![Off Topic :offtopic:](./images/smilies/icon_off%20topic.gif)
Genoeg ge-avatard
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Moest het aan mijn setup liggen dan zou ik altijd zo'n crappy speed hebben. Nu komt het (gelukkig) slechts sporadisch voor. Tijdens het cap heb ik daar echter totaal geen last van gehad...SpoBo schreef:Vooraleer je realdsl blamed, check eerst je setup.
Bij RealDSL moet je gewoon geluk hebben in een regio te wonen die niet overbelast is. Het je dat geluk niet dat heb je gewoon pech en heb je het equivalent van een analoge modem.SpoBo schreef:iig ... lekkere responsetimes, goede snelheid. realdsl is back! Geen cap meer en toch goede snelheid dat is klasse seway to go. Wat lekker ook dat ik net een nieuwe schijf gekocht heb lol
Code: Selecteer alles
"Datum Tijd kBps kbps Download"
19-03-2006 23:23 47.6 380 ZEER LAAG
19-03-2006 23:05 66.0 528 laag
19-03-2006 22:52 38.5 308 ZEER LAAG
19-03-2006 22:35 63.4 507 laag
-----snip-------
19-03-2006 18:14 28.4 227 ZEER LAAG
19-03-2006 17:57 25.9 207 ZEER LAAG
19-03-2006 17:43 19.1 152 EXTREEM LAAG!
19-03-2006 17:26 26.3 210 ZEER LAAG
19-03-2006 17:12 292 2336
19-03-2006 16:55 270 2160
19-03-2006 16:42 282 2256
Code: Selecteer alles
20-03-2006 10:01 306 2448
20-03-2006 09:46 287 2296
20-03-2006 09:30 284 2272
20-03-2006 09:15 297 2376
Dat beslis je gewoon zelf... je stelt ze officieel in gebreke, zegt je abbonnement op (gebruik het dus ook niet langer) en zoek een andere provider.ThaMan schreef:Maar eer ik iemand aan de lijn heb die da kan beslissen zijn we wel een half jaar verder denk ik.
... en hoe haalt die andere provider het signaal van de lijn ?r2504 schreef:Dat beslis je gewoon zelf... je stelt ze officieel in gebreke, zegt je abbonnement op (gebruik het dus ook niet langer) en zoek een andere provider.ThaMan schreef:Maar eer ik iemand aan de lijn heb die da kan beslissen zijn we wel een half jaar verder denk ik.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
True...Robbe schreef:
... en hoe haalt die andere provider het signaal van de lijn ?
De beste beslissing die je ooit genomen hebt.ThaMan schreef:...en me een account bij edpnet genomen.
Nee, maar even logisch nadenken leert ons dat ze echt wel niet zoveel klanten zullen hebben. Als ze dan ook nog eens druppelgewijs rdsl verlaten dan lijkt dit mij een gestaafde opmerking. En daar moet je echt geen boekhouder voor zijn om te weten dat de huidige situatie voor hen niet te houden is. Kortom binnenkort salut en welkom edpnetrapweg schreef:Heb ik dan de boekhouder van Realroot voor mij?Kerberos schreef:Zeer zinnige opmerking imo. Tzou wel eens kunnen dat je dat binnenkort tegen realdsl mag zeggen.rapweg schreef: dag en bedankt è
Realroot bestaat uit meer dan dsl en als er geen klanten waren, waren er ook geen capaciteitsproblemen in bepaalde zones.Kerberos schreef: Nee, maar even logisch nadenken leert ons dat ze echt wel niet zoveel klanten zullen hebben. Als ze dan ook nog eens druppelgewijs rdsl verlaten dan lijkt dit mij een gestaafde opmerking. En daar moet je echt geen boekhouder voor zijn om te weten dat de huidige situatie voor hen niet te houden is. Kortom binnenkort salut en welkom edpnet
Je haalt hier twee dingen door elkaar... en wat je schrijft is dus pure nonsens. Het is net die "nauwelijks extra kost" volgens jouw die RealDSL momenteel de nek om doet !rapweg schreef:Vermits dat het (al bestaande) netwerk van RR gebruikt wordt, en daardoor ongebruikte bandbreedte gebruiken voor hun dsl-netwerk staan ze wel redelijk sterk. (er komt nauwelijks extra kost bij met nieuwe lijnen en transits te huren).
