Normale snelheid terug

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

:offtopic:
Genoeg ge-avatard :p
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 183 kbit/s or 23 kbyte/s :cry:
- Upload speed : 393 kbit/s or 49 kbyte/s
Wed Mar 15 2006 at 18:12:14 UTC+0100


Ping statistics for 66.249.93.99:
Packets: Sent = 206, Received = 193, Lost = 13 (6% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 32ms, Maximum = 123ms, Average = 41ms
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

dunno maar ik ben wel enorm te spreken van realdsl atm :)
Ik heb alles in totaal (pakweg 5 maand) nog maar een paar keer crappy speeds gehad en dat was dan voor de helft te wijten aan mijn feking kutmodem. Vooraleer je realdsl blamed, check eerst je setup.

iig ... lekkere responsetimes, goede snelheid. realdsl is back! Geen cap meer en toch goede snelheid dat is klasse se :) way to go. Wat lekker ook dat ik net een nieuwe schijf gekocht heb lol :D
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

SpoBo schreef:Vooraleer je realdsl blamed, check eerst je setup.

Moest het aan mijn setup liggen dan zou ik altijd zo'n crappy speed hebben. Nu komt het (gelukkig) slechts sporadisch voor. Tijdens het cap heb ik daar echter totaal geen last van gehad...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SpoBo schreef:iig ... lekkere responsetimes, goede snelheid. realdsl is back! Geen cap meer en toch goede snelheid dat is klasse se :) way to go. Wat lekker ook dat ik net een nieuwe schijf gekocht heb lol :D


Bij RealDSL moet je gewoon geluk hebben in een regio te wonen die niet overbelast is. Het je dat geluk niet dat heb je gewoon pech en heb je het equivalent van een analoge modem.

De QoS heeft men waarschijnlijk uitgezet omdat men hier meer problemen mee had (disconnects) dan voordelen, als is het voor zij die in een overbelaste regio zitten terug van kwaad naar erger gegaan.

Ondertussen moet deze laatste groep verder leven met beloftes...
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Inderdaad r2504
Snap ook heel het geheel niet van de nieuwe server... een ander krijg email aan dat ze overgezet zijn etc, en wij van Turnhout ( of andere probleem regio's) zouden zelf moeten opdraaien voor die kosten...
Heb ook naar EPDnet gebeld of ze daar ook problemen hebben met Turnhout, "onmogelijk !" zeggen ze daar omdat ik zelf maar 1km van de centrale zit, en ik zu buh de volle 6mbit kunnen halen.
In ieder geval ik heb de geldkraan dicht gedraaid van mijn kant toe naar RDSL , en zal niet toegeven voor ik een duidelijk en gunstig antwoord heb gekregen op mijn aangetekend schrijven (wat ik op dit moment ook al begin aan te twijfelen)! Gedaan met de belofte's, daar zitten men zakken al vol van !
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

njah ik zit in de zelfde regio als spobo... een straat verschil :p

heb eigelijk nooit echt last gehad.. int begin wa timeouts met surfen.. speeds soms naar een 100kb.. nu super.. soms wa lag in voicechat ma da ist :)

tienen is een goeie regio voor realdsl het blijkt :p
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Na 2 dagen snelheden gehaald te hebben tot max 211k/sec, is het weeral totaal ingezakt tot een zwakke 50k/sec.
Ik dacht bij mezelf, ahaa misschien zijn de problemen nu eindelijk van de baan, maar zolas we gewoon zijn van RDSL was het nog maar eens een tijdelijke bevlieging...

Het is nu al 7 dagen geleden dat ik aangetekend heb geschreven, en nog steeds geen antwoord :roll:
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Ik hoor hier een aantal mensen klagen over de regio Limburg en aangezien ik er zelf ook woon kan ik toch wel zeggen dat alles bij mij goed meevalt. Hebben zelden of nooit disconnects of packet loss.

