BERICHT VAN TELE2 Speciale Cel Nieuwe Servers

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
rmichiels
Starter
Starter

Beste mensen,

Ik kreeg zonet een telefoontje als antwoord op mijn 2 aangetekende brieven waarin ik klaag over de snelheid (en service) bij Tele2.

Er werd mij bevestigd dat er een cel is opgericht binnen Tele2 teneinde bijkomende nieuwe servers te installeren om zo de beloofde snelheid (debiet) te kunnen halen. Het zal echter nog enkele weken duren vooraleer alle problemen van de baan zijn. De huidige installaties kunnen de grote vraag niet aan en volstaan niet om het grote aantal abonnees te bedienen. Dit bevestigt dus de stelling van Test Aankoop dat zij het slachtoffer zijn van hun eigen succes.

Ik vind dit positief nieuws en wilde het even delen met iedereen :-)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Mij hebben ze daarnet ook gebeld als reactie op mijn aangetekend schrijven. Men beloofde mij dat dit serieus ging opgevolgd worden en dat ik mss een compensatie ging krijgen voor alle problemen die ik al gehad heb. Debiet gingen ze ook aanpakken ...
Laatst gewijzigd door spacekiek 09 feb 2006, 12:04, in totaal 1 gewijzigd.
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

rmichiels schreef:Beste mensen,

Ik kreeg zonet een telefoontje als antwoord op mijn 2 aangetekende brieven waarin ik klaag over de snelheid (en service) bij Tele2.

[...]

Ik vind dit positief nieuws en wilde het even delen met iedereen :-)
Positief nieuws ? En ondertussen is de reputatie van Tele2 serieus de grond in geboord. Of hoe je als bedrijf jezelf in de voet schiet... Tele2 is wel de laatste provider die er bij mij ooit zou binnenkomen!
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Goh ja, ik heb idd véél problemen gehad , maar eens de telefoon goed werkt, mijn snelheid 250+ blijft en ik ongelimiteerd kan genieten van mijn verbinding , zal ik uiteindelijk wel tevreden zijn .... dat allemaal voor 39.9€

Feit is, het is effectief een formule die wel iedereen aanspreekt ... alleen spijtig dat het nu niet meer ongelimiteerd is voor toekomstige klanten!
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

spacekiek schreef:Goh ja, ik heb idd véél problemen gehad , maar eens de telefoon goed werkt, mijn snelheid 250+ blijft en ik ongelimiteerd kan genieten van mijn verbinding , zal ik uiteindelijk wel tevreden zijn .... dat allemaal voor 39.9€

Feit is, het is effectief een formule die wel iedereen aanspreekt ... alleen spijtig dat het nu niet meer ongelimiteerd is voor toekomstige klanten!
En voor de huidige klanten die 80 euro moeten betalen voor een box, maar na 1 jaar kunnen kiezen : zich neerleggen bij de nieuwe limieten, of opzeggen en de 80 euro van hun box kwijt zijn.

En dat hun servers het grote aantal klanten niet aankunnen : dt is hun probleem. Ze hadden niet meer klanten moeten aanvaarden dan ze konder verwerken. Een restauranthouder met 2 fornuizen zet toch ook geen 100 tafels.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Tja laat het mij dan zo stellen, als je ongelimiteerd internet wil, dan heb je niet veel keuze ...
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Toch wel ...

United telecom All in one (zelfde van TELE2).
http://www.united-telecom.be/index.php? ... anguage=nl

Voor 29.90€ /maand krijg je (promotie tot 1/3/2006)

-4Mit/s ADSL
-unlimited download
-1000 belminuten per maand gratis
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

HANs schreef:Toch wel ...

United telecom All in one (zelfde van TELE2).
http://www.united-telecom.be/index.php? ... anguage=nl

Voor 29.90€ /maand krijg je (promotie tot 1/3/2006)

-4Mit/s ADSL
-unlimited download
-1000 belminuten per maand gratis
Mja ok, maar dat IS Tele2 niet ? Of omgekeerd? Denk dat de staat van het netwerk dan niet veel beter zal zijn ...
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

voor 15€ minder vind ik dat toch niet slecht hoor.

