Overschakelen van Fulladsl naar Edpnet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GeneraalHoningpoes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2006, 21:32

Dag iedereen,

Zoals jullie kunnen zien aan mijn berichten aantal ben ik hier zeer nieuw op deze forum.
Met de invoering van de limieten bij Fulladsl/Academic Broadband was ik aan het zoeken naar een alternatief. Gezien de meeste reacties heb ik geconcludeerd dat EDPnet best wel een goede keuze zou zijn. (Ik download maandelijks ongeveer 40 gig maar doe dit vooral 's avonds om de snelheid overdag wat te behouden)


Mijn eigenlijke vraag: Weet er iemand hoe ik deze overschakeling het best strategisch zou aanpakken? :wink: Ik wil namelijk vermijden 2 internet connecties tegelijk te moeten betalen maar wil absoluut niet zonder internet vallen.

Weet er iemand hoe lang zo'n stopzetting van een Fulladsl abbonement inneemt?
Hoe lang duurt het ongeveer voor ik een EDPnet abbo kan bemachtigen?

Alvast bedankt voor de aandacht :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

1) 1 maand vooraf opzeggen en melden dat je op precies deze datum wilt dat je abonement buiten werking is, als je nog geen volledig jaar klant bent kan je het eerste jaar niet afzeggen 1 maand vooraf dacht ik.
2) Naar een Belgacom shop gaan om een discovery of gewoon abonement te nemen maar je hebt dat waarschijnlijk al
3) EDPnet contacteren voor het nieuwe abo

Je zal waarschijnlijk nog een week met de lijnsync van Fulladsl zitten

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Artikel 8 : Duur en opzegging van het Abonnement.

8.1. Het Abonnement wordt standaard aangegaan voor een duur van één (1) jaar en kan door elke partij worden opgezegd op het einde van deze periode met een opzegtermijn van 45 dagen.

Bij gebreke aan uitdrukkelijke opzegging uiterlijk 45 dagen voor het einde van deze periode, wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur.
Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde duur voor een periode van minimum 1 jaar en kan door elke partij worden opgezegd aan het einde van deze periode met een opzegtermijn van 45 dagen. Na verloop van het eerste jaar is het Abonnement te allen tijde opzegbaar mits inachtname van een opzegtermijn van 45 dagen. De opzegging dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden (gericht aan Signpost NV, Belcrownlaan 13i, 2100 Antwerpen).

8.2. Indien de Gebruiker zijn Abonnement opzegt gedurende de éénjarige periode, is Hij een verbrekingvergoeding verschuldigd gelijk aan de som van abonnemementsgelden van de nog resterende maanden.

Na verloop van het eerste jaar is het Abonnement ten alle tijde opzegbaar mits inachtname van een opzegtermijn van 45 dagen.

Indien de Gebruiker zijn Abonnement opzegt voor het einde van de minimumperiode, is hij een verbrekingvergoeding verschuldigd gelijk aan de som van de abonnemementsgelden voor de nog resterende maanden. Het Abonnement is onderworpen aan de bepalingen van dit document, van de Algemene Gebruiksvoorwaarden voor toegang tot het Internet voor niet-professionele doeleinden en aan de Bijzondere Voorwaarden van Academic Broadband, die werden gepubliceerd op http://www.academicbroadband.be.

8.3. De opzegging dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden (gericht aan Signpost NV, Belcrownlaan 13i, 2100 Antwerpen).

8.4. De Gebruiker heeft het recht aan Signpost NV mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder een boete te betalen en zonder een reden op te geven, binnen de zeven werkdagen, te rekenen vanaf de dag van de inschrijving op het Abonnement, op voorwaarde dat de Gebruiker nog geen gebruik heeft gemaakt van het Abonnement.

http://www.academicbroadband.be/specifi ... aarden.asp
Het is dus niet 1 maand maar 45 dagen

@ GeneraalHoningpoes: laat even weten als je problemen krijgt he. Ik ben van plan je voorbeeld te volgen. Ik ga wellicht wel voor Dommel ipv edpnet. Als AB op smalband gaat zetten dan is dit mijn laatste volledige maand bij hun.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik ga ook overschakelen naar edpnet wrschl :-D
Mits ouders te overtuigen
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
GeneraalHoningpoes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2006, 21:32

Heel erg bedankt voor alle info.