Heb vandag een aantal keer de speedtest gedaan en dit zijn de laatste resultaten:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1956 kbit/s or 245 kbyte/s
- Upload speed : 322 kbit/s or 40 kbyte/s
Sun Mar 19 2006 at 22:40:20 UTC+0100

Niet slecht vind ik zelf wetende dat ik ook nog de Microsoft Download Manager had openstaan die tegen ongeveer 80KB/s zit te downloaden + ABC Bittorrent....

Het enige waar ik last van had waren disconnects maar dat is nu ook gedaan.

Tot nu toe een tevereden RealDSL klant dus...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

JurgenP,
Maar ja, Limburg is groot he (heb het niet over mezelf)
Ik zit in Neerpelt, waar zit jij?

Code: Selecteer alles

"Datum      Tijd   kBps  kbps  Download"
19-03-2006  23:23  47.6   380  ZEER LAAG
19-03-2006  23:05  66.0   528  laag
19-03-2006  22:52  38.5   308  ZEER LAAG
19-03-2006  22:35  63.4   507  laag
-----snip-------
19-03-2006  18:14  28.4   227  ZEER LAAG
19-03-2006  17:57  25.9   207  ZEER LAAG
19-03-2006  17:43  19.1   152  EXTREEM LAAG!
19-03-2006  17:26  26.3   210  ZEER LAAG
19-03-2006  17:12  292   2336 
19-03-2006  16:55  270   2160 
19-03-2006  16:42  282   2256 

Update:
Maar het draait nu weer als een trein!

Code: Selecteer alles

20-03-2006  10:01  306   2448  
20-03-2006  09:46  287   2296 
20-03-2006  09:30  284   2272 
20-03-2006  09:15  297   2376 
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Limburg,

Woon in Lummen en zoals ik al zei kan ik niet klagen over RealDSL...
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Net nog maar is gebeld voor den 100ste keer...
En inderdaad, er zit geen oplossing voor Turnhout in.
Heb daarom telnr gekregen van de bigboss himself, maar die is gewoon niet te pakken te krijgen.

Maw zullen ze men contract wel MOETEN verbreken want het is NIET conform met hun specifikatie's en Artikels !!!

Maar eer ik iemand aan de lijn heb die da kan beslissen zijn we wel een half jaar verder denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ThaMan schreef:Maar eer ik iemand aan de lijn heb die da kan beslissen zijn we wel een half jaar verder denk ik.


Dat beslis je gewoon zelf... je stelt ze officieel in gebreke, zegt je abbonnement op (gebruik het dus ook niet langer) en zoek een andere provider.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
ThaMan schreef:Maar eer ik iemand aan de lijn heb die da kan beslissen zijn we wel een half jaar verder denk ik.


Dat beslis je gewoon zelf... je stelt ze officieel in gebreke, zegt je abbonnement op (gebruik het dus ook niet langer) en zoek een andere provider.


... en hoe haalt die andere provider het signaal van de lijn ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Robbe schreef:
... en hoe haalt die andere provider het signaal van de lijn ?


True...

Zover ik weet moet je oude provider bij belgacom de lijn vrijzetten...
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Mij zal je in deze sectie ECHT niet meer zien, dus maw eindelijk tot een regeling gekomen... en me een account bij edpnet genomen.
Ivm Overschakelen (EDPnet dan toch):

3) EDPnet zorgt er dan voor dat u overgeschakeld wordt tegen de vermelde datum. Een exacte opleveringstermijn kan EDPnet vooraf niet geven, aangezien er een termijn is tot max. 10 werkdagen. Intussen zegt u uw abonnement op bij uw huidige ISP met DUIDELIJKE vermelding van uw vervaldatum.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

ThaMan schreef:Mij zal je in deze sectie ECHT niet meer zien


dag en bedankt è
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ThaMan schreef:...en me een account bij edpnet genomen.


De beste beslissing die je ooit genomen hebt.
Wat een wereld van verschil met RealDSL
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

rapweg schreef:
ThaMan schreef:Mij zal je in deze sectie ECHT niet meer zien


dag en bedankt è


Zeer zinnige opmerking imo. Tzou wel eens kunnen dat je dat binnenkort tegen realdsl mag zeggen.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

Kerberos schreef:
rapweg schreef:dag en bedankt è


Zeer zinnige opmerking imo. Tzou wel eens kunnen dat je dat binnenkort tegen realdsl mag zeggen.


