe lijnen/centrale upgrades er ook niet voor dat de algemene capaciteit verhoogt wordt zodat er meer mensen die bv nu een 6Mbps lijn hebben, de max-snelheden van deze lijn ook effectief en constant kunnen halen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik denk dat het sommige mensen vooral om de grotere reikwijdte van ADSL2+ ging. Spijtig van het uitstel, maar we weten allemaal hoe onze 'vrije' markt verpest is door de netwerken niet vrij te maken -- anders hadden we ongetwijfeld meegekund met onze buurlanden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Arqentus schreef:De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.


Hier maak je de foute conclusie dat wanneer je sneller kan downloaden je ook MEER MOET downloaden. Ik kom perfect toe met mijn limiet, heb niet altijd even veel tijd... en als ik dan iets groot moet downloaden apprecieer ik ten zeerste dat het veel sneller gaat dan vroeger.

Zal ik dus plotseling dubbel zoveel downloaden als ik vanaf april plotseling 10 Mbit ipv. 5 Mbit heb bij TN... nee, ik denk het niet. Voor sommige leechers (wie voelt zich aangesproken ?) is dit anders... die downloaden toch maar voor de kick, dus meer is daar inderdaad de boodschap.

Edit: Verkeerde quote
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 30 mar 2006, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

r2504 schreef:
Braindamage schreef:De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.


Hier maak je de foute conclusie dat wanneer je sneller kan downloaden je ook MEER MOET downloaden. Ik kom perfect toe met mijn limiet, heb niet altijd even veel tijd... en als ik dan iets groot moet downloaden apprecieer ik ten zeerste dat het veel sneller gaat dan vroeger.

Zal ik dus plotseling dubbel zoveel downloaden als ik vanaf april plotseling 10 Mbit ipv. 5 Mbit heb bij TN... nee, ik denk het niet. Voor sommige leechers (wie voelt zich aangesproken ?) is dit anders... die downloaden toch maar voor de kick, dus meer is daar inderdaad de boodschap.


Mss inderdaad verkeerde conclusie, en heb ik het vooral over de leechers, die toch ook wel ferm vertegenwoordigd zijn hier blijkbaar

En heb ik echt "smallbreete" geschreven :? amai, een engels en nederlands deel van een woord samenvoegen en dan nog verkeerd schrijven ook :oops: ik slaap te weinig denk ik :oops:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

vergeten dat je voor dit gedeelte niet moet inloggen om een bericht te plaatsen, vorige post komt dus van mij
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Anonymous schreef:En heb ik echt "smallbreete" geschreven :? amai, een engels en nederlands deel van een woord samenvoegen en dan nog verkeerd schrijven ook :oops: ik slaap te weinig denk ik :oops:


Ge hebt vannacht waarschijnlijk niet geslapen, anders had je misschien gezien dat "r2504" verkeerd geqoute had en dat jij dat bericht niet geschreven had. :lol:
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

ADSL2+ biedt een verhoogde snelheid voor mensen op grote afstanden, waardoor veel meer mensen breedband kunnen hebben. Tevens is het een evolutie/vooruitgang. Wanneer is er op ADSL gebied nog eens een vooruitgang geweest ? Ik herinner me de laatste 3 jaren niets, Belgacom biedt nog steeds dezelfde brol en het zijn de onderverhuurders (andere ISPs) die creatief moeten zijn met de middelen die ze hebben om enigszins "evolutie" te laten blijken.

Kijk bv. naar Telenet, daar is al heel wat aan snelheid en dergelijke gewonnen, evenals meerdere formules en andere takken. Het enigste waar Belgacom in slaagt is verlate uitrol van de opvolging van ADSL en het oninteressante BelgacomTV. De mensen, grote massa, niet de experts en veeleisende gebruikers, willen ondertussen wel eens wat nieuws. Want na al zo'n lange periode zonder evolutie beginnen veel mensen te twijfelen of er ooit nog wel eens iets nieuws komt.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Arqentus schreef:De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.