Ik ga morgen eens telefoneren naar fulladsl om eens te polsen hoe het exact zit.

Daarna eens horen bij edpnet hoe lang ze mij gaan laten wachten op abbonement. Iemand enig ervaring hiermee?

Ik zal jullie op de hoogte houden over mijn ervaringen bij deze onderneming :p
Bengt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:55
Locatie: Sint-Gillis-Waas
Contacteer:

Fulladsl; ik heb deze ook; rond piekuur (8 uur 's avonds)
gaat deze de helft trager !
schandalig of niet ?
ook bij jullie ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bengt schreef:Fulladsl; ik heb deze ook; rond piekuur (8 uur 's avonds)
gaat deze de helft trager !
schandalig of niet ?
ook bij jullie ?
Ooit al gehoord van piekuren?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

pings zijn tusse 17:00 en 22:00 meestal slecht nie echt aangenaam om online te gamen, snelheid is ook een stuk minder dan.
Nu is er een limiet en is het nog niet opgelost!
ISP: Edpnet
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

Van hoge pings heb ik niet veel last, maar wel van disconnects. Ik heb er steeds meer last van.

Ik heb al spijt dat we nog niet zo lang gelede naar fulladsl zijn overgestapt. Hopen dat het snel opgelost is, anders zal het bijna een jaar slecht internet zijn ^^ Ik denk dat ik na fulladsl ook naar edpnet ga overstappen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Niet dat ik fulladsl wil promoten, in tegen deel, deze provider is sterk in mijn achting gedaald wegens een ander probleem. Maar mijn broer heeft ook fulladsl en die heeft geen problemen met zijn verbinding, behalve dan dat hij in minder dan een week over zijn limiet zat. :-)
Gebruikersavatar
GeneraalHoningpoes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2006, 21:32

Vanmorgen is de aangetekende brief met de post verstuurd.

Nu afwachten wat Fulladsl zegt.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Heb je al iets van Fulladsl gehoord? Je contract met hun zou dan rond de 1ste mei moeten aflopen.
Ik heb mijn aangetekende brief verstuurd op 3 april, en ik heb nog niets gehoord. Ben wel benieuwd. Moeten ze normaalgezien niet iets laten horen?
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Je moet wel 45 dagen op voorhand opzeggen bij Fulladsl.
Ik heb nog niet opgezegt. Bij Edpnet verdelde ze me dat ik eerst edpnet moet aanvragen en dan pas je provider op zeggen om niet zonder internet te vallen.
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Jep, dat heb ik gedaan. Contract met Fulladsl zou bij mij dus de 19de mei aflopen. Ik vraag me alleen af of ik iets van hun ga horen of niet. Ik heb bij Dommel een abo genomen. Vandaag krijg ik de mededeling dat die al geactiveerd was terwijl ik gevraagd had om die te activeren zo rond de 1ste mei. Meer dan een maand dubbel internet dus :|
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik heb pas vandaag mijn aangetekende brief verstuurd naar Fulladsl.
Een voorbeeldbrief van edpnet site met dat ze schriftelijk de opzegging moeten bevestigen.
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
GeneraalHoningpoes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2006, 21:32

Sorry dat het een tijdje duurde. Ik had het vreselijk druk en ging dan met vakantie.

Een update: ik heb wat gewacht na het verzenden van de brief en dan fulladsl gebeld. Ze hadden mijn brief ontvangen en mijn contract ging beëindigd worden op 28 april. (Fulladsl laat dus niets weten over de stopzetting. Bel ze even op als je zeker wil zijn.)

