Beste mensen,
TELE2 heeft me alweer weten te verrassen in de negatieve zin.
Op hun website staat duidelijk dat de klant zelf niets hoeft op te zeggen, zelfs met een bemoederlijke toon.
Wat blijkt nu? Mijn vorig ADSL abonnement werd NIET door TELE2 opgezegd. Nu eist die dat het openstaand bedrag van meer dan €100 betaald moet worden.
Ik had hun er al eerder in januari al via mail attent op gemaakt dat de vorige provider facturen blijft opsturen, niettegenstaande het feit dat ik sinds decembet ben overgeschakeld naar TELE2 All-in.
In het antwoord werd me door Jos verteld dat er een dossier werd opgemaakt en doorgegeven aan de technische dienst. Onze vriend Jos heeft blijkbaar niet de hele mail gelezen, en is na het lezen van de klachten van technische aard, gewoon gestopt en heeft een dossier 'opgemaakt'. Trouwens, op het ogenblik van het schrijven van dit onderwerp zijn er voor de zoveelste keer problemen met het TELE2 netwerk, DNS-server slaat op hol, packet losses swingen de pan uit, ....
Nu belde ik gisteren tot drie keer toe naar de klantendienst om mijn probleem uit te leggen. Een zekere Veronique dacht dat ik het verschil niet kon zien tussen een factuur van voor de omschakeling naar TELE2 en een van daarna. Na mijn uitleg gedaan te hebben, verbond ze me door met de technische dienst!! Tot tweemaal toe!
Toen ik ze hierop aanpsprak, gaf ze geen antwoord. Volgens haar moest ik deze facturen samen met een schrijven opsturen naar TELE2 om er een oplossing voor te vinden. Iets wat ik zeker zal doen, aangetekend zelfs, anders hebben ze weer 'nooit iets gekregen'.
TELE2, wat een klucht!
Vorig ADSL abonnement niet door TELE2 opgezegd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Jongen, ik geloof er niks van.
Dat jij tot 3 maal toe EEN WERKENDE TELEFOON HEBT GEHAD OM TELE2 TE BELLEN IS VOLGENS MIJN NIET MOGELIJK.
Nee, je hebt gelijk : alles copietjes maken, alles aangetekend versturen. Dit is niet jouw schuld, en Tele2 zal hiervoor moeten opdraaien, willen of niet.
Dat jij tot 3 maal toe EEN WERKENDE TELEFOON HEBT GEHAD OM TELE2 TE BELLEN IS VOLGENS MIJN NIET MOGELIJK.
Nee, je hebt gelijk : alles copietjes maken, alles aangetekend versturen. Dit is niet jouw schuld, en Tele2 zal hiervoor moeten opdraaien, willen of niet.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Misschien nog een tip :
schrijf er zeker bij dat je hen in gebreke stelt dit alles binnen de 7 dagen op te lossen zonder enige kost voor jou.
En dat alle meerkost die door hun gebrekkige werking veroorzaakt wordt ten hunnen laste is.
En dat je schrijven zonder enige nadelige erkentenis is en onder voorbehoud van al je rechten.
Zo ben je juridisch safe.
schrijf er zeker bij dat je hen in gebreke stelt dit alles binnen de 7 dagen op te lossen zonder enige kost voor jou.
En dat alle meerkost die door hun gebrekkige werking veroorzaakt wordt ten hunnen laste is.
En dat je schrijven zonder enige nadelige erkentenis is en onder voorbehoud van al je rechten.
Zo ben je juridisch safe.
Ik heb iets gelijkaardigs voor gehad. Tele2 schrijft ook dat ze BGC opzeggen... Maar ik kreeg toch nog mijn BGC factuur in de bus lang nadat ze zijn komen installeren. Klacht ingediend. Ze hebben het verschil schoon van hun eerste factuur afgetrokken.
Succes!
Succes!
dietervanb schreef:Misschien nog een tip :
schrijf er zeker bij dat je hen in gebreke stelt dit alles binnen de 7 dagen op te lossen zonder enige kost voor jou.
En dat alle meerkost die door hun gebrekkige werking veroorzaakt wordt ten hunnen laste is.
En dat je schrijven zonder enige nadelige erkentenis is en onder voorbehoud van al je rechten.
Zo ben je juridisch safe.
Bedankt voor je tip! En dat ze die facturen maar in mindering brengen zoals bij jou Sinvraal, anders zal het hun beste dag niet zijn!
Gisteren heb ik dit antwoord via mail ontvangen van TELE2:
Beste klant,
Wij hebben uw vraag goed ontvangen.