Hier maak je de foute conclusie dat wanneer je sneller kan downloaden je ook MEER MOET downloaden. Ik kom perfect toe met mijn limiet, heb niet altijd even veel tijd... en als ik dan iets groot moet downloaden apprecieer ik ten zeerste dat het veel sneller gaat dan vroeger.

Zal ik dus plotseling dubbel zoveel downloaden als ik vanaf april plotseling 10 Mbit ipv. 5 Mbit heb bij TN... nee, ik denk het niet. Voor sommige leechers (wie voelt zich aangesproken ?) is dit anders... die downloaden toch maar voor de kick, dus meer is daar inderdaad de boodschap.

Edit: Verkeerde quote


Eventjes op antwoorden :)

Ok, stel, je bent een *kuch* stoute persoon & je download een film van het internet. Je hebt 4Mbits bij EDPnet, en deze film duurt een uur om binnen te halen ( we gaan er vanuit dat je de snelheid van 400kb haalt, wat op een 700mb movie, betekend ongeveer een uur ).

Je bent bezig met downloaden ... zodus, je hebt je download scherm voor je ogen open, en je blijft wachten & wachten ... O wacht ... Nee, dat doe je niet. Intussen check je je mails, je zit op het net te surfen, en voor je het weet is de film binnen.

De theorie dat de verhoogde snelheid een enorm effect heeft, is niet altijd zo. Met 20Mbits doe je er mechien 12 min om. Leuk, maar behalven het "waw" effect de eerste paar keren, ga je in praktijk tijdens die 12 min ook niet blijven staren naar je scherm, en toekijken hoe de bitjes binnenstreamen. Nee, je zal je mail checken, surfen etc. En voor je het weet, is die film al een half uur geleden volledig binnengekomen, maar je was druk bezig met ander zaken.

Hoge snelheid is een opschep ding geweest & is het nog altijd. Ik herinder me de tijden van TN met 6Mbits & BC met 1Mbits. In die tijden als je zat te downloaden aan je max snelheid bij 1Mbits, kon je vergeten om nog iets te doen op je PC dat ping gevoelig is. Dat is gedaan met 3.3Mbits & hoger. Je moet snelheid bezien als een curve die langzaam stabilisteerd. Op 1 Mbits was een sprong naar 3.3Mbits enorm merkbaar. Van 3.3Mbits is de sprong al bijna niet meer merkbaar. Denk je dat de sprong van 3.3Mbits naar 20Mbits zo enorm merkbaar gaat zijn voor de meeste mensen? Nee. Het gekende wow factor de eerste paar keer, en daar blijft het bij.

Vergeet niet, je haalt uit naar de "leechers", maar de meest mensen zijn niet zoals u. Zij zijn er niet op gebrand dat die film of whatever ze downloaden binnenkomt tegen bliksemsnelheid. Deze mensen zijn al tevreden dat het werkt, dat ze kunnen surfen & mailen. En die 20Mbits, daar gaan ze bijna niets van merken, zeker wanneer ze 95% van de tijd, niet meer nodig hebben dan 0.1Mbits.

Zoals je zelf merkt, er zijn veel verschillende eisen die iedereen heeft. De ene wilt max speed, de ander max limiet ( die men ofcourse kan opgebruiken ), de ene wilt enkel surfen & mailen etc. Ik val in de leecher categorie, snelheid is minder van belang ( eenmaal men 3.3Mbits heeft ), maar limiet wel. Want wat ben je met snelheid, als je snel op "smallbreete" ;) terecht komt. Maar de hoeveelheid mensen die max speed willen, zijn net als de leechers, een minderheid.

De Max speed dat men toepast bij TN, is een marketing argument. O kijk, 20Mbits, die zijn beter, die moeten we hebben. Het is zoals een 3000+ cpu uitgeruste PC te kopen, waar je een hd van 10GB instopt. *jikes*.

