Vrije modemkeuze - niet voor zakelijke abonnementen
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 3 maanden geleden
Nog een kleine update: intussen is dit helemaal in orde gekomen!
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Maar je moet wel behoorlijk wat geduld hebben blijkbaar.raf1 schreef: 3 maanden geleden
Een provider mag jou de vrije modemkeuze niet weigeren. Wat Telenet doet, is niet conform het BIPT-besluit.
Telenet moet jou een oplossing bieden om je eigen modem te kunnen gebruiken.
Een klacht bij het BIPT is noodzakelijk: https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
Ik heb momenteel een klacht lopen bij BIPT omtrent eigen modem / telenet Business / Vast IP.
Klacht ingediend op 7 januari 2025:
Antwoord van BIPT op 16/01: " Wij zullen hier Telenet over ondervragen"
sindsdien: radiostilte...
-
- Elite Poster
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Aan het BIPT asap een herinnering sturen en zonder een verdere reactie van het BIPT na een termijn +/- 2 weken naar de ombudsdienst telecom stappen vermits u blijkbaar reeds een weigering van Telenet hebt
De ombudsman telecom komt enkel tussen indien u gepoogd hebt samen met uw operator tot een oplossing te komen (en het BIPT u als eindgebruiker blljkbaar in de steek laat, maar een operator is inderdaad niet verplicht het advies van de ombudsdienst te volgen (maar een rechtbank kan wel een dergelijk advies wel in uw voordeel interpreteren)
De ombudsman telecom komt enkel tussen indien u gepoogd hebt samen met uw operator tot een oplossing te komen (en het BIPT u als eindgebruiker blljkbaar in de steek laat, maar een operator is inderdaad niet verplicht het advies van de ombudsdienst te volgen (maar een rechtbank kan wel een dergelijk advies wel in uw voordeel interpreteren)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Direct bij Ombudsman Telecom, dat is de officiële instantie om te bemiddelen bij je provider. Je kan het BIPT in cc zetten, zodat ze daar ook wakker blijven.
Uiteindelijk krijg je zeker te horen waarom Telenet weigert. Daarna kan je verdere stappen ondernemen.
Uiteindelijk krijg je zeker te horen waarom Telenet weigert. Daarna kan je verdere stappen ondernemen.
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Effe de geheugens opfrissen:
Het antwoord dat pho_ van TN kreeg was dit:
En jazz-down-cattle vond dit ergens terug in een BIPT besluit:
1) Ik ken superveel KMOs (en vzw's zoals zorginstellingen, of scholen) die geen "op maat gemaakte oplossingen" gebruiken
2) Als de business abbos al niet als "op maat gemaakte oplossingen" (voor bedrijven) kunnen beschouwd worden, waar gaan we dan naartoe?
Het antwoord dat pho_ van TN kreeg was dit:
pho_ schreef: Volgens Telenet: Omdat er in de BIPT publicaties naar providers blijkbaar geen melding is betreffende Vast IP, doen ze het dus niet.
Daarna contact gehad met BIPT. Het was ook hier enige tijd wachten op een antwoord: BIPT zal hierover in contact treden met Telenet.
En jazz-down-cattle vond dit ergens terug in een BIPT besluit:
Klinkt als "liever lui dan moe", want153. Volgens Telenet kan het aanbieden van vrije modemkeuze enkel voor eindapparatuur
bestemd voor gestandaardiseerde breedbandproducten. KMO’s en grote bedrijven
beschikken vandaag bijna uitsluitend over op maat gemaakte oplossingen met specifieke
hardware en software ter beschikking gesteld door Telenet. Gezien het op maat gemaakte
oplossingen betreft met specifieke garanties is het niet opportuun volgens Telenet om
hiervoor standaard specificaties te gaan publiceren. Telenet verwijst verder eveneens naar
Nederland waar een zelfde uitsluiting werd bevestigd door ACM.
