Mja, ik ben ook nog altijd bij Skynet. En waarom? Omdat ik daar gewoonweg nooit, nooit problemen mee heb ...Maglor schreef:Blue-Sky, jij hebt zeker aandelen bij Belgacom/Skynet?
Easynet 'verkoopt' residentiële klanten aan Belgacom
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik denk dat er niemand is die easynet verwijt dat ze de residentiele klanten kwijt willen. Het probleem is de non-communicatie plus het feit dat ze je skynet aansmeren zonder dat je een keuze hebt.
Een nette oplossing ware geweest, een maand op voorhand een mail/brief met uitleg dat je contract beeindigd wordt en dat je vrij een nieuwe ISP kan kiezen. Nu hebben ze er nog wat aan verdiend natuurlijk![Frown :frown:](./images/smilies/icon_frown.gif)
Een nette oplossing ware geweest, een maand op voorhand een mail/brief met uitleg dat je contract beeindigd wordt en dat je vrij een nieuwe ISP kan kiezen. Nu hebben ze er nog wat aan verdiend natuurlijk
![Frown :frown:](./images/smilies/icon_frown.gif)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Errm ... sorry, maar je kan toch weg zonder problemen? Je bent toch vrij een andere ISP te kiezen ?on4bam schreef:Ik denk dat er niemand is die easynet verwijt dat ze de residentiele klanten kwijt willen. Het probleem is de non-communicatie plus het feit dat ze je skynet aansmeren zonder dat je een keuze hebt.
Een nette oplossing ware geweest, een maand op voorhand een mail/brief met uitleg dat je contract beeindigd wordt en dat je vrij een nieuwe ISP kan kiezen. Nu hebben ze er nog wat aan verdiend natuurlijk :frown:
Ik denk trouwens ook niet dat BGC een bedrag zou betalen voor elke klant, maar eerder een soort van ofwel bedrag per klant die blijft, of een bedrag berekend op een "potentieel" aantal klanten dat zal blijven.
Ook denk ik niet dat ze dat aan BGC hebben gegeven. Vermoedelijk zal BGC het meeste geboden hebben ofzo.
Buiten het feit dat hun brief eigenlijk in april had moeten komen, zie ik eigenlijk nergens een probleem. Eerlijk gezegd is zelfs die brief nog niet eens te laat. Je hebt de laatste factuur minder moeten betalen en je hebt nog steeds de keus om weg te gaan, want een éénzijdige contractwijziging is een reden tot contractverbreking zonder gevolgen.
GRtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat heb ik gedaanX-2datop schreef: Errm ... sorry, maar je kan toch weg zonder problemen? Je bent toch vrij een andere ISP te kiezen ?
In de brief staat dat ze het contract hebben 'overgenomen'Ik denk trouwens ook niet dat BGC een bedrag zou betalen voor elke klant, maar eerder een soort van ofwel bedrag per klant die blijft, of een bedrag berekend op een "potentieel" aantal klanten dat zal blijven.
Uiteraard.Ook denk ik niet dat ze dat aan BGC hebben gegeven. Vermoedelijk zal BGC het meeste geboden hebben ofzo.
De problemen stellen zich ook op het vlak van de telefoongesprekken die ik met zowel EN als BC had. (EN: 'Je moet je houden aan het contract en kan niet weg voor de jaarlijkse vervaldag')Buiten het feit dat hun brief eigenlijk in april had moeten komen, zie ik eigenlijk nergens een probleem. Eerlijk gezegd is zelfs die brief nog niet eens te laat. Je hebt de laatste factuur minder moeten betalen en je hebt nog steeds de keus om weg te gaan, want een éénzijdige contractwijziging is een reden tot contractverbreking zonder gevolgen.
Er lijkt zelfs geen contractwijziging te zijn, het is een 'overname' van het contract.