Heb ik dan de boekhouder van Realroot voor mij?
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

rapweg schreef:
Kerberos schreef:
rapweg schreef:dag en bedankt è


Zeer zinnige opmerking imo. Tzou wel eens kunnen dat je dat binnenkort tegen realdsl mag zeggen.


Heb ik dan de boekhouder van Realroot voor mij?


Nee, maar even logisch nadenken leert ons dat ze echt wel niet zoveel klanten zullen hebben. Als ze dan ook nog eens druppelgewijs rdsl verlaten dan lijkt dit mij een gestaafde opmerking. En daar moet je echt geen boekhouder voor zijn om te weten dat de huidige situatie voor hen niet te houden is. Kortom binnenkort salut en welkom edpnet :wink:
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

Kerberos schreef:Nee, maar even logisch nadenken leert ons dat ze echt wel niet zoveel klanten zullen hebben. Als ze dan ook nog eens druppelgewijs rdsl verlaten dan lijkt dit mij een gestaafde opmerking. En daar moet je echt geen boekhouder voor zijn om te weten dat de huidige situatie voor hen niet te houden is. Kortom binnenkort salut en welkom edpnet :wink:


Realroot bestaat uit meer dan dsl en als er geen klanten waren, waren er ook geen capaciteitsproblemen in bepaalde zones.
Vermits dat het (al bestaande) netwerk van RR gebruikt wordt, en daardoor ongebruikte bandbreedte gebruiken voor hun dsl-netwerk staan ze wel redelijk sterk. (er komt nauwelijks extra kost bij met nieuwe lijnen en transits te huren).
Uit goede (betrouwbare) bronnen weet ik dat er wel degelijk aan de capaciteitsuitbreiding gewerkt wordt, dus waarom dit doen als ze rdsl toch zouden opdoeken?

Realdsl is niet hetzelfde als adsl2fit dus het is niet omdat je adsl2fit ooit had (en er bedrogen uitkwam) dat je alle unlimited providers op dezelfde lijn moet zetten, leuk voor jou dat je edpnet een goede provider vindt, nodeloos om dan andere isp's af te kraken waar je geen klant bij bent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rapweg schreef:Vermits dat het (al bestaande) netwerk van RR gebruikt wordt, en daardoor ongebruikte bandbreedte gebruiken voor hun dsl-netwerk staan ze wel redelijk sterk. (er komt nauwelijks extra kost bij met nieuwe lijnen en transits te huren).


Je haalt hier twee dingen door elkaar... en wat je schrijft is dus pure nonsens. Het is net die "nauwelijks extra kost" volgens jouw die RealDSL momenteel de nek om doet !

rapweg schreef:Uit goede (betrouwbare) bronnen weet ik dat er wel degelijk aan de capaciteitsuitbreiding gewerkt wordt, dus waarom dit doen als ze rdsl toch zouden opdoeken?


Men "werkt" daar al 6 maanden aan... maar als klant ben je ondertussen toch wel dik gezien, en mag je lekker de volle pot blijven betalen. Ik begrijp heus niet dat mensen dit nog kunnen goedpraten (trouwens bij EDPnet worden dergelijk problemen opgelost op enkele weken). Als eerlijke en ernstige provider plan je dergelijke dingen ook op voorhand... of heeft men bij RealDSL nooit verder nagedacht dan 800 klanten ?

rapweg schreef:nodeloos om dan andere isp's af te kraken waar je geen klant bij bent.


Potentiele klanten van welke provider dan ook bezoeken Userbase.be en hebben recht op een correct beeld van deze "provider". Er worden hier trouwens hoofdzakelijk feiten neergeschreven... geen verzinsels, en het is RealDSL vrij om hier ook zijn mening over te geven (EDPnet doet dat trouwens ook). Als men recht in hun schoenen staat zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn om dit hier eerlijk te vertellen.