Hierbij kunnen wij u inderdaad bevestigen dat wij heel het technische gedeelte regelenen wanneer u overschakeld naar onze formule Tele2 ALL IN.
Administratief gezien dient u echter wel zelf op te zeggen bij uw vorige provider.
Wij kunnen dan ook niet overgaan tot betaling van de facturen van uw vorige provider.
Indien u nog verdere vragen heeft, kan u ons steeds contacteren.
Voor meer informatie over onze producten kan je terecht op www.tele2.be of www.versatel.be.
Met vriendelijke groeten,
Klantendienst
TELE2-Versatel
Dit vind ik toch zeer sterk. Volgens hen zorgen zij alleen voor de technische kant bij de omschakeling. Toch staat er ondubbelzinnig op hun website het volgende:
Normaal gezien zou ik zelf de opzegging doen maar omdat op hun website toch heel uitdrukkelijk vermeld staat dat ze hiervoor zelf zorgen heb ik de opzegging niet zelf gedaan. Eerst zaaien ze verwarring en dan beweren ze dat elke klant zijn abonnement zelf moet opzeggen.
DIT PIK IK NIET!
Iemand een voorstel?
Beste klant,
Wij hebben uw vraag goed ontvangen.
Hierbij kunnen wij u inderdaad bevestigen dat wij heel het technische gedeelte regelenen wanneer u overschakeld naar onze formule Tele2 ALL IN.
Administratief gezien dient u echter wel zelf op te zeggen bij uw vorige provider.
Wij kunnen dan ook niet overgaan tot betaling van de facturen van uw vorige provider.
Indien u nog verdere vragen heeft, kan u ons steeds contacteren.
Voor meer informatie over onze producten kan je terecht op www.tele2.be of www.versatel.be.
Met vriendelijke groeten,
Klantendienst
TELE2-Versatel
Dit vind ik toch zeer sterk. Volgens hen zorgen zij alleen voor de technische kant bij de omschakeling. Toch staat er ondubbelzinnig op hun website het volgende:
Normaal gezien zou ik zelf de opzegging doen maar omdat op hun website toch heel uitdrukkelijk vermeld staat dat ze hiervoor zelf zorgen heb ik de opzegging niet zelf gedaan. Eerst zaaien ze verwarring en dan beweren ze dat elke klant zijn abonnement zelf moet opzeggen.
DIT PIK IK NIET!
Iemand een voorstel?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
deepBlue schreef:DIT PIK IK NIET!
Iemand een voorstel?
Groot gelijk... klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Aangetekend in gebreke stellen en onmiddellijk domiciliering annuleren tot dat je het bedrag terug gekregen hebt.
Formuller het wel zo ong :
Daar deze actie actie werd ondernomen door een fout van u heb u geen enkel recht op om het even welke schadevergoeding onder welke vorm dan ook. Tevens geeft u dit geen enkel recht om de dienst te onderbreken zonder verwittiging. Er is klacht ingediend bij de ombudsdienst en ik wacht op hun advies alvorens ik u nog 1 cent betaal.
En uiteraard klacht indienen bij de ombudsdienst. Formuleer alles duidelijk en bel hen enkele dagen later (als je een klachtnummer hebt). Ze zijn daar heel vriendelijk en geven je goede raad hoe je alles het best oplost.
Ik ben gelukkig van hen af. Gene Jos of kathleen meer voor mij.
Heb weinig of geen reactie gehad op mijn klachten, maar toen alles via de ombudsdienst ging moesten ze wel antwoorden.
Formuller het wel zo ong :
Daar deze actie actie werd ondernomen door een fout van u heb u geen enkel recht op om het even welke schadevergoeding onder welke vorm dan ook. Tevens geeft u dit geen enkel recht om de dienst te onderbreken zonder verwittiging. Er is klacht ingediend bij de ombudsdienst en ik wacht op hun advies alvorens ik u nog 1 cent betaal.
En uiteraard klacht indienen bij de ombudsdienst. Formuleer alles duidelijk en bel hen enkele dagen later (als je een klachtnummer hebt). Ze zijn daar heel vriendelijk en geven je goede raad hoe je alles het best oplost.
Ik ben gelukkig van hen af. Gene Jos of kathleen meer voor mij.
Heb weinig of geen reactie gehad op mijn klachten, maar toen alles via de ombudsdienst ging moesten ze wel antwoorden.
r2504 schreef:deepBlue schreef:DIT PIK IK NIET!
Iemand een voorstel?