Men "werkt" daar al 6 maanden aan... maar als klant ben je ondertussen toch wel dik gezien, en mag je lekker de volle pot blijven betalen. Ik begrijp heus niet dat mensen dit nog kunnen goedpraten (trouwens bij EDPnet worden dergelijk problemen opgelost op enkele weken). Als eerlijke en ernstige provider plan je dergelijke dingen ook op voorhand... of heeft men bij RealDSL nooit verder nagedacht dan 800 klanten ?rapweg schreef:Uit goede (betrouwbare) bronnen weet ik dat er wel degelijk aan de capaciteitsuitbreiding gewerkt wordt, dus waarom dit doen als ze rdsl toch zouden opdoeken?
Potentiele klanten van welke provider dan ook bezoeken Userbase.be en hebben recht op een correct beeld van deze "provider". Er worden hier trouwens hoofdzakelijk feiten neergeschreven... geen verzinsels, en het is RealDSL vrij om hier ook zijn mening over te geven (EDPnet doet dat trouwens ook). Als men recht in hun schoenen staat zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn om dit hier eerlijk te vertellen.rapweg schreef:nodeloos om dan andere isp's af te kraken waar je geen klant bij bent.
Het gaat hier niet om hun dsl-netwerk, daar betaalt de klant voor. Maar ik had het om het achterliggende netwerk. Tuurlijk dat dit niet goedkoop is, daar doelde ik met die "nauwelijks extra kost" ook niet op. Het is dan ook geen gratis dienst.r2504 schreef: Je haalt hier twee dingen door elkaar... en wat je schrijft is dus pure nonsens. Het is net die "nauwelijks extra kost" volgens jouw die RealDSL momenteel de nek om doet !
Het sleept idd lang aan, maar dit staat er buiten. Het ging zuiver over het feit dat moesten er plannen zijn om het boeltje op te doeken ze het schip gingen laten zinken. Maw er dan ook geen tijd en geld insteken?r2504 schreef: Men "werkt" daar al 6 maanden aan... maar als klant ben je ondertussen toch wel dik gezien, en mag je lekker de volle pot blijven betalen. Ik begrijp heus niet dat mensen dit nog kunnen goedpraten (trouwens bij EDPnet worden dergelijk problemen opgelost op enkele weken). Als eerlijke en ernstige provider plan je dergelijke dingen ook op voorhand... of heeft men bij RealDSL nooit verder nagedacht dan 800 klanten ?
Dit correct beeld probeer ik dan ook te handhaven, zoals gezegd realdsl bestaat uit 800 klanten waarvan een fractie hier aanwezig is, men krijgt al gauw het beeld dat als er een paar mensen op een isp te zitten hameren deze niet deugt. Dus voel ik mij geroepen om als ook soms is een ander licht op de zaak te werpen.r2504 schreef: Potentiele klanten van welke provider dan ook bezoeken Userbase.be en hebben recht op een correct beeld van deze "provider". Er worden hier trouwens hoofdzakelijk feiten neergeschreven... geen verzinsels, en het is RealDSL vrij om hier ook zijn mening over te geven (EDPnet doet dat trouwens ook). Als men recht in hun schoenen staat zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn om dit hier eerlijk te vertellen.