Nogmaals, wat mij betreft mag RealDSL een groot succes worden (daar worden we allemaal beter van), maar dan wel op een eerlijke en correcte manier (en aangezien bandbreedte geld kost heb ik er vanaf dag één ernstige twijfels over gehad dat het wel zo ernstig zou verlopen).
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

r2504 schreef:Je haalt hier twee dingen door elkaar... en wat je schrijft is dus pure nonsens. Het is net die "nauwelijks extra kost" volgens jouw die RealDSL momenteel de nek om doet !


Het gaat hier niet om hun dsl-netwerk, daar betaalt de klant voor. Maar ik had het om het achterliggende netwerk. Tuurlijk dat dit niet goedkoop is, daar doelde ik met die "nauwelijks extra kost" ook niet op. Het is dan ook geen gratis dienst.
Wat ik er wel mee bedoel is dat het een voordeel is voor hun dat er een achterliggend netwerk beschikbaar is.

r2504 schreef:Men "werkt" daar al 6 maanden aan... maar als klant ben je ondertussen toch wel dik gezien, en mag je lekker de volle pot blijven betalen. Ik begrijp heus niet dat mensen dit nog kunnen goedpraten (trouwens bij EDPnet worden dergelijk problemen opgelost op enkele weken). Als eerlijke en ernstige provider plan je dergelijke dingen ook op voorhand... of heeft men bij RealDSL nooit verder nagedacht dan 800 klanten ?


Het sleept idd lang aan, maar dit staat er buiten. Het ging zuiver over het feit dat moesten er plannen zijn om het boeltje op te doeken ze het schip gingen laten zinken. Maw er dan ook geen tijd en geld insteken?

r2504 schreef:Potentiele klanten van welke provider dan ook bezoeken Userbase.be en hebben recht op een correct beeld van deze "provider". Er worden hier trouwens hoofdzakelijk feiten neergeschreven... geen verzinsels, en het is RealDSL vrij om hier ook zijn mening over te geven (EDPnet doet dat trouwens ook). Als men recht in hun schoenen staat zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn om dit hier eerlijk te vertellen.


Dit correct beeld probeer ik dan ook te handhaven, zoals gezegd realdsl bestaat uit 800 klanten waarvan een fractie hier aanwezig is, men krijgt al gauw het beeld dat als er een paar mensen op een isp te zitten hameren deze niet deugt. Dus voel ik mij geroepen om als ook soms is een ander licht op de zaak te werpen.
Het is open aan iedereen om zijn mening te zeggen maar dan ook aan anderen om daar op te antwoorden, en als het mij lijkt dat men een mening velt op basis van een vooroordeel (adsl2fit) vind ik dat deze vergelijking niet opgaat en haal ik daarom ook de verschillen aan.

r2504 schreef:Nogmaals, wat mij betreft mag RealDSL een groot succes worden (daar worden we allemaal beter van), maar dan wel op een eerlijke en correcte manier (en aangezien bandbreedte geld kost heb ik er vanaf dag één ernstige twijfels over gehad dat het wel zo ernstig zou verlopen).


Zo zie ik het ook. En vraagtekens moeten er geplaatst worden. Ik besef ook wel dat gehaalde snelheden in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, als morgen het product niet meer voldoet zal ik dat ook zeggen en op langere termijn mijn conclusies trekken (overstappen naar een andere isp). Het is positief dat er dan ook alternatieven zijn zoals edpnet.
Hoe meer spelers hoe beter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rapweg schreef:Wat ik er wel mee bedoel is dat het een voordeel is voor hun dat er een achterliggend netwerk beschikbaar is.


Het is een voordeel... maar het nadeel is dat daar het probleem en de grootste kost nu net niet zit.

rapweg schreef:Het ging zuiver over het feit dat moesten er plannen zijn om het boeltje op te doeken ze het schip gingen laten zinken.


