draadloos netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Styn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2005, 14:43

Heb een draadloos newerk tussen drie pc, maar in de buurt zijn er nog met een draadloos netwerk, hoe zou ik mijn draadloos newerk kunnen beveiligen zodat ze niets kunnen dowladen via mijn netwerk.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Er zijn een paar manieren, en die zijn onderling combineerbaar, nl.
ge kunt uw signaal sterkte aanpassen zodat het enkel uw zone bestrijkt
ge kunt via uwe router firewall elk ander trafiek blokkeren
ge kunt uw ip range van 1-3 laten gaan als ge maar 3 pc's hebt staan
ge kunt 'Enable Access List' aanzetten, zodat enkel mac adressen uit uw netwerk toegelaten worden
ge kunt WEP of WPA aanzetten
ge kunt uw SSID 'hidden' zetten

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Zet gewoon WPA op + mac beveiliging op, al de rest is overbodig.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:Zet gewoon WPA op + mac beveiliging op, al de rest is overbodig.


diene WPA is een extraatje, vandaar het kleurtje eh :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb hier WPA aan en SSID on. Verder, limited range van IP's en dezelfde range heeft enkel access op internet. Enkel de opgegeven MAC adressen hebben access. Dus dit is voldoende denk ik :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Enkel WPA met een lange passphrase is ruim voldoende.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

en het belangrijkste van al, zorg dat er een paswoord steekt op uwe router dat gij alleen er aan kunt.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

BungaMan schreef:en het belangrijkste van al, zorg dat er een paswoord steekt op uwe router dat gij alleen er aan kunt.


'k Heb nog geen enkele router tegengekomen, die dat niet heeft, maar ge bedoelt waarschijnlijk iets anders als admin/admin :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

BungaMan schreef:en het belangrijkste van al, zorg dat er een paswoord steekt op uwe router dat gij alleen er aan kunt.


Als je je verbinding met WPA (of WEP) beveiligt kan toch niemand in je router, ook als is het het standaard wachtwoord admin/admin.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dingen zoals MAC-adres filters en IP-adres filters enzo halen toch niks uit. Das eenvoudig te spoofen. Er is maar 1 deftige oplossing: WPA met een sterk en lang paswoord en het uitschakelen van de SSID broadcast.
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Sub Zero schreef:Dingen zoals MAC-adres filters en IP-adres filters enzo halen toch niks uit. Das eenvoudig te spoofen. Er is maar 1 deftige oplossing: WPA met een sterk en lang paswoord en het uitschakelen van de SSID broadcast.


Uitschakelen SSID broadcast is ook geen beveiliging hoor. Met Kismet onder linux kan je namelijk direct de naam van het ap zien. Persoonlijk heb je er meer last van dan iets anders (daar het stabiliteitsproblemen van de verbinding kan opleveren).
Je kan het altijd (zoals mac filtering) in combinatie met WPA gebruiken, maar een meerwaarde aan de beveiliging levert het uiteindelijk niet op.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Idd, uitschakelen van ssid, helpt niks, maar dan ook echt niks. Het geeft mss een gevoel van veiligheid, maar dan nog zie je de APs.

'k Heb nog geen enkele router tegengekomen, die dat niet heeft, maar ge bedoelt waarschijnlijk iets anders als admin/admin


Die netopia's die Belgacom een tijdje heeft geïnstalleerd zijn volgens mij blancs, het is al een tijdje geleden dat ik er nog eentje gebruikt heb, maar daar moest ik zelfs niet op inloggen als ik het mij goed herinner.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Avenger 2.0 schreef:Je kan het altijd (zoals mac filtering) in combinatie met WPA gebruiken, maar een meerwaarde aan de beveiliging levert het uiteindelijk niet op.


Het probleem is zelfs dat met uitschakelen van de SSID broadcast een doorsnee gebruiker niet ziet welke WLAN's er in zijn omgeving actief zijn, en dus domweg hetzelfde kanaal kan kiezen (zodat je er beide verlaagde performance van krijgt). Je zet de SSID dus best aan.
jayworld
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2003, 11:47

Het loont de moeite om de weblog van Steve Riley te lezen.

http://blogs.technet.com/steriley/default.aspx

Lees in verband met WI-FI :
http://www.microsoft.com/technet/technetmag/issues/2005/11/SecurityWatch/default.aspx
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”