Ware het niet dat de aangeboden dienst veranderd (o.a.poort 25 geblokkeerd) denk ik dat het in het slechtste geval zelfs heel moeilijk zou geweest zijn om er onderuit te komen.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Kleine update:
zoals beloofd heeft belgacom mijn adsl verbinding afgesloten vanaf vandaag. Dus binnekort hoop ik hun bevestigingsbrief te ontvangen van de opzegging en een rekening voor 9 dagen internet.
question:
mijn modem geeft nog altijd synch aan maar ik kan niet meer verbinden, is dat normaal dat ze je in de centrale afsluiten maar dat de modem nog wel kan synchen?
zoals beloofd heeft belgacom mijn adsl verbinding afgesloten vanaf vandaag. Dus binnekort hoop ik hun bevestigingsbrief te ontvangen van de opzegging en een rekening voor 9 dagen internet.
question:
mijn modem geeft nog altijd synch aan maar ik kan niet meer verbinden, is dat normaal dat ze je in de centrale afsluiten maar dat de modem nog wel kan synchen?
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Toch maar even zeggen dat je als bedrijf nooit "zomaar" een contract kan verkopen of overnemen zonder dat de andere partij van dat contract (in dit geval een klant) geen recht heeft om dat contract op te zeggen. Hoe je het ook draait of keert, het is en blijft een éénzijdige contractwijziging.
Trouwens, het bedrijf waar ik werk is Easynet Partner en wij hebben deze bevestiging ook gekregen van onze Account Manager voor onze thuisabbo's.
Grtz,
X
Trouwens, het bedrijf waar ik werk is Easynet Partner en wij hebben deze bevestiging ook gekregen van onze Account Manager voor onze thuisabbo's.
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Zeer vriendelijke dame van de klantendiensts bij BGC melde mij dat skynet de abonomenten van easynet niet heeft overgekocht. Easynet stopt met zijn residentieele ADSL dienst en heeft aan BGC gevraagd voor de opvang van zijn klanten zodat je niet plots zonder ADSL komt te vallen.
Skynet kan je onmiddellijk opzeggen via telefoon, geen aangetekende nodig.
Nu lastigste zal zijn mijn abonoments geld dat ik net heb betaald voor een jaar terug te krijgen van easynet ... vermits zij dus werkelijk het contract stopzetten......
Welke ADSL provider nu? Na 5 jaar easynet ik ben verloren in het adsl landschap. (geen skynet)
Sugesties welkom
Skynet kan je onmiddellijk opzeggen via telefoon, geen aangetekende nodig.
Nu lastigste zal zijn mijn abonoments geld dat ik net heb betaald voor een jaar terug te krijgen van easynet ... vermits zij dus werkelijk het contract stopzetten......
Welke ADSL provider nu? Na 5 jaar easynet ik ben verloren in het adsl landschap. (geen skynet)
Sugesties welkom
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Kijk eens op:artie schreef:
Nu lastigste zal zijn mijn abonoments geld dat ik net heb betaald voor een jaar terug te krijgen van easynet ... vermits zij dus werkelijk het contract stopzetten......
http://tinyurl.com/mobs5
Ik heb verleden week direct een abo bij dommel genomen. Goedkoper en hogere limiet dan BC + geen poorten geblocked. Vermits ik er al zat voor hosting was de keuze vlug gemaakt.artie schreef: Welke ADSL provider nu? Na 5 jaar easynet ik ben verloren in het adsl landschap. (geen skynet)
Sugesties welkom
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Jammer dat ze ermee stoppen, ik was al 5 jaar heel tevreden klant vooral omdat er geen limiet was.
Skynet wil ik niet, een veel te lage limiet en dure volumeblokken en ik interesseer mij niet voor prullen zoals een paar gratis cd's afhalen of een gamessite. En daarvoor moet ik dan evenveel betalen als bij Easynet, ik dacht het niet.
Ik heb getwijfeld tussen EDPnet en Dommel maar uiteindelijk toch voor Dommel gekozen, hopelijk is de overschakeling rap in orde. Als ik die login van Skynet nooit gebruik, moet ik dan naar Skynet bellen om dat abonnement op te zeggen? Ik heb uiteindelijk nooit een abonnement van Skynet gevraagd...
En Easynet heeft mij een factuur gestuurd tot 30/04/06, wie gaat mij factureren voor de tijd dat ik nog met de Easynet login connecteer in afwachting van mijn overschakeling op Dommel? Een afscheidsgeschenk van Easynet?![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Skynet wil ik niet, een veel te lage limiet en dure volumeblokken en ik interesseer mij niet voor prullen zoals een paar gratis cd's afhalen of een gamessite. En daarvoor moet ik dan evenveel betalen als bij Easynet, ik dacht het niet.