Wat RealDSL van plan is daar kunnen zij enkel zelf op antwoorden... maar het feit dat er geen oplossing komt, het alsmaar stiller wordt rond hen, en klanten beginnen afdruipen is alvast niet positief te noemen.

rapweg schreef:Dit correct beeld probeer ik dan ook te handhaven, zoals gezegd realdsl bestaat uit 800 klanten waarvan een fractie hier aanwezig is, men krijgt al gauw het beeld dat als er een paar mensen op een isp te zitten hameren deze niet deugt.


De verhouding tussen zij die hier klagen en het totaal van 800 klanten ligt toch redelijk slecht in vergelijking met bv TN en hun 600.000 klanten. Ondanks dat het waarschijnlijk statistisch gezien compleet fout is, denk ik toch dat Userbase.be een goed beeld geeft over een provider... en dan ziet het er wederom niet positief uit.

rapweg schreef:En vraagtekens moeten er geplaatst worden. Ik besef ook wel dat gehaalde snelheden in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst


Het gaat hier niet over snelheid in de zin van 300 of 400 KB/s, maar over werkbaar of niet. Er is dus reden tot heel wat meer dan gewoon vraagtekens.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

r2504 schreef:Wat RealDSL van plan is daar kunnen zij enkel zelf op antwoorden... maar het feit dat er geen oplossing komt, het alsmaar stiller wordt rond hen, en klanten beginnen afdruipen is alvast niet positief te noemen.


Stil is het wel, maar waar klanten afdruipen staan er weer nieuwe in de rij. Is dat dan goed? Nee zeker niet maar zo gaat het nu eenmaal.

r2504 schreef:De verhouding tussen zij die hier klagen en het totaal van 800 klanten ligt toch redelijk slecht in vergelijking met bv TN en hun 600.000 klanten. Ondanks dat het waarschijnlijk statistisch gezien compleet fout is, denk ik toch dat Userbase.be een goed beeld geeft over een provider... en dan ziet het er wederom niet positief uit.


Ik denk dat het niet statistisch bekeken moet worden (wat veel gedaan wordt) , maar eerder als indicatie van waar de pijnpunten liggen.

r2504 schreef:Het gaat hier niet over snelheid in de zin van 300 of 400 KB/s, maar over werkbaar of niet. Er is dus reden tot heel wat meer dan gewoon vraagtekens.


Aan de benadeelden om er op te reageren; door te switchen bv want eerlijk gezegd denk ik dat wat hier gepost wordt weinig invloed heeft op wat er gebeurt in Schoten. Alleen harde wissels laten voelen dat ze fout bezig zijn en dat de klanten dit niet pikken.
Hoort het dan zo? Nee zeker niet het is een spijtige zaak dat de service niet overal even goed is, en dat er zon vertraging zit op de werkwijze van rdsl.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rapweg schreef:Stil is het wel, maar waar klanten afdruipen staan er weer nieuwe in de rij. Is dat dan goed? Nee zeker niet maar zo gaat het nu eenmaal.


In die hoedanigheid is men bij RealDSL op z'n minst correct... ze zouden geen nieuwe klanten aannemen. Het gaf me initieel het idee dat men ernstig was... maar daar is het dan ook bij gebleven.

rapweg schreef:Aan de benadeelden om er op te reageren; door te switchen bv want eerlijk gezegd denk ik dat wat hier gepost wordt weinig invloed heeft op wat er gebeurt in Schoten.


Tot op heden blijkt er maar één provider te zijn die hier leest, en er effectief ook iets zinnigs mee doet. Spijtig want meestal is dit hier maar het topje van de ijsberg aan problemen.

Wait and see... en het is aan ieder om uit te maken hoelang zij daar nog willen op wachten.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

R2504:

Mss even iets wat je zelf gezegt hebt:

'met realdsl moet je het geluk hebben dat je in geen probleem zone woont'

Goed ik ga me niet meer uitspreken over de probleemzone's maar ik weet ook heel erg zeker (net als rapweg) dat men er aan werkt.
Trouwen een vergelijk opzetten met EPDnet gaat ook niet op.
EPDnet heeft in verhouding veel meer klanten en heeft ook al langer winst gemaakt waarbij zij financieel de mogelijkheid hebben binnen de paar weken een oplossing te bieden, heb je bij realdsl niet.
Ik kan je mss ook zeggen waarom QoS is afgezegt als je je daar beter bij voelt.
Er zijn idd al gebruikers op het 'nieuwe' netwerk.
Dit zijn de nieuwe klanten en de klanten die al langer dan 1 jaar bij RealDSL zitten (en die in een migratie zone zitten)
de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten. en die 1 jaar komt van Telenet Solutions en RealDSL (het zijn jaarcontracten met telenet)

Ikzelf zit niet in een probleemzone en voor mij is het dus een ideale oplossing... dus voor mij zit er zeker een verlenging in.

