(dat het wel kan als je je huiswerk goed maakt bewijst EDPnet trouwens... RealDSL is dus gewoon incompetent).
Jezelf al eens horen loze uitspraken maken? Het woordje "dus" als conclusie staat een beetje ver misplaatst imo
(dat het wel kan als je je huiswerk goed maakt bewijst EDPnet trouwens... RealDSL is dus gewoon incompetent).
r2504 schreef:OpThaCop schreef:Om terug te gaan op de QoS: deze is tijdelijk om alle gebruikers voldoende bandbreedte te geven.
Definieer "tijdelijk" ! (dacht niet dat meer dan 6 maanden tijdelijk was)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
OpThaCop schreef:Waarom RDSL totaal negatief beoordelen terwijl we blij moeten zijn dat ze gekomen zijn. Doordat ze ADSL aanbieden met FUP gaan binnen een paar jaartjes Belgacom en Telenet misschien ook wat doen aan hun limieten. Al was het maar verhogen naar 50GB. Ben je dan al niet blij?
byter schreef:OpThaCop schreef:Waarom RDSL totaal negatief beoordelen terwijl we blij moeten zijn dat ze gekomen zijn. Doordat ze ADSL aanbieden met FUP gaan binnen een paar jaartjes Belgacom en Telenet misschien ook wat doen aan hun limieten. Al was het maar verhogen naar 50GB. Ben je dan al niet blij?
ik zou de thread eens te goei lezen
het is namelijk omgekeerd; RDSL voert een limiet ipv FUP
Limburg schreef:De qos lijkt me noodzakelijk gezien de diverse problemen op het netwerk.
(zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 964#108964 )
OpThaCop schreef:Als je voor RDSL gekozen hebt, kies je voor de FUP en niet voor de snelheid. Ik was al lang aan het wachten op een FUP of 100GB limiet, en dan heb ik voldoening met 1MBit download en 512Kbit upload snelheid!
Tijdelijk? Enkel de eerste maanden was er geen QOS (lees CAP). Voor je iets aanbiedt, lijkt het mij logisch dat je een studie doet over wat haalbaar is. Als je dan een bepaald publiek wenst aan te trekken en met enkele gebruikers al naar zulke zaken dient te grijpen, dan is er tijdens die studie toch iets misgegaanOpThaCop schreef:Om terug te gaan op de QoS: deze is tijdelijk om alle gebruikers voldoende bandbreedte te geven.
OpThaCop schreef:Waarom RDSL totaal negatief beoordelen terwijl we blij moeten zijn dat ze gekomen zijn.
Gaan ze echt rekening houden met een kleine garnaal? Ik hoop alleszins van wel. Ik begrijp eigenlijk niet goed dat ze zo tegen mensen zijn die wat meer verbruiken. Hun gemiddeld volume is op het moment gewoonweg lachwekkend, velen hebben blijkbaar breedband of 's avonds eens occasioneel een mailke te sturen. Langs de andere kant zijn het net deze gebruikers die een gigantische kost betekenen wat helpdesk betreft. De echte leechers zullen de helpdesk nauwelijks contacteren, dus wat er hierdoor uitgespaard wordt, kunnen ze evengoed investeren in meer volume voor die mensen?OpThaCop schreef:Doordat ze ADSL aanbieden met FUP gaan binnen een paar jaartjes Belgacom en Telenet misschien ook wat doen aan hun limieten. Al was het maar verhogen naar 50GB. Ben je dan al niet blij?
TheGabeMan schreef:Hoi
Als absolutee newbee leek mij 100Gb per maand erg veel, maar ik lees hier dat sommigen daar nog te weinig mee hebben. Gewoon uit nieuwsgierigheid (en niet om te veroordelen) ben ik benieuwd naar hoe je die 100Gb op krijgt. Wat download je dan allemaal en ook niet onbelangrijk... waar laat je het allemaal? Je DVD schrijver moet toch overuren maken of niet?
Gabe
crapiecorn schreef:Ik denk dat er hier meerdere zijn met 1TB + fileservers
Avenger 2.0 schreef:Denk wel dat RealDSL (met static ip) nog leuk is om bv een webserver te draaien. Indien je een grote website hebt (tot 100GB/maand) is het goedkoper om thuis een webserver te draaien dan een dedicated server te huren. Je hebt dan volledige controle over de server en kan op de lijn ook internetten.
cyberbug schreef:Overigens blijkt volgens een bericht van 29/1 in be.providers dat de
Realroot bedrijfsleider momenteel correctioneel vervolgd wordt voor de rechtbank van eerste aanleg te leuven, voor inbreuken op de wet op de computercriminaliteit.
