Vrije modemkeuze - ARRIS CM3500B

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

Om 2 (of meer) publieke IP adressen te krijgen moet je inderdaad een modem-only hebben (zoals de ARRIS), en daarachter een switch.
Je hoeft niet noodzakelijk meerdere routers aan te sluiten op die switch, ieder apparaat dat je rechtsreeks op de switch aansluit zal een publiek IPv4 adres krijgen.(afhankelijk van het max. aantal publieke adressen dat een provider toelaat op jouw abonnement).

Met een F!Box Cable, of gelijk welk andere HGW, zal je ook maar één publiek IPv4 adres krijgen.
De Fritz!Box Cable is een combinatie van een modem en één router. Het is de ingebouwde router die het IPv4 adres krijgt.
ygeffens schreef: 4 maanden geleden Het idee om een volledig afgezonderd netwerk te hebben spreekt me wel aan. Dat zou me idd wel wat experimenteermogelijkheden geven zonder de rest van het huis onderuit te halen

Hiervoor heb je misschien geen meerdere publieke IPv4 adressen nodig:
Een F!Box Cable (of gelijk welk andere F!Box) heeft ook een Gasten Netwerk, niet alleen op de WLAN, maar ook via LAN4 (in te stellen).
Je hebt dus 2 gescheiden lokale netwerken, met elk een eigen DHCP range en Gateway. WiFi toestellen aangemeld op de Gasten WiFi, alsook bedrade toestellen aangesloten via LAN4, zitten dan het 2de subnet.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ok, dus geen 2de hands fritz. Ik heb nu al een Synology Router, waarbij ik ook een afzonderlijk gastennetwerk kan maken.
Maar ik zou graag experimenteren met een 2de volwaardige router (die zijn eigen Publiek IP krijgt).

Dan denk ik toch maar om voor de Arris te gaan.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Je kan idd ook een eigen netwerk als "tussennetwerk" maken, en daarop dan nog routers aansluiten (bv eentje voor het huis, eentje voor het lab).
Dan is je tussennetwerk wel een private range, en zit je mogelijk met dubbele NAT (dat laatste hoeft niet, je kan je verdere routers ook zonder NAT configgen met static routes).
Zoiezo is het beter om public IPs op je routers/firewalls te hebben als die wat slimmer zijn, want sommigen zien het verschil en doen moeilijk(er) over private IPs aan WAN zijde (niks onoplosbaars maar alles wordt ambetanter om te configgen, ook als je van buitenaf er wil aankunnen).
En om "hackers" wat te vermijden, is het uiteraard handig om verschillende public IPs te hebben, zodat je het IP van je gewone thuisnetwerk niet teveel moet blootstellen.

Zoals Philippe zei, een modem only steken, daarachter een switch, en dan je eigen routers; zolang de providers blijven meerdere IPs uitdelen ben je dan goed.
Orange gaf er iirc 2, TN nog altijd 4.
Bij TN blokkeert het systeem gewoon als je ze gebruikt hebt (geen nieuwe IPs meer, ook al zijn ze niet allemaal in gebruik), en dan moet je je modem ns herstarten.

Fritzbox (AVM) is niet van plan om een modem only te ontwikkelen, noch om in hun software bridging toe te laten.
Dat is een valabele keuze, maar je moet hen daarom dus uitsluiten als je een modem pur sang wil.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

@ygeffens welke modem heb je bij Hey nu ?
Rudolphin
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb rap even een diagrammetje gemaakt van hoe ik denk m'n netwerk op te zetten.

VLAN999 bestaat enkel binnen UniFi en is bedoeld om dat verkeer te scheiden van de rest.
Daar m'n gateway een 3rd-party (OPNSense) is, kan ik verder niks configureren aan de VLANs. Als je een UniFi gateway hebt, moet je dit volgens mij taggen als "VLAN-only" zodat je geen IPs gaat assigneren enz.

Daar ik met een LAGG zou werken, heb ik geen Untagged VLAN tussen de OPNSense LAN en de switch, maar ik hang de switch/AP/CloudKey/... dus aan een "InfraVLAN".
Verder zijn er nog VLANs voor Home, IoT, NoT, Camera, Lab.

