Als die software me niet geeft wat ik wil dan zal ik een alternatief overwegen. Ik gebruik AI weinig of niet op die toestellen zelfs Siri gebruik ik niet.
Uiteraard zijn er mensen die zonder AI kunnen functioneren, ik ben er zelf eentje van, maar je moet geen toekomstvoorspeller zijn om in te zien dat er een verschuiving dreigt. Dezelfde verschuiving die we al met andere tech zagen. Mensen die niet meer kunnen rekenen omdat ze op rekenmachines vertrouwen. Mensen die geen kaart kunnen lezen want er is GPS. Mensen die zelfs hun geheugen (onbewust) afbouwen want het staat op mijn wel slimme telefoon. AI geeft de indruk de antwoorden te weten, waarom dan zelf nog iets weten zo denkt een domme persoon die te hard vertrouwt op tech in kinderschoenen? Diezelfde tech geeft dat trouwens makkelijker toe

We merken die evolutie hier en nu. Kritisch zijn over AI is al genoeg om hevige reacties uit te lokken, dat is een eerste teken dat men teveel hoop stelt op de tech. Tech blijft een hulpmiddel en kan handig zijn maar je mag er niet te afhankelijk van zijn. Ik ben blij dat ik niet uit de generatie kom die geboren is met de gsm in de hand, dat internet nog niet bestond en orientatie nog de enige manier was om... zich te orienteren.
Er wordt ook niet beweerd dat dit voor iedereen opgaat maar je geeft zelf aan dat nieuwere generaties er meer problemen bij kunnen hebben, er komen enkel nieuwere generaties die niet meer weten wat de situatie was toen de tech niet bestond. Zij zullen misschien niet meer leren hoe je zonder kan.