TELE2, is sneller dan ik dacht

Plaats reactie
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Er is veel negatief over TELE2 maar nu ben ik wel geschrokke van hun service.

WOensdag bel ik dat ik niet meer op het internet geraak,
ik mocht vrij een dag kiezen, en jawel vandaag om 14u stipt,

stond een repareur aan mijn deur, heeft alles getest,
defecte modem vervangen, en dit alles GRATIS :)

Dit vond ik toch een stap in de goede richting :)
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind het niet meer dan normaal dat een defecte modem gratis vervangen wordt.
Toch erg dat mensen nu al dolblij zijn met een service die men als normaal zou mogen beschouwen.
Als je een afspraak hebt gemaakt om 14u. is het toch logisch dat er iemand om 14u is.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

dietervanb schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat een defecte modem gratis vervangen wordt.
Toch erg dat mensen nu al dolblij zijn met een service die men als normaal zou mogen beschouwen.
Als je een afspraak hebt gemaakt om 14u. is het toch logisch dat er iemand om 14u is.

In februari had een vriend van me een gelijkaardiig probleem: zijn scarletbox was naar de knoppen: het heeft hem ongeveer 2 weken geduurd eer ze hem kwamen vervangen...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Praetorian schreef:
dietervanb schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat een defecte modem gratis vervangen wordt.
Toch erg dat mensen nu al dolblij zijn met een service die men als normaal zou mogen beschouwen.
Als je een afspraak hebt gemaakt om 14u. is het toch logisch dat er iemand om 14u is.

In februari had een vriend van me een gelijkaardiig probleem: zijn scarletbox was naar de knoppen: het heeft hem ongeveer 2 weken geduurd eer ze hem kwamen vervangen...


Yup. Komen we heel regelmatig tegen : defecte Scarlet boxen, en dan boze klanten omdat ze 1 tot 2 weken zonder zullen zitten. De aanhoudende problemen met snelheid, betalingsproblemen en lange wachttijden bij problemen met de modems hebben er trouwens voor gezorgd dat ons bedrijf geen Scarlet meer doet. Zoals zoveel andere bedrijven minimaliseren we nu ons risico door enkel nog Telenet en BGC aan te bieden.

Het is een beetje zoals indertijd AMD vs Intel. Een ICT manager die niet helemaal sterk op zijn stoel zat en zijn rug wou indekken, koos voor Intel. Niet noodzakelijk omdat dit beter was, maar omdat -bij problemen- hem NIET kon verweten worden dat hij "avontuurlijk" voor een "minder bewezen product" had gekozen, met alle gevolgen van dien. Je zou ogen trekken op hoeveel plaatsen deze redenering tot vandaag opgaat, ondanks het bewijs dat AMD's K8 series de spelregels grondig hebben veranderd.

Dieter heeft een punt, maar in alle eerlijkheid: de technici die door Tele2 worden uitgezonden zijn zelden, zeg maar nooit op tijd of op het afgesproken uur. Als dit nu stilletjes aan het verbeteren is, is dat hoe dan ook een positieve evolutie.

En wat "gratis vervangen" betreft : mijn vader heeft nog steeds een analoge telefooncentrale. Na een blikseminslag op het bovengrondse electriciteitsnet is deze stuk gegaan. NIKS garantie van Belgacom. Ze vertikten zelfs om hem nog te herstellen. Reden : ah, die doen we niet meer, maar we kunnen uw lijn wel upgraden naar ISDN, daar hebben we wel nog telefooncentrale's voor. Telefooncentrale binnengedaan bij een goedwillige Tiptel leverancier, en die heeft de centrale (tegen betaling) wel hersteld.
Grapjassen.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ongeveer dezelfde grap gehad met BC, en de huur van de centrale is gewoon blijven doorlopen- 5 jaar lang- tot iemand van de boekhouding dit toevallig ontdekte. Een vergoeding voor de fout van BC is er ook nooit gekomen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

kaween schreef:Dieter heeft een punt, maar in alle eerlijkheid: de technici die door Tele2 worden uitgezonden zijn zelden, zeg maar nooit op tijd of op het afgesproken uur. Als dit nu stilletjes aan het verbeteren is, is dat hoe dan ook een positieve evolutie.

Tis dan ook niet helemaal eenvoudig om als technieker je stipt aan de afspraken te houden. Elk probleem is anders en er kan dan niet echt een standaardtijd op geplakt worden. Sta je soms bij een klant om 8.00 uur aan de deur, liggen ze nog in hun bed, als het dan niet al te druk is maakt het niet zoveel uit. Maar als je dan in een vrij strak schema zit valt het niet helemaal mee om al ge afspraken mooi op tijd rond te krijgen.

Alhoewel ik het enorm vreemd vind dat TELE2 afspraken maakt op stipt uren, hierdoor kan ik goed begrijpen dat het zogoed als onmogelijk is om op tijd bij je klant te zijn. Wij hebben afspraken van de voormiddag, namiddag of de hele dag, en daarbij lukt het al niet altijd om helemaal op schema te blijven.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hmmm. Begrijp me nu niet verkeerd, maar ....

Afspraken met klanten worden bij ons ook altijd op uur gemaakt. Maximale afwijking : 15 minuten. Indien dit niet gehaald wordt, wordt de klant onmiddelijk gecontacteerd (doet Tele2 niet : ik had een afspraak om 10:00 's morgens, de man kwam pas om 15:00 opdagen).

We werken tamelijk veel met serivce bij bedrijven. Daar kan je het echt niet maken om NIET op een vooraf gestelde afspraak op te dagen. Het hangt natuurlijk allemaal van de bedrijfsinfrastruktuur, het type van service, de inplanningslogica en het type van klant af. Maar neem gerust van mij aan : wij halen onze afspraken meestal wel, en ik ben er zeker van dat de mensen van Tele2/Versatel Bussiness ook best heel stipt bij de klanten aankomen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Block schreef:Ongeveer dezelfde grap gehad met BC, en de huur van de centrale is gewoon blijven doorlopen- 5 jaar lang- tot iemand van de boekhouding dit toevallig ontdekte. Een vergoeding voor de fout van BC is er ook nooit gekomen.


Dat soort van "klanten in domheid laten" is typisch. Hoeveel DECENNIA LANG betalen minder kritische Belgen al braafjes iedere maand een vast huurbedrag voor hun BGC telefoon, die al JAAAREN nog maar een restwaarde vertegenwoordigt welke lager ligt dan hun maandelijkse huur van datzelfde toestel ? BGC zal je niet even een seintje geven van "u kan beter het toestel kopen vanaf nu, dan bent U goedkoper af".

BGC is zeker niet het enige bedrijf dat dit doet, maar dat praat dit soort praktijken niet goed.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”