Terugkijk TV niet beschikbaar + probleem met Netfix

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Sedert gisterenavond is het niet meer mogelijk om terugkijk TV te gebruiken. Bij een keuze krijg je een zwart scherm te zien.
Gebruik van Netflix ook niet meer mogelijk. Foutmelding: "Dat werkt niet. Laten we proberen je streamingapparaat los te koppelen..."
Uiteraard heb ik de decoder al een tijd spanningsloos gezet en terug aangeschakeld. Geen verandering te merken. Foutmelding:
https://help.netflix.com/en/node/59990# ... 20instead.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken, voordat ik - wie weet voor hoe lang - de wachtrij bij Telenet trotseer?
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Al eens geprobeerd via de app op computer of telefoon?
Nordic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 apr 2018, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Je hebt een Digicorder of Tvbox?
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Een Digirecorder.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 apr 2018, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Als je de CH8568LG als modem hebt, dan is het een gekend probleem. Klantendienst kan desgewenst wel iets aanpassen zodat dit opnieuw zal werken, nog voor het algemeen zal opgelost worden. Bij een andere modem zal dit een individueel probleem zijn en neem je best wel contact op met Telenet, dit zal dan niet vanzelf zich oplossen.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

@Nordic: 'k Heb die modem aan alle kanten bekeken, maar geen "CH...." te vinden. (wel serienr.,enz...)

Intussen werkt terugkijk TV terug... En als ik Netflix wil gebruiken krijg ik nu de melding dat de modem verouderd is en Netflix niet kan starten... Terwijl de oude modem in mei 2024 is vervangen door een (recentste model?) nieuwe. <zucht...>

Toegevoegd na 3 minuten 13 seconden:
Taaner242 schreef: 1 maand geleden Al eens geprobeerd via de app op computer of telefoon?
Netflix werkt perfect via mijn laptop.
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Hier kan je modems van Telenet terugvinden:
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... modem.html
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Nordic schreef: 1 maand geleden Als je de CH8568LG als modem hebt, dan is het een gekend probleem. Klantendienst kan desgewenst wel iets aanpassen zodat dit opnieuw zal werken, nog voor het algemeen zal opgelost worden. Bij een andere modem zal dit een individueel probleem zijn en neem je best wel contact op met Telenet, dit zal dan niet vanzelf zich oplossen.
Ja... 't Is zo'n CH8568LG :-(
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Gewoon naar TN-center gaan en zeggen dat die hels kabaal maakt.
Ze geven u dan zo'n F@st modem mee van laatste generatie, of er specifiek naar vragen.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2637
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hun fast modem is best goed hier al 2 maand in gebruik ivm promo en geen repeaters of co nodig.
Wifi snelheid haal ik met gemak 1010mbps max gemeten via NPerf.
Gem 950.

Soms update deze wel op de meest rare tijdstippen als je bvb midden in film zit was wel na 00h
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Nordic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 apr 2018, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

En heb je Telenet internet of alleen tv?
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

@Nordic: enkel TV
Nordic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 apr 2018, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Netflix kan niet werken dan. Je Digicorder kan niet op internet voor Netflix. Enkel het eigen platform van Telenet werkt dan als je alleen tv hebt. Er was een algemene storing onlangs, maar deze is voorbij. Terugkijk tv werkt dus opnieuw.
Er zijn gevallen bekend waarbij er toch internet was -per abuis- en dus Netflix gewerkt heeft. Maar Telenet is al deze oepskes aan het dichten. Ook met de nieuwere Tvbox die tot nu toe wel eens geactiveerd is zonder internet, komt in de problemen. Tegen dat de Play Sports en Franse extra zenders niet meer werken, zullen ook de constructies met opgezegd internet na activatie tvbox niet meer werken. Bij Telenet houden ze vol dat als de concurrent geen tv zonder internet aanbied, dan zij ook niet meer. Voor die dus nog geen cable cutter is, overweeg het toch nog maar eens.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

@Nordic:
(...)Voor die dus nog geen cable cutter is, overweeg het toch nog maar eens.
't Is hier gesplitst: Internet & gsm bij Prox. en TV bij Telenet.
Zo blijft het zakelijke netjes gescheiden van privé.
Zelfs dan nog: door "verrotte" telefoonkabels is internet. Snelheidstest geeft nu 21/10 Mbps. ("Gelukkig" dat het nu droog is. Bij nat weer zakt die snelheid)
Dus ben ik bang dat TV, Internet,.. voor mij geen optie is wegens te traag. (Of is die snelheid door de modem beperkt?)

Even op PX website, via het vast nummer, een snelheidstest opgevraagd:
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 56% van de lijnen met jouw configuratie
74.5 Mbps download - 27.6 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
45.3 Mbps download - 14 Mbps upload

Mocht dat waar zijn, dan is er zeker genoeg capaciteit voor Internet + tv?
En fiber is geen optie. :-(
Andere suggesties ook welkom ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”