En dan ofcourse, het meest belangrijke argument:

Leuk dat je 20Mbits wilt, maar daarom zijn de servers op het net niet uitgerust om je de max speed te kunnen geven. Zodus, je hebt 20Mbits, maar je film komt maar binnen tegen 600KB omdat het de max is van de server dat je afhaalt. Ok ... M.a.w, 3/4 van je verbinding is ongebruikt. Dit vergeet men vaak. Die 20Mbits is intressant juist ALS je een leecher bent, en je multi downloads tegelijk doet. Dan kan je je downstream 100% benutten. Ik heb maar weinig single downloads gezien die men 4Mbits kunnen verzadigen. En als "leecher" van Anime, zit ik vaak op snelle bronnen bezig, en zelf deze hebben vaak caps van 100, 150 kb.

Het is geven & nemen van de argumenten, maar mijn persoonlijk mening is dat men beter af is met meer limiet, dan meer speed ( zeker met TN, Skynet etc ). Want hou het goed in het oog. Dat limiet beperkt mensen, en omdat ze beperkt worden door het limiet, gaan velen weinig zaken doen die juist veel limiet nodig hebben, en waar meer snelheid dan juist nuttig is.

Limiet = Weinig download = Weinig noodzaak aan snelheid.
Groot limiet = Meer downloads = Meer noodzaak aan hogere speeds.

Ik merk het verschil met enkel van die huisvader & moeders in men vrienden kring. Ze maakten kennis met film op het net & het downloaden ervan. En vlam, ze liepen tegen hun limiet aan. Ze kloegen niet over de snelheid, maar wel over het feit dat ze om "smallbreete" ;) terecht kwamen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
ZMD schreef:Ik wil gewoon duidelijk maken, dat als Telenet een manier zou vinden om nog meer klanten van ADSL af te pakken (een deftige limiet zou helpen)


Probleem is dat TN dergelijke klanten liever kwijt dan rijk is... trouwens idem voor BGC. Dergelijke klanten kosten teveel tov. wat ze opbrengen en de impact op het netwerk. Zolang er dus nog potentieel is van brave klanten is er absoluut geen nood om ook maar iets aan de voorwaarden te doen.

Trouwens het idee werkt niet... EDPnet is een perfect alternatief (10 euro minder, dubbel zoveel volume) maar er is geen sprake van dat de ISP zo massaal nieuwe klanten heeft (al denk ik dat ze het zeker niet slecht doen). We zijn gewoon te braaf in Belgie... zelfs die het hardste roepen om meer volume blijven in 95% gewoon braafjes bij hun huidige leverancier.


heeft niks met te braaf te maken de klanten moeten de providers nog kennen ook eh.. ik heb helaas nog nooit reclame gezien van edpnet ! en eens men kennis maakt met het provider wereldje, is de reputatie van edpnet of andere zoals evonet zo onbekend dat men niet durft overstappen ! Kijk naar energie die gaan deur aan deur en hebben dus al resultaat geboekt..
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ofloo schreef:
r2504 schreef:
ZMD schreef:Ik wil gewoon duidelijk maken, dat als Telenet een manier zou vinden om nog meer klanten van ADSL af te pakken (een deftige limiet zou helpen)


Probleem is dat TN dergelijke klanten liever kwijt dan rijk is... trouwens idem voor BGC. Dergelijke klanten kosten teveel tov. wat ze opbrengen en de impact op het netwerk. Zolang er dus nog potentieel is van brave klanten is er absoluut geen nood om ook maar iets aan de voorwaarden te doen.

Trouwens het idee werkt niet... EDPnet is een perfect alternatief (10 euro minder, dubbel zoveel volume) maar er is geen sprake van dat de ISP zo massaal nieuwe klanten heeft (al denk ik dat ze het zeker niet slecht doen). We zijn gewoon te braaf in Belgie... zelfs die het hardste roepen om meer volume blijven in 95% gewoon braafjes bij hun huidige leverancier.


heeft niks met te braaf te maken de klanten moeten de providers nog kennen ook eh.. ik heb helaas nog nooit reclame gezien van edpnet ! en eens men kennis maakt met het provider wereldje, is de reputatie van edpnet of andere zoals evonet zo onbekend dat men niet durft overstappen ! Kijk naar energie die gaan deur aan deur en hebben dus al resultaat geboekt..