154. Het BIPT gaat met de bovenvermelde argumenten akkoord. Net zoals ACM, erkent het
BIPT dat bij diensten met hogere kwaliteitsniveaus toegang tot het eindapparaat nodig is
om deze kwaliteitsniveaus te kunnen garanderen. Indien het behalen van dergelijk hoge
kwaliteitsniveaus afhankelijk is van het gebruikte eindapparaat, is een vrije modemkeuze
niet mogelijk volgens het BIPT, tenzij de eindgebruiker afziet van de voorwaarden met
betrekking tot deze hogere kwaliteitsniveaus (bijvoorbeeld beschikbaarheid van de dienst,
reactietijd bij storingen,….).
1) Ik ken superveel KMOs (en vzw's zoals zorginstellingen, of scholen) die geen "op maat gemaakte oplossingen" gebruiken
2) Als de business abbos al niet als "op maat gemaakte oplossingen" (voor bedrijven) kunnen beschouwd worden, waar gaan we dan naartoe?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Paragraaf 153 is het standpunt van Telenet. Dat is slechts een standpunt. De klant kan daar tegen ingaan, want het BIPT stelt het volgende in paragraaf 154:
De beslissing om een eigen modem te gebruiken ligt dus nog steeds bij de klant. Zomaar je eigen (compatibele) modem weigeren mag een provider niet. De klant blijft vrij om een eigen modem aan te sluiten, maar dan vervallen bepaalde voorwaarden uit de overeenkomst met betrekking tot beloofde kwaliteitsniveaus. (SLA, automatische 4G-backup, etc...)Indien het behalen van dergelijk hoge kwaliteitsniveaus afhankelijk is van het gebruikte eindapparaat, is een vrije modemkeuze niet mogelijk volgens het BIPT, tenzij de eindgebruiker afziet van de voorwaarden met betrekking tot deze hogere kwaliteitsniveaus (bijvoorbeeld beschikbaarheid van de dienst, reactietijd bij storingen,....).
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Deze topic staat in het BASE Forum ...
Gaat het hier over Telenet of over BASE?
Mijn dochter heeft BASE "Internet Unlimited B2B" (33.06€ per maand excl. BTW).
Ik kan hiermee wel bevestigen dat een BASE Business klant wel een eigen modem kan gebruiken.
Gisteren zonder problemen een modem swap gedaan naar een Fritz!Box 6660: viewtopic.php?p=1020349#p1020349
Gaat het hier over Telenet of over BASE?
Mijn dochter heeft BASE "Internet Unlimited B2B" (33.06€ per maand excl. BTW).
Ik kan hiermee wel bevestigen dat een BASE Business klant wel een eigen modem kan gebruiken.
Gisteren zonder problemen een modem swap gedaan naar een Fritz!Box 6660: viewtopic.php?p=1020349#p1020349
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Goed punt; ik denk dat dit topic al vanaf de eerste halve pagina ontspoord is van Base naar TN toe.
Het gaat tegenwoordig om 2 dingen:
1) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem in een business abbonement, tout court.
2) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem *in combinatie met een fixed IP* (in een business abbonement).
Het gaat tegenwoordig om 2 dingen:
1) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem in een business abbonement, tout court.
2) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem *in combinatie met een fixed IP* (in een business abbonement).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
BASE heeft de topicstarter geweigerd om een eigen modem aan te sluiten. Maar uiteindelijk zijn Telenet en BASE merken/producten onder hetzelfde management en technische back-office.
Goed nieuws dat het bij jou wel gelukt is. Misschien respecteert Telenet/BASE ondertussen toch het BIPT-besluit.
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ondertussen volgende toevoeging:ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden Goed punt; ik denk dat dit topic al vanaf de eerste halve pagina ontspoord is van Base naar TN toe.
Het gaat tegenwoordig om 2 dingen:
1) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem in een business abbonement, tout court.
2) Het niet kunnen gebruiken van een eigen modem *in combinatie met een fixed IP* (in een business abbonement).
1) Eigen modem in business abonnement lukt ondertussen wel.
2) in combinatie met een fixed IP niet.
En telenet heeft hun telefonische support "goed" opgeleid.
Het antwoord dat je voortaan krijgt bij aanvraag eigen modem icm fixed ip:
Eigen modem is niet compatibel met fixed IP. Telenet kan zo de kwaiteit van het internet niet garanderen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
1st line support contacteren is in dit geval tijdverspilling.
Je botst hier tegen een beleid van het management dat jouw recht op vrije modemkeuze schendt.