Trouwens voor fixed IP's in combinatie met unlimited is realdsl (ook al gaat het soms traag) nog steeds een betaalbare oplossing !
dit kan dan bij EPDnet niet gezegt worden.

Al begrijp ik vele mensen ook die in de probleemzone zitten en 54€ betalen en niets krijgen geen klant meer blijven vant RealDSL
Zo zou ik dus ook zijn desondanks er mss beterschap in zit.
Daar blijven we wel hetzelfde over denken...
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

prodata schreef:de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten


Dus voor die die niet in een probleemzone zitten blijft alles hoedanook hetzelfde. Of gaan zij door het migreren van de probleemzones ook een verschil merken?
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

prodata schreef:Er zijn idd al gebruikers op het 'nieuwe' netwerk.
Dit zijn de nieuwe klanten en de klanten die al langer dan 1 jaar bij RealDSL zitten (en die in een migratie zone zitten)
de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten. en die 1 jaar komt van Telenet Solutions en RealDSL (het zijn jaarcontracten met telenet)



Dit soort info hoort Realdsl ons dus te geven. Ook netjes zeggen wie wat waar nu precies in die migratiezone zit hoort daar bij.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ben ik het mee eens...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik denk dat stad antwerpen reeds op het nieuwe netwerk zit..
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Wel leuk gezegt dat bandbreedte geld kost . Maar blijkbaar is m nergens zo duur als in belgie. En antwoord nu eens eerlijk , hoe doen bv de nederlandse isp's het dan ??????????, met nog voordeligere prijzen. Daar hebben ze tenminste begrepen dat je ervoor moet zorgen dat het nodige volume geleverd wordt , overeenkomstig met de aangeboden snelheid .

Volgens mij is het net hetzelfde als met de interconnectie kosten voor telefoon , een belachelij kdure en overboige kost , waar alleen de klant slechter van wordt .
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

dopke schreef:Wel leuk gezegt dat bandbreedte geld kost . Maar blijkbaar is m nergens zo duur als in belgie. En antwoord nu eens eerlijk , hoe doen bv de nederlandse isp's het dan ??????????, met nog voordeligere prijzen. Daar hebben ze tenminste begrepen dat je ervoor moet zorgen dat het nodige volume geleverd wordt , overeenkomstig met de aangeboden snelheid .

Volgens mij is het net hetzelfde als met de interconnectie kosten voor telefoon , een belachelij kdure en overboige kost , waar alleen de klant slechter van wordt .


Maaaaaaar:

- Geen dekking van 98%, nog straffer zelfs enkel in de grote steden mag je een 20Mbit connectie verwachten in de meest landelijke gebieden stel je het met een zeer traag lijntje.
- Concrentie strijd is daar al zo lang bezig van bij het begin van ISP's zelfs, in belgie is dat niet zo (nog maar slecht een jaar of 4!!!!!)
- interconnectie kost is bijna gedaan daar BIPT dit aan het doorvoeren is (dit heb je niet in nederland)

een vergelijk met het buitenland is dus zeer moeilijk te maken....
NuTzZ
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2005, 23:33

eindelijk ?

ik ben nu al 10 maand of zo klant bij rdsl en heb de trage snelheid van 100 k of minder al lang aangenomen als normaal,toen ik telenet of skynet had heb ik altijd verkondigt dat als er een isp zou zijn met zo goed als geen datalimiet maar max 1mbit of zo da ik die zou nemen,daarom dat ik rdsl aantrekkelijk vond en ben overgestapt ,in het begin was ik tevreden,tot de qos enz dan begon...


