Plugin zonnepanelen zonder keuring, aangeven VREG of niet?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Het registreren is toch niet verplicht? Het is een perfect werkende omvormer die het CE label draagt… en waarom registreren? Zolang je binnen de 800w norm zit ..terugleveren aan het net gaat deze toch niet doen met mijn verbruik en als het zo is hoef ik er echt geen vergoeding voor te krijgen….
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Een CE label vervangt de homologatie door Synergrid niet ...
- Het CE label waarborgt de technische veiligheid van het toestel (vb brandveiligheid), zodat je het zonder problemen kan gebruiken.
- De Synergrid goedkeuring waarborgt dat het toestel betatwoordt aan de normen van de netwerkbeheerders (vb afschakelen bij te hoge of te lage spanning, afschakeling bij te hoge/lage netfrequenties, enz ...), zodat het toestel kan gebruikt worden op het Belgische electriciteits netwerk
Lees nog eens deze post: viewtopic.php?p=1026043#p1026043bvandensteen schreef: 1 maand geleden Het registreren is toch niet verplicht? Zolang je binnen de 800w norm zit ..
En laat gerust weten wat je er niet aan begrijpt.
Aanmelden moet altijd
Alleen als je (a) een digitale meter hebt, en (b) de omvormer <800Watt, mag je met het aanmelden wachten tot je een bericht krijgt van Fluvius.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Resultaat: ik heb een totaal waardeloos pakket gekocht met zonnepanelen en omvormer ? Ookal zou deze geschikt zijn voor BE voor Amazon? Ok kan in deze effectief vierling aansluiten en zijn werk laten doen ( heb gekeken en return is niet meer mogelijk). Volgens men verzekering moet in zelf niet aangeven dat ik plug in zonnepanelen heb. Maar kan ik deze set ten volle betrouwen ? Zit op volledig apart circuit ( terras met zekering) en die 800 watt haaal in toch nooit , dus laat ons zeggen een set -800watt
Toegevoegd na 11 minuten 53 seconden:
Of kan ik gezien de CE goedkeuring gewoon zeggen.. ik sluit het aan en het zal niet veel uitmaken gezien de CE keuring en apart circuit .. het is nu niet dat de inverter een louche merk is… hij is gewoon niet herkend door synergrid( die hebben zowiezo niet graag plug-in , is deel van fluvius,’de maffia)
Toegevoegd na 11 minuten 53 seconden:
Of kan ik gezien de CE goedkeuring gewoon zeggen.. ik sluit het aan en het zal niet veel uitmaken gezien de CE keuring en apart circuit .. het is nu niet dat de inverter een louche merk is… hij is gewoon niet herkend door synergrid( die hebben zowiezo niet graag plug-in , is deel van fluvius,’de maffia)
Laatst gewijzigd door philippe_d 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele post verwijderd
Reden: dubbele post verwijderd
Deye heeft vroeger een versie verkocht di niet voldeed, als de netspanning wegviel stopte die gewoon niet.
In duidsland zou dat dan voor wat opschudding gezorgd hebben.
Ze hebben dan de G3 versie uitgebracht waar een extern relais aan bengelt om dat op te lossen.
Daarna kwamen ze met de G4 met aangebouwd relais en deze was snel gehomologeerd bij synergrid.
Ik kocht er zo een een tijdje terug op conrad voor minder dan 100€ - 10% korting nieuwe klant - vikingpunten 5%.
@bvandensteen maak er U niet meer zorgen in dan nodig, maar ik hoop dat door dit hier eens te melden mensen tot de
conclusie komen dat je zonder extra geld uit te geven materiaal kan kopen dat gehomologeerd is.
Dus toekomstige kopers voorafgaandelijk aan een aankoop eerst eens op de lijst kijken a.u.b.
In duidsland zou dat dan voor wat opschudding gezorgd hebben.
Ze hebben dan de G3 versie uitgebracht waar een extern relais aan bengelt om dat op te lossen.
Daarna kwamen ze met de G4 met aangebouwd relais en deze was snel gehomologeerd bij synergrid.
Ik kocht er zo een een tijdje terug op conrad voor minder dan 100€ - 10% korting nieuwe klant - vikingpunten 5%.
@bvandensteen maak er U niet meer zorgen in dan nodig, maar ik hoop dat door dit hier eens te melden mensen tot de
conclusie komen dat je zonder extra geld uit te geven materiaal kan kopen dat gehomologeerd is.
Dus toekomstige kopers voorafgaandelijk aan een aankoop eerst eens op de lijst kijken a.u.b.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 18 keer
@JanD25
Is dat dan degene die Thomasdb hier enkele posts eerder gelinkt heeft?
https://www.conrad.be/nl/p/deye-sun-m80 ... 20127.html
of is deze met de link hierboven van Conrad dan toch wel goedgekeurd/gehomologeerd: op het eerste zicht is dat wel de G4 meen ik uit de omschrijving te kunnen opmaken.
Die staat ook aan een gunstige prijs zo te zien...
Als er daar nog eens 10% vanaf gaat voor een nieuwe klant
Is dat dan degene die Thomasdb hier enkele posts eerder gelinkt heeft?
https://www.conrad.be/nl/p/deye-sun-m80 ... 20127.html
of is deze met de link hierboven van Conrad dan toch wel goedgekeurd/gehomologeerd: op het eerste zicht is dat wel de G4 meen ik uit de omschrijving te kunnen opmaken.
Die staat ook aan een gunstige prijs zo te zien...
Als er daar nog eens 10% vanaf gaat voor een nieuwe klant

