drweb schreef:Let wel, hier gaat het niet om de Compu City winkels in Limburg maar om Compu City in Geraardsbergen (onderdeel van Bitz computers in Halle) waaraan niet te verwijten valt en die geen deel uitmaakt van de limburgse compucity winkels.
Mijn excuses, ik doelde dus op Compu-City die in Limburg zitten.
NickG schreef:...Anyway, ik ging wat meer technische details vragen over TV-kaarten, en wat die kerel zei stond lijnrecht tov wat ik dacht te weten (via het internet).
Anyway, ik alles nog eens nagelezen, en die kerel gemaild dat ik toch gelijk had. Hij heeft zich dan geexcuseerd en bevestigd dat ik toch gelijk had. My point: die mensen hebben geen slechte bedoelingen hoor, maar missen meestal toch echt wel dat ietsje meer aan kennis... Begrijpelijk dat ze het meestal niet beter dan mij, ik heb wel net iets meer dan gemiddelde kennis.
Ik wil je er even op wijzen dat een verkoper bijna onmogelijk het meeste kan weten. De meeste verkopers zijn geen studenten meer die tijd teveel hebben maar hebben meestal een gezin, zijn soms nog bezig met een huis neer te zetten ofzo, etc etc. Zelf is dat niet waar voor mijzelf, ik woon nog bij mijn ouders. Echter weten enkele collega's ook niet wat ik weet maar zij hebben er gewoon de tijd niet voor.
Trouwens houdt de relevantie van de kennis vaak op bij de standaard specificaties. Hoeveel mensen gaan vragen wat voor revisie chip er voor het buffergeheugen gebruikt wordt van apparaat X ? Als je maar weet wat het apparaat kan en hoe het ongeveer werkt. Bedenk je dan ook nog maar eens dat er een verschil is tussen een product bezitten en verkopen. Als je iets verkoopt, kan je het niet zomaar testen. Als je 10 GPS toestellen hebt, kan je moeilijk elke week een andere GPS testen want na die 10 weken zijn er alweer nieuwe... Of MP3-spelers, routers, camera's, etc.
Bedenk even dat de gemiddelde PC winkel DUIZENDEN artikels heeft. Het is dan wel makkelijk "de alwetende" uit te hangendie veel tijd gehad heeft om alles op zijn gemak op te zoeken over één artikel als het voor de verkoper praktisch onmogelijk is om dat voor ook maar 1/10de van zijn stock te doen. En zijn voornaamste taak is verkopen en ondersteunen, niet alle specificaties uit zijn hoofd te leren.