Lab wil ik dan via policy-based routing door WAN2 sturen.
Dat is echter niet zo goed uitgeschreven in de OPNSense docs en moet ik dus nog even uitzoeken.
diagram.jpg
Toegevoegd na 2 minuten 3 seconden:
philippe_d schreef: 4 maanden geleden Je hebt dus 2 gescheiden lokale netwerken, met elk een eigen DHCP range en Gateway. WiFi toestellen aangemeld op de Gasten WiFi, alsook bedrade toestellen aangesloten via LAN4, zitten dan het 2de subnet.
Zo scheid je beide netwerken inderdaad lokaal, maar een gast kan er nog altijd voor zorgen dat jouw public IP geblocked wordt.
Als ze lastig gaan doen tegen sites die achter bv. Akamai of Cloudflare zitten, ga je plots op heel veel sites niet meer toegelaten worden tot de cooldown gepasseerd is.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

splinterbyte schreef: 4 maanden geleden @ygeffens welke modem heb je bij Hey nu ?
beetje laat:

een TCG300
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
blixem
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ook ik heb nu een eigen modem, 2 weken geleden binnengekomen. Heb, toen het pakketje binnenkwam direct het formulier ingevuld van Hey Telecom! Maar na ruim een week nog niets vernomen... Ze hebben nu een dossier aangemaakt. Ook heb ik vorige week woensdag direct bij Orange hetzelfde gedaan... Ook niets meer gehoord. Heb Orange gisteren gesproken en werd verteld dat het nu nog niet mogelijk is door een intern probleem... Wanneer wel weet men niet... Beetje raar niet?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Er loopt wel regelmatig iets in de soep met hun administratie de laatste tijd...
Heb jij beiden Hey en Orange met eigen modem of geswitcht?
blixem
Starter Plus
Starter Plus

splinterbyte schreef: 3 weken geleden Er loopt wel regelmatig iets in de soep met hun administratie de laatste tijd...
Heb jij beiden Hey en Orange met eigen modem of geswitcht?
Nou, ik heb nog eens nagebeld maar er gaat inderdaad veel fout. Sterker nog, ze gaven afgelopen vrijdag en vandaag aan dat het geregeld was. Dat klopte niet want de Orange modem werkte nog gewoon goed. Normaal, als ik het hier zo lees, moet je een profiel van 1mbps krijgen maar ik had nog gewoon de volle 150mbps. Vandaag nog eens nagebeld en opnieuw hebben ze aangegeven dat het geregeld was. Dus de nieuwe modem getest maar krijg geen WanIP. Dus nee, het werkt nog steeds niet. En we zijn nu al bijna een maand verder.

Er komt morgen een technieker langs om dit na te zien. Zij kunnen, als het goed is, zo een MAC adres wijziging doorvoeren zodat het dan ook echt geregeld is. Want ik weet bijna zeker dat er niets bij mij mis gaat maar bij Orange/Telenet. Ik bel gewoon direct naar Orange aangezien het geen zin heeft om met Hey telecom in contact te treden.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja een MAC adres veranderen kan zo moeilijk toch niet zijn denk ik dan... weer een onbekwame support agent... Dat ze hier nu speciaal een technieker voor sturen is ook vreemd aangezien ze normaal geen support leveren bij eigen modems.
blixem schreef: 2 weken geleden1mbps
2Mbps zelfs viewtopic.php?p=1010235#p1010235
blixem
Starter Plus
Starter Plus

De techieker is op mijn verzoek geweest. Omdat het dan allemaal net ff wat vlugger gaat. Als blijkt dat er toch een administratieve fout is gemaakt hoef ik die 59 euro niet te betalen. Want zo blijft het maar duren en duren en heb ik over 3 maanden nog geen eigen modem.

Toegevoegd na 12 uren 58 minuten 14 seconden:
Nou, technieker is langsgeweest. Mijn prive modem krijgt men niet online. Bij mij blijven de up/downstream langzaam knipperen. Rest staat gewoon op groen. Volgens Orange is er een 'timeout'. Verder willen ze niet in gaan ivm dat het hun eigen modem niet is. Dus zal contact opnemen met de duitse partij die de modem heeft verkocht of er nog iets aan te doen valt.
Er is aangetoond dat het Mac adres van mijn prive modem is geactiveerd. Als iemand nog tips weet hoor ik deze graag.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb ook een maand geleden 2 weken problemen gehad bij een modemswap, en zelfs 2 weken volledig offline geweest.

Na het invullen van het formulier werd een week later de Orange modem gedeactiveerd, en gedurende 2 volle weken werd mijn eigen modem maar niet geactiveerd.

Men heeft voortdurend telefonisch, via e-mail en zelfs via de Ombudsdienst mij gezegd dat er 'een groot probleem' was bij het provisioning systeem "van Telenet". Ik weet niet of dat probleem nog steeds een feit is. Ik vermoed van wel, gezien de bovestaande berichten.