Een vast IP-adres is niets anders dan een IP-adres dat gekoppeld is aan het MAC-adres van een modem.
Dat Telenet een vast IP-adres niet wil ondersteunen met een zelf gekozen MAC-adres zal meer dan waarschijnlijk een "feature" zijn in hun state-of-the-art IT-systeem.
Natuurlijk zal Telenet via 1st line support een scriptje van de marketingafdeling laten voorlezen.
Je kan dus niet anders dan klacht indienen bij de Ombudsman Telecom om wat meer uitleg en een eventuele oplossing te verkrijgen. Uiteindelijk moet het BIPT hier optreden en Telenet dwingen om de vrije modemkeuze te respecteren.
Je botst hier tegen een beleid van het management dat jouw recht op vrije modemkeuze schendt.
Een vast IP-adres is niets anders dan een IP-adres dat gekoppeld is aan het MAC-adres van een modem.
Dat Telenet een vast IP-adres niet wil ondersteunen met een zelf gekozen MAC-adres zal meer dan waarschijnlijk een "feature" zijn in hun state-of-the-art IT-systeem.
Natuurlijk zal Telenet via 1st line support een scriptje van de marketingafdeling laten voorlezen.
Je kan dus niet anders dan klacht indienen bij de Ombudsman Telecom om wat meer uitleg en een eventuele oplossing te verkrijgen. Uiteindelijk moet het BIPT hier optreden en Telenet dwingen om de vrije modemkeuze te respecteren.
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
In dit geval was dit zelfs niet het antwoord van 1ste line support, maar het antwoord van TBO die mij zelf teruggebeld heeft, en dit bericht aldus ingesproken heeft op mijn voicemail. ( ingesproken gisteren namiddag )raf1 schreef: 3 maanden geleden 1st line support contacteren is in dit geval tijdverspilling.
Je botst hier tegen een beleid van het management dat jouw recht op vrije modemkeuze schendt.
Een vast IP-adres is niets anders dan een IP-adres dat gekoppeld is aan het MAC-adres van een modem.
Dat Telenet een vast IP-adres niet wil ondersteunen met een zelf gekozen MAC-adres zal meer dan waarschijnlijk een "feature" zijn in hun state-of-the-art IT-systeem.
Natuurlijk zal Telenet via 1st line support een scriptje van de marketingafdeling laten voorlezen.
Je kan dus niet anders dan klacht indienen bij de Ombudsman Telecom om wat meer uitleg en een eventuele oplossing te verkrijgen. Uiteindelijk moet het BIPT hier optreden en Telenet dwingen om de vrije modemkeuze te respecteren.
Bij het BIPT zijn ze nog "volop" in onderzoek.
Onbudsman is de volgende die ik in stelling breng.
Zoals je zelf zegt: bij Telenet is Fixed IP niet meer dan een DHCP reservatie op MAC van uw eigen router.
( en dat werkt nog steeds perfect op een echte modem only CV7160 )
Ik heb dezelfde mening als u: pure onwil van Telenet.
( naar het technisch waarom heb ik het raden, wegens hogervermelde reden.)
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Ik begrijp het probleem van "vast" IP adres niet zo goed.
Een vast IP adres stel je bij Telenet in via "My Telenet" door het MAC adres van de eigen router in te geven, toch?
In geval van een E-router in bridge:
Een vast IP adres stel je bij Telenet in via "My Telenet" door het MAC adres van de eigen router in te geven, toch?
In geval van een E-router in bridge:
- moet je het WAN-MAC adres van je eigen router ingeven op My Telenet (onder "bridge").
- moet je hetzelfde MAC adres van je eigen router nog eens ingeven op My Telenet (onder "vast IP").
- je het CM-MAC adres van je eigen modem moet ingeven op registratie formulier.
- je het GW-MAC adres van je eigen router moet ingeven op My Telenet (onder "vast IP").
- het CM-MAC adres is 1C:ED:6F:xx:xx:02 (= modem gedeelte).
- het GW-MAC adres is 1C:ED:6F:xx:xx:05 (= router gedeelte gedeelte).
- het WAN-MAC adres is 1C:ED:6F:xx:xx:06 (= router indien aangesloten via de WAN poort i.p.v. de coax).