Ik heb getwijfeld tussen EDPnet en Dommel maar uiteindelijk toch voor Dommel gekozen, hopelijk is de overschakeling rap in orde. Als ik die login van Skynet nooit gebruik, moet ik dan naar Skynet bellen om dat abonnement op te zeggen? Ik heb uiteindelijk nooit een abonnement van Skynet gevraagd...
En Easynet heeft mij een factuur gestuurd tot 30/04/06, wie gaat mij factureren voor de tijd dat ik nog met de Easynet login connecteer in afwachting van mijn overschakeling op Dommel? Een afscheidsgeschenk van Easynet?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wel, aangezien easynet eenzijdig ons contract opgezegd heeft en we allemaal vanaf 1 mei geen klant meer zijn en aangezien ze ook zo handelen:
je hebt een vraag dus ge mailt/belt hen:
u bent geen klant meer, bel maar naar BGC!
Vermoed ik dat ze geen poot hebben om op te staan om ons te factureren? (zal het is aan mijn vriendin de juriste vragen
)
Btw, heb vandaag mail ontvangen van BGC ofdat alles nu in orde is (ja, ik had ook kunnen bellen maar met deze mail heb ik een bruikbaar bewijs dat alles in orde is) en het is dus in orde, ik moet enkel van 1 tot 9mei betalen omdat ik dus telefonisch geregeld heb dat alles afgesloten werd op 9mei.
Het grappige is dat ze in de mail zeggen dat ze NOOIT een bevestiging per post sturen, dus die helldeskmedewerker was dus aan het liegen tege mij?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
In ieder geval moet ik het zonder internet thuis doen voor een paar weken totdat edpnet mijn adsl signaal terug heeft kunnen activeren
je hebt een vraag dus ge mailt/belt hen:
u bent geen klant meer, bel maar naar BGC!
Vermoed ik dat ze geen poot hebben om op te staan om ons te factureren? (zal het is aan mijn vriendin de juriste vragen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Btw, heb vandaag mail ontvangen van BGC ofdat alles nu in orde is (ja, ik had ook kunnen bellen maar met deze mail heb ik een bruikbaar bewijs dat alles in orde is) en het is dus in orde, ik moet enkel van 1 tot 9mei betalen omdat ik dus telefonisch geregeld heb dat alles afgesloten werd op 9mei.
Het grappige is dat ze in de mail zeggen dat ze NOOIT een bevestiging per post sturen, dus die helldeskmedewerker was dus aan het liegen tege mij?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
In ieder geval moet ik het zonder internet thuis doen voor een paar weken totdat edpnet mijn adsl signaal terug heeft kunnen activeren
Een vriendelijk dame van BGC vertelde me dat, wanneer ik een andere provider neem ik automatisch afgesloten wordt op het Skynet-netwerk.
Mijn vraag is ? Moet ik dat geloven ? Ik legde dit geval uit aan de telefoon met EDPnet en die man vertelde me dat EDPnet géén enkel contact neemt met Belgacom..........
Rara wat moet ik doen ?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mijn vraag is ? Moet ik dat geloven ? Ik legde dit geval uit aan de telefoon met EDPnet en die man vertelde me dat EDPnet géén enkel contact neemt met Belgacom..........
Rara wat moet ik doen ?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Als EDPnet geen enkel contact neemt met belgacom zou EDPnet geen enkele ADSL-klant in dienst hebbenToppy schreef:Een vriendelijk dame van BGC vertelde me dat, wanneer ik een andere provider neem ik automatisch afgesloten wordt op het Skynet-netwerk.
Mijn vraag is ? Moet ik dat geloven ? Ik legde dit geval uit aan de telefoon met EDPnet en die man vertelde me dat EDPnet géén enkel contact neemt met Belgacom..........
Rara wat moet ik doen ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dit is NIET waar! Wij hebben jaarlijks betaald voor onze easynetverbinding. Easynet is ons nog 91€ euro schuldig voor vijf maanden, die niet gecompenseerd worden door 5x10€ korting!Errm ... sorry, maar je kan toch weg zonder problemen? Je bent toch vrij een andere ISP te kiezen ?
