FASTfiber
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@boonpwnz je kan gemakkelijk veranderen van abbonement, wel even bij vertellen dat ze je verplichten om minstens 6 maanden klant te blijven voor je veranderd van provider moest je dat van plan zijn binnen de 2 maanden.
heb ook Fastfiber en kwam ook van MV, zeer tevreden van, de klantendienst is ook zeer snel en zeer behulpzaam bij problemen.
heb ook Fastfiber en kwam ook van MV, zeer tevreden van, de klantendienst is ook zeer snel en zeer behulpzaam bij problemen.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
-
- Premium Member
denk dat dit is omdat ze de lijn moeten laten aanpassen door proximus telkens en hen dat ook geld kost om dit te laten doen.
greets
master-magic
master-magic
-
- Premium Member
ja kan soms langer duren, is te zien waneer ze in Brussel tijd nemen om enkele lijnen aan te passen, bij proximus doen ze met hun klanten net hetzelfde, kan enkele dagen duren spijtig genoeg.
greets
master-magic
master-magic
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 12 keer
Gisteren contact opgenomen met hen. Als ik adres check deed, kon ik binnenkort overstappen op fiber. Je kan dan bestellen en een Fritzbox met wat korting kopen. Je betaald direct de Fritzbox, zou een 7690 zijn. Ik dacht dus interessant, kan deze dan voorlopig ook voor mijn reeds actieve vdsl gebruiken, maar ondanks dat je de Fritzbox al betaald, krijg je hem pas als Fiberklaar/Proximus de lijn zou activeren.
Kan dus nog jaren duren en je zit dan met verouderde hardware of een provider die al niet meer bestaat.
Niet interessant dus. Voor die € verschil op een 500Mbps lijn blijf ik dan wel bij EDPnet.
Kan dus nog jaren duren en je zit dan met verouderde hardware of een provider die al niet meer bestaat.
Niet interessant dus. Voor die € verschil op een 500Mbps lijn blijf ik dan wel bij EDPnet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 26 keer
Heeft iemand al getest of dit ondertussen actief is?wouter5 schreef: 3 maanden geledenTrouwens DHCPv6 zou nu voorzien zijn voor binnen de komende twee maanden.
-
- Premium Member
@Tazmanian79 hier momenteel nog niet.
greets
master-magic
master-magic
-
- Premium Member
ik heb het hen gevraagd, ik wacht op antwoord, denk dat het nog steeds niet actief is daar ik het zelf nog niet merk.
Toegevoegd na 4 uren 19 minuten 43 seconden:
Antwoord gekregen, ze zijn van Proximus al een week te laat met de aanpassing, ze hebben van Fastfiber nogmaals de vraag gesteld aan Proximus en BIPT ook ingelicht daarover.
Wordt dus nog vervolgd.
Toegevoegd na 4 uren 19 minuten 43 seconden:
Antwoord gekregen, ze zijn van Proximus al een week te laat met de aanpassing, ze hebben van Fastfiber nogmaals de vraag gesteld aan Proximus en BIPT ook ingelicht daarover.
Wordt dus nog vervolgd.
greets
master-magic
master-magic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Fastfiber is bij een vriend geïnstalleerd en ik heb de router geconfigureerd zoals aangegeven via PPPoE en VLAN 10. De router geeft een tijd 'connecting...' aan en vervolgens 'disconnected'. Er loopt precies nog iets fout. Iemand een idee waaraan zoiets zou kunnen liggen? Van de ONT is het gewoon op de WAN-poort aangesloten. Verder niets speciaals.