(bovenstaande zijn fictieve MAC adressen).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Inderdaad.philippe_d schreef: 2 maanden geleden Ik begrijp het probleem van "vast" IP adres niet zo goed.
Een vast IP adres stel je bij Telenet in via "My Telenet" door het MAC adres van de eigen router in te geven, toch?
...
Zoals jij het samenvat is het helemaal juist.
Maar Telenet weigert dat dus op vandaag.
-
- Elite Poster
- Berichten: 9535
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er staan veel restricties op deze pagina inzake registratie eigen modem voor bedrijfsabo's:
Een eigen modem is niet compatibel met:
Maar ook de restricties inzake telefonie snap ik niet. Zo is het, net als bij consumenten, wel mogelijk om een EMTA-modem te registreren: "Wil je een eigen EMTA-modem gebruiken, waarmee je ook kan bellen? Dan hebben we jouw e-mailadres nodig. Je ontvangt namelijk een mail met de nodige instellingen." Er is ook een extra MAC-adres veld voorzien op de registratiepagina. Maar tegelijk wordt dan ook weer gezegd dat een eigen modem niet compatibel is met alle telefonieproducten die bestaan voor zakelijke abonnementen. Want ja, Voice Pro, Phone2Go en de legacy Freephone Business, veel meer is er niet. Als je vandaag een telefonieproduct bestelt is het Voice Pro of Phone2Go, er is niets anders denk ik.
Zie ik hier iets over het hoofd of is er een zakelijk telefonieproduct van Telenet, dat gebruikt kan worden met EMTA-modem, en dat geen onderdeel is van Freephone Business, Voice Pro of Phone2Go? Of is er een ander scenario waarbij je wel telefonie kan doen met EMTA, maar dan niet via een telefonieproduct van Telenet? Of bedoelt men gewoon dat het niet kan als je enkel telefonie neemt bij hen zonder internet (voor zover dat voorkomt)?
Een eigen modem is niet compatibel met:
- Freephone Business
- Voice Pro
- Phone2Go
- Wifi-pods
- Safespot Pro
- Wifi Business
- 4G Internet Back-up
- vast IP-adres
Maar ook de restricties inzake telefonie snap ik niet. Zo is het, net als bij consumenten, wel mogelijk om een EMTA-modem te registreren: "Wil je een eigen EMTA-modem gebruiken, waarmee je ook kan bellen? Dan hebben we jouw e-mailadres nodig. Je ontvangt namelijk een mail met de nodige instellingen." Er is ook een extra MAC-adres veld voorzien op de registratiepagina. Maar tegelijk wordt dan ook weer gezegd dat een eigen modem niet compatibel is met alle telefonieproducten die bestaan voor zakelijke abonnementen. Want ja, Voice Pro, Phone2Go en de legacy Freephone Business, veel meer is er niet. Als je vandaag een telefonieproduct bestelt is het Voice Pro of Phone2Go, er is niets anders denk ik.
Zie ik hier iets over het hoofd of is er een zakelijk telefonieproduct van Telenet, dat gebruikt kan worden met EMTA-modem, en dat geen onderdeel is van Freephone Business, Voice Pro of Phone2Go? Of is er een ander scenario waarbij je wel telefonie kan doen met EMTA, maar dan niet via een telefonieproduct van Telenet? Of bedoelt men gewoon dat het niet kan als je enkel telefonie neemt bij hen zonder internet (voor zover dat voorkomt)?
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb gisteren - eindelijk - een reactie gekregen van het BIPT.
Die is als volgt:
Die is als volgt:
Het BIPT heeft de afgelopen maanden verscheidene brieven verstuurd naar Telenet aangaande uw klacht.
Na een lange analyse, heeft Telenet ons bevestigd dat een abonnement met een vast IP adres altijd wordt aangeboden in combinatie met een “hoge kwaliteit” SLA.
Bijgevolg is het volgens Telenet niet mogelijk een dit soort abonnementen af te nemen met een eigen modem.
Telenet staat op dit punt volledig vrij om haar abonnementsformules te definiëren zoals zij dat wilt.
Op deze manier voldoen ze aan de bepalingen die het BIPT heeft opgelegd in het besluit van 26 september 2023 betreffende de identificering van het netwerkaansluitpunt voor de breedbanddiensten.