Vlak daarna heb ik op de site van edpnet een de lijn bestelt (26 maart).
De volgende dag kreeg ik een bericht van EDPnet:

Wij hebben uw bestelling voor het max6 dyn abonnement goed ontvangen.
De afstand bedraagt 1125 meter, wat wil zeggen dat wij het abonnement kunnen opleveren op een 6 mbps lijn met 640 kbps upload.

Graag uw akkoord voor de verdere oplevering van het dossier?


Ik gaf mijn akkoord en meldde dat het contract met mijn vorige ISP 28 april afliep maar dat ik toch liever niet zonder internet zou vallen dus liefst voor die datum. Niet veel meer dan een uur later kreeg ik een bericht terug dat ze me zouden contacteren wanneer het geactiveerd zou worden.

Toen ik gisteren terugkwam van mijn vakantie had ik mijn account gegevens. (verstuurd op 12 april) Het wordt op 18 april geactiveerd.

Ik zal jullie hopelijk vanaf dinsdag kunnen vertellen of dit werkelijk gebeurd is. Ik ga intussen wat snelheidsmetingen doen om het verschil te kunnen zien.


PS: Wright, misschien een goed idee om de link te posten naar de voorbeeldbrief van edpnet site? Handig in de context van deze thread.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

ISP: Edpnet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Wright schreef:Link naar de voorbeeldbrief:
http://www.edpnet.be/default.aspx?UCP=1&CC=be&LC=nl


Die link blijkt (hier?) niet te werken, maar hier staan er ook 2: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLtransfer
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Is het normaal dat je niet meer met je Fulladsl account kan inloggen als Edpnet is geactiveerd?
Want ik heb sinds vandaag edpnet maar ik heb normaal ook nog een Fulladsl lijn tot 1 juni.
Komt waarschijnlijk door dat ik nu op scarlet netwerk zit of niet?
ISP: Edpnet
Thales
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2006, 10:24

Ja, dat is normaal. Fulladsl gebruikt het Belgacom netwerkt, EDP dat van scarlet. Bij omschakeling wordt er effectief fysiek iets gewijzigd in de centrale (kabeltje versteken veronderstel ik). Je kan niet op beide tegelijk. Ik heb dat ook gemerkt bij mijn overschakeling van Skynet naar EDPnet: Skynet abonnement liep nog, maar login werkte niet meer.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Thales schreef:Ja, dat is normaal. Fulladsl gebruikt het Belgacom netwerkt, EDP dat van scarlet. Bij omschakeling wordt er effectief fysiek iets gewijzigd in de centrale (kabeltje versteken veronderstel ik). Je kan niet op beide tegelijk. Ik heb dat ook gemerkt bij mijn overschakeling van Skynet naar EDPnet: Skynet abonnement liep nog, maar login werkte niet meer.

je kan maar 1 adsl-abonnement tegelijk hebben op 1 lijn. das ook logisch omdat ge uw modem moet laten synchroniseren op de modem in de centrale.
Een omschakeling van provider is inderdaad een wijziging van het kabeltje in de centrale. En je login hangt aan je ADSL-poort verbonden dus als het kabeltje is aangepast kan je niet meer op je vorige abonnement inloggen.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

killer schreef:
je kan maar 1 adsl-abonnement tegelijk hebben op 1 lijn. das ook logisch omdat ge uw modem moet laten synchroniseren op de modem in de centrale.
Een omschakeling van provider is inderdaad een wijziging van het kabeltje in de centrale. En je login hangt aan je ADSL-poort verbonden dus als het kabeltje is aangepast kan je niet meer op je vorige abonnement inloggen.


Dat is niet helemaal juist he. Zolang dat je blijft bij providers die op hetzelfde netwerk zitten kan je met andere login's (van verschillende providers inloggen)
Ik ben van Fulladsl naar Dommel gegaan. Vroeger kon ik ook met een skynet login inloggen. Nu kan dat nog steeds, en ook nog met die van fulladsl. Die drie zitten alledrie op turboline, dus da's geen probleem. In het geval van Wright is het zoals Thales zegt: twee verschillende netwerken, en dan kan dat dus niet.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”