Ik heb nu ook tele2allin maar nog geen tele2box en ik haal constant snelheden tussen de 400 en de 370 als ik download.
skindred
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

De kleine lettertjes lezen zorgt al direct voor verwarring...

Daar staat iets nogal verwarrend bij het tweede sterretje
ivm die limiet:
Downstream 512/Upstream 256 kbps, Volume onbegrensd (ipv. 250MB)
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

skindred schreef:De kleine lettertjes lezen zorgt al direct voor verwarring...

Daar staat iets nogal verwarrend bij het tweede sterretje
ivm die limiet:
Downstream 512/Upstream 256 kbps, Volume onbegrensd (ipv. 250MB)
Extreeeeeeeeem traag en je zit er 3 jaar aan vast, als je er maar 1 jaar aan vast wil hangen moet je 10€/maand meer betalen
skindred
Plus Member
Plus Member

Ja, dit lijkt me ook niet direct een oplossing voor ons grootverbruikers...
Ik ben opdit moment nog vrij tevreden van Tele2 ze
Als ik kan surfen en kan bellen is da goe voor mij en modem update gaf mij stabiele speeds dus ik klaag nie en ik denk wel da et mee termijn zal beteren ze ;)
Maar zoals we weten: Only Time Will Tell
filipi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

dietervanb schreef: En voor de huidige klanten die 80 euro moeten betalen voor een box, maar na 1 jaar kunnen kiezen : zich neerleggen bij de nieuwe limieten, of opzeggen en de 80 euro van hun box kwijt zijn.
Toevallig heeft de Tele2 tech van 't forum mij dinsdag jongstleden aangesloten. Ik vroeg 'm of unlimited langer dan 1 jaar ging duren. Hij zei dat hij dat recentelijk speciaal gevraagd had, en het antwoord was dat dit 'voor altijd' oftewel 'levenslang' ging zijn. Die avond zette hij dit in het forum in de draad "Tele2 box paswoord gevonden" samen met andere antwoorden:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#102043
Hij heeft het daar misschien iets te zachtjes uitgedrukt maar hij bedoeld dus wel degelijk 'levenslang' met het woord 'onbeperkt'

Natuurlijk moeten we afwachten maar toch...
Net zoals Always more's voorwaarden blijven doorlopen zal dit ook zo met de unlimited zijn voor de all-in abo's van vòòr 31/12 blijkbaar.
dietervanb schreef: En dat hun servers het grote aantal klanten niet aankunnen : dt is hun probleem. Ze hadden niet meer klanten moeten aanvaarden dan ze konder verwerken. Een restauranthouder met 2 fornuizen zet toch ook geen 100 tafels.
En tja, als Tele2 na de 10.000ste All-in aanvraag een paar dagen na lancering van het aanbod mensen had geweigerd, dat had zeer waarschijnlijk ook voor serieuze rel gezorgd.
Maarja, nu is het al even erg of nog erger natuurlijk :evil:
alhoewel het hier best meevalt hebt ge kunnen lezen ;-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

filipi schreef:Natuurlijk moeten we afwachten maar toch...
Net zoals Always more's voorwaarden blijven doorlopen zal dit ook zo met de unlimited zijn voor de all-in abo's van vòòr 31/12 blijkbaar.
Da's ook de reden waarom ik de situatie gewoon ga afwachten. Ondanks alle frustraties en makkementen die ik de eerste weken gehad heb, zit ik nu toch in een situatie (officieel of niet) waarbij :
1) ik toegang heb tot al mijn poorten en de modem zelf
2) mijn telefonie normaal werkt
3) mijn snelheid welliswaar zwaar ondermaats is voor een 2MB lijn, laat staan voor een 4, maar meestal toch sneller is dan de "Always More" die ik daarvoor had
4) mijn rekening per maand een stuk lager zit