@yezzer ja dat is em.
Ik heb op conrad ook nog zitten zoeken om wat anders bij te kopen en na een tiental minuten kwam er een popup voor die 10% korting, moest wel inschrijven voor de nieuwsbrief om die te krijgen, dus misschien niet te snel naar de kassa gaan om af te rekenen.
Het is bij Conrad wel zonder AC kabel, maar in dat relaisdoosje kan je er gewoon een andere kabel aanzetten, of je moet elders zo een AC connector kopen.
Logging kan zonder cloud te gebruiken, dat vond ik ook belangrijk.
Je kan op de webpagina het vermogen zien op de Wifi AP of via wan verbonden als Wifi STA, of via solarman protocol over TCP.
Met solarman zijn er nog wat andere parameters beschikbaar, ik heb dat getest met pysolarmanv5 en met de HA integratie.
De data vervest maar om de paar minuten, dus geen echte realtime monitoring zoals bij de meeste vaste omvormers.
Getest met twee oude zonnepanelen (1 x 170Wp en 1 x 175Wp)
Dit is geen reclame of zo, ik wou gewoon duidelijk maken dat er genoeg gehomologeerd gerief te koop is aan redelijke prijzen.
Ik heb op conrad ook nog zitten zoeken om wat anders bij te kopen en na een tiental minuten kwam er een popup voor die 10% korting, moest wel inschrijven voor de nieuwsbrief om die te krijgen, dus misschien niet te snel naar de kassa gaan om af te rekenen.
Het is bij Conrad wel zonder AC kabel, maar in dat relaisdoosje kan je er gewoon een andere kabel aanzetten, of je moet elders zo een AC connector kopen.
Logging kan zonder cloud te gebruiken, dat vond ik ook belangrijk.
Je kan op de webpagina het vermogen zien op de Wifi AP of via wan verbonden als Wifi STA, of via solarman protocol over TCP.
Met solarman zijn er nog wat andere parameters beschikbaar, ik heb dat getest met pysolarmanv5 en met de HA integratie.
De data vervest maar om de paar minuten, dus geen echte realtime monitoring zoals bij de meeste vaste omvormers.
Getest met twee oude zonnepanelen (1 x 170Wp en 1 x 175Wp)
Dit is geen reclame of zo, ik wou gewoon duidelijk maken dat er genoeg gehomologeerd gerief te koop is aan redelijke prijzen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Recent bedankt: 8 keer
ik vond via google ook de lijst nu speciaal voor plug en play en batterijen https://www.synergrid.be/images/downloa ... _NL-FR.pdf
@bvandensteen u kan ook de g4 kopen en aansluiten op uw panelen als ze niet hoger dan 60 volt gaan
een aansluitstekker vond ik op ali. de draad inkorten / in het kastje zelf aansluiten zelf durf ik niet dat verbreekt misschien de homologatie
er zitten 2 aparte circuits in dus da's perfect voor bijvoorbeeld een westen en een zuidenpaneel apart, ééntje in de schaduw is niet erg voor het andere
de g4 heeft 42 entiteiten in homeasistant , bij mij leek de updatefrequentie wel soepel tijdens de test, heb er niet echt opgelet
heb enkel vanbegins af aan zijn gateway acces geblokkeerd, geen updates dus en geen info van mij naar de fabrikant ook, , maar is danwel echt lokaal zo
@bvandensteen u kan ook de g4 kopen en aansluiten op uw panelen als ze niet hoger dan 60 volt gaan
een aansluitstekker vond ik op ali. de draad inkorten / in het kastje zelf aansluiten zelf durf ik niet dat verbreekt misschien de homologatie
er zitten 2 aparte circuits in dus da's perfect voor bijvoorbeeld een westen en een zuidenpaneel apart, ééntje in de schaduw is niet erg voor het andere
de g4 heeft 42 entiteiten in homeasistant , bij mij leek de updatefrequentie wel soepel tijdens de test, heb er niet echt opgelet
heb enkel vanbegins af aan zijn gateway acces geblokkeerd, geen updates dus en geen info van mij naar de fabrikant ook, , maar is danwel echt lokaal zo
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
@thomasdb, wil jij eens de link bezorgen van die aansluitstekker op Ali a.u.b.? Ik zou dat misschien dan ook op die manier oplossen. Bedankt!
hoewel, als dat relais doosje zonder miserie gewoon open kan, dan zou ik dat eventueel ook wel zien zitten hoor.
hoewel, als dat relais doosje zonder miserie gewoon open kan, dan zou ik dat eventueel ook wel zien zitten hoor.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 20 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb die omvormer van Conrad ook besteld, 86 euro inclusief verzenden is een erg goede prijs. Nu nog op zoek naar de rest
Als iemand linkjes of adressen voor stekkers heeft of panelen die goedkoop kunnen worden verzonden houd ik me ook aanbevolen.