Uiteindelijk nadat Orange meerdere 'escalaties' bij Telenet heeft gedaan, werd mijn simpel MAC-address eindelijk toegevoegd aan hun database.. En heb ik nu het 500/50 Mbps profiel op mijn Fritzbox 6660 Cable.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Probleem waardoor mijn eerste eigen modem bleef hangen bij Telenet was dat het een oude provider modem was. Ook bijv Duitse provider modems zou je niet kunnen gebruiken als eigen modem. Zo zijn er veel Vodafone Kabel fritzboxen te koop die dus niet zouden werken.
blixem
Starter Plus
Starter Plus

VossyGamer schreef: 2 weken geleden Ik heb ook een maand geleden 2 weken problemen gehad bij een modemswap, en zelfs 2 weken volledig offline geweest.

Na het invullen van het formulier werd een week later de Orange modem gedeactiveerd, en gedurende 2 volle weken werd mijn eigen modem maar niet geactiveerd.

Men heeft voortdurend telefonisch, via e-mail en zelfs via de Ombudsdienst mij gezegd dat er 'een groot probleem' was bij het provisioning systeem "van Telenet". Ik weet niet of dat probleem nog steeds een feit is. Ik vermoed van wel, gezien de bovestaande berichten.

Uiteindelijk nadat Orange meerdere 'escalaties' bij Telenet heeft gedaan, werd mijn simpel MAC-address eindelijk toegevoegd aan hun database.. En heb ik nu het 500/50 Mbps profiel op mijn Fritzbox 6660 Cable.
Dan hebben ze iets verbeterd aan de procedure denk ik zo. Mijn oude modem staat nog op 'on hold', waarvan ik dus nog de volledige downloadsnelheid heb. Verder is het natuurlijk dat de klant het maar moet uitzoeken met zijn modem. Het Mac adres staat wel in het systeem dus het zou moeten werken met deze modem, zeker omdat er voorgangers zijn geweest waarvan het wel werkt...

Toegevoegd na 12 minuten 57 seconden:
Wat de technieker wel zijn is bij een 'timeout' dat er mogelijk iets mis is met de bekabeling. Maar alles is uiteindelijk vervangen maar het probleem blijft. Zit te denken om een bipt klacht in te sturen.

Toegevoegd na 35 seconden:
En ook hier wordt deze modem aangeraden op het telenet forum: https://www.netweters.be/t5/Eigen-modem ... 247/page/2.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Wat zie je op de webinterface van de modem, krijgt deze wel signaal maar geen provisioning?
blixem
Starter Plus
Starter Plus

Zal vanavond nog eens proberen en kijken wat de status dan is, ik dacht dat ik gisteravond iets zag van 'status unavailable'.
afbeeldingen verwijderd.

Log:

1/1/1970 1:01 75012500 6 CMSTATUS:US_Diplexer_Mode_Initialization: [5-85] ;CM-MAC=macadres;CMTS-MAC=00:17:10:2b:66:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1/1/1970 1:01 75012600 6 CMSTATUS:DS_Diplexer_Mode_Initialization: [108-1002] ;CM-MAC=macadres;CMTS-MAC=00:17:10:2b:66:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
5/22/2025 14:53 90000000 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=macadres;CMTS-MAC=00:17:10:2b:66:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
5/22/2025 14:53 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=macadres;CMTS-MAC=00:17:10:2b:66:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
5/22/2025 14:53 66040100 7 Authorized;CM-MAC=macadres;CMTS-MAC=00:17:10:2b:66:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Laatst gewijzigd door blixem 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb mijn Arris er nog eens bijgehangen. Deze is momenteel niet actief en ik krijg ook "No Ranging Response received - T3 time-out" en "Authorized;CM-MAC=..." alsook "CM Status: Unsupported status" dus jouw modem is gewoon nog niet geregistreerd, probleem zit dus aan hun kant.

Ik heb net het formulier https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice ingevuld, eens zien hoe snel het bij mij in orde gaat zijn.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Ik heb nog een BASE internet modem liggen die ze nooit hebben teruggevraagd. Krijgt deze ook de 2/0,5 Mbps snelheid zonder abonnement zoals bij Orange (zie: viewtopic.php?p=1010235#p1010235)? Handig als back-up misschien, als Orange er volledig uitligt, en de coax wel perfect werkt?
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

VossyGamer schreef: 1 week geleden Krijgt deze
Bij mij werkte het niet, zie viewtopic.php?t=66850
Niettegenstaande kan je het wel eens proberen je weet maar nooit :)

Werkt dit niet met je Orange modem of wel?
blixem
Starter Plus
Starter Plus

splinterbyte schreef: 1 week geleden Ik heb mijn Arris er nog eens bijgehangen. Deze is momenteel niet actief en ik krijg ook "No Ranging Response received - T3 time-out" en "Authorized;CM-MAC=..." alsook "CM Status: Unsupported status" dus jouw modem is gewoon nog niet geregistreerd, probleem zit dus aan hun kant.