Groot gelijk... klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom
Net gedaan, ik hoop dat ze me daar verder kunnen helpen. Want TELE2 begint serieus op mijn zenuwen te werken!
dietervanb schreef:Aangetekend in gebreke stellen en onmiddellijk domiciliering annuleren tot dat je het bedrag terug gekregen hebt.
Ik heb ze al een aangetekende brief opgestuurd waarin ik hun in gebreke stel. Hetgeen ik boven gepost had was hun antwoord daarop.
Laatst gewijzigd door deepBlue 23 maa 2006, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Hmmm.... lelijk.
Ik kan je aanraden de dienst facturatie rechtstreeks te bellen, hun de situatie rechtstreeks face-to-face te presenteren (alé, via telefoon toch) en rechtsreeks te verwijzen naar hun eigen website, daar is moeilijk onderuit te raken dan.
Naar mijn ervaring (ook al een paar aanvaringen gehad met hun financiële dienst, zelfs toen dat nog Versatel was) geeft rechtstreeks bellen de grootste kans op onmiddelijke respons. Als de persoon aan de lijn niet kan helpen, poot stijf houden en supervisor vragen. NIET neerleggen voordat je die aan de lijn hebt. Niet onbeleefd worden, niet roepen, niet persoonlijk worden, maar gewoon niet afgeven.
Ik neem aan dat weer een typische Tele2 situatie is. INDERDAAD werd mij ook gezegd dat "alles afgezegd werd door Tele2". Is ook gebeurd : BGC werd afgezegd, bevestiging daarvan heb ik door niet door TELE2 maar door BGC ZELF gekregen. En raar maar waar, een maand DAARNA krijg ik formulieren van Tele2 waarmee ik dan plotseling ZELF de opzeg moet doen. Waarschijnlijk zijn de richtlijnen wederom veranderd, maar als jij ze kan pakken op de info die ze zelf op hun site hebben gepost, wordt dat voor hun quasi onmogelijk om daar onderuit te raken.
Ik kan je aanraden de dienst facturatie rechtstreeks te bellen, hun de situatie rechtstreeks face-to-face te presenteren (alé, via telefoon toch) en rechtsreeks te verwijzen naar hun eigen website, daar is moeilijk onderuit te raken dan.
Naar mijn ervaring (ook al een paar aanvaringen gehad met hun financiële dienst, zelfs toen dat nog Versatel was) geeft rechtstreeks bellen de grootste kans op onmiddelijke respons. Als de persoon aan de lijn niet kan helpen, poot stijf houden en supervisor vragen. NIET neerleggen voordat je die aan de lijn hebt. Niet onbeleefd worden, niet roepen, niet persoonlijk worden, maar gewoon niet afgeven.
Ik neem aan dat weer een typische Tele2 situatie is. INDERDAAD werd mij ook gezegd dat "alles afgezegd werd door Tele2". Is ook gebeurd : BGC werd afgezegd, bevestiging daarvan heb ik door niet door TELE2 maar door BGC ZELF gekregen. En raar maar waar, een maand DAARNA krijg ik formulieren van Tele2 waarmee ik dan plotseling ZELF de opzeg moet doen. Waarschijnlijk zijn de richtlijnen wederom veranderd, maar als jij ze kan pakken op de info die ze zelf op hun site hebben gepost, wordt dat voor hun quasi onmogelijk om daar onderuit te raken.
Hier hetzelfde probleem. Niet opgezegd door Tele2 en moet dan nog 2 maand abonnementsgeld betalen.
Ik heb hen een aangetekende ingebrekestelling gestuurd met facturen. Als je wil kan ik je deze mailen. Kijk ook maar eens onder artikel 7.3 van de algemene voorwaarde.
Ik heb hen een aangetekende ingebrekestelling gestuurd met facturen. Als je wil kan ik je deze mailen. Kijk ook maar eens onder artikel 7.3 van de algemene voorwaarde.
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Je zou het ook anders kunnen spelen en het tele2-abo kunnen opzeggen omdat ze zelf in gebreke gesteld worden en zij dus de fout hebben gemaakt. Reken ook alle kosten die je voor HUN probleem hebt gemaakt (aangetekende zendingen, ...) aan aan hun.
Ikzelf heb ze op 21 december via aangetekend schrijven in gebreke gesteld (wachtwoord vd tele2-box) en kan tot op vandaag nog steeds via hun ding op internet. De laatste factuur kreeg ik op 12 januari en is nog niet betaald, aangezien deze mijn eisen in het aangetekend schrijven niet inwilligde. Deze hadden ze stilzwijgend geaccepteerd, gezien ik erin stelde dat ze 7 dagen de tijd hadden om te reageren.