Reclame maken kost geld.
Heb trouwens liever een klein bedrijf dat zijn klanten goed verzorgd, dan een groot bedrijf dat al zijn geld in reclame steekt, het netwerk verwaarloost en alleen maar op vette winst af is.
Gast

smalbreete ugg waar slaat dat op? breedband, smalband, gecapped ,gesquezed ja ze kloppen allemaal niet maar smalbreete???

mijn dikdikte vriend had een zwaarzwaarte voet en reed snellesnelheden
ik zit 6/10 van mijn tijd in west vlaanderen en daar hoor ik zelfs niet van die stoten.

anyway ik las hier of elders een poosje terug dat belgacom zou reageren op telenets nieuwe formule, als ik me niet vergis krijgt het gros van de telenet klanten deze maand hun upgrade.
mischien komt er dan ook iets in beweging bij snelle marcel.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Anonymous schreef:smalbreete ugg waar slaat dat op? breedband, smalband, gecapped ,gesquezed ja ze kloppen allemaal niet maar smalbreete???

mijn dikdikte vriend had een zwaarzwaarte voet en reed snellesnelheden
ik zit 6/10 van mijn tijd in west vlaanderen en daar hoor ik zelfs niet van die stoten.

anyway ik las hier of elders een poosje terug dat belgacom zou reageren op telenets nieuwe formule, als ik me niet vergis krijgt het gros van de telenet klanten deze maand hun upgrade.
mischien komt er dan ook iets in beweging bij snelle marcel.


Reken er niet op, het snelle internet dat BGC gaat commercialiseren zal waarschijnlijk meteen VDSL2 zijn ipv VDSL. Voor hun BGC TV klanten zijn ze ook al hun DSLAMs naar ADSL2+ aan het upgraden blijkbaar, maar dat wordt zeker geen standalone Internetaanbieding.
vulture
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2003, 22:17

Ik kan me niet voorstellen dat Nederlanders en Fransen zulke heavy internetusers zijn dat providers zich daar wel genoodzaakt zien om geen limieten en hogere snelheden tegen lagere prijzen te hanteren.

Die mensen hebben trouwens later kennisgemaakt met breedband dan de meeste Belgen.

In Nederland is er echter een overkoepelend orgaan voor telecommunicatie dat de vloer aanveegt met een provider als die stoten zou durven uithalen zoals ze hier in België common policy aan het worden zijn. De licentie wordt simpelweg ingetrokken of er worden hoge dwangsommen opgelegd.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

vulture schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Nederlanders en Fransen zulke heavy internetusers zijn dat providers zich daar wel genoodzaakt zien om geen limieten en hogere snelheden tegen lagere prijzen te hanteren.

Die mensen hebben trouwens later kennisgemaakt met breedband dan de meeste Belgen.

In Nederland is er echter een overkoepelend orgaan voor telecommunicatie dat de vloer aanveegt met een provider als die stoten zou durven uithalen zoals ze hier in België common policy aan het worden zijn. De licentie wordt simpelweg ingetrokken of er worden hoge dwangsommen opgelegd.


Ge vergeet er gemakshalve wel bij te zeggen dat de Nederlandse providermarkt een vrije markt is unlike hier in België waar op't einde van de rit het koperpaar toch nog altijd van Belgacom is.

Die vrije markt heeft daar in het verleden al op meer dan 1 productgebied geleid tot een prijzenoorlog. Juist daardoor hebben onze Noorderburen zaken zoals onbeperkt (zelfs niet FUP) internet aan duizelingwekkende snelheden.