Ik heb net het formulier https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice ingevuld, eens zien hoe snel het bij mij in orde gaat zijn.
Opmerkelijk dan. Want de technieker liet dus wel zien dat het Mac adres erin stond samen met de 'activated' status. Dus ja, lastig om dan te kunnen aangeven dat deze juist niet is geactiveerd denk ik dan?

Toegevoegd na 16 minuten 29 seconden:
Heb nog eens een aanvraag gedaan en ook wou ik een klacht insturen bij telenet maar het formulier kon weer eens niet verstuurd worden.
blixem
Starter Plus
Starter Plus

Alright, heb een uur met Orange gesproken maar zij geven aan dat er niets fout staat aan hun kant. Enkel dat ze het hebben dat ze zien dat mijn nieuwe modem online staat terwijl ik nog mijn orange modem gebruik... En ze geven aan dat ik contact op moet nemen met mijn modemleverancier. Heb een klacht ingestuurd bij Bipt. Enige wat ik nog kan doen is een andere modem verkrijgen dus een omruiling om te zien of het dan beter gaat. Maar heb sterk het idee dat er wat mis aan hun kant gaat omdat Telenet ook ziet dat de modem steeds off/online gaat terwijl mijn orange modem gewoon online staat.

Heb even geen idee meer wat ik moet doen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

splinterbyte schreef: 1 week geleden Ik heb net het formulier https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice ingevuld,
UPDATE:

Ik heb vandaag een SMS ontvangen:
ORANGE INFO:We starten je modemwissel. Sluit de nieuwe modem pas aan zodra de internetverbinding op je huidige modem wegvalt.
Nu, een aantal uren later nog steeds niets veranderd:
- Orange modem actief en full speed
- Arris modem inactief

Vorige keer ik die SMS ontving was het binnen 10 minuten in orde.
blixem schreef: 1 week geleden maar zij geven aan dat er niets fout staat aan hun kant.
Zou te toevallig zijn dat jouw en mijn modem tegelijk stuk zijn...

Hier nog iemand met een gelijkaardig probleem, we zijn al met 3: viewtopic.php?p=1028846
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

blixem schreef: 1 week geleden Heb een klacht ingestuurd bij Bipt.
Het BIPT behandelt geen individuele klachten van particulieren.
Voor klachten over jouw internet provider kan je terecht bij de Ombudsdiesnt voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/ .
Jouw provider in deze is niet Orange, maar hey!
De procedure is dus:
  1. Verzoek jouw provider het probleem op te lossen binnen een bepaalde termijn (liefst schriftelijk, zodat je een bewijs hebt)
  2. Probeer tot een akkoord te komen
  3. Pas als 1. en 2. niet gelukt is, dan dien je (on-line) een klacht in bij de Ombudsdienst: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
  4. Je krijgt binnen enkele dagen een bevestiging van de Ombudsdienst of je klacht gegrond is.
  5. De provider krijgt een bepaalde tijd om jouw probleem op te lossen of een standpunt in te nemen.
Van zodra de zaak bij de Ombudsdienst is, verloopt alle verdere communicatie ook via de Ombudsdienst

Je kan het probleem ook "melden" aan het BIPT, zodat het een zicht krijgt op de operatoren die zich niet aan de regels houden. Maar zij zullen hier niet tussenkomen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blixem
Starter Plus
Starter Plus

splinterbyte schreef: 1 week geleden
splinterbyte schreef: 1 week geleden Ik heb net het formulier https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice ingevuld,
UPDATE:

ORANGE INFO:We starten je modemwissel. Sluit de nieuwe modem pas aan zodra de internetverbinding op je huidige modem wegvalt.
- Arris modem inactief

blixem schreef: 1 week geleden maar zij geven aan dat er niets fout staat aan hun kant.

Hier nog iemand met een gelijkaardig probleem, we zijn al met 3: viewtopic.php?p=1028846
Hmm.. Dat is niet zo mooi! Want is al aangemeld bij de "Ombudsdienst". Die overigens binnen 30 minuten al aangaven zeer geinteresseerd te zijn in mijn klacht. Dus die hebben de boel al reeds opgestart en de provider(s) al om een standpunt gevraagd.