Als de snelheid nu nog eens omhoog wil en dan stabiel blijft en de volume politiek voor de pre-06'en inderdaad ongewijzigd blijft, zal ik wel degelijk bij deze ISP blijven, ondanks alle gevloek en getier tot nu toe, en zal het verdorie lang duren vrees is voordat ik een andere ISP'er zal vinden die tegen de nog-voor-ons-lopende-voorwaarden kan concureren. Klink associaal, is het misschien ook, maar niet minder waar.

Om het even in een ander licht te bekijken : 2 van mijn collega's hebben Scarlet One. De ene is dolgelukkig omdat hij nu, na bijna een jaar en 3 Scarletboxen een stabiel werkende telefoonlijn heeft die niet iedere 10 minuten tijdens een gesprek uitvalt. De tweede wist niet beter, en moet tot vandaag ongeveer 1 keer per week zijn Scarletbox resetten om de telefoon aan de praat te krijgen, en zijn 1.1 mbs lijn loopt volgens speedbox aan 43K/sec download, en da's ook al een jaar lang zo.

Als ik dan in het perspectief zet van mijn ervaringen, is zelfs het geklungel van Tele2 wat ik persoonlijk heb meegemaakt nog zeker niet verantwoord, maar wel _voor voorlopige tijd_ verdraagbaar. Hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet ga stoppen met hun de oren van de kop te zagen zolang Tele2 in mijn ogen (en ook die van hunzelf trouwens, al geven ze dat natuurlijk niet openlijk toe, verder als een "we kennen het problemen en werken eraan" kom ik ook niet) niet levert wat ze me factureren !
skindred
Plus Member
Plus Member

Eindelijk iemand die zen verstand gebruikt :D
Ik denk er net hetzelfde over voor de moment zal het slecht gaan maar het zal wel beteren ze.
En dan nog, atm download ik op 10dagen tijd al 50GB ge gaat mij nu nie gaan zeggen da da slecht is é (men speeds zen ong 300kbps dus best te pruimen).
Ik kan alles nu zelf instellen in de modem/router
En ok et zijn nog steeds grootse prutsers bij Tele2, maar ik heb internet en dat het onstabiel is neem ik er voor de moment wel graag bij.
Tele2 heeft hiermee ne slechte start genomen maar et kan der alleen maar beter op worden ze (tenzij ze is gans netwerk voor een week uitleggen :P)

Al bij al ben ik blij dat ik overgestapt ben want de reden was dat ik te weinig trafiek kreeg bij Telenet (die me nog steeds niet afgesloten hebben alhoewel ik een aangetekend schrijven heb verstuurd in december)
en die trafiek problemen zijn nu opgelost!

I feel like I'm living the dutchdream :P
Ubremoved_2106
Pro Member
Pro Member

IDD, ik mag ook niet klagen, ik ben een van de weinigen die bijna zonder problemen zit...
Sinvraal
Member
Member

Dan mogen jullie je gelukkig prijzen, want bij mij is het hoe langer hoe erger. Kijk maar eens naar mijn klachtenbrief die ik vd week ga versturenop http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9852
Enige commentaar is welkom.

Snelheden zijn dikwijls erbarmelijk (gisteren rond 21:00 74kbps/16kbps)
en daardoor gaat mij telefoon meestal ook niet.
Als ik bel 's avonds dan hoor men mij wel goed, maar ik hoor hen totaal vervormd (lijkt wel op een aliën) én ook nog vertragingen in de overdracht. :evil: :evil:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Is er al iets meer geweten over die 'upgrade' die ging gebeuren?
Ik heb nog niet veel gemerkt ...
rmichiels
Starter
Starter

Noppes, Ik denk dat ze de klanten proberen te sussen.
Ik ga opzeggen tegen het einde van de maand en ik ga naar EDPnet. Ze kunnen hun vergoeding steken waar de zon niet schijnt...
Sinvraal
Member
Member