Zo zie ik het ook. En vraagtekens moeten er geplaatst worden. Ik besef ook wel dat gehaalde snelheden in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, als morgen het product niet meer voldoet zal ik dat ook zeggen en op langere termijn mijn conclusies trekken (overstappen naar een andere isp). Het is positief dat er dan ook alternatieven zijn zoals edpnet.r2504 schreef: Nogmaals, wat mij betreft mag RealDSL een groot succes worden (daar worden we allemaal beter van), maar dan wel op een eerlijke en correcte manier (en aangezien bandbreedte geld kost heb ik er vanaf dag één ernstige twijfels over gehad dat het wel zo ernstig zou verlopen).
Het is een voordeel... maar het nadeel is dat daar het probleem en de grootste kost nu net niet zit.rapweg schreef:Wat ik er wel mee bedoel is dat het een voordeel is voor hun dat er een achterliggend netwerk beschikbaar is.
Wat RealDSL van plan is daar kunnen zij enkel zelf op antwoorden... maar het feit dat er geen oplossing komt, het alsmaar stiller wordt rond hen, en klanten beginnen afdruipen is alvast niet positief te noemen.rapweg schreef:Het ging zuiver over het feit dat moesten er plannen zijn om het boeltje op te doeken ze het schip gingen laten zinken.
De verhouding tussen zij die hier klagen en het totaal van 800 klanten ligt toch redelijk slecht in vergelijking met bv TN en hun 600.000 klanten. Ondanks dat het waarschijnlijk statistisch gezien compleet fout is, denk ik toch dat Userbase.be een goed beeld geeft over een provider... en dan ziet het er wederom niet positief uit.rapweg schreef:Dit correct beeld probeer ik dan ook te handhaven, zoals gezegd realdsl bestaat uit 800 klanten waarvan een fractie hier aanwezig is, men krijgt al gauw het beeld dat als er een paar mensen op een isp te zitten hameren deze niet deugt.
Het gaat hier niet over snelheid in de zin van 300 of 400 KB/s, maar over werkbaar of niet. Er is dus reden tot heel wat meer dan gewoon vraagtekens.rapweg schreef:En vraagtekens moeten er geplaatst worden. Ik besef ook wel dat gehaalde snelheden in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst
Stil is het wel, maar waar klanten afdruipen staan er weer nieuwe in de rij. Is dat dan goed? Nee zeker niet maar zo gaat het nu eenmaal.r2504 schreef: Wat RealDSL van plan is daar kunnen zij enkel zelf op antwoorden... maar het feit dat er geen oplossing komt, het alsmaar stiller wordt rond hen, en klanten beginnen afdruipen is alvast niet positief te noemen.
Ik denk dat het niet statistisch bekeken moet worden (wat veel gedaan wordt) , maar eerder als indicatie van waar de pijnpunten liggen.r2504 schreef: De verhouding tussen zij die hier klagen en het totaal van 800 klanten ligt toch redelijk slecht in vergelijking met bv TN en hun 600.000 klanten. Ondanks dat het waarschijnlijk statistisch gezien compleet fout is, denk ik toch dat Userbase.be een goed beeld geeft over een provider... en dan ziet het er wederom niet positief uit.
Aan de benadeelden om er op te reageren; door te switchen bv want eerlijk gezegd denk ik dat wat hier gepost wordt weinig invloed heeft op wat er gebeurt in Schoten. Alleen harde wissels laten voelen dat ze fout bezig zijn en dat de klanten dit niet pikken.r2504 schreef: Het gaat hier niet over snelheid in de zin van 300 of 400 KB/s, maar over werkbaar of niet. Er is dus reden tot heel wat meer dan gewoon vraagtekens.
In die hoedanigheid is men bij RealDSL op z'n minst correct... ze zouden geen nieuwe klanten aannemen. Het gaf me initieel het idee dat men ernstig was... maar daar is het dan ook bij gebleven.rapweg schreef:Stil is het wel, maar waar klanten afdruipen staan er weer nieuwe in de rij. Is dat dan goed? Nee zeker niet maar zo gaat het nu eenmaal.
Tot op heden blijkt er maar één provider te zijn die hier leest, en er effectief ook iets zinnigs mee doet. Spijtig want meestal is dit hier maar het topje van de ijsberg aan problemen.rapweg schreef:Aan de benadeelden om er op te reageren; door te switchen bv want eerlijk gezegd denk ik dat wat hier gepost wordt weinig invloed heeft op wat er gebeurt in Schoten.
Dus voor die die niet in een probleemzone zitten blijft alles hoedanook hetzelfde. Of gaan zij door het migreren van de probleemzones ook een verschil merken?prodata schreef:de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten
prodata schreef:Er zijn idd al gebruikers op het 'nieuwe' netwerk.
Dit zijn de nieuwe klanten en de klanten die al langer dan 1 jaar bij RealDSL zitten (en die in een migratie zone zitten)
de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten. en die 1 jaar komt van Telenet Solutions en RealDSL (het zijn jaarcontracten met telenet)
Maaaaaaar:dopke schreef:Wel leuk gezegt dat bandbreedte geld kost . Maar blijkbaar is m nergens zo duur als in belgie. En antwoord nu eens eerlijk , hoe doen bv de nederlandse isp's het dan ??????????, met nog voordeligere prijzen. Daar hebben ze tenminste begrepen dat je ervoor moet zorgen dat het nodige volume geleverd wordt , overeenkomstig met de aangeboden snelheid .
Volgens mij is het net hetzelfde als met de interconnectie kosten voor telefoon , een belachelij kdure en overboige kost , waar alleen de klant slechter van wordt .
prodata schreef:Maaaaaaar:dopke schreef:Wel leuk gezegt dat bandbreedte geld kost . Maar blijkbaar is m nergens zo duur als in belgie. En antwoord nu eens eerlijk , hoe doen bv de nederlandse isp's het dan ??????????, met nog voordeligere prijzen. Daar hebben ze tenminste begrepen dat je ervoor moet zorgen dat het nodige volume geleverd wordt , overeenkomstig met de aangeboden snelheid .
Volgens mij is het net hetzelfde als met de interconnectie kosten voor telefoon , een belachelij kdure en overboige kost , waar alleen de klant slechter van wordt .
- Geen dekking van 98%, nog straffer zelfs enkel in de grote steden mag je een 20Mbit connectie verwachten in de meest landelijke gebieden stel je het met een zeer traag lijntje.
- Concrentie strijd is daar al zo lang bezig van bij het begin van ISP's zelfs, in belgie is dat niet zo (nog maar slecht een jaar of 4!!!!!)
- interconnectie kost is bijna gedaan daar BIPT dit aan het doorvoeren is (dit heb je niet in nederland)
een vergelijk met het buitenland is dus zeer moeilijk te maken....
toch nog een vraagje.. opzegging contract kunnen lospeuteren of was je einde contract?ThaMan schreef:Eindelijk weg bij RDSL en nu bij EDPnet... wat een verademing !!!
Your current download speed: (20x sneller als men laatste half jaar)
4991kbit/s
or
624kbyte/s
Your current upload speed:
530kbit/s
or
66kbyte/s
en nu blijf ik in de RDSL sectie weg, want krijg kiekevlees dat ik er nog maar aan denk
Ik wil ook wel weten welke zones dit zijn, begin mei is mijn jaar om en dan word het edpnet of nieuw realdsl netwerk.poohbeer schreef:prodata schreef:Er zijn idd al gebruikers op het 'nieuwe' netwerk.
Dit zijn de nieuwe klanten en de klanten die al langer dan 1 jaar bij RealDSL zitten (en die in een migratie zone zitten)
de rest moet minimaal 1 jaar klant geweest zijn EN in een migratie zone zitten. en die 1 jaar komt van Telenet Solutions en RealDSL (het zijn jaarcontracten met telenet)
Dit soort info hoort Realdsl ons dus te geven. Ook netjes zeggen wie wat waar nu precies in die migratiezone zit hoort daar bij.
Daar blijken ook klanten te zitten die amper 4 KB/s download halensoul schreef:nieuw realdsl netwerk