Werner electronic verwijst me weer naar Orange:

"if US and DS are blinking, it means the connection is not established correctly. Are they blinking like both on and off at the same time? You should double check if the MAC-address of the modem is correctly registered at the provider. If you try your old device again and it still works, then the old MAC is still in the system, because only one modem at a time is allowed. Maybe they can also double check for spelling issues with you, or you can put the MAC-address in by yourself via service website.

Also try rebooting / resetting the modem via the reset pin at the backside. "
Rudolphin
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

blixem schreef: 1 week geleden "if US and DS are blinking, it means the connection is not established correctly. Are they blinking like both on and off at the same time? You should double check if the MAC-address of the modem is correctly registered at the provider. If you try your old device again and it still works, then the old MAC is still in the system, because only one modem at a time is allowed. Maybe they can also double check for spelling issues with you, or you can put the MAC-address in by yourself via service website.
Iemand van Werner-electronics wist mij te zeggen dat het simultaan knipperen van de US en DS LEDs betekent dat hij een firmware-update aan het binnenhalen is.
Alleen zal dat een update van/voor Orange/Telenet modems zijn en zou de Arris die na het downloaden dus gewoon moeten weggooien.
Are LEDs blinking simultaneously? (both on/off at the same time)
This would mean, the modem is downloading a firmware-update / config file. Once done with downloading it should throw away the file, because it is not the right one for the modem and use a standard configuration.
Echter, bij mij knipperen die LEDs dus al sinds woensdag, toen Orange mijn internet verkeerdelijk afsloot (viewtopic.php?p=1029092).
Sindsdien is mijn Arris niet meer online te krijgen.
blixem
Starter Plus
Starter Plus

Heb de log files gestuurd naar werner-electronics. Verder nog in contact met Orange hierover. Wat steeds weer terugkomt is dat ze mijn nieuwe eigen modem geactiveerd zien terwijl mijn Orange modem op 'on hold' staat. Dus heb ze uitgelegd dat ik gewoon kan internetten via de Orange modem wat men raar vindt. Dus er is opnieuw overleg met de activatiedienst om na te gaan waarom ik nog gebruik kan maken van de Orange modem. Normaal gesproken zou dus het orange modem 'uit' moeten staan waardoor ik vermoedelijk de 2mbps profiel zou krijgen waarna ik overkan naar mijn nieuwe modem en dat deze dan 'geregistreerd' wordt. Dat is tot op heden nog geen enkele keer gebeurt.

Toegevoegd na 23 uren 21 minuten 57 seconden:
splinterbyte schreef: 1 week geleden
UPDATE:

- Arris modem inactief

Werkt het inmiddels bij jou?

Toegevoegd na 18 uren 12 minuten 59 seconden:
Reactie terug van werner electronics:

I compared the Log-Files and other information and it seems to be a similar issue for both ORANGE-customers. The modem is activated / provisioned correctly, but is unsupported by the CMTS. The modem worked for the other customer since several months before. I think, the issue can only be solved by the provider as it is not hardware related.

Toegevoegd na 2 minuten 53 seconden:
Ik heb alleen mijn MAC adres doorgestuurd van de modem. Ik zie dat CMTS ook een mac adres heeft. Moet die ook doorgevoerd worden bij Orange?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

blixem schreef: 1 week geleden Werkt het inmiddels bij jou?
Situatie nog steeds onveranderd, net als bij jou werkt de Orange modem in full speed en mijn eigen Arris is niet actief, DS+US lichtjes knipperen en zelfde log entries.

Dat het probleem bij Hey/Orange en/of Telenet hun systeem zit zijn we al een tijdje zeker van. Alleen lijken ze dat weer niet door te hebben ofzo.

Die CMTS MAC weet ik niet, normaal hebben wij als klant daar niets mee te doen.
Mijn Arris heeft vorige maand nog goed op BASE internet gewerkt en langer geleden bij Orange, op dezelfde node/CMTS, tenzij ze onderhoud hebben gedaan ondertussen.

Als je opnieuw contact zou hebben met Orange kan je voorstellen dat ze de actieve modem eens heen en weer swappen, misschien brengt zo'n wijziging wel iets teweeg?
blixem
Starter Plus
Starter Plus

Kun jij denk ik het beste even doen. Punt bij mij is dat ze mijn nieuwe privé modem online zien terwijl dit de Orange modem is, dus dan houden ze hun handen er snel van af inderdaad. Maar de vraag staat nog uit waarom mijn Orange modem momenteel nog gewoon werkt terwijl mijn prive modem niet eens online is omdat deze niet geregistreerd kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”