TELE2 ALL IN: Snelheid?

kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

"F***in Tele2" heeft hier niet zo heel veel mee te maken.

Je linespecs zijn nu kompleet kaka. Ofwel is je centrale er op wielletjes vandoor (weinig waarschijnlijk) of je lijn is op één of andere manier beschadigd geraakt. Daarom schakelt je modem naar die lage linespec : da's de enige manier waarop hij nog een stabiele (?) lijn kan creëren.

Check eerst of je binnenhuisdeel geen probleem heeft gekregen, defecte filter, slechte kabel, slechte connectors .... situatie versimpelen, alles uittrekken behalve de modem, en deze op de eerste aansluiting van je BGC entry point brengen. Heb je nog een andere modem ? Deze inpluggen, linespecs checken via die modem : specs ok, modem defect, specs niet ok, verder zoeken.
Desnoods zelfs zonder filter werken : gewoon rechtstreeks inpluggen op je eerste aansluiting, alle losmaken.

Helpt allemaal niet ?

Tele2 bellen, lijn moet gechecked worden. Bij een attenuation (verzwakking) van 61db is het al een half mirakel te noemen dat je modem er nog mee wil doorgaan.
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Kan ook zijn zoals bij mij het geval was belgacom had mij op een ander paar
gestoken en dat moet blijkbaar slecht geweest zijn ben nu al 3 maanden aan het sukkelen op een afstand van 4.2Km van de centrale .Ze zouden het normaal doorgeven aan belgacom ik ben momenteel aan het wachten
ik heb max 36KB per seconde nu en valt heel de tijd weg. Ze hebben mij zelf al op light gezet en volgens technieker die kwam kijken .Hebben ze weer verkeerde oplossing bedacht. Zal wel iets laten weten en hoelang het daar duurd bij tele2 tot een probleem opgelost is.En daarna mogen ze mij wat korting geven want ik kon al lang alles opgezegd hebben.
christel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2006, 19:23
Locatie: Maaseik
Bedankt: 1 keer

Hier ook 089 (Maaseik), sinds een paar weken de gelukkige (?) eigenaar van T2 AI. Snelheden op en af (veelal af), krakende telefoonlijnen, telefoon die regelmatig niet werkt.
Ben eveneens een zo goed als totale digibeet, dus aan alle technische uitleg heb ik hier niet zoveel. Ik kan niet meer doen dan hopen, helaas.


Krusty schreef:
Computerleek schreef:Ik dacht dat de problemen van de baan waren, maar alles begint weer opnieuw,tijdens telefoon gesprek valt ineens gesprek uit,snelheid is miserable de laatste week. Heeft hier nog iemand problemen mee in 089 zone? Zal weer moeten beginnen mailen en bellen naar helpdesk,amai,amai.


089? Ah nee é! Das f*** Genk :s Dacht dat hier de snelheden goed waren!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Als abonnee bij Versatel - Tele2 kun je toch een tiket aanmaken?

Dan kun je hun antwoord eens posten hier.
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 399 kbit/s or 50 kbyte/s
- Upload speed : 283 kbit/s or 35 kbyte/s
Tue Apr 18 2006 at 21:35:04 UTC+0200

Het begin van het einde???
Daar valt dus niet mee te surfen he, laat staan telefoneren.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

't is hier ook weer wreed, zelfs 's nachts gaat ie niet meer over de 100KB/s. Daarjuist nog proberen gamen, maar had een latency van meer dan 300 pffffff ... heb 't spel gewoon afgesloten uit miserie.

Met de telefoon had ik dan ook nog iets raars voor ... probeerde iemand te bereiken ... was constant bezet... ik probeer via gsm en heb direct connectie! Nadat ik afgelegd had, heb ik met de vaste meteen teruggebeld en toen had ik nog steeds de bezettoon.

Tele2 suxx
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Blijkbaar kan ik dan in Roeselare niet klagen:


Your current download speed: 2676kbit/s or 335kbyte/s
Your current upload speed: 317kbit/s or 40kbyte/s

van de news-server van eweka.nl haal ik een mooie constante snelheid van 350 tot 400 KByte

Wat hierbovenop nog beter is: het is nog steeds gratis! ADSL signaal sinds half januari, maar nog geen router, en dus nog geen facturen/ 8)
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

spacekiek, heb dit probleem ook gehad.

Oplossing (dacht ik want is al tijdje geleden): onderaan(?) de modem zit een klein knopje dat je enkele seconden met een stylo of tandenstoker ofzo moet ingedrukt houden.
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

In de 089 zone zijn ze schijnbaar aan het werk,zie onder staande mail.

Diene Jos toch,wat eene straffe gast.

Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.

Hier het antwoord op uw mail.
De snelheid hangt af van verschillende factoren zoals de afstand tussen de
woonplaats en de centrale.
Om u een optimale dienst te bieden en de snelheid te verbeteren zijn we
momenteel op het netwerk aan het werken.
Wij kunnen u jammer geen datum geven voor de stijging van de snelheid.

Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 02/6080600 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.

TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos

Klantendienst
België
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb gezien dat Tele2 via Telnet in mijn router heeft ingelogd :

"May 4 17:05:19 LOGIN User logged in on TELNET (212.53.5.9)"

Zou dit een automatisch proces zijn, iets van de servers, of heeft er daadwerkelijk iemand toegang verschaft naar mijn router? En vooral ... met wel doel ??? Kan je Telnet ergens uitschakelen?
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Normaal is dit een automatisch proces, om de zoveel tijd upload volges mij TELE2 nieuwe software voor de router.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spacekiek schreef:Heb gezien dat Tele2 via Telnet in mijn router heeft ingelogd :

"May 4 17:05:19 LOGIN User logged in on TELNET (212.53.5.9)"

Zou dit een automatisch proces zijn, iets van de servers, of heeft er daadwerkelijk iemand toegang verschaft naar mijn router? En vooral ... met wel doel ??? Kan je Telnet ergens uitschakelen?


In Nederland is er een paar weekjes geleden een hele heisa geweest rond het ongevraagd en ongecontroleerd upgraden van de firmwares van de Tele2 modems. Reflash, dus verlies van alle gebruiker-typische instellingen (portfowarding, aangepaste beveiligingsinstellingen ..) tot gevolg, veel ruzie.

Aangezien de huidige 706 modems een firmware hebben gekregen die alles toegankelijk maakt behalve de VOIP instellingen, is het vrij logisch dat ook de 716 gebruikers een dezer dagen een nieuwe firmware opgeladen krijgen.

Zou me allersinds niet verwonderen. En nee, ik heb zo stilletjes de indruk gekregen dat je dat als Tele2 gebruiker nagenoeg niet kan tegenhouden, en dat Thomson ervoor gezorgd heeft dat een ISP die hun modems gebruikt ALTIJD een voor ons ongedocumenteerde toegang heeft tot de modems. Wordt allersinds allusie op gemaakt in de beschrijving van dit type van modems. (maar het is een vermoeden, geen weet, van mijn kant)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

lees volgend topic en leg de link even anders.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=108852
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

bij ons (014) is de snelheid van versatel always zeer stabiel(2.2 km van centrale) down :404 en up:150
is dat meer in de 014 zone of hebben wij gewoon geluk
ik zou graag tele2 all in willen nemen ik overweeg het zeer want....
:twisted:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”