Bovendien schendt Easynet de contractvoorwaarden: Bij een verkoop moet dezelfde service worden aangeboden. Dit is weer NIET het geval aangezien by skynet poort 25 gecapped is!
Daarom dat ik nogmaals herhaal dat dit contractbreuk is vanwege Easynet en de enige goede reactie is klacht indienen bij de ombudsman voor telecommunicatie met vermelding van bovenstaande.
Weet er al iemand meer van de forwarding van e-mail ? Gaat dit enkel voor skynetklanten zijn ? Ik zit vanaf vandaag volledig op het dommel netwerk en ik kan mij niet meer inloggen voor mijn mail of zijn er problemen bij easynet.
Ik hoop dat de mail 4 maand gaat blijven werken, maar van easynet kan je nu alles verwachten ...
Bij mij is alles ook opgelost, op 9 mei alles afgesloten geweest, gisteren is alles terug operationeel via edpnet.
Ik heb dan wel een limiet nu, 54kbyte upload is ook sweet![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bij mij is alles ook opgelost, op 9 mei alles afgesloten geweest, gisteren is alles terug operationeel via edpnet.
Ik heb dan wel een limiet nu, 54kbyte upload is ook sweet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zeg ik zit nog altijd via easynet online
heb nog mr juist een edpnet abo aangevraagd (shit wa laat)
maar eu.. ik kan wel nog emails ontvange bij easynet maar niemeer versturen grrr
is da bij iedereen zo??
heb nog mr juist een edpnet abo aangevraagd (shit wa laat)
maar eu.. ik kan wel nog emails ontvange bij easynet maar niemeer versturen grrr
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
is da bij iedereen zo??
kheb het al gevonne ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
bij mij stond "verificatie voor uitgaande email" nog aan
kheb da nu afgezet en t werkt terug perfect...
zal gewoon zijn omda ge bij een andere provider zit da ge dan nog mee uw easynet mailaccount kunt sture zeker? of ben k verkeerd?![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
bij mij stond "verificatie voor uitgaande email" nog aan
kheb da nu afgezet en t werkt terug perfect...
zal gewoon zijn omda ge bij een andere provider zit da ge dan nog mee uw easynet mailaccount kunt sture zeker? of ben k verkeerd?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
mails kunde nog 4 maanden binnenhalen en versturen
Enigste wat ge moet veranderen wanneer ge connectie maakt met uw nieuwe provider , is je smtp server aanpassen van je easynet account.
Bij belgacom is dat bv relay.skynet.be ipv smtp.easynet.be
Je pop setting moet je laten staan.
Enigste wat ge moet veranderen wanneer ge connectie maakt met uw nieuwe provider , is je smtp server aanpassen van je easynet account.
Bij belgacom is dat bv relay.skynet.be ipv smtp.easynet.be
Je pop setting moet je laten staan.
Ik zit nog altyd op Easynet... Heb ondertussen al een Dommel abbo, ma ik wil zo lang mogelijk die Easynet blijven gebruiken.
Ik heb wel mijn Easynet domiciliatie laten stopzetten...
Gaat dit geen problemen geven vermits ik nog gebruik maak van Easynet?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb wel mijn Easynet domiciliatie laten stopzetten...
Gaat dit geen problemen geven vermits ik nog gebruik maak van Easynet?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
gelukkig.. anders zat ik nu zonder internet
nog altijd mijn login gegevens van edpnet niet ontvangen![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
weet er iemand tot wanneer er gebruik kan gemaakt worden van de easynet accounts? normaal was er toch gezegd 26 mei...?
nog altijd mijn login gegevens van edpnet niet ontvangen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
weet er iemand tot wanneer er gebruik kan gemaakt worden van de easynet accounts? normaal was er toch gezegd 26 mei...?
Jep, was normaal 26 mei, maar het werkt nog altyd...Hitiepoeh schreef:gelukkig.. anders zat ik nu zonder internet
nog altijd mijn login gegevens van edpnet niet ontvangen
weet er iemand tot wanneer er gebruik kan gemaakt worden van de easynet accounts? normaal was er toch gezegd 26 mei...?
Ik heb wel schrik dat ze mij daarvoor zullen factureren indien ik die Easynet login blijf gebruiken...
Mss vergeten ze die logins te verwijderen ... !
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)