Uiteraard geldt ook hier : onschuldig tot bewezen schuldig, maar het geeft te denken.
ditCh schreef:Avenger 2.0 schreef:Denk wel dat RealDSL (met static ip) nog leuk is om bv een webserver te draaien. Indien je een grote website hebt (tot 100GB/maand) is het goedkoper om thuis een webserver te draaien dan een dedicated server te huren. Je hebt dan volledige controle over de server en kan op de lijn ook internetten.
Met een upstream van 512 ga je toch niet veel bezoekers moeten hebben hoor
TheGabeMan schreef:Hoi
Als absolutee newbee leek mij 100Gb per maand erg veel, maar ik lees hier dat sommigen daar nog te weinig mee hebben. Gewoon uit nieuwsgierigheid (en niet om te veroordelen) ben ik benieuwd naar hoe je die 100Gb op krijgt. Wat download je dan allemaal en ook niet onbelangrijk... waar laat je het allemaal? Je DVD schrijver moet toch overuren maken of niet?
Gabe
Robbe schreef:TheGabeMan schreef:Hoi
Gabe
Wel ... in mijn geval gaat het het gewoon om het niet constant moeten staan checken van al dan niet up of download, maar gewoon bandbreedte kunnen verbruiken zonder al die 'zorgen'
Avenger 2.0 schreef:Denk wel dat RealDSL (met static ip) nog leuk is om bv een webserver te draaien. Indien je een grote website hebt (tot 100GB/maand) is het goedkoper om thuis een webserver te draaien dan een dedicated server te huren. Je hebt dan volledige controle over de server en kan op de lijn ook internetten.
antik schreef:Avenger 2.0 schreef:Denk wel dat RealDSL (met static ip) nog leuk is om bv een webserver te draaien. Indien je een grote website hebt (tot 100GB/maand) is het goedkoper om thuis een webserver te draaien dan een dedicated server te huren. Je hebt dan volledige controle over de server en kan op de lijn ook internetten.
OT, maar je zou je verschieten wat een dedicated server in duitsland kost: dedicated bij hetzner: http://www.hetzner.de/preismatrix_dedi.html
antik schreef:Avenger 2.0 schreef:Denk wel dat RealDSL (met static ip) nog leuk is om bv een webserver te draaien. Indien je een grote website hebt (tot 100GB/maand) is het goedkoper om thuis een webserver te draaien dan een dedicated server te huren. Je hebt dan volledige controle over de server en kan op de lijn ook internetten.
OT, maar je zou je verschieten wat een dedicated server in duitsland kost: dedicated bij hetzner: http://www.hetzner.de/preismatrix_dedi.html
FUP is uiteindelijk toch niets waard in Belgie. Het kan 25GB zijn of 250GB of 500GB... Dat is het juist, ze maken er zelf van wat ze willen naargelang hun eisen. Geef mij liever maar een werkelijk limiet waaraan een ISP zich moet houden.
Avenger 2.0 schreef:Das wel ferm goedkoop! Waar zit de adder?
zeppos4 schreef:Is het normaal dat je download op poort 119 op 1 mbit gecapped is ? Op andere poorten lukt het wel om 300+ kb/s te halen.
Deej_1977 schreef:zeppos4 schreef:Is het normaal dat je download op poort 119 op 1 mbit gecapped is ? Op andere poorten lukt het wel om 300+ kb/s te halen.
Da's hier al meerdere malen gepost. QoS owv algemeen welbehagen van het netwerk...
zeppos4 schreef:Bestaat er een mogeljkheid om rond die QOS te gaan. Dus ik verzend over poort 80 naar X die het over poort 119 naar de nieuwsserver stuurt en omgekeerd.
Perkele schreef:QoS zou enkel mogen ingrijpen op bepaalde momenten, de snelheid op poort 119 is constant max ~1 Mbit, duidelijk een cap dus.
Deej_1977 schreef:Perkele schreef:QoS zou enkel mogen ingrijpen op bepaalde momenten, de snelheid op poort 119 is constant max ~1 Mbit, duidelijk een cap dus.
D'er staat toch nergens in een definitie van QoS dat die dynamisch moet ingrijpen. Cappen op 1Mbit is ook QoS .
zeppos4 schreef:Kan X ni gewoon een proxy zijn die zo intelligent is om wat met de poorten te spelen?