VRT NWS: 450.000 gezinnen dreigen te moeten betalen om hun zonnestroom te verkopen

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

heist_175 schreef: 1 maand geleden Je hoeft dat niet te geloven, je kan dat zelf zien op de Belpex.
Wat ik zie zijn grote prijsschommelingen.

En als de schommeling te groot wordt staan er 450.000 gezinnen klaar om bij te betalen… :lol:

… bij betalen bovenop de elektriciteitsrekening die voor iedereen alweer duurder werd voor hetzelfde verbruik.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

duizend schreef: 1 maand geleden Wat ik zie zijn grote prijsschommelingen.
Dat net het punt: de dip naar beneden is als er veel zon en wind is.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Een welbepaald deel van de consumenten is allergisch voor aanhoudende veranderingen, laat staan wijzigingen per uur, en betaalt dan ook graag zonder onderbreking altijd de hogere prijzen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Sommige consumenten houden van zekerheid en voorspelbaarheid. Zo was ik blij met mijn 3 jarig vast energie contact dat ik juist aangegaan heb voor de Oekraïne oorlog alsook de vaste woonlening toen. Heb me toen niets moeten aantrekken van al die markt zottigheid. Zijn mensen die graag variabel hebben met alle ups en downs erbij om maximale eruit te halen. Niet iedereen is hetzelfde...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde denkt en handelt.
Was dat het geval waren we nog allemaal volledig afhankelijk van de stabiele prijzen van centrale productie-eenheden.

Sommige consumenten die houden van zekerheid en voorspelbaarheid dreigen nu blijkbaar te moeten betalen om zonnestroom te verkopen?

Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen en komt met een prijs.

Wat me wel nog niet was opgevallen was dat de zon zich iets heeft aangetrokken van de oorlog in Oekraïne en de prijs van woonleningen.

Ik ben dan weer blij dat ik geen woonlening heb af te betalen en dankzij de zon geen kosten moet betalen aan een energieleverancier.
Niet voor, tijdens en na de oorlog. :angel:
Ik had wel even problemen met het feit dat de overheid me maar energiepremies bleef toesturen waar ik niet om gevraagd had. Ik heb ze dan maar overgeschreven naar goede doelen. Kon ik weer een deel belastingen recupereren. :banana:

Zo blijf iedereen happy. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

heist_175 schreef: 1 maand geleden
duizend schreef: 1 maand geleden Wat ik zie zijn grote prijsschommelingen.
Dat net het punt: de dip naar beneden is als er veel zon en wind is.
Neen, het punt is dat die dip naar beneden niet zorgt voor energiecontracten met lagere kwh prijzen.

Integendeel, de dip naar beneden verhoogt de kosten van het energiecontract van nu al 450.000 gezinnen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer

Spoiler Alert.

De dip diept jaar na jaar verder uit. :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Bron: Spot Belpex

Zoals op 11 mei jongstleden: tot €462,33 per MWh te betalen voor de "zelfgemaakte" zonne-stroom die men injecteerde.
Een paar uur later dient er flink betaalt te worden voor een MWh.

Men dient tegenwoordig al eens te betalen om stroom te mogen leveren.

De zon straalt. Het net kraakt.

Hoe zat het weer met die gratis energie?

Het lijkt wel een beetje op een party pooper die zon. 😂😂
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”