Package losses op Versatel's netwerk/servers ...

Plaats reactie
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

wow.

Sinds een weekje hierop zitten checken, gewoon om eens te kijken of er een positieve evolutie in waar te nemen is. Ben je gek, natuurlijk niet.

Is echt om schrik van te krijgen. 70% loss na de EERSTE HOP naar de Versatel server. Men heeft bij Tele2 dus echt nog HEEL VEEL werk voor de boeg. :roll: En daar dan nog aardig wat keren losses TUSSEN de respectievelijke Versatel servers zelf. Creepy.

Maar dit verklaart wel ten dele waarom de transfer snelheid van een goed geseede torrent zoveel beter is als wat een speedtest doet vermoeden. De netwerkverbinding is blijkbaar snel genoeg, maar de servers ..... amai.

Update : met ALLE speedtests die tot mijn beschikking zijn, krijg ik nu snelheden rond de 45 Kbyte/sec, en is mijn telefoon quasi onbruikbaar aangaande de verbindingskwaliteit (of gebrek daaraan). MAAR. Een goed geseede torrent (Linux Distro) haalt makkelijk 285kbyte/sec.
Die server serveert slechter dan Dementjeva op een slechte dag. :twisted:
Sinvraal
Member
Member

Hoe zie je die packet losses?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Sinvraal schreef:Hoe zie je die packet losses?

eenvoudige manier : ping naar een adres, kijk wat je verliest

mooie manier, gebruik een traceroute programma dat meer details geeft over waar en wanneer er verlies plaats vindt. Visual Route bijvoorbeeld.
webshit
Starter
Starter

hmm

1 byte, 100 pakketen schreef:Ping-statistieken voor 66.249.93.99:
Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 123ms, Gemiddelde = 21ms

32 bytes, 100 pakketen schreef:Ping-statistieken voor 66.249.93.104:
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 17ms, Maximum = 46ms, Gemiddelde = 18ms

Ksnap niet wat iedereen zit te kreften. Dit is een betere scorde dan men vorige isp telenet. :|
kaween
Elite Poster
Elite Poster

webshit schreef:hmm

1 byte, 100 pakketen schreef:Ping-statistieken voor 66.249.93.99:
Minimum = 15ms, Maximum = 123ms, Gemiddelde = 21ms

32 bytes, 100 pakketen schreef:Ping-statistieken voor 66.249.93.104:
Minimum = 17ms, Maximum = 46ms, Gemiddelde = 18ms

Ksnap niet wat iedereen zit te kreften. Dit is een betere scorde dan men vorige isp telenet. :|

Nou, dit bijvoorbeeld :
ping www.versateladsl.be
paketten: verzonden=100, ontvangen=0, Verloren = 100
En dat heb ik nu al minstens een week HEEL regelmatig voor.
Een visual traceroute naar Microsoft : 100 % loss.
Updates afhalen bij MS : no way. timeouts op alles.
Updates afhalen bij de (nogthans uitstekende AVG update server : failed due to excesive time-outs).

Dus dan zou je denken, modem probleem, slechte splitter, kabel stuk, afstand centrale, ruis, attenuation .... MAAR :

Een ISO-torrent (Suse) : 300kbyte/sec.

Met andere woorden, alles wat echt over de server moet gaan is knudde. En jammer genoeg zit mijn telefoonservice daar natuurlijk ook bij.

Reaktie van Tele2 : "wij verontschuldigen ons voor het ongemak ... blablablabla ... maar kunnen u niet zeggen wanneer dit probleem wordt opgelost". Dit soort onzin antwoorden krijg ik dus nu ook al bijna 2 maanden lang, en het begint me nu echt wel de keel uit te hangen.

Tele2 heeft bij mij ook uitstekende waardes gehad, de eerste 2 maanden. Maar direkt na de eerste week van januari : knudde.
webshit
Starter
Starter

kga nu nie zeggen da het hier ook al relaxt heeft gelopen van begin. Maar telenet was in mijn geval toch een slechtere isp. En ik woon thans in t'stad van Aalst...

Men telefong heb ik nog nie getest omdak nog steeds gene telefoon heb. Kgebruik mijne gsm toch voorturend en had ik een telefoon dan was dat eerder een meubel om stof af te doen dan om te bellen...
kaween
Elite Poster
Elite Poster

webshit schreef:kga nu nie zeggen da het hier ook al relaxt heeft gelopen van begin. Maar telenet was in mijn geval toch een slechtere isp. En ik woon thans in t'stad van Aalst...

Men telefong heb ik nog nie getest omdak nog steeds gene telefoon heb. Kgebruik mijne gsm toch voorturend en had ik een telefoon dan was dat eerder een meubel om stof af te doen dan om te bellen...

... ik had bijna ondertitels nodig. :lol: Neh, c'est sympa.

Ik ben blij voor je dat het bij jouw redelijk loopt, maar hier dus niet, en ik ken er zelfs enkelen hier in de buurt waar het nog een stuk slechter loopt als bij mij.

Tele2 is met afstand de _slechtste_ provider die ik ooit gehad heb. 5 Jaar lang (teveel betaald aan) Telenet : nooit problemen. 2 jaar lang Versatel : nooit problemen. (pre-broadband tel ik niet mee). Maar Tele2 .... god wat een bende knoeiers.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren nog eens Tele2 gebeld, situatie aangekaart.

Men vertelde me daar dat de lang verwachte upgrades tegen einde maart zouden afgerond moeten zijn.

Kaween kijkt met gemengde gevoelens naar zijn kalender. :roll:
rmichiels
Starter
Starter

Ik ben het gewoon afgebold bij TELE2 :twisted:
poekie68
Pro Member
Pro Member

ping www.versateladsl.be

Met pings kan je niks bewijzen. De paketten die bij ping en traceroute gebruikt worden (ICMP echo requests en replys) worden heel vaak door firewalls tegengehouden. Dit omdat er heel wat attacks bestaan gebaseerd op ping paketten (ping of death...)
kaween
Elite Poster
Elite Poster

poekie68 schreef:
ping www.versateladsl.be

Met pings kan je niks bewijzen. De paketten die bij ping en traceroute gebruikt worden (ICMP echo requests en replys) worden heel vaak door firewalls tegengehouden. Dit omdat er heel wat attacks bestaan gebaseerd op ping paketten (ping of death...)

Wil ik nog gerust aannemen : het was dan ook gewoon als direct antwoord op de vorige post.

MAAR als je een traceroute doet op een gegeven adres, zie je echter dat op geregelde tijdstippen er masaal loss optreedt naar de Versatel servers, en zelfs bij de versatelservers onderling. Doe datzelfde dan op hetzelfde moment met pakweg Belgacom, en diezelfde tracert levert je dan "0" aan loss op op hetzelfde moment van de dag voor dezelfde test.
Bovendien hebben de techs van Tele2 mij bij telefonisch contact al meerdere keren bevestigd dat zij inderdaad bij tijdstippen (ahem) zwaar problemen hebben met package loss. En dat klopt volgens mij dan inderdaad met het plaatje dat hun servers de boel gewoon niet meer verwerkt krijgen. Of allersinds, zo interpreteer ik dan de resultaten.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”