De -wees eerlijk- povere pogingen van spelers zoals Versatel gaan echt niets veranderen in ons Belgenlandje. Telenet daarentegen is goed z'n best aan het doen, maar kan nog ver van elke Belg met al z'n diensten bereiken. Het gaat zelfs zover dat Telenet zelf ADSL/SDSL aanbiedt ... en raad eens wie de lijn komt aansluiten? 8)
FB

Edpnet 6Mbps aan die prijs?! ik vind het nogaltijd heel ferm van hen, en die 6Mbps, is toch ruim voldoende om snel te downloaden wat je wil en op het net te surfen. En voor die 20Mbps van Telenet moet je toch heel wat meer downloaden terwijl je er minder mee kan doen (hun downloadlimiet).


Volgens mij is snelheid ook belangrijk,en dit zal met adsl nooit voor iedereen haalbaar zijn,zelfs niet met adsl2+.Tenzij ze in elke straal van 1.5 km een centrale plaatsen(misschien zoals in het centrum van de grootste steden)omdat de lijnen niet in vogelvlucht naar de centrales lopen..

Die 6Mbps zal ik hier misschien juist kunnen halen ,moest het via adsl2+ zijn..dat zou misschien wel voldoende zijn,maar nu met gewone adsl,haalde ik maar 2mbit.. en probeer dan eens 100 gb binnen te halen op een maand.vergeet je favoriet online spel dan maar..6mbit met adsl is voor de gelukszakken,of mensen in een grote stad.In mijn geval is 20mbit en nachttarief de ideale oplossing.het kost wel wat meer,maar 60 gigabyte is voor mij meer dan genoeg..en ik kan gamen zonder uren te moeten wachten.

Het is wel waar,de mensen die die 6mbit halen zijn in de watten gelegd!En ik nu ook!
Chapeau Edpnet en Telenet!
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Siglo schreef:aargh, en tot zover deze poging om Belgie uit de middeleeuwen te halen...
Rotland! Ik begin het wachten gewoon spuugzat te worden. En ik zit hier met een peperdure vdsl lijn die op een miserabele 9mbit gecapped wordt.

We beginnen idd echt achter te lopen was eigenlijk blij verast met wat edpnet aan bood...tja ik herinner me vaag dat ik in het begin met telenet downloaden kon met 10 mbit zonder limiet of had ik dat gedroomd?
Uitstel is afstel in mijn ogen .
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

FB schreef:Die 6Mbps zal ik hier misschien juist kunnen halen ,moest het via adsl2+ zijn..dat zou misschien wel voldoende zijn,maar nu met gewone adsl,haalde ik maar 2mbit.. en probeer dan eens 100 gb binnen te halen op een maand.
100 GByte/maand = 300 kbit/s x 24/7. Daar heb je geen 6 Mbit-, laat staan een 1 Mbit-lijn voor nodig.

FB schreef:vergeet je favoriet online spel dan maar.
EDPnet's 2 Mbit-lijn heeft evenveel upstreambandbreedte als een 4 Mbit-lijn, nl. 512 kbit/s. Met 512 kbit/s upstream hebben we nog nooit iemand horen klagen over te weinig bandbreedte bij het gamen.

FB schreef:6mbit met adsl is voor de gelukszakken,of mensen in een grote stad.
Zolang men binnen een straal van 2,5 km van de dichtstbijzijnde centrale woont, levert EDPnet 6 Mbit op. Zie trouwens http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 037#100037
internet, fiber & telephony
Gast

Ik haal hier zker niet de volle snelheid maar lig daar niet wakker van, de laatste dagen, weken is de lijn heel stabiel (daarvoor ook maar met dipjes soms).

Ik ben heel tevreden klant, mij hoor je niet klagen meer :-D
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Anonymous schreef:Ik haal hier zker niet de volle snelheid maar lig daar niet wakker van, de laatste dagen, weken is de lijn heel stabiel (daarvoor ook maar met dipjes soms).