Het BIPT kan dus momenteel geen verdere stappen ondernemen richting Telenet.
Indien u nog verdere opmerkingen hieromtrent heeft, kan u dit altijd aan ons laten weten.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wat voor antwoord is dit? Telenet krijgt carte blanche van het BIPT zonder te argumenteren waarom?
Wat betekent dit? Als Telenet aan iedere klant een vast IP-adres zou aanbieden kan niemand nog een eigen modem gebruiken?
In het kader van de wet op openbaarheid van bestuur kan je alle briefwisseling tussen het BIPT en Telenet opvragen. Je moet het BIPT ook vragen wat hun juridische argumentatie is om Telenet zomaar "carte blanche" te geven. In hun besluit (paragraaf 154) staat er dat als je afziet van de SLA-overeenkomst je nog steeds een eigen modem kan gebruiken.
Het verkrijgen van een vast IP-adres exclusief koppelen aan een SLA-overeenkomst is duidelijk in strijd met de vrijheid om je eigen apparatuur te gebruiken. Er bestaat namelijk geen objectieve, technologische noodzaak om een vast IP-adres exclusief te koppelen aan een SLA-overeenkomst. Op die manier kan Telenet "vanalles" beginnen koppelen aan de SLA-overeenkomst en bestaat er de facto geen vrije modemkeuze meer.
Je neemt ook best contact op met de Europese Commissie als het BIPT er zich zo gemakkelijk vanaf maakt: https://digital-strategy.ec.europa.eu/nl/schrijf-ons
Of via SOLVIT: https://ec.europa.eu/solvit/index_nl.htm
Wat betekent dit? Als Telenet aan iedere klant een vast IP-adres zou aanbieden kan niemand nog een eigen modem gebruiken?
In het kader van de wet op openbaarheid van bestuur kan je alle briefwisseling tussen het BIPT en Telenet opvragen. Je moet het BIPT ook vragen wat hun juridische argumentatie is om Telenet zomaar "carte blanche" te geven. In hun besluit (paragraaf 154) staat er dat als je afziet van de SLA-overeenkomst je nog steeds een eigen modem kan gebruiken.
Het verkrijgen van een vast IP-adres exclusief koppelen aan een SLA-overeenkomst is duidelijk in strijd met de vrijheid om je eigen apparatuur te gebruiken. Er bestaat namelijk geen objectieve, technologische noodzaak om een vast IP-adres exclusief te koppelen aan een SLA-overeenkomst. Op die manier kan Telenet "vanalles" beginnen koppelen aan de SLA-overeenkomst en bestaat er de facto geen vrije modemkeuze meer.
Je neemt ook best contact op met de Europese Commissie als het BIPT er zich zo gemakkelijk vanaf maakt: https://digital-strategy.ec.europa.eu/nl/schrijf-ons
Of via SOLVIT: https://ec.europa.eu/solvit/index_nl.htm
-
- Elite Poster
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
cfr info raf1
en best ook bij de minister van telecom en BIPT (Vanessa Watz) klacht neerleggen tegen deze onzin van het BIPT op basis van de bestaande EU richtlijnen die het BIPT geacht wordt te laten toepassen
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32008L0063
en best ook bij de minister van telecom en BIPT (Vanessa Watz) klacht neerleggen tegen deze onzin van het BIPT op basis van de bestaande EU richtlijnen die het BIPT geacht wordt te laten toepassen
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32008L0063
-
- Starter Plus
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:21
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de info. Dat ga ik nu dus doen.raf1 schreef: 6 dagen geleden Je neemt ook best contact op met de Europese Commissie als het BIPT er zich zo gemakkelijk vanaf maakt: https://digital-strategy.ec.europa.eu/nl/schrijf-ons
Of via SOLVIT: https://ec.europa.eu/solvit/index_nl.htm
Zoals je zegt: met dergelijk antwoord kan je je als firma overal uitlullen. En gelukkig voor hen hebben we een zwakke regulator.
Wordt dus vervolgd.
-
- Pro Member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 18 keer
Is er überhaupt eigenlijk een alternatief voor Telenet als je fixed IP wilt op de coax (en je je eigen modem wil gebruiken) ?
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra