Heeft er al iemand ADSL bij mobistar omdat ik interesse heb om eventueel over te schakelen maar ben bang dat er nog teveel kinderziektes zijn.
Wat zijn de gemeten snelheden en is de verbinding stabiel. Zou ook interesse hebben in the leve box van hen, iemand meer ervaring mee
ADSL Mobistar
Ik ken toevallig iemand die daar werkt en ik ben ook eens nagegaan of dit een goeie provider kan zijn: Mobistar is een provider die los staat van het Scarlet netwerk (zeer belangrijk), ze gebruiken hun eigen lijnen en die van Belgacom. Momenteel is er 15 gb/maand en moet je 1 eur per gb betalen maar die van 25 gaat vlug komen.
Voor nuttige info:
http://www2.mobistar.be
Ze gebruiken een betere kwaliteitsnorm van de lijn dan andere providers.
Prijs van abonnement is ok.
Je moet enkel nog je Belgacom discovery lijn behouden voor adsl. That's it! Goedkoper bellen kun je via mobistar.
Niet onbelangrijk je hebt er newsserver access.
Voor nuttige info:
http://www2.mobistar.be
Ze gebruiken een betere kwaliteitsnorm van de lijn dan andere providers.
Prijs van abonnement is ok.
Je moet enkel nog je Belgacom discovery lijn behouden voor adsl. That's it! Goedkoper bellen kun je via mobistar.
Niet onbelangrijk je hebt er newsserver access.
Ik heb sinds november vorig jaar ook Mobistar ADSL en heb hier niet veel problemen! De snelheden zijn naar mijn mening prima, wel met een Thomson Speedtouch 510!
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3459 kbit/s or 432 kbyte/s
- Upload speed : 314 kbit/s or 39 kbyte/s
Wed Jan 25 2006 at 18:20:48 UTC+0100
Bedoel je dat ze naar 25gb/maand gaan dat zou leuk zijn
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3459 kbit/s or 432 kbyte/s
- Upload speed : 314 kbit/s or 39 kbyte/s
Wed Jan 25 2006 at 18:20:48 UTC+0100
Dajump schreef:.....Momenteel is er 15 gb/maand en moet je 1 eur per gb betalen maar die van 25 gaat vlug komen.
Bedoel je dat ze naar 25gb/maand gaan dat zou leuk zijn
Wat is eigenlijk een newsserver.
Snelheid valt blijkbaar heel goed mee. heb je enig idee hoe ver je van de centrale bent verwijdert. Bij mij zoe het gaan om 2,3km volgens Mobistar en Belgacom.
Edit by Weetgraag:
Dubbel post verwijderd
Snelheid valt blijkbaar heel goed mee. heb je enig idee hoe ver je van de centrale bent verwijdert. Bij mij zoe het gaan om 2,3km volgens Mobistar en Belgacom.
Edit by Weetgraag:
Dubbel post verwijderd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb de site eens bekeken, het aanbod van Mobistar ADSL lijkt mij wel interessant, momenteel kijk ik de kat nog even uit de boom, EDPnet is ook wel aantrekkelijk op het eerste gezicht.
Nu ik erachter ben gekomen dat mijn 3 bovenburen Telenet hebben, denk ik dat het beter is een Discovery Line plus een abonnement op EDPnet of Mobistar ADSL
te nemen, aangezien ik vrees dat de snelheid wel eens dramatisch zou kunnen worden ...
Nu ik erachter ben gekomen dat mijn 3 bovenburen Telenet hebben, denk ik dat het beter is een Discovery Line plus een abonnement op EDPnet of Mobistar ADSL
te nemen, aangezien ik vrees dat de snelheid wel eens dramatisch zou kunnen worden ...
stekelige schreef:Snelheid valt blijkbaar heel goed mee. heb je enig idee hoe ver je van de centrale bent verwijdert. Bij mij zoe het gaan om 2,3km volgens Mobistar en Belgacom.
Ik heb de EDPnet test gedaan en kom uit op 2045 meters
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb sinds midden februari Mobistar ADSL talk:
Dit zijn de snelheden:
Your current download speed: 2827kbit/s or 353kbyte/s
Your current upload speed: 312kbit/s or 39kbyte/s
Dit zijn de snelheden:
Your current download speed: 2827kbit/s or 353kbyte/s
Your current upload speed: 312kbit/s or 39kbyte/s
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
twee bijkomende vraagjes:
1/ wat zijn eigenlijk de alternatieven voor mensen die adsl en telefonie willen? (scarlet one is niet beschikbaar voor mij en volgens mobistar is mobistar adsl talk wel bereikbaar, met name via een centrale op 900 meter)
2/ weet iemand hoe dat dan zit met mensen die naar ons zouden bellen van op een vaste belgacomlijn, betalen die dan alsof ze naar een vaste lijn bellen of zoals ze naar een GSM van mobistar bellen?
1/ wat zijn eigenlijk de alternatieven voor mensen die adsl en telefonie willen? (scarlet one is niet beschikbaar voor mij en volgens mobistar is mobistar adsl talk wel bereikbaar, met name via een centrale op 900 meter)
2/ weet iemand hoe dat dan zit met mensen die naar ons zouden bellen van op een vaste belgacomlijn, betalen die dan alsof ze naar een vaste lijn bellen of zoals ze naar een GSM van mobistar bellen?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
mozna schreef:twee bijkomende vraagjes:
weet iemand hoe dat dan zit met mensen die naar ons zouden bellen van op een vaste belgacomlijn, betalen die dan alsof ze naar een vaste lijn bellen of zoals ze naar een GSM van mobistar bellen?
ik veronderstel naar een vaste lijn, want uiteindelijk is dit geen gsm nr maar een speciaal nr voor een vaste lijn, waar ook de adsl is aangesloten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
o ja, en weet iemand of je je telefoonnummer behoudt?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Natuurlijk, sinds ergens in 2005 is er een of andere wet dit dit verplicht bij providers als men dit aanvraagd.mozna schreef:o ja, en weet iemand of je je telefoonnummer behoudt?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Wat ik wel straf vind is dat Mobistar 3 tarieven hanteert, zodat een nieuwe Mobisar ADSL-klant, Mobistar Tempo klant meer mogen betalen dan diegene die al een Mobistar GSM-abonnement hebben!
Blijkbaar is een nieuwe of reeds bestaande Mobistar Tempo klant minderwaardig aan een reeds bestaande Mobistar klant met een vaak duur en ondoorzichig Mobistar gsm-abonnement!
Schandalig !!!
Blijkbaar is een nieuwe of reeds bestaande Mobistar Tempo klant minderwaardig aan een reeds bestaande Mobistar klant met een vaak duur en ondoorzichig Mobistar gsm-abonnement!
Schandalig !!!
eco racer schreef:Wat ik wel straf vind is dat Mobistar 3 tarieven hanteert, zodat een nieuwe Mobisar ADSL-klant, Mobistar Tempo klant meer mogen betalen dan diegene die al een Mobistar GSM-abonnement hebben!
Schandalig !!!
gelieve de info goed door te nemen vooraleer op uw paard te springen, 't is nochtans heel simpel :
3 tarieven afhankelijk :
- ADSL via M* maar telefonie via de bestaande Belgacom lijn
- ADSL via M* maar geen Belgacom lijn nodig en dus ook geen vaste telefonie
- ADSL via M*, geen Belgacom lijn nodig en vaste telefonie via M*
Korting van € 2 als je intekent voor 12 maanden.
Bijkomende korting van € 3 indien je ook Mobistar (GSM) abonnee bent
Nergens is er sprake of je pre-paid (tempo) of postpaid abonnee dient te zijn !!!!
In de Algemene voorwaarden voor Mobistar ADSL is er inderdaad geen sprake van pre-paid noch postpaid abonnementen, wel is het een feit dat nieuwe klanten, zonder gsm-abonnement bij Mobistar, "Business-klanten" en "Tempo-gebruikers", meer betalen dan Mobistar-abonnees.
Klein detail, let op het woordgebruik; voor Mobistar zijn Business-klanten en Tempo-gebruikers uitegesloten voor de standaard korting, die een gsm-abonnee van Mobistar wel geniet.
Business-klanten, Tempo-gebruikers en een potentiële ADSL-abonnees zijn toch ook klanten, niet?
Ongebonden zeggen ze dan bij Mobistar, één tarief, en geen geleuter a.u.b.!
Prijzen zonder rekening te houden met eventuele, vaak tijdelijke, promoties.
Mobistar ADSL
Als nieuwe klant betaalt u 34,95 € per maand, exclusief maandelijkse abonnementskosten Belgacom.
Heeft u een Mobistar gsm-abonnement betaalt 31,95 € per maand, exclusief abonnementskosten Belgacom.
"Hebt u een Mobistar-abonnement voor uw gsm? Dan krijgt u elke maand 3 € korting; niet geldig voor Business-klanten en Tempo- gebruikers."
Mobistar ADSL Connect
U bent een nieuwe klant en betaalt 39,95 €
Heeft u een Mobistar gsm-abonnement betaalt 36,95 € per maand, exit Belgacom-factuur.
"Hebt u een Mobistar-abonnement voor uw gsm? Dan krijgt u elke maand 3 € korting; niet geldig voor Business-klanten en Tempo- gebruikers."
Mobistar ADSL Talk
Nieuwe klant betaalt 42,95 € per maand.
Heeft u een Mobistar gsm-abonnement betaalt 39,95 € per maand, exclusief maandelijkse abonnementskosten Belgacom.
"Mobistar Talk kan alleen gebruikt worden voor particuliere doeleinden. Mobistar behoudt zich het recht voor dienst voortijdig en met onmiddelijke ingang te schrosen, ingeval van oneigenlijk of professioneel gebruik van de dienst. U blijft steeds bereikbaar. Noodnummers blijven steeds bereikbaar."
enigszins verklaarbaar dat Business en Tempo klanten niet kunnen meegenieten van de extra korting :
- Business klanten : hier betaald het bedrijf waar deze mensen voor werken het abonnement en de communicaties
- Tempo klanten : is een pre-paid abo en alsdusdanig zou je een kaart kunnen activeren, 5 euro opladen, nooit gebruiken maar toch korting kunnen genieten zonder GSM airtime te verbruiken
- Business klanten : hier betaald het bedrijf waar deze mensen voor werken het abonnement en de communicaties
- Tempo klanten : is een pre-paid abo en alsdusdanig zou je een kaart kunnen activeren, 5 euro opladen, nooit gebruiken maar toch korting kunnen genieten zonder GSM airtime te verbruiken
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
mozna schreef:twee bijkomende vraagjes:
Heb je Dommel ook al eens bekeken?
www.dommel.be
Internet en telefonie. Alleen een discoveryline van Belgacom nodig. 32,95€/maand voor 50 GB (internet) geen extra abokost voor telefonie (dus je betaalt alleen je gesprekken).
Je betaalt wel een waarborg van 100 € voor hun digitelbox