-
- Plus Member
ik denk deze
PV-connector voor Deye LY01 connectorverbindingskabel
ly01 connector dus (had ik gevonden uit de gebruiksaanwijzing)
komt binnen enkele dagen toe ik zal laten weten of hij past
PV-connector voor Deye LY01 connectorverbindingskabel
ly01 connector dus (had ik gevonden uit de gebruiksaanwijzing)
komt binnen enkele dagen toe ik zal laten weten of hij past
-
- Moderator
Is dat de definitie van een "plugin set" ?
- aparte panelen kopen en installeren?
- een micro-omvormer zonder Euro-Stekker?
- en nog een kabeltje van Ali om de omvormer in stopcontact te kunnen steken (of zelf foefelen om er een kabel aan te krijgen?
- en nog een kabeltje van Ali om de omvormer in stopcontact te kunnen steken (of zelf foefelen om er een kabel aan te krijgen?
-
- Plus Member
@philippe_d tot er 'alles inbegrepen en goedgekeurd' in de (online)winkel beschikbaar zijn dan wel denk ik. in mijn geval had ik al paneeltjes en is het resultaat wel 'plugin set' ook al is het niet één pakket
Toegevoegd na 11 uren 7 minuten 53 seconden:
al even zo ingeplugd , nu met het ochtendlicht, op een meetplug
Voltage 229 V
Current 0.550 A
Active Power 101 W
Apparent Power 126 VA
Reactive Power 75 VAr
Power Factor 0.81
bij lagere wattages verslechtert de arbeidsfactor aanzienlijk, maar,
zoals ik het nu zie ziet het er alleszinds vrij goed uit en ben ik heel dankbaar dat terraspaneeltjes toegelaten op het net zijn met omvormer
Toegevoegd na 11 uren 7 minuten 53 seconden:
al even zo ingeplugd , nu met het ochtendlicht, op een meetplug
Voltage 229 V
Current 0.550 A
Active Power 101 W
Apparent Power 126 VA
Reactive Power 75 VAr
Power Factor 0.81
bij lagere wattages verslechtert de arbeidsfactor aanzienlijk, maar,
zoals ik het nu zie ziet het er alleszinds vrij goed uit en ben ik heel dankbaar dat terraspaneeltjes toegelaten op het net zijn met omvormer
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Omvormer van Conrad is inderdaad goeie deal. Ik ben ook geïnteresseerd om hem te bestellen. Kan alleen geen goed geprijsde panelen vinden. Verzendkosten lopen natuurlijk altijd sterk op...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
En gij dacht dat het allemaal niet zo gevaarlijk wasphilippe_d schreef: 1 maand geleden Is dat de definitie van een "plugin set" ?

