Toen ik Skype begon te gebruiken ongeveer zo'n 2 jaar geleden kreeg ik na enkele weken een telefoontje van Belgacom zelf met de vraag of ik nog tevreden was over mijn abonnement (telefoon) dertijds EDPnet voor internet. Daarop antwoorde ik natuurlijk 'jawel' en die persoon vroeg ook nog of alles goed werkte zoals internet e.d. Geen probleem natuurlijk. Toen had ik nog geen flauw benul dat het eigenlijk was omdat we thuis minder belden met de vaste telefoon. Maar sinds dit jaar bellen we hier thuis bijna volledig met VoiP en vorig jaar nog in december belt er weer iemand van Belgacom. Ja meneer, steeds dezelfde vragen net zoals 3 jaar geleden.
Sinds september 2005 had ik nl. ook Skype geïnstalleerd op m'n werk om zo gratis te communiceren met USA & Hong Kong enzovoort. M'n baas natuurlijk super blij om zijn Belgacom facturen te zien dalen. Natuurlijk, lap. Ongeveer 2 dagen hierna (serieus!!!) belt Belgacom terug. M'n baas antwoordde net zoals ik dat hij tevreden was van de lijn (behalve internet maar dat is een ander verhaal).
Enkele weken geleden installeer ik dus eens Voipbuster zodat m'n baas ook in België naar vaste lijnen gratis kan bellen. Goed en wel dus voor m'n baas die superverbaasd was van de kwaliteit (en dit gratis dan nog). Denkende om die Belgacom factuur nog naar beneden te krijgen natuurlijk. Vandaag (21maart) belt er weer ene van Belgacom. Weer dezelfde vragen. Deze keer liet m'n baas mij aan het woord. Veel was er niet te zeggen, ik beantwoord enkel de vragen die zij stellen. Niks over VoiP/Skype e.d. gewoon net dezelfde vragen als de vorige keer.
Ik ben er echt zeker van dat die weten dat we VoiP & Skype gebruiken maar waarom stellen ze gewoon niet de vraag? Thuis had m'n baas ook Skype geïnstalleerd en enkele weken later bellen ze 'm ook op. Dezelfde vragen.
Heeft iemand dit ook al voorgehad of in de 'familiekring' meegemaakt?
Kwestie van te zien of ik de enigste ben maar, dit betwijfel ik

Ik denk dat er binnenkort toch enkele 'grote' veranderingen zullen (moeten) gebeuren bij Belgacom.
En VoiP e.d. blokkeren is geen oplossing!