Ik ben heel tevreden klant, mij hoor je niet klagen meer :-D


Dit was mijn berichtje dus.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Van telenet komende was de lagere snelheid eventjes een schok (max 200kB/s hier), maar ik moet zeggen, na 2 maanden heb ik zowat geen verschil gemerkt met surfen/downloaden. :P

Ik neem wel aan dat ADSL2+ interessant is als ISP's gaan beginnen met IPTV te experimenteren, zodat tijdens het tv kijken je internet nog aanvaardbaar loopt.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heeft hier nog iemand iets van vernomen?
Misschien dat iemand nog iets gehoord heeft van bgc/scarlet/edpnet?

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Het geld is op bij Scarlet. Bij Belgacom doen ze ADSL2+ enkel voor BGC TV klanten, niet als apart internet product.
snickerke

Deej_1977 schreef:Het geld is op bij Scarlet. Bij Belgacom doen ze ADSL2+ enkel voor BGC TV klanten, niet als apart internet product.


Bij Scarlet moet je geen beweging verwachten voor augustus...

Mobistar is daarentegen wel nog volop aan het bijbouwen...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Deej_1977 schreef:Bij Belgacom doen ze ADSL2+ enkel voor BGC TV klanten, niet als apart internet product.


Belgacom zou beter moeten weten. Het is ronduit belachelijk dat ze ADSL2+ niet commercialiseren als appart internet product...in de plaats moet je nog minsten een jaar wachten op VDSL. Ze zouden beter eens een voorbeeld aan Nederland nemen, daaar heb je 20Mbit/1Mbit abonnementen ruim beschikbaar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Belgacom zou beter moeten weten. Het is ronduit belachelijk dat ze ADSL2+ niet commercialiseren als appart internet product...


Waarom? Welk alternatief is er dan om Belgacom VDSL te beconcurreren? Enkel Telenet in Vlaanderen... En waarschijnlijk gaan ze echt niet veel klanten van Telenet afsnoepen door ADSL2+ nu snel snel uit te rollen maar eerder de markt voor VDSL kannibaliseren. Dus spelen ze het slim: rustig VDSL uitrollen van de eerste keer. Ze weten dus wel beter.

Dus zolang er geen andere concurrentie dan Telenet is zullen ze niet bougeren. Dit is gewoon het feitelijke duopolie in de Belgische telecom markt in actie...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

snickerke schreef:
Deej_1977 schreef:Het geld is op bij Scarlet. Bij Belgacom doen ze ADSL2+ enkel voor BGC TV klanten, niet als apart internet product.


Bij Scarlet moet je geen beweging verwachten voor augustus...

Mobistar is daarentegen wel nog volop aan het bijbouwen...


En dan nog, als Scarlet begint te bewegen tegen augustus moet je voor het eind van het jaar geen operationele ADSL2+ verwachten. Mobistar heb ik zo geen zicht op, zal mijn voelsprieten eens wat moeten gaan uitsteken ;-).
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

Deej_1977 schreef:
snickerke schreef:
Deej_1977 schreef:Het geld is op bij Scarlet. Bij Belgacom doen ze ADSL2+ enkel voor BGC TV klanten, niet als apart internet product.


Bij Scarlet moet je geen beweging verwachten voor augustus...

Mobistar is daarentegen wel nog volop aan het bijbouwen...


En dan nog, als Scarlet begint te bewegen tegen augustus moet je voor het eind van het jaar geen operationele ADSL2+ verwachten. Mobistar heb ik zo geen zicht op, zal mijn voelsprieten eens wat moeten gaan uitsteken ;-).


Probleem bij de meetse providers (Scarlet/Mobistar) is dat hun Backbone niet kan volgen...scarlet heeft vorig jaar een twintigtal asams geplaatst, door geldgebrek en geen deftige backbone is dit werk tot ergens volgende maand uitgesteld...daarna dus eerst backbone installatie en daarna pas de verdere uitbouw van de asams (in principe 240 in het totaal).
Mobistar daarentegen heeft reeds een 70tal asams geplaatst..(dacht ik toch)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”