Ze bouwen gewoon een vaste installatie waar ze een pries aan zetten

Of rechtstreeks op de zekering dan “moogt” ge zogezegd tot 2,5 kw

-
- Plus Member
@tomw ik kocht er ooit 2 van deze man hij kwam ze zelfs brengen toen hij in de buurt was. (regio dendermonde)
2dehandse wel ( en al jaren geleden)
alles nog steeds degelijk in orde ermee
geen idee hoe het er nu mee zit maar misschien is het voor u nuttige info
https://www.2dehands.be/u/weide/40552194/
2dehandse wel ( en al jaren geleden)
alles nog steeds degelijk in orde ermee
geen idee hoe het er nu mee zit maar misschien is het voor u nuttige info
https://www.2dehands.be/u/weide/40552194/
-
- Premium Member
Ze zullen wel denken dat dit nodig is voor de werking van de app (dan mag het van de avg), maar als jij denkt van niet kun je ook liegen bij het invullen.FredericV schreef: 1 maand geleden Mijn eerste slechte ervaring met beem:
De beem energy app vraagt na enkele dagen allerlei gevoelige data, zoals je adres, of je eigenaar bent van de woning, hoeveel mensen er wonen, .... en tal van andere zaken waar ze eigenlijk geen zaken mee hebben om de beembox te doen werken, want dat is een inline kWh meter over wifi. Ze stellen ook allerlei vragen over je verwarming, ....
Als je deze personalisation niet invult, kan je de app gewoon niet meer gebruiken.
Zo nog een bedrijf die de gegevensminimalisering in de AVG schendt. Ik heb hiervan screenshots genomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Leuke video van Ketel Klets denk ik, niet?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Goh dat zelf bouwen, er waren vroeger zelf mensen die zonder diploma zelf een computer met een voeding van 400 watt in elkaar staken. Gelukkig is die tijd gedaan. 
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dan woon je toch met 16 mensen in een huurwoning van 15m² en verwarm je met een sybro kacheltje?FredericV schreef: 1 maand geleden Als je deze personalisation niet invult, kan je de app gewoon niet meer gebruiken
Als adres vul je het adres van het plaatselijke politie kantoor in.
-
- Premium Member
Ik denk dat ik al weet hoe ze het doentomw schreef: 1 maand geleden Omvormer van Conrad is inderdaad goeie deal. Ik ben ook geïnteresseerd om hem te bestellen. Kan alleen geen goed geprijsde panelen vinden. Verzendkosten lopen natuurlijk altijd sterk op...