-
- Elite Poster
We hebben de mail ‘Je internetlijn is actief’ kort na installatie ontvangen dus normaal wel. We gaan morgen Fastfiber contacteren. Merci alvast om mee te denken
-
- Premium Member
je kan ook internet krijgen op je router zonder die inloggegevens, alleen heb je dan geen IPV6 (voorlopig).
ik heb de mijne aangesloten zonder de inlog en werkt ook.
de inlog zou je router meer doen werken waardoor de snelheid kan dalen (meer belasting op de router).
ik heb de mijne aangesloten zonder de inlog en werkt ook.
de inlog zou je router meer doen werken waardoor de snelheid kan dalen (meer belasting op de router).
greets
master-magic
master-magic
-
- Elite Poster
Het is maar een 150 Mbps abonnement dus wilde het wel gewoon op de "officiële" manier doen. Binnen een maand komen ze bij mij 2,5 Gbps installeren en dan ga ik het wel op die manier doen.
Het heeft zich trouwens verholpen vandaag. Vermoedelijk was de activatie nog niet volledig rond. Merci voor de tips!
Het heeft zich trouwens verholpen vandaag. Vermoedelijk was de activatie nog niet volledig rond. Merci voor de tips!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 17 keer
Voor de geïnteresseerden: https://www.fastfiber.be/affiliate-registration/
Toegevoegd na 1 minuut 8 seconden:
Is er al meer info omtrent DHCPv6 van FastFiber / BIPT ?
Toegevoegd na 1 minuut 8 seconden:
Is er al meer info omtrent DHCPv6 van FastFiber / BIPT ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 26 keer
Antwoord van Fastfiber ivm de uitrol van IPv6 over DHCP.
Proximus is bezig met de laatste testen naar OLO's toe. Het zou normaal binnen maximaal enkele dagen eindelijk in orde moeten zijn. We houden je op de hoogte.
Proximus is bezig met de laatste testen naar OLO's toe. Het zou normaal binnen maximaal enkele dagen eindelijk in orde moeten zijn. We houden je op de hoogte.
Net bij Fastfiber nadat ik proximus te duur vond en het kotsbeu was om de zoveelste brakke app of pagina te moeten gebruiken terwijl ze dat pompeuze "imagined by proximus" laten zien 
Fastfiber dus. 1000/500. Direct én snel contact met mensen met technische kennis. Nice!
Ik bestel op zaterdag 24 mei, op 26 mei krijg ik een mail om te vragen naar de activatiedatum. Ik verwachtte mijn nieuwe router op 26 mei dus ik zette 26 mei als datum, zonder te beseffen dat dat vandaag was en hop, twee uur later krijg ik een mail dat mijn lijn actief is. De router was evenwel nog niet toegekomen.
Gelukkig kon ik de oude bbox3 wel zo instellen dat hij aan de slag ging met de verbinding van Fastfiber.
Echter! Bepaalde websites kon ik niet bereiken, vanop eender welk toestel. Na lang zoeken bleek het aan de MTU instelling te zijn. Die moest van 1500 naar 1490 (sic!). Dit kan je evenwel niet instellen op de bbox3, dus doe ik het voorlopig op de wifi adapter van mijn laptop. Maar op mijn telefoon kan dat dus niet en moet ik dus wachten op mijn router om dit hopelijk deftig te kunnen instellen.
Wel blijven nog wat open vragen.
- waarom 1490 en niet 1492 (standaard voor PPoE)?
- waarom wordt dit niet standaard ingesteld door de router, na communicatie met het netwerk?
- ik haal ook de 1Gbps niet waarvoor ik betaal - het beste tot nu toe was 600Mbps. Misschien gaat het beter met de Edgerouter 6 die eraan komt.
- iedereen hier vraagt naar DHCPv6 - waaorm is het zo belangrijk?
Ik denk wel dat ik eruit ga raken met de mensen van de technische dienst, maar toch benieuwd naar de meningen.

Fastfiber dus. 1000/500. Direct én snel contact met mensen met technische kennis. Nice!
Ik bestel op zaterdag 24 mei, op 26 mei krijg ik een mail om te vragen naar de activatiedatum. Ik verwachtte mijn nieuwe router op 26 mei dus ik zette 26 mei als datum, zonder te beseffen dat dat vandaag was en hop, twee uur later krijg ik een mail dat mijn lijn actief is. De router was evenwel nog niet toegekomen.