Ik wacht dus vol spanning de volgende factuur af (voor telefonie zijn we wel nog bij tele2, maar dus niet voip) en zal daar kijken of ze de nodige bedragen in mindering hebben gebracht. Indien niet, dan zal ik weer eens mogen reclameren denk ik.
Veel succes ermee, want ik zou toch ook niet voor 100 euro dubbele facturen willen betalen eigenlijk.
Ikzelf heb ze op 21 december via aangetekend schrijven in gebreke gesteld (wachtwoord vd tele2-box) en kan tot op vandaag nog steeds via hun ding op internet. De laatste factuur kreeg ik op 12 januari en is nog niet betaald, aangezien deze mijn eisen in het aangetekend schrijven niet inwilligde. Deze hadden ze stilzwijgend geaccepteerd, gezien ik erin stelde dat ze 7 dagen de tijd hadden om te reageren.
Ik wacht dus vol spanning de volgende factuur af (voor telefonie zijn we wel nog bij tele2, maar dus niet voip) en zal daar kijken of ze de nodige bedragen in mindering hebben gebracht. Indien niet, dan zal ik weer eens mogen reclameren denk ik.
Veel succes ermee, want ik zou toch ook niet voor 100 euro dubbele facturen willen betalen eigenlijk.
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem. Ik ben nu het antwoord van Tele2 aan de telecom-ombudsdienst aan het afwachten.
@pluppie: heb je al een antwoord van Tele2 gekregen?
@GeertAkki: ik zou het normaal gezien al lang afgetrapt bij Tele2, maar zolang er geen alternatief is voor onbeperkt downloaden is het niet echt interressant om dat te doen
@pluppie: heb je al een antwoord van Tele2 gekregen?
@GeertAkki: ik zou het normaal gezien al lang afgetrapt bij Tele2, maar zolang er geen alternatief is voor onbeperkt downloaden is het niet echt interressant om dat te doen
Vandaag tele2-technieker hier geweest, heeft ie ons papieren laten tekenen en hij zei me dat als hij dat papier zou afgeven dat Tele2 dus GEEN 30 dagen moet wachten en dat Telenet dus meteen werd afgezegd! Niet dus, blijkt enkele minuten later als ik Telenet contacteer!Ondertssn document aangevraagd voor opzegging!
Ook hadden we vorige week gebeld en gevraagd of ze de modem konden plaatsen maar met de werkelijke aansluiting nog tot eind april konden wachten (omdat we nog met Telenet zitten) Geen probleem zei die persoon! Wat krijgen we nu: modem is geinstalleerd en aansluiting is ook al gebeurd! Tele 2 krijgt volgende maand toch geen centjes van ons! Ik moest bellen naar de klantendienst als ik een factuur kreeg en dan zou ik een vergoeding krijgen! "Saskia" vertelde me dit!
Grtz
P.S.: De naam van de telent-medewerkster heb ik niet, helaas!
Ook hadden we vorige week gebeld en gevraagd of ze de modem konden plaatsen maar met de werkelijke aansluiting nog tot eind april konden wachten (omdat we nog met Telenet zitten) Geen probleem zei die persoon! Wat krijgen we nu: modem is geinstalleerd en aansluiting is ook al gebeurd! Tele 2 krijgt volgende maand toch geen centjes van ons! Ik moest bellen naar de klantendienst als ik een factuur kreeg en dan zou ik een vergoeding krijgen! "Saskia" vertelde me dit!
Grtz
P.S.: De naam van de telent-medewerkster heb ik niet, helaas!
deepBlue schreef:Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem. Ik ben nu het antwoord van Tele2 aan de telecom-ombudsdienst aan het afwachten.
@pluppie: heb je al een antwoord van Tele2 gekregen?
@GeertAkki: ik zou het normaal gezien al lang afgetrapt bij Tele2, maar zolang er geen alternatief is voor onbeperkt downloaden is het niet echt interressant om dat te doen
De brief is nog maar een dag of 2 weg. De eerste factuur is via domiciliering al afgegaan, maar de domiciliering zal worden stopgezet indien ze niet binnen 2 weken reageren. Ik zou je hetzelfde aanraden, gewoon de domiciliering stopzetten. Bij hun eerste aanmaning reageren dat je de volgende kosten van hen nog niet hebt teruggekregen en uw motivering.
PS natuurlijk heb ik beide aangetekende zendingen al in rekening gebracht