-
- Plus Member
stekker is optioneel, de omvormer kan ook dienen als niet plugin omvormer. de stekker dewelke conrad verkoopt is niet de juiste voor deze omvormer denk ik.
conrad zal het eerder van het volume hebben dan de kabel dus
maar, op ali was de connector 12 € ik ga hem vandaag eens passen en hopelijk installeren dus ook, ziet er orgineel uit van heel goede kwaliteit
de stekkerbusjes aan de omvormer zijn contacten lijken verzilverd,
de ali connector omvormerstekker heeft gewone blinkende aansluitpinnen zoals andere 240v aansluitstekkers ( 1cm lange pinnetjes binnenin) C E en tuv certificaten staan hier https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 48874.html - hopelijk voldoende
een verlengdraad met goed temperatuurbereik en weers (uv) bestendigheid kost nu ook geen 30€ tenzij je 2.5 mm wil in plaats van 1.5mm misschien ,
in de datasheet van de omvormer zegt het : omvormer AC cable L=30mm 1mm (18AWG) , de omvormer is 1mm dus, en de losse kabel op amazon is uitgevoerd in 1.5 mm
maar, op ali was de connector 12 € ik ga hem vandaag eens passen en hopelijk installeren dus ook, ziet er orgineel uit van heel goede kwaliteit
de stekkerbusjes aan de omvormer zijn contacten lijken verzilverd,
de ali connector omvormerstekker heeft gewone blinkende aansluitpinnen zoals andere 240v aansluitstekkers ( 1cm lange pinnetjes binnenin) C E en tuv certificaten staan hier https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 48874.html - hopelijk voldoende
een verlengdraad met goed temperatuurbereik en weers (uv) bestendigheid kost nu ook geen 30€ tenzij je 2.5 mm wil in plaats van 1.5mm misschien ,
in de datasheet van de omvormer zegt het : omvormer AC cable L=30mm 1mm (18AWG) , de omvormer is 1mm dus, en de losse kabel op amazon is uitgevoerd in 1.5 mm
Laatst gewijzigd door thomasdb 4 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Mooie evolutie.
We kopen een plug-in set zonder stekker.
En om hem in te pluggen gebruiken we het dunste kabelke dat ergens op een papierke staat.
What could possibly go wrong.
En onze philippe dacht dat dat allemaal super veilig en fool proof was die plug in historie
Kleine tip aan de selfmade elektriciens die plug in setjes gaan verbouwen.
bij kabelkes is het zo dat size matters. Jaja, ook de lengte …
We kopen een plug-in set zonder stekker.
En om hem in te pluggen gebruiken we het dunste kabelke dat ergens op een papierke staat.
What could possibly go wrong.

En onze philippe dacht dat dat allemaal super veilig en fool proof was die plug in historie

Kleine tip aan de selfmade elektriciens die plug in setjes gaan verbouwen.
bij kabelkes is het zo dat size matters. Jaja, ook de lengte …

-
- Plus Member
de 1mm kabel is de draad in de omvormer zelf, daar mag je dan ook niet aankomen, en de omvormer is wel typegoedgekeurd dusja.
maar, 1mm lijkt inderdaad wel 'dunnetjes' zelf al is het omvormerkabeltje naar de connector maar 3 cm. die 1mm zal dan blijkbaar toch wel voldoende zijn
maar, 1mm lijkt inderdaad wel 'dunnetjes' zelf al is het omvormerkabeltje naar de connector maar 3 cm. die 1mm zal dan blijkbaar toch wel voldoende zijn
-
- Premium Member
Ik dacht dat het deze kabel was: https://www.conrad.be/nl/p/technaxx-tx- ... 66445.html , die is ook 1,5 mm trouwens.thomasdb schreef: 4 weken geleden stekker is optioneel, de omvormer kan ook dienen als niet plugin omvormer. de stekker dewelke conrad verkoopt is niet de juiste voor deze omvormer denk ik.
-
- Moderator
Onze philippe gaat (ging) ervan uit dat ze het hier allemaal even veilig zou zijn als in het buitenland...duizend schreef: 4 weken geleden En onze philippe dacht dat dat allemaal super veilig en fool proof was die plug in historie![]()
In Duitsland bijvoorbeeld zijn er 800.000 stekkerpanelen in gebruik, en ik heb nog geen grote calamiteiten gehoord

De regering wil er daar nog veel meer, en heeft een aantal obstakels weggenomen (vb gemeenten, verenigingen van mede-eigenaars, eigenaars van huurwoningen kunnen geen verbod opleggen, etc.)
-
- Elite Poster
Die Duitsers zullen enkel iets kopen dat ze in het stopcontact kunnen steken zeker, en niet freewheelen met dunne kabels en stekkers en ...
... of ze hangen het niet aan de grote klok als ze door hun eigen stommiteit een calamiteit oplopen
... of ze hangen het niet aan de grote klok als ze door hun eigen stommiteit een calamiteit oplopen