Zo denk ik er ook over. Alleen wil ik toch een zekere garantie dat ze geen opzegvergoeding gaan proberen te eisen.
En wat ga ik met die speedtouch aanvangen? Die is intussen al betaald en heb ik niet echt meer nodig als ik weg zou gaan.
Zou die VOIP functie ook nog in de nabije toekomst kunnen gebruikt worden bij andere Voip providers?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Ik denk van wel. Vul daar eens de settings van Voipstunt! bijvoorbeeld eens in.
Sandman
Pro Member
Pro Member

ff ooftopic, bij Uinted telcom is momenteel een promo van waarbij de connectiespeed op 4mbit is. Voor wie de promo mist, achteraf is ditook nog mogeijk, maar niet aan de promoprijs, iets van 7 of 9 euro per maand meer. tov de trage standaardlijn.

Het onderliggend netwerk is idd wel dat van Versatel/tele2.
Torpens
Member
Member

Sandman schreef:ff ooftopic, bij Uinted telcom is momenteel een promo van waarbij de connectiespeed op 4mbit is. Voor wie de promo mist, achteraf is ditook nog mogeijk, maar niet aan de promoprijs, iets van 7 of 9 euro per maand meer. tov de trage standaardlijn.
Het is zeer onduidelijk wat je eigenlijk krijgt. Voor alles moet je bijbetalen.

Code: Selecteer alles

Test Aankoop bevestigt dat de algemene verkoopsvoorwaarden van United Telecom klaar en duidelijk zijn zodat de consument niet voor verrassingen komt te staan.
Dit is al compleet fout LOL !
Onduidelijkheid troef.

ZMD schreef:
ZMD schreef: Is die verhoging naar 4Mbps die op die pagina staat nu inbegrepen in die 29,90€/maand of moet je zoals in de brochure staat 9€/maand extra betalen?
En moet je voor die 1000min gratis bellen nu 10€/maand betalen of zitten die ook in die promotieprijs van 29,9€?
Voor unlimited downloaden aan 4Mbps betaald ge 29,90€ + 9€.
Voor uw 1000 'gratis' minuten moet ge toch nog 10€ betalen.
Over onbeperkt downen is geen duidelijkheid ...
DaNi0 schreef:De contractduur is wel 3 jaar hé mannen... :?
Amai

Iemand die 100% zeker weet hoe het ineen zit?
Torpens
Member
Member

United Telecom, zie topic :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9844
Lijkt tele2/Versatel reseller. Met verschil dat je de modem niet zelf koopt maar huurt, dus zelf instellingen veranderen zit er zeker niet meer in als ik het goed begrijp.
rmichiels
Starter
Starter

Sinvraal schreef:Zo denk ik er ook over...
Zou die VOIP functie ook nog in de nabije toekomst kunnen gebruikt worden bij andere Voip providers?
Waarom niet? :???: Je hebt alleen de correcte settings van de nieuwe ISP nodig. Natuurlijk dien je wel toegang te hebben tot de Tele2-doos (admin user name / passwd)
Sinvraal
Member
Member

rmichiels schreef:
Sinvraal schreef:Zo denk ik er ook over...
Waarom niet? :???: Je hebt alleen de correcte settings van de nieuwe ISP nodig. Natuurlijk dien je wel toegang te hebben tot de Tele2-doos (admin user name / passwd)
Ik bedoel natuurlijk geen ISP à la Tele2 of Scarlet Allin. Ik zou dan een BGC discoverylijn nemen met EDPnet, dus enkel en ISP met ADSL.
Dan zou ik bvb settings van Voipbuster of Skype kunnen inbrengen in de router, mijn gewone telefoon aan de router koppelen om dan te kunnen telefoneren zonder dat mijne PC (en bijbehorend Voipbuster/Skype programma) aanstaat?? Probleem opgelost...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”