nu sinds een dag of 4 zit ik ipv aan 100k terug aan 250 - 300

wat er juist verandert is weet ik niet want echt info over deze toestand of het veranderen ervan heb ik nog niet gezien maar ik hoop echt dat het zo blijft

de aanhouder wint ?

de regio is aalst/o-vl


cya
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

prodata schreef:
dopke schreef:Wel leuk gezegt dat bandbreedte geld kost . Maar blijkbaar is m nergens zo duur als in belgie. En antwoord nu eens eerlijk , hoe doen bv de nederlandse isp's het dan ??????????, met nog voordeligere prijzen. Daar hebben ze tenminste begrepen dat je ervoor moet zorgen dat het nodige volume geleverd wordt , overeenkomstig met de aangeboden snelheid .

Volgens mij is het net hetzelfde als met de interconnectie kosten voor telefoon , een belachelij kdure en overboige kost , waar alleen de klant slechter van wordt .


Maaaaaaar:

- Geen dekking van 98%, nog straffer zelfs enkel in de grote steden mag je een 20Mbit connectie verwachten in de meest landelijke gebieden stel je het met een zeer traag lijntje.
- Concrentie strijd is daar al zo lang bezig van bij het begin van ISP's zelfs, in belgie is dat niet zo (nog maar slecht een jaar of 4!!!!!)
- interconnectie kost is bijna gedaan daar BIPT dit aan het doorvoeren is (dit heb je niet in nederland)

een vergelijk met het buitenland is dus zeer moeilijk te maken....



Maaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr :

Daar komt er verbetering in de zaak ,Telenet slaagt er in 10 jaar ook niet in om het kabelnet langs de straat te moderniseren .
Hier in de meest landelijke gebieden gaat het ook maar zeer traag op adsl hoor , mijn vader ligt op 9 km van een BGC centrale :lol: .

De vergelijking is zeer goed te maken , ok het is er nog niet perfect maar ze geraken er wel :lol:
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Eindelijk weg bij RDSL en nu bij EDPnet... wat een verademing !!!

Your current download speed: (20x sneller als men laatste half jaar)
4991kbit/s
or
624kbyte/s

Your current upload speed:
530kbit/s
or
66kbyte/s

en nu blijf ik in de RDSL sectie weg, want krijg kiekevlees dat ik er nog maar aan denk
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ThaMan schreef:Eindelijk weg bij RDSL en nu bij EDPnet... wat een verademing !!!

Your current download speed: (20x sneller als men laatste half jaar)
4991kbit/s
or
624kbyte/s

Your current upload speed:
530kbit/s
or
66kbyte/s

en nu blijf ik in de RDSL sectie weg, want krijg kiekevlees dat ik er nog maar aan denk


toch nog een vraagje.. opzegging contract kunnen lospeuteren of was je einde contract?
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

poohbeer schreef:
prodata schreef:Er zijn idd al gebruikers op het 'nieuwe' netwerk.
Dit zijn de nieuwe klanten en de klanten die al langer dan 1 jaar bij RealDSL zitten (en die in een migratie zone zitten)
de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten. en die 1 jaar komt van Telenet Solutions en RealDSL (het zijn jaarcontracten met telenet)



Dit soort info hoort Realdsl ons dus te geven. Ook netjes zeggen wie wat waar nu precies in die migratiezone zit hoort daar bij.


Ik wil ook wel weten welke zones dit zijn, begin mei is mijn jaar om en dan word het edpnet of nieuw realdsl netwerk.

Ik woon in brugge en niet veel mensen hebben realdsl hier denk ik, voor 2006 had ik geen enkel probleem met realdsl maar ik zit nu wel op QOS (zoals iedereen) terwijl ik niet denk dat ik in een "probleem zone" woon.

Dus hoe lang gaat het duren voordat iedereen op nieuw netwerk zit...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

soul schreef:nieuw realdsl netwerk


Daar blijken ook klanten te zitten die amper 4 KB/s download halen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”