-
- Plus Member
@duizend
update - intussen de stekker van ali aangesloten, past als gegoten ( op een 1.5 mm kabel van 5 meter , 1.5 welk wel degelijk voldoende is voor het max omvormerwattage) .
-> info voor andere kopers van deze connector, , let op, hij is van het ' locking' type,
dus wanneer eenmaal geassembleerd en u draait de behuizing dicht komt ie Niet weer los voor eventueel nazicht . een beter zeskantsleuteltje dan het meegeleverde gebruiken is ook aan te raden, de connectors zijn sterker genoeg om stevig vast te draaien
het is voor u misschien grappig u heeft waarschijnlijk reeds veel solar maar velen hebben die luxe (nog) niet gelieve u wat te onthouden?
update - intussen de stekker van ali aangesloten, past als gegoten ( op een 1.5 mm kabel van 5 meter , 1.5 welk wel degelijk voldoende is voor het max omvormerwattage) .
-> info voor andere kopers van deze connector, , let op, hij is van het ' locking' type,
dus wanneer eenmaal geassembleerd en u draait de behuizing dicht komt ie Niet weer los voor eventueel nazicht . een beter zeskantsleuteltje dan het meegeleverde gebruiken is ook aan te raden, de connectors zijn sterker genoeg om stevig vast te draaien
Laatst gewijzigd door thomasdb 4 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
iets bricoleren, het daarna niet laten keuren omdat jij het een "plug in set" noemt is allesbehalve grappig ...
ik verondestel dat jij dan ook het CE certificaat opmaakt en handtekent?
ik verondestel dat jij dan ook het CE certificaat opmaakt en handtekent?
-
- Plus Member
't is niet dat ik er ook een isolatietransfo of dergelijke heb tussenhangen dat zou ik brikoleren noemen.
maar inderdaad men koopt misschien beter een duurdere omvormer mét meegeleverde kabel , dan zelf te proberen er reglementair (op lengte) eentje te maken
als dat het punt is
'tis wel moeilijk te differentiëren, soldeer ik de uiteindes, zet ik er een busconnectortje op (of zelf soldeer ik de busconnectors)
ik ben voor het solderen gegaan
piek komt er bijna 300+ watt uit rond de middag dus dan liever met soldeer.
maar inderdaad men koopt misschien beter een duurdere omvormer mét meegeleverde kabel , dan zelf te proberen er reglementair (op lengte) eentje te maken
als dat het punt is
'tis wel moeilijk te differentiëren, soldeer ik de uiteindes, zet ik er een busconnectortje op (of zelf soldeer ik de busconnectors)
ik ben voor het solderen gegaan
piek komt er bijna 300+ watt uit rond de middag dus dan liever met soldeer.
-
- Elite Poster
Je bent zelf aan het bricoleren, dit steeds uitleggen als reglementair dat is inderdaad om te lachen.
En eigenlijk ook niet, want als je alle nonsens die op dit forum al verkocht is naast elkaar zet dan kan je volgens sommige forum experten vanaf 17 april “reglementair”
een volledige zonnepaneel installatie tot 5kW omvormer eenfasig zetten zonder enige keuring.

En eigenlijk ook niet, want als je alle nonsens die op dit forum al verkocht is naast elkaar zet dan kan je volgens sommige forum experten vanaf 17 april “reglementair”

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat je vanaf 17 april reglementair een plugin PV installatie tot 5kW omvormer eenfasig kan zetten zonder enige keuring is ook wel de schuld van de beleidsmakers en politiek. Door de incompetentie daar wist nog niemand wie er verantwoordelijk was en wie de beperkingen mocht bepalen op de dag van ingang. Het is niet dat ze daar geen tijd genoeg gehad hebben (na een aankondiging van meer dan half jaar). Dus wie is het meest incompetent? De gebruiker die creatief is of de politiekers? Benieuwd met welk gepruts ze dit weer gaan oplossen 

- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Sluit ik me bij aan, zoveel tijd gehad om dit project duidelijk te lanceren. En natuurlijk verkopers die ook niet goed weten wat ze verkopen. De Anker batterij die je nu bij Hubo kan bestellen kan niet met de p1 poort communiceren denk ik, hoewel bij navraag bij hubo dit wel werkt met iedere p1 dongle.
https://www.hubo.be/nl/promoties/teller ... ieuwsbrief
https://www.hubo.be/nl/promoties/teller ... ieuwsbrief
SELECT * FROM users WHERE clue >0;