Gelukkig kon ik de oude bbox3 wel zo instellen dat hij aan de slag ging met de verbinding van Fastfiber.
Echter! Bepaalde websites kon ik niet bereiken, vanop eender welk toestel. Na lang zoeken bleek het aan de MTU instelling te zijn. Die moest van 1500 naar 1490 (sic!). Dit kan je evenwel niet instellen op de bbox3, dus doe ik het voorlopig op de wifi adapter van mijn laptop. Maar op mijn telefoon kan dat dus niet en moet ik dus wachten op mijn router om dit hopelijk deftig te kunnen instellen.
Wel blijven nog wat open vragen.
- waarom wordt dit niet standaard ingesteld door de router, na communicatie met het netwerk?
- ik haal ook de 1Gbps niet waarvoor ik betaal - het beste tot nu toe was 600Mbps. Misschien gaat het beter met de Edgerouter 6 die eraan komt.
Ik denk wel dat ik eruit ga raken met de mensen van de technische dienst, maar toch benieuwd naar de meningen.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als je verbonden bent via WiFi dan is de maximale snelheid die jij zal behalen met de bbox3 600Mbps. Die router heeft namelijk 802.11n. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n-2009
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Je had dus al Fiber bij Proximus? Dan gaat de overschakeling inderdaad snel. Je lijn staat nu op het Fastfiber netwerk, het kan wel nog een tijdje duren voor de achterliggende systemen bij Fastfiber correct ingesteld zijn (PPPoE etc)bluppfisk schreef: 2 weken geleden Ik bestel op zaterdag 24 mei, op 26 mei krijg ik een mail om te vragen naar de activatiedatum. Ik verwachtte mijn nieuwe router op 26 mei dus ik zette 26 mei als datum, zonder te beseffen dat dat vandaag was en hop, twee uur later krijg ik een mail dat mijn lijn actief is. De router was evenwel nog niet toegekomen.
Geen idee waar jij deze informatie gehaald hebt. van Fastfiber?bluppfisk schreef: 2 weken geleden Gelukkig kon ik de oude bbox3 wel zo instellen dat hij aan de slag ging met de verbinding van Fastfiber.
Echter! Bepaalde websites kon ik niet bereiken, vanop eender welk toestel. Na lang zoeken bleek het aan de MTU instelling te zijn. Die moest van 1500 naar 1490 (sic!).
Dit kan je evenwel niet instellen op de bbox3, dus doe ik het voorlopig op de wifi adapter van mijn laptop. Maar op mijn telefoon kan dat dus niet en moet ik dus wachten op mijn router om dit hopelijk deftig te kunnen instellen.
- Voor PPoE is een MTU van 1492 gebruikelijk, gezien de PPPoE overhead van 8 bytes (ethernet MTU is dan 1500)
- De VLAN voegt ook nog eens 4 bytes aan de overhead toe. De MTU op de fysieke WAN poort zal dus 1504 bytes zijn
Antwoordenbluppfisk schreef: 2 weken geleden Wel blijven nog wat open vragen.
- 1490 is inderdaad ongebruikelijk en niet nodig. 1492 is standaard voor PPPoE
- zie uitleg hierboven, WAN en LAN MTU zijn verschillend. Laat LAN op 1500 bytes.
- Snelheid moet je altijd meten met een LAN kabel, direct verbonden met de router. Nu meet je uw trage WiFi
- In de toekomst zullen er websites zijn die alleen via IPv6 bereikbaar zullen zijn wegens uitputting IPv4 adressen.
- Ga naar de instellingen van jouw Bbox3 (http://192.168.1.1). Login in als "user" (paswoord staat op de onderzijde van het toestel)
- Ga naar "Network Connectivity"
- Scroll dwon naar "Internet" en klap het veld open
- Hier kan je "PPPoE